بیژن مقدم، فعال رسانه‌ای اصولگرا:

خاتمی موافق تحریم انتخابات نیست

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: آقای خاتمی هیچگاه موافق تحریم انتخابات نبوده است و حتی به یاد داریم در انتخابات مجلس هفتم یا مجلس نهم که اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کرده بودند، او رأی داد.

خاتمی موافق تحریم انتخابات نیست

بیژن مقدم گفت: سخنانی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات که اخیرا از سوی برخی اصلاح‌طلبان تندرو بیان می‌شود، نوعی از باج‌خواهی است.

اخیراً برخی از اصلاح‌طلبان بر گزاره «عدم شرکت در انتخابات» تأکید می‌کنند؛ البته آنها این موضوع را منوط به برآورده نشدن شرایط دلخواه‌شان می‌کنند. برای مثال اخیرا محسن آرمین در گفت‌وگویی با روزنامه «شرق» گفته است که: «لزوما نباید در انتخابات شرکت کرد. طبعا احزاب اصلاح‌طلب نمی‌توانند در انتخاباتی که از پیش نتیجه آن مشخص است، نقش جوری جنس را بازی کنند. کسانی که به نام اصلاح‌طلب پذیرفته‌اند نقش گندم‌نمای جوفروش را بازی کنند، خود را رسوا خواهند کرد». مشابه این سخن را سعید حجاریان چندماه پیش از انتخابات مجلس یازدهم با عنوان «مشارکت مشروط» مطرح کرد که در آن زمان بسیاری گفتند که او می‌خواهد بار دیگر طرح تحریم انتخابات را کلید بزند. با جمع این سخنان به نظر می‌رسد طیف رادیکال جریان اصلاحات بنا دارد اگر خواسته‌هایش در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ محقق نشد، دیگر اصلاح‌طلبان را به سمت تحریم هدایت کند. اما آیا بدنه اصلی اصلاحات چنین موضوعی را می‌پذیرند؟

بیژن مقدم درباره این موضوع گفت: «سخنانی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات که اخیرا از سوی برخی اصلاح‌طلبان تندرو بیان می‌شود، نوعی از باج‌خواهی است. آنها می‌خواهند با تهدید به تحریم حالا با عنوان عدم مشارکت در انتخابات بگویند اگر شرایط بر وفق مرادمان پیش نرود، اگر هر آن‌چیزی که می‌خواهیم را به دست نیاوریم و اگر نامزد رادیکالمان تأیید صلاحیت نشود، در انتخابات حاضر نمی‌شویم که در واقع تهدید به تحریم انتخابات است».

او ادامه داد: «البته این را هم بگویم که این طرح مورد اقبال عموم اصلاح‌طلبان نیست و صرفا عده‌ای محدود و افراطی چنین نظری را مطرح می‌کنند. برای مثال آقای خاتمی هیچگاه موافق تحریم انتخابات نبوده است و حتی به یاد داریم در انتخابات مجلس هفتم یا مجلس نهم که اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کرده بودند، او رأی داد و در تمام این‌ سال‌ها هم سعی کرده است که با قلم، حرف یا هر اقدام دیگری انتخابات را پرشور کند. فارغ از همه انتقادهایی که به او وارد است اما به هر حال سابقه‌اش نشان می‌دهد که اهل تحریم نیست».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا اطرافیان افراطی خاتمی می‌توانند او را به سمت تحریم ببرند، بیان کرد: «خیر، تصور نمی‌کنم آقای خاتمی به سمت تحریم هدایت شود. مجموع اصلاح‌طلبان هم چنین نظری ندارند و اتفاقا آنها هم بر انتخابات۱۴۰۰ حساب باز کرده‌اند و خودشان تصور می‌کنند دستشان در انتخابات خالی نیست».

او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا گزاره تحریم از سوی برخی اصلاح‌طلبان برای فشاروارد کردن به شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌هاست یا خیر، خاطرنشان کرد: «شاید این‌طور باشد اما شورای نگهبان چارچوب‌های خودش را دارد و خیلی به حرف‌های اصلاح‌طلبان افراطی توجه نمی‌کند. بدنه اصلی اصلاحات هم امثال تاجزاده را جدی نمی‌گیرد. واقعیت این است که تندروهای اصلاح‌طلب در اقلیت هستند و سخنانی که مطرح می‌کنند بیشتر محفلی است تا نظری غالب در جریان اصلاحات».

مقدم در پایان درباره شانس هریک از جناح‌های سیاسی گفت: «با عنایت به شرایط فعلی که ماحصل عملکرد ناکارآمد دولت است، اصلاح‌طلبان شانسی برای پیروزی ندارند و اگر اتفاق خاصی تا انتخابات رخ ندهد، بعید است آنها بتوانند اقبال عمومی را ازآنِ خود کنند. مردم می‌دانند که اصلاح‌طلبان مسئول وضع موجود هستند زیرا دولت آقای روحانی برآمده از حمایت بی‌دریغ آنها بود».

منبع: نامه‌نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • ناشناس
    0

    خانمی ....... کیه ؟؟؟؟!!!!! اونم یکی هست لنگه اینها !!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      بلی عزیز لنگه همین ملت است ولی از مردمی دانا واگاه ونه از جاهلان،،،،

  • بصیرت
    0

    اشتباه شما این است که خاتمی دیگر اعتباری نداد که بخواهد تصمیم بگیرد

  • محمدی*
    0

    تحریم انتخابات تنها گزینه صلح امیز ملت برای فشار به شش،هفت نفرفرتوت وازدنیاگسسته ایکه که اصلا معنی ومفهوم منافع ملی رونمیدونندهست ملت چاره ای جز اینکار ندارد تحریم صدای رسای ملت به نابرابریهای سیاسی واجتماعی وفرهنگی است ،اصلاح طلبان اگر انتخابات رو تحریم نکنند نزد ملت هیچ جایگاه وارزشی نخواهندداشت ،،،،،

  • ناشناس
    0

    اصلاح طلب و اصولگرا لنگه هم ان

  • .....
    0

    کسانی که میخواهند مردم رااز انتخابات دلسرد کنند با آلبانی نشینان یکی هستند حال هرکس باشد حال فعلیش با منافقان یکی است

    نظرات شما -
    • مورچه
      0

      نقطه بی هویت این انتصاب نه انتخاب نادان کلاس چندم هستی کوچولو پسری یادختری من ازالبانی نظر میزارم توازکجا کوتوله کم عقل

    • مسی
      0

      کافرهمه رابه کیش خود پندارد چارنقطه

  • دن کیشوت
    0

    ترسوترین فرد مملکت کیه؟ محمد خاتمی

    نظرات شما -
    • به دون کیش
      0

      بر وجدان نداشته ات لعنت بر ارباب تو و تو جیره خوار لعنت و هزار لعنت به متحجرین کاسه لیس نر گدا بیسواد سرسپرده ساندیس خور.

  • ایرانی
    0

    خاتمی کی هست ، همان رهبر فتنه گران یا کسی دیگر لعنت بر همه عمامه داران و آخوندها پدر سگ که ۴۲ سال در راس قدرت و پدر مردم در آوردن فقط احمدی نژاد است امید ما هست

  • حسنی
    0

    بیژن مقدم، فعال رسانه‌ای اصولگرا: خاتمی موافق تحریم انتخابات نیست. سوال اینه : کی دیگه موافق خود اقای خاتمیه ؟؟؟؟

  • مورچه
    0

    مهم نظرمردم است چپ وراست درفکرفریب دادن مردم هستن من ب سهم خودم میگم رای بی رای فقط دنبال حقوق حقه خودم هستم که ۴۲سال است توسط اینا سرقت میشود یعنی نفت ـگازـاورانیم پتروشیمی معادن طلانقره ذغال سنگ کوهای طلا درجنوب شرق کشور که مردمانش درفقر وبدون امکانات اولیه وکم ابی وعدم بهداشت زندگی میکنند وجوانان ان دیارازوطن برای نداشتن موبایل خودکشی کردن تاصدای فقرشان ب گوش مسولین برسد امادریغ ازگوش وچشم فقط زبان دراز دارند چپ وراست دزدهستن رای بی رای

  • ناشناس
    0

    نه اوصولگرا نه اصلا ح طلب فقط مسقل کسی که وامدار هیچ حزب وگروهی نباشد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      نه اصلاح طلب نه اصولگرا و البته نه مستقل چون مستقل در کار نیست رای بی رای... رای بدهیم تا اوضاع را بهم بریزید بعد بندازید گردن رییس جمهور ؟؟؟

  • .....
    0

    وقتی که توهین میکنی نشان بی خردی وبی سوادی ات است ازاد اندیش نیستی وابستگی به جناح یا گروه تورا اسیر کرده خودت را نجات بده تاچشمانت حقیقت را ببیند

  • .....
    0

    مورچه به اندازه تمام عمر تو درس خوانده ام مشکل افرادی مثل تو این است که مخالف خودتان را بی سواد میدانید من ایرانیم وبرای ان از دادن جان دریغ نمیکنم آزاد اندیشم عقلم را باگچ گروه و حزب گچ نگرفتم هر چه باشد دهها برابر تو کتاب خوانده ام

    نظرات شما -
    • مورچه
      0

      نقطه چند سالته وبگوکتاب خواندی یافقط عکس هاشو نگاه کردی وقتی ۱۵ساله شدی میخوای چکاره بشی گلم

    • مورچه
      0

      میدونم حاجی شماخیلی درس حوزوی خواندی که بدرد امثال خودت میخوره چون من دین ومذب ندارم فقط خداوند یکتارادارم شما بیشتر ادامه بده ایا چیزی هم اختراع کردی که بدرد رفاه واسایش مردم بخوره یافقط گفتی باپای چپ وارد مستراح شوید ؟

    • منم مختار به مورچه
      0

      مورچه جان هم با نمکی هم با هوش من یکی دوست دارم زنده باد سید محمد خاتمی درود بر مورچه با فرهنگ

  • خشی۹۸
    0

    بجهنم ماکه خیری ندیدیم .تقی نشد قلی آخرش یکی سوار خر شانس وچپاولگری میشه .

  • تحریم
    0

    تحریم اصلا خوب نیست .مردم را مجبور کرده اند تا انتخابات را تحریم کنند ...چون مردم را بد جوری سرکوب کرده اند

  • علی
    0

    ایشان چه کاره مملکت هستند؟ مگه نگفته اند حرف نزند...!!! پس چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

  • على
    0

    نظرش برا ما مهم نیست

  • ناشناس
    0

    تا انتخاب قبل از انتخابات هست متاسفانه افرادی که شایسته هستند حذف میشن. تا جا برای تند روها باز بمونه

  • مویز
    0

    دیگه بعنوان یک وضعیت تکراری که انگیزه ای درآن نیست و دارد اهمیتش را دربین جامعه ازدست می دهد. ازکوزه همان تراود که دراوست.

  • رحیم آب منگول
    0

    بی غیرتان بی ناموس احترام بزار ید به بزرگان کشور هویتتان مثل انگل آسکاریسه درود بر مرد مردمی نژاد

  • محمود
    0

    صلاحیت یه شخص را باید صندوق رای انتخاب کنه نه در جای دیگه .همینه که ۴۲سال دارم روز بروز بدبختر میشیم.شورای نگهبان نماینده ۵درصد مردم هست حق نداره برای تمام مردم تصمیم بگیره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها