بررسی اجلاس ورشو در فراکسیون مستقلین/ تاکید عراقچی برتصویب FATF

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس، مباحث مطرح شده در جلسه امروز فراکسیون متبوعش با معاون وزیر امور خارجه را تشریح کرد.

بررسی اجلاس ورشو در فراکسیون مستقلین/ تاکید عراقچی برتصویب FATF

مهرداد لاهوتی با اشاره به حضور عباس عراقچی در جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین مجلس، گفت: در این جلسه درباره اجلاس ورشو مباحثی مطرح شد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در وهله اول به دنبال آن بودند اجماعی را علیه ایران به وجود آورند اما حدود ۷۹ کشور در این اجلاس شرکت کردند و سطح مقامات شرکت کننده در این اجلاس بسیار پایین بود و فقط ۲۳ کشور وزرای خود را به این اجلاس فرستادند و مابقی مقامات در سطوحی پایین و در حد سفرا بودند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس تصریح کرد: همچنین آمریکایی ها در دعوت نامه خود عنوان کرده بودند در این اجلاس قرار است درباره ایران بحث هایی مطرح شود اما پس از آنکه احتمال دادند کشورها از این اجلاس استقبال نکنند، موضوع اجلاس را تغییر دادند و گفتند در اجلاس ورشو درباره خاورمیانه بحث شود.

لاهوتی تاکید کرد: با وجود این، باز هم آمریکایی ها با مخالفت کشورهای مختلف رو به رو شدند و در نهایت منتج به شکست آمریکا شد و آنها حتی نتوانستند بیانیه مدنظرشان از این اجلاس را خارج کنند.

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره فرصت چهار ماهه FATF به ایران هم مباحثی مطرح شد، تصریح کرد: آمریکایی ها فشارهای زیادی به شرکت های اقتصادی می آورند و در این زمینه قدرت لابی بالایی دارند تا تحریم ها علیه ایران را افزایش دهند و تاکید عراقچی هم آن بود که برای عبور از تنگناها و فشارهای موجود باید FATF به تصویب برسد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    کسی که هنوز سواد ندارهfatf را تلفظ کنه سنگین تره حرف نزنه یکی بیاد بگه که حد اقل سواد داشته باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها