چه‌کسی معاون علمی رئیسی می‌شود؟

بنا بر گمانه زنی ها بلاخره بعد از چند ماه بلاتکلیفی، کاندیداهای اصلی معاونت علمی دولت سیزدهم مشخص شدند.

چه‌کسی معاون علمی رئیسی می‌شود؟

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به عنوان بالاترین مرجع حمایت کننده اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور که البته با وجود گذشت چند ماه از عمر دولت سیزدهم، هنوز سکاندار جدید آن مشخص نشده است، در مقابل تصمیم وزیر علوم برای پیگیری و ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در این وزارتخانه قرار دارد و باید منتظر روزهای آینده بود تا مشخص شود برنامه رییس‌جمهور برای این معاونت و به طور کلی، بخش فناوری کشور که امروزه اهمیت بسیار زیادی نیز پیدا کرده است چیست.

ارتقای ‌اقتدار ملی"، "تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور"، "ارتقای نظام ملی نوآوری"، "اقتصاد دانش‌بنیان از طریق هماهنگی و هم‌افزایی بین‌بخشی و بین‌دستگاهی"، "ارتقای ارتباط دانش با صنعت و جامعه"، "تسهیل تبادلات بین بخش‌های عرضه و تقاضای فناوری و نوآوری و تجاری‌سازی دستاوردهای فناوری و نوآوری" و "توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان" از جمله اهدافی بوده است که بر اساس آن در سال ۱۳۸۵ (دولت نهم و دولت دهم) اقدام به تاسیس نهاد جدیدی با عنوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

دکتر صادق واعط‌زاده اولین معاون علمی کشور بود که در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ بر مسند مهمترین نهاد علمی و فناوری کشور نشست و در شهریور ۱۳۸۸ از سمت خود استعفا داد. پس از آن دکتر نسرین سلطانخواه دومین معاون رییس جمهور سکاندار اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور شد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲ حسن روحانی پس از کسب مسند ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری را به عنوان معاون علمی و فناوری خود منصوب کرد. ستاری با این انتصاب، لقب جوان‌ترین عضو کابینه دولت یازدهم را به خود اختصاص داد.

اکنون دولت رییسی از ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است و با گذشت بیش از چند ماه از آغاز به کار دولت، همچنان وضعیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بلاتکلیف مانده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بر ضرورت وجود نهادی فرا وزارتخانه‌ای برای مدیریت کلان فعالیت‌های علمی، نوآوری و فناوری کشور تاکید دارند؛ چرا که به باور آنها وجود این نهاد فرا دستگاهی تاثیرات مثبتی در حمایت از چرخه ملی نوآوری و توسعه فناوری داشته است. 

از  این رو ادامه سکوت دولت و بلاتکلیفی عالی‌ترین مرجع رسمی مدیریت علم و فناوری کشور قطعاً پیامدهای خوبی برای جامعه علمی کشور نخواهد داشت.

بر اساس همین  اخبار واصله نشان از آن دارد که افرادی برای این پست مهم در نظر گرفته شده اند که مهم ترین کاندیدای آن دکتر بیژن رنجبر که  از چهر های علمی و از دانشمندان  کشور و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و از سوابق مهم ایشان می توان به ریاست دانشگاه تربیت مدرس . معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی . قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی و..... می توان نام برد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • بی سواد
    0

    یه بی سواد مدرک سفارشی دکتر؟؟ طبق معمول

  • ناشناس
    0

    این ها هیچ کدام دکتر و دانشمند نیستن

  • ناشناس
    0

    در مملکت هم معاون علمی داریم و هم وزیر علوم. یکی بگه که فرق بین علم و علوم در این مملکت چیه؟ خداوندا ما را از شر هر چی بیسواد و مفسد رها کن.

  • ناشناس
    3

    خودتان را گیر آوردید؟
    این رییس جمهور معاون علمی می خواهد؟
    خودش علم دارد؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو چی؟؟سواد خواندن و نوشتن داری؟؟ رئیس جمهور به کوری چشم حسودان و وادادگان الحمدلله در تمامی عرصه هاعلمی فنی و.... وارد شده است و نتایج آن را خواهیم دید نه مانند رئیس جمهور قبلی حتما مورد علاقه شما ، می گفتند زخم بستر نگیره !!!

  • یکی از مردم
    0

    هرکی تا زیر ششم خونده باشه

  • ناشناس
    0

    ملا نصرالدین دو اتیشه

  • ناشناس
    0

    علم بخور بخور و بعد بگو کی بود کی بود
    من نبودم

  • ناشناس
    0

    به شما ناهار دادن...........؟؟؟؟

  • محمد
    0

    هرکسی را که تلویزیون زیاد نشان بده بجز مجری برنامه ها.

  • ناشناس
    0

    صد البته ایشان به چندین معاون علمی نیاز دارند تا شاید از سوتی هایشان بکاهد!

  • ناشناس
    0

    یه کلاس هفتی

  • ناشناس
    0

    رییس جمهور شش کلاسی، معاون علمی میخواهد چکار؟ حالا اگر معاونتهای باغبانی، دامداری، کشاورزی، بچه آوری، کله پزی، آرایشی، دلالی و .... را ایجاد میکردند، برای حل معیشت مردم بهتر بود.

  • ناشناس
    0

    به نظر آحاد ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، پروفسور احمد خاتمی و پروفسور شیخ علم الهدی (ع)برای تصدی این پست مناسب هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد