پارلمان یونان نسخه اصلاح شده توافق همکاری دفاعی با آمریکا را تایید کرد

قانونگذاران یونانی در میانه اعتراضات هزاران نفری علیه نسخه اصلاح شده توافق همکاری دفاعی با آمریکا در مقابل پارلمان این کشور، این توافق تازه را تایید کردند.

پارلمان یونان نسخه اصلاح شده توافق همکاری دفاعی با آمریکا را تایید کرد

در مجموع ۱۷۵ قانونگذار در پارلمان ۳۰۰ عضوی یونان به نسخه اصلاح شده "توافق همکاری دفاعی مشترک" میان یونان و آمریکا رای مثبت دادند.

به گزارش خبرگزارش شینهوا، طرح اصلاح این توافق پاییز گذشته در آتن و طی دیدار مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از یونان امضا شد.

به موجب اصلاح این توافق تازه، همکاری نیروهای آمریکایی و یونانی در پایگاه سراسر یونان افزایش خواهد یافت. نیروهای آمریکایی هم‌اکنون نیز در پایگاه‌های یونان حضور دارند.

نخست وزیر یونان پیش از رای‌گیری پارلمان در خصوص این توافق اظهار کرد: این توافق، نسخه به روز رسانی شده توافقی است که نخستین بار در سال ۱۹۹۰ به امضا رسید.

طبق گزارش پلیس یونان، حدود ۷۰۰۰ معترض در اعتراض به این توافق تظاهرات برگزار کردند. این اعتراضات به طور مشترک از سوی احزاب چپگرا، انجمن‌های دانشجویی و اتحادیه‌های صنفی برنامه‌ریزی شده بود.

آنان در این اعتراضات بنرهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "ناتو و بروکسل، قاتلان ملت‌ها"، "مرگ بر نظام تازه امپرالیست‌ها" و "نه به توافق یونان و آمریکا برای پایگاه‌ها".

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها