ادعای رویترز درمورد جزئیات توافق احیای برجام؛

تعلیق غنی سازی بالای ۵ درصد و آزادی زندانیان آمریکایی در برابر آزادسازی ۷ میلیارد دلار تهران در کره/ در گام اول، خبری از لغو تحریم‌های نفتی نیست

دیپلمات ها می گویند، ایران و آمریکا در حال دستیابی به توافقی برای احیای برجام هستند که براساس آن، مراحلی از گام های متقابل را برای بازگشت به برجام مشخص شده است. به گفته دیپلمات ها، اولین گام شامل ارائه معافیت از تحریم های نفتی نمی شود.

تعلیق غنی سازی بالای ۵ درصد و آزادی زندانیان آمریکایی در برابر آزادسازی  ۷ میلیارد دلار تهران در کره/ در گام اول، خبری از لغو تحریم‌های نفتی نیست

نمایندگان ایران، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه، آلمان، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنان در حال مذاکره درباره جزئیات پیش نویس توافق هستند. مذاکره کنندگان می گویند که بسیاری از مسائل موجود در متن حل شده است، اما برخی از مسائل دشوار باقی مانده است.

متن پیش‌نویس این توافق که بیش از 20 صفحه است، مراحل توالی گام های دو طرف را مشخص می‌کند که باید پس از تایید آن توسط طرف‌های باقی‌مانده در توافق، اجرا شود. به گفته ی سه دیپلمات، نخستین فاز اجرا با مرحله‌ای از جمله تعلیق غنی‌سازی بالای 5 درص توسط ایران، شروع می شود.

این متن همچنین به اقدامات دیگری اشاره می کند که دیپلمات ها می گویند شامل آزادسازی حدود 7 میلیارد دلار از پول های ایران در بانک های کره جنوبی و همچنین آزادی زندانیان غربی در ایران است.

تنها زمانی که فاز اولیه اقدامات صورت گرفته و تایید شود، مرحله اصلی لغو تحریم ها آغاز می شود، و به آنچه که بسیاری از دیپلمات ها آن را روز اجرای مجدد می نامند، منتهی می شود.

دیپلمات ها می گویند که مدت این مراحل هنوز مورد توافق قرار نگرفته است. مقامات مختلف، زمان توافق تا روز اجرای مجدد را بین یک تا سه ماه تخمین زده اند.

دیپلمات‌های حاضر در این مذاکرات، می‌گویند تا زمانی که همه چیز توافق نشود، توافقی صورت نمی‌گیرد، گفته‌اند که هنوز مشخص نیست که آیا واقعاً توافقی حاصل خواهد شد یا خیر.

مسائل سختی که همچنان باقی مانده، شامل درخواست ایران مبنی بر اینکه ایالات متحده تضمین کند که دیگر عقب نشینی نخواهد کرد، می شود.

منبع: انتخاب
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • ناشناس
    9

    این که همان گام به گام است که در دولت قبل هم پیشنهاد داده شد ولی سران نظام نپذیرفتند و مردم را یکسال در سختی قرار دادند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      توصیه ما به مسوولان مربوطه :هر توافقی صورت بگیرد ،مواد غنی شده اورانیوم ۶۰+۲۰درصد که در این مدت چند سال +سانتریفیوژها را به هیچ عنوان به کشور ثالث انتقال ندهند!!!!
      در داخل ایران پلمپ و زیر نظر اژانس بین المللی باشد.
      عقل سلیم حکم میکنه ،که این کار جزو اولویتها باشد .

    • 17

      به مسوولان و دولتمردان توصیه اکید میشود ،در هیچ شرایطی (مواد غنی شده بدست امده در این ۲سال و ...)را به هیچ عنوان از ایران خارج نکنید!!!!
      بنظر ما این توافق فریبنده است و قصد امریکا و اروپاییا این است که دولت ایران به محض خارج کردن مواد و...بدست امده در این مدت ،ایران را به قبل برجام و اوایل برجام برگرداند،
      با این تواصیف نمایندگان امریکا از عدم قبول توافق بلند مدت ،در دولتهای بعدی ،و مخالفت انان ،استنباط میشود ،که هدف امریکا و غرب ،بازگشت ایران به نقطه صفر است .
      باز هم در خوشبینانه ترین حالت ،فقط و فقط این توافق در دولت بایدن باشد و ان هم انقدر کش و قوصش میدهند تا این چند سال تمام شود،
      ولی هدف اصلی انها(امریکا و غرب )فرستادن ایران به نقطه شروع است و لا غیر .
      ما که بخیل نیستیم ،ولی این بایدن به حساب فراموش کار و سوتی زن ،از همه رییس جمهوران دیگه باهوش تره ،و عقلش سر جاشه ،
      حالا خود دانی ،خواه پذیرا باشید خواه انکار.

    • منتقد
      7

      کجایند آنانی که برجام پاره می کردند و کفن می پوشیدند و دهان کسی را که از مذاکره حرف بزند را خرد می کردند؟؟؟
      لعنت بر کاسبان تحریم و تندروی الکی و ژست های توخالی که فقط به زندگی مردم بدبخت و بیچاره ضربه زد !!

  • ناشناس
    43

    چرا شما ناراحت هستید از اینکه دولت آقای رئیسی بدنبال گشایش اقتصادی می باشد.

    نظرات شما -
    • رشید
      2

      شما نگران نباش تا اول برای شما گشایش کنید بعد

  • ناشناس
    10

    لعنت بر تیم ارسالی بی سواد که نه زبان می داند و نه اصول اولیه مذاکره و سیاست و دیپلماسی را که فقط دنبال رفت و آمدهای الکی و پر هزینه و طولانی و فرسایشی کردن برجام
    تاریخ و فرزندانمان در خصوص این ظلم قضاوت خواهند کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      30

      ببخشید، اونی که ارسال میشه کالا،و اشیا هست،در مورد تیم که متشکل از چندنفر انسان هست می بایست مطابق با جمله،کلمه اعزام رو مرقوم می فرمودید،

    • ناشناس
      3

      این تیمی که اراده ای ندارد و از خود حرفی نمی تواند بزند و فقط عین پستچی ها پیغام می بره و میاره همان ارسال صحیح تره.....

    • 3

      تیمی که به قول شما چند نفرند( میگن ۴۰ نفرند) و پرچم وارونه ایران را رو میز مداکره و روبروی خود تشخیص نمی دهند .! چگونه می توانند مدافع منافع مردم باشند در بین ۵ کشور قدرتمند و تیم قوی و پرسابقه!!!

  • ناشناس
    8

    ازنخستین گام روشن است که ایران از موضع ضعف و باخت کامل این باصطلاح توافق را امضا می کند.برای گرفتن یک حق حق بزرگ دیگری را از دست می دهدکه برگشت دادن ان کاررا به شورای امنیت می کشاند.

    نظرات شما -
    • قوقولی قوقو
      3

      در یک بازی جنون آمیز چند هزار میلیارد دلار خرج هسته ای شد .اینها اصلا نمیفهمیدند که جهان اجازه نخواهد داد که این بچه های هیکل بزرگ کرده اتمی بشن .جنگ با عراق با اون هزینه ها و خساراتهای هنگفت و دریایی کشته و مجروح عبرت نشد که این بچه ها گوشه نشینی و عزلت اختیار کنند .در آینده باز باید شاهد ترقه بازی دیگری از این قوم باشیم و مردم را به نون خشک شب محتاج تر کرد.

  • ناشناس
    8

    این که همون برجام دولت روحانی است شما یکسال توافق رو عقب انداختید و مردم رو در فشار قرار دادید که فقط احیای برجام به نام دولت مقبول خودتان تمام شود ننگ بر شما باد

  • ناشناس
    10

    نظر حضرت والا چیست؟؟؟

  • ناشناس
    27

    یاد وخاطره بزرگمردان وبانیان عهدنامه ننگین ذلت بار ،و، ترکمانچای گونه برجام بی فرجام، اقایان،حسن کلید، وجواد تپل، را گرامی میداریم.

  • ناشناس
    5

    دارایی‌های ما در کره که مشخصه در جیب کاسبان تحریم و افراد معلوم الحال و اشغالزاده هاشون میره

  • ایرانی گرفتار
    5

    اگر واقعیت دارد این نوشته واقعا اصولگرایان و بقیه مخالفین برجام نشان دادن که ادم ها حقیر و کثیف و دشمن مردم ایران و تشنگان قدرت هستند ( که هستند ) ولی یک در صد شک داشتم که تبدیل به یقین لعنت بر مخالفین و آتش زدگان برجام د مجلس که امروز حقارت و کثافت خودشون برای همه ملت ثابت کردن

  • ناشناس
    5

    حکومت اسلامی اگه به فکر مردم بود که مال مردم را در بورس بالا نمیکشید تحصیل کرده های کشورمان بیکار نمی ماندند

  • ناشناس
    3

    باز هم گرو کشی آمریکایی ها

  • شرمنده ملت
    4

    این یعنی ما پذیرفتیم آمریکا ابرقدرته آمریکا سروره دنیاست حاکمان ملت ایران فقط زندگی ملت ایران رو فدای لجبازی با آمریکا کردند و می کنند ملت ایران باید برای خودش کاری بکنه

  • ناشناس
    5

    چنان و چنین میکنیم ، پاره میکنیم ، می کوبیم و.... نتیجه اش میشه همونی که بود ، اما ۱۰۰ قدم به عقب

  • ناشناس
    4

    پس زندانیان ایرانی در آمریکا چی ؟؟؟

  • ناشناس
    1

    به روحانی همین رو گفتن ولی بعداز سیمان ریختن در سانتریفوژ، بقول سیف سهم ایران از این معامله هیچ شد هیچ، پس عقل میگه این بار نوبت اون هاست تا گام اول رو بردارن

  • ناشناس
    1

    فعلا ۷ میلیارد دلار بگیرن کسری بودجشون درست بشه مردم بدبخت یکسال دیگه تحمل کنن سال بعد هم خ میلیارد دلار
    اینا فقط به فکر کسری بودجه هستن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اگه به جای این کارا 12 میلیارد دلاری که در موضوع دلار 4200 تومانی گم شد یا اون 16تن طلای آب شده توسط فریدون رو برگرداند دیگر نیازی به دعوای بحرانی نیست

  • ناشناس
    21

    دوباره اسکولهای فضای مجازی، شروع به افاضات عقل سیاسی نداشتشون کردند، عقب افتاده ها خبرهای خبرگزاری رویترز تکذیب شده، باز شما گوش به فرمانهای غرب زرزر رو شروع کردید.چرا اینترنت در ایران قطع نمیشه که یه عده اسکول عقب افتاده با شلوار کردی تو خونش نشینه نظرات چرند بده و فکر کنه وجود داره؟

    نظرات شما -
    • مالاریا
      3

      اسکل تو و همفکرات هستید که هروز تو هیت ها نشستید نسخه گرونی فلان کالا رو بنفع حاکم بزرگ می نویسید .

    • ناشناس
      2

      نه عزیز جان ،اونی که از همه جا بی خبره شما هستین!!!
      همیشه چیزهای گفته شده از دو حالت خارج نیست ،۱-یا این که دو طرف دوست دارند به نوعی توافق کنند ،ولی وقتی انتقادهای تند از طرف مردم و مسولان خودشون را در عمل ببینن ،منکر میشن از هر دو(کشور)۲-یا سیاست کثیف فریب ،که الان بایدن سر روسیه و اوکراین را شروع کرده رو در قبال ایران انجام میده!!!!😏🤔

    • ناشناس
      0

      سری قبل هم گفته شده ،که دو دولت ایران و امریکا توافق کردند ،که بر اساس توافق ،دولت ایران میبایستی مواد غنی شده ۶۰درصد و ۲۰درصد+سانتریفیوژهای پیشرفته را به روسیه. منتقل کند ،که با انکار ایران مواجه و اخبار سانسورشد!!!! ،که بعد از ۵روز سکوت(دولت ایران و رسانه ها) ،ایران اخبار را منتشر کرد!!!
      نه عزیز جان،اونی که از قافله عقبی ،شما هستین ،قربونت بریم!!!
      تا نباشد چیزکی ،مردم نگویند چیزها!!!!😏🤔🙃😀

    • 0

      پیامهای بالا رو برات نوشتیم ،تا هیچ وقت من الوجوه (مردم را اسکول )خطاب نکنی ،عزیز جان !!!بهتره از کلمات محترمانه در قبال دوستان منتقد و صاحب نظر،استفاده کنی!!!قربونت ،فدات ،بوس بوس😘😏🤔😬😁🙃

  • علی نوربخش
    12

    📍فضاسازی غیر واقعی رویترز برای موفق‌نمایی غرب در مذاکرات

    🔹خبرگزاری رویترز با ادعای دسترسی به سند ۲۰ صفحه‌ای توافق وین از مشخص شدن گام‌هایی که هر یک از طرفین در مرحله اجرای توافق باید بردارند خبر داد.

    🔸ایران از ابتدا اعلام کرده تا زمانی که آمریکا گام‌های لازم در مسیر لغو تحریم‌ها را بر ندارد، هیچ‌گونه فعالیتی برای کاهش اقدامات هسته‌ای خود که در ردیف تعهدات برجامی است انجام نخواهد داد.

    🔹رویترز در حالی از آزاد شدن زندانیان آمریکایی و اروپایی زندانی در ایران به عنوان بخشی از توافق وین خبر داده که اساسا این موضوع هیچ ارتباطی به مذاکرات جاری در وین ندارد.

    🔸طرفی که از توافق مربوط به تبادل زندانیان خارج شد، آمریکا بوده و ایران در چارچوب توافقات قبلی آمادگی دارد در این زمینه اقدام نماید.

    🔹بر خلاف ادعای رویترز در خصوص انجام مذاکره میان آمریکا و ایران به عنوان الزام دستیابی به توافق پایانی، هیچ برنامه‌ای برای گفتگوی مستقیم در دستور کار هیئت ایرانی نیست.

  • مهدی
    4

    اینها که دو امتیاز دادن هم غنی سازی اورانیوم در حد ۵ درصد باشد.هم زندانیان را آزاد کنند.بعد بجاش تحریم ها هم لغو نمی شود .فقط ۷میلیارد پول آزاد می کنند.اون هم میره برای حزب‌الله.....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      برادر من شما چقدر ساده هستید دارند زور میزنند برای حسن نصرال،،،،،

  • مجید
    2

    ای خاک بر اون سرتون کنن یا کلا توافق نکنین یا کلا بیخیال انرژی هسته ای بشید بابا به خدا مردیم دیگه از فشار تحریم و بدبختی یا رومی روم یا زنگی زنگ تکلیف این ملت بدبخت رو روشن کنید شما ها خودتون از بازی موش و گربه خوشتون میاد چون بیشتر جیبتون پر میشه

  • مجید
    3

    سلام
    قبلا اقای عراقچی بعد از هر مذاکره جلوی دوربین
    میامد و گرارش میداد
    اما دراین سری از مذاکرات گویا مردم نامحرمند
    معلوم نیست پشت پرده چه خبره

  • الف
    1

    جام شیرین زهر رو دارن آماده می کنن!!!
    قسمت روحانی که نشد، نوش جان ریسی !!

  • ایرانی
    1

    خدا کند عقل به ایران برگردد و رینگو بازیها تمام بشه که مردم بتونند حداقل تنبان بپوشند.

  • ناشناس
    6

    دارید ایران و مردم ایران رو با پول عوض میکنید،اونم پولی که میره تو شکم کشورای عرب بدبختر از ایران،،

  • آشنا
    1

    تجربه کردیم و نشد تجربه / تجربه را تجربه کردن خطاست

    به شهادت تاریخ و تجربیات تلخ گذشته نه چندان دور مانند ماجرای آزادسازی گروگانهای لبنانی و مسئله برجام؛ اعتماد به آمریکا، هم غلط و هم خسارت آفرین و بسیار پر هزینه بوده و خواهد بود!
    تجربه کردن تجربیات تلخ گذشته حاصلی جز پشیمانی بی سود به دنبال نخواهد داشت! البته در مواردی مانند برجام، چاره ای بجز مذاکره (هدفمند و هوشمندانه) نیست.
    امروز! برگ برنده توافق بازگشت (اجرای مجدد) به برجام در دست ایران است! البته! اگر تیم مذاکره کننده و مسئولین تصمیم گیر ما با برنامه و هوشمندانه عمل نمایند.
    پذیرفتن تعلیق غنی سازی 60 درصد و کاهش سطح غنی سازی به 5 درصد، و طبیعتا بر چیدن سانتریفیوژها و ارسال اورانیوم غنی شده به خارج از ایران و آزادسازی زندانیان غربی و آمریکایی، آن هم به صورت یکجا و برای گام اول و قانع شدن و اکتفا نمودن صرفا، آزادسازی بخشی از پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، تکرار تجربیات تلخ گذشته چه در کمک به آزادسازی گروگانهای آمریکایی در لبنان و چه در وضعیت دور گذشته برجام است.
    با این کار، عملا دست ایران خالی خواهد ماند و آمریکا نیز به همان بهانه های قبلی و تکراری؛ حقوق بشر و حمایت از تروریسم و ... همچنین عدم تصویب کنگره و مواردی از این دست، از تعهدات خود بخصوص برداشتن تحریم های مرتبط با هسته ای ممانعت بعمل آورده و با سوء استفاده از عضویت مجدد در برجام، مباحث دیگری از جمله: منطقه ای و موشکی و ... را به درخواست اعراب و اسراییل و در راستای سیاست های مستکبرانه خود دنبال می کند.
    با این اوصاف، پیشنهاد می شود: ایران در گام اول، «کاهش مرحله ای سطح غنی سازی» را پیشنهاد بدهد و بپذیرد. یعنی در این مرحله و در قبال آزادسازی زندانی های غربی و آمریکایی، اولا آزادی تمام شهروندان خود در اروپا، آمریکا و کشورهای دیگر جهان که به نوعی مستعمره آمریکا هستند، را مطالبه کند. دوما، سطح غنی سازی را به زیر 60 درصد و نهایتا تا 20 درصد کاهش ندهد. از طرفی هیچ دستگاه و سانتریفیوژی را از مدار و چرخه فعالیت خارج نکند و صرفا تحت نظر آژانس، فعالیت بخشی از آن ها را محدود و یا متوقف نماید. ضمن اینکه اورانیوم تولید شده و سایر مشتقات تولیدی را به خارج از کشور انتقال ندهد.
    فروش نفت ایران و برگشت پول آن در سریع ترین زمان ممکن نیز بایستی یکی از موارد مورد نظر و تاکید ایران باشد. در گام بعدی، تضمین معتبر و الزام آور آمریکا و طرف های برجام به منظور پایبندی به تعهدات خود؛ از جمله تصویب در کنگره آمریکا و رفع کامل تحریم ها در قبال کاهش سطح غنی سازی به زیر 20 درصد و نهایتا تا 5 درصد می بایست از مطالبات جدی ایران باشد. ضمن اینکه اجرای تمام گام ها نیز نبایستی بیش از 1 تا 3 ماه باشد.

  • حسین
    0

    غنی سازی تا ۵درصد و آزادی زندانیان در مقابل دریافت ۷میلیارد دلاری ک پول امانی بوده و حسابی براشون سود داشته

  • طاهر
    3

    درود بر اقای ریس جمهور محترم ایران به حق شایسته ریاست جمهوری بوده و هست...

  • ناشناس
    0

    سخنگوی وزارت امور خارجه کلاً این خبر را تکذیب کرد! جالب است که خود خبر ف.ری هم آن این تکذیب را منتشر کرده است.

  • ناشناس
    0

    پول های خودمون رو بعنوان امتیاز یا تیتاب میخوام بهمون بدن، آسوده بخواب کوروش عزیز که فرزندانت دیگر ذلت نخواهند کشید

  • بهزادی
    0

    مگر قرار نبود اول آمریکا اقدام کند و پس از راستی آزمایی و صحت اقدامات آمریکا ، ایران نیز اقدام کند ؟

  • عادل از قطب شمال
    2

    به این برادران مذارکراتچی بگید زود باشید . سریع توافق کنید .حسن نصرلله و حماس و حزب الله و فلسطین و لبنان و حشد الشعبی و کتائب و یمن و سوریه چمدان به دست منتظرند

  • الف
    0

    اب نبات چوبی می دن، در غلطان می گیرن!!! لعنت بر زور و ظالم.

  • ناشناس
    0

    مسعولان ۵ درصدی هم مثل هسته ای شد

  • راحیل
    0

    آقای رییسی برای امضا"توافق اتمی وین به قطر رفته است که مدتی پیش امیر قطر و جوبایدن در این مورد باهم دیدار داشتن متطما"باشد بعد از برگشت آقای رییسی کمتر از یک هفته دیگر اجراع توافق اعلام خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد