بیانیه تند جامعه مدرسین درمورد حواشی جشنواره فیلم فجر: بار دیگر تکرار شود، مردم برخورد انقلابی خواهند کرد / وزارت ارشاد اقدام قاطع و موثرتری انجام دهد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به حواشی به‌وجود آمده در جشنواره فیلم فجر در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این موضوع موظف به اقدام قاطع و موثرتر است.

بیانیه تند جامعه مدرسین درمورد حواشی جشنواره فیلم فجر: بار دیگر تکرار شود، مردم برخورد انقلابی خواهند کرد / وزارت ارشاد اقدام قاطع و موثرتری انجام دهد

این تشکل در بیانیه‌ای خواستار اقدام قاطع و موثرتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قبال حواشی به‌وجود آمده در جشنواره فیلم فجر شد. متن کامل بیانیه به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی به‌عنوان یک نظام دینی و مردمی یک ماهیت کاملاً فرهنگی دارد و فرهنگ دینی ما عنصر اصلی و محوری شعارهای انقلاب بوده است. هویت دینی و فرهنگی ما به‌موجب این‌که عامل اصلی اقتدار و قدرت مابوده است؛ سال‌ها آماج تهدیدها و تهاجم‌ها قرارگرفته و براثر برخی ضعف‌ها و تسامح‌ها نیز با آسیب‌هایی مواجه شده است.

در کنار رویش‌های شگفت‌آور در شجره طیبه انقلاب اسلامی و علی‌رغم «تعمیق معرفت دینی»، «تقویت ارزش‌های اسلامی» و «رشد قدرت نرم فرهنگی» در نظام اسلامی؛ اما همچنان هجمه‌های پیدا و پنهان فرهنگی برقرار است و جنگ عظیم فرهنگی ادامه دارد و مقصد انقلاب یعنی مکتب اسلام را هدف گرفته است.

در این میان برخی منفعلانه در مقابل موج رسانه‌ای و تبلیغاتی غرب، مرزبندی فرهنگی و مقاومت فرهنگی را ناممکن می‌دانند و در پوشش شعارهایی مانند آزادی، مرزها و حصارهای فرهنگی حافظ اخلاق و امنیت فرهنگی را زیر سؤال می‌برند و تخریب می‌کنند. برخی نیز استحاله شده و در بی‌فرهنگی و بی‌هویتی غربی، جذب و هضم شده‌اند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در راستای پاسداری از هویت دینی و فرهنگی جامعه اسلامی ناصحانه و خیرخواهانه لازم می‌داند محورهایی را جهت تذکر و ترویج معروف یادآوری کند:

۱. آن‌چه در ناهنجاری‌های فرهنگی در حاشیه جشنواره فیلم فجر امسال واقع شد، اعم از بد پوششی‌ها و نقض حجابِ معیار و حرمت‌شکنی در مورد احکام دینی نمونه‌هایی از نفوذ نرم سبک زندگی و ابتذال فکری غرب به ساختارهای فرهنگی ماست. گرچه وزیر مربوطه و مسئولان جشنواره در اقدامی آن ناهنجاری‌ها را محکوم کردند؛ اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این موضوع موظف به اقدام قاطع و موثرتر است.


۲. ما مسئولان و مدیران فرهنگی کشور را افرادی پایبند به ارزشهای دینی می‌دانیم، ولی قاطعانه اعلام می‌کنیم اگرآنچه از این گونه اتفاقات فاجعه آمیز و موارد مشابه آن بار دیگر تکرار شود، مردم متدین واکنش متناسب را نشان خواهند داد و برخورد انقلابی خواهند کرد. لذا باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح توانمندی‌های خود برای مقابله با هنجارشکنی ‌ها و مبتذل سازی ها را ارتقاء دهد و با تعبد به احکام اسلامی مقتدرانه از ارزش‌های دینی پاسداری کند.

۳. دولت اسلامی باید نسبت به اشاعه‌ی «فرهنگ اسلامی»، «هدایت فرهنگیِ جامعه»، ترویج «فضایل» و زدودن «رذایل» احساس مسئولیت نموده و خود را «متولی» قلمداد کند. باید «زمام» و «مهار» فرهنگ عمومی را در اختیار بگیرد و نگذارد انفعال و سستی، فرهنگ را دچار ولنگاری و بی‌قیدی کند. این فریضه باید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملاً فهم و پیگیری شود. مجلس محترم نیز باید بدون مسامحه، دغدغه‌مندی‌های دینی و فرهنگی را از وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مطالبه و مؤاخذه کند.

۴. ظهور رفتارهای غیرشرعی و ضدعرف نقاط مثبت جشنواره فیلم فجر را تحت شعاع قرار داده و این جشن بزرگ فرهنگی وهنری را دچار خدشه و آسیب می‌کند. باید با رویکردی جدی و غیرصوری پای در جبهه عمل برای تثبیت اقتدار فرهنگی کشور گذاشت و با بازآرایی و بازمهندسی فرهنگ و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حقیقتاً جهاد کرد.

۵. ضمن تمجید و تحسین فعالیت‌های شبانه‌روزی دولت سیزدهم، همچنان بر ضرورت توجه ویژه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تأکید می‌کنیم. لازم است مدیران و کارگزاران دولت خدمتگزار، موج گسترده خدمت‌رسانی‌ها و تلاش‌ها برای تحقق عدالت را همچنان ادامه دهند و در کنار آن خدمات، پیوست‌های فرهنگی را نیز اجرا و پیگیری کنند. امروز اقتصاد و فرهنگ هر دو نیازمند بازسازی‌اند و هر دو به تحکیم ساخت درونی نظام کمک می‌کنند.

مردم در آستانه ورود به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتظر تحول در عرصه‌های معیشت و فرهنگ در تراز شهروند جامعه اسلامی‌اند. امیدواریم خداوند منّان خادمان دین و ملت را در جبهه خدمت دولت، یاری و نصرت فرماید و در مسیر عزت و توفیق مستدام بدارد. ان‌شاءالله.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • رضا
    9

    خيلي بيجا كردن بيانيه دادن و از مردم مايه گذاشتن ،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      بله آخوندها بدانند مردم را با انقلاب آنها کاری نیست. آنچه مردم می خواهند امنیت و آرامش و اخلاق و راستی و درستی و دوستی و پیشرفت است که هیچکدامش را در انقلابی که آخوندها از دست مردم ربودند، نیست

    • ناشناس
      10

      خخخه پس بگو چرا بیشترین انتخابات را که مردم رای مردم همگی آخوند هستند نگو این که اولا به انقلاب ایمان دارند دوم هم آخوند مورد اطمینان آنها منتهی شماها جز مردم واقعی نیستید که خودتان را جای مردم می گذارید، حالا هی اخوند آخوند کن

  • ناشناس
    5

    هی زززززرررررااات به آخوند.جشنواره فیلم به مفتخور چه؟

  • در ذیل
    4

    حالا همه میخوان ابراز وجود کنند بعد 10 روز اون طرف یه چیزی گفته تازه عذر خواهیم کرده اونم دوبار علنی و غیر علنی اگه غلطه بیاید با منطق جواب بدید چرا هوچیگری می کنید؟بعد میگن روحانیت زورگو نیست البته یسری افراد با سواد و متشخص هستند که حسابشون جداست. الانم دوره اون حرفا گذشت دیگه زمان شاه نیست که قدرتم کامل دست خودتونه نتیجشم دیدیدم پس بیشتر از این هم نزنید چون دیگه ای آش که بالاسرش وایسادید خیلی وقته ته گفته

  • ناشناس
    5

    من به شدت با سخنان آن خانم مخالفم.
    اما نکته اینجاست که بیشتر مردم آنچه آخوندها میگویند و می پسندند، آنها نمی پذیرند! آخوندها کاری کردند که اگر سخن درست هم بگویند بیشتر مردم خلافش را می پذیرند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      دقیقا، همین کاری که خاتمی و روحانی با روان انتخاباتی مردم کردند

    • ناشناس
      2

      بعضی چاشنی غذا شون شده خاتمی و روحانی!!!! بقیه طعم ها رو هم امتحان کنند بد نیست ها!!!

  • ناشناس
    4

    تو که اینجور خودتو به آب و آتیش میزنی و بیانیه صادر میکنی!چرا هزار میلیارد و چند صد میلیارد اختلاس میشه و بوی گند رانت و اختلاس همه جا رو پر کرده.اصلا صداتون درنمیاد.ضمنا ازمردم مایه نذارین.مردم اصلا شماهارو نمیخوان"

    نظرات شما -
    • محمد.،،
      2

      چون درآنهاسهیم هستند.هرچه بامنافع و اوُهامشان درتضادباشد زبان بازمیکنند

    • ناشناس
      1

      چون هنوز فرق فساد اخلاقی و ترویج آن را با دزدی یک عده نمیدانی چی هست

    • محمد.،،
      1

      همین تووامثال تومیدانید بس است.

  • محمد.،،
    5

    این مردمی که شماها ازجانبشان صحبت میکنیدوبیانیه میدهیدکجاهستند؟!!!!

    نظرات شما -
    • هستند.زیادند منتها ...
      8

      هستند زیادند منتها...

  • ناشناس
    12

    سینما جولانگاه فاسدین شده و ترویج کننده آن هست را باید تعطیل کنند یا افراد جدید هنرمند و نویسنده بیاورند

  • ناشناس
    2

    کلمه مردم را از کجا آوردی،،منظور لباس شخصی هایتان،، ای کاش رفراندومی بود تامردم واقعی در مورد شما قضاوت میکردند شما از رییسی تشکر نکنی چه کسی بکند بوجه تان چند برابر شده مردم هم از گوشنگی بمیرند

  • بهلول
    1

    به این آخوندها بگید چشماتون ببندید .فساد توشما داره غوغا میکند شهوت پرستان دیگه هذزه شدیدوجقدر مال مفت میخورید برید کارکنید .یکم کمر با بالا فکر کنید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      برای تو بی‌حیا معلوم هست که چشمانت عادت کرده که تو و...!

  • ناشناس
    5

    میشه بگید کدام مردم به شما البانی نشین ها وکالت داده تا از طرف اونها کامنت بذارید و داد مردم سر بدید

    طرف غلط زیادی کرده مگه شهر‌هرته هیچکی هیچی نگه

  • اh
    1

    گاه خوردن جامعه کسکشا مدرسه قم ریدم وسط مررسه علنیه ثن مادرجندهاتوهمه چیزنظر نیدن بعدمیگن مردم میان بیرون مادرهرچه آخوند رومی گاین مادرجندهای زن کس ده سرتون توکس ننتون بره بهشما حرومزادهای کوتی ربطی نداره یه مشت آخوند موشکی بی عقل ومغز عرب سگ صفت شدن همکاره مملکت ایران

  • شرمنده ملت
    1

    تا حالا بیانیه ایی در مورد قیمت مسکن خودرو برنج گوشت حبوبات پوشاک بیکاری معیشت و بدبختی ملت ایران ندیده ایم میشه بگید شما کجای ایران هستید یا کلا چند نفر هستید پایان سیاه و تاریکی میبینیم

  • بندری
    0

    آخوندهای گرامی در مورد وضعیت ملت در بورس و کلاه گشادی که حکومت سرشان گذاشت کی بیانه می دهید؟

  • ناشناس
    1

    فکر کنم منظور از مردم گروه های تندرو و کاسب تحریم و آتش به اختیار که در بالا رفتن از دیوار سفارت ها و آتش زدن اونها تبحر دارند و گروه های اسید پاش باشد !!!
    که با یه اس ام اس و البته تعدادی ساندیس و پول یه جا جمع میشن!!!!

  • سردرگم
    3

    خدایی کاری به این بیانیه ها و غیره ندارم. اصلا واسه چی جنگیدیم؟چی می خواستیم؟چی شد؟ خدایی هر چیزی یه چهار چوبی داره از حدش که بگذره بی معنی و لوس میشه.
    بخدا که بدحجابی واسه آدم(مرد و زن) بزرگترین بی حرمتی به خودشه و بس..
    خدایا همه مون رو از نا پختگی ها و جاهلیت ها بیرون بیار

  • ناشناس
    4

    اینا فقط نسبت به مقوله زیر شکم حساس هستند...کلن عرض و طول و جغرافیای فکری شان جز زیر شکم نمی بینه....مغزهای کوچک زنگ‌زده... روابط آزاد دو زن و مرد بالغ فساده اما صیغه استانهای مشهد و قم عین ثواب...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      در کار خدا فضولی نکن

  • یکی از مردم
    3

    زررررررررررشک...مردم بخوان برخورد کنن شماها براشون تو اولویتید اصلا شک نکنید

  • ناشناس
    4

    مردم نون شب ندارن بخورن ک بخان بخاطر یه حرف ک هرکسی در بیان عقیده ش آزاده برخورد انقلابی کنن همون یه بار اومدن وسط گذشتگانمون برای باقی عمرمون بسه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      برای شما شکم پرستان معلوم هست هرچیزی را فدای آن می کنید حتی ناموس

  • امیر
    1


    چراخودتون برخورد انقلابی نمیکنید؟مردم اینقدر گرفتار فشاراقتصادی وفقروگرانی وبدبختی هستند که فرصت هیچ کاردیگه ای روندارند.

  • ناشناس
    2

    مردم از شماها متنفرند
    از زبان مردم حرف نزنید
    این نظام بدون پشتوانه مردم است
    چون دشمن مردم است
    نظام مال قالیبافهایت
    فامیل های بیسواد رییسی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      باز که از مردم حرف زدید و هربار تو دهنی خوردید

  • سلام
    2

    خدایی بایست از خبر فوری تشکر کرد که نظرات مخالف و موافق را منتشر میکنه تا از حقایق جامعه همه با خبر باشند ،،،دقیقا برعکس خبر فارس که حتا جای منفی دادن به نظرات را هم تعبیه نکرده و فقط تایید مثبت داره !!!!

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      درسته جای تشکر داره از سایت خبر فوری که واقعا نشان داد مردمی و آزاده و شجاع و با صداقت و رسانه و بلندگو و دهان مردم است.( حداقل نسبت به دیگر رسانه ها پیشتاز است) ولی چه خوب بود این نظرات و کامنت ها طوری در اختیار نظام و سران و دولت مردان و مجلس و مسئولین قرار گیرد تا قسمتی از مشکلات مردم حل و یا حداقل به گوش آنان می رسید.

  • ناشناس
    9

    احسنت ب جامعه روحانیت بایدوزیرارشادرابرکنارکرد

  • 7

    ملت ایران کسانی هستندکه غیرت دارندبیغیرتهابرایشان مهم نیست درجامعه چ می گذرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      غیییرت دینی !!!!!!!!
      عین آتش به اختیار!!!!!

  • ناشناس
    0

    یه جمله ازمادرعروس بشنو!!!

  • 7

    بی غیرتی وغربگرایی تاکی

  • 4

    کاش جامعه روحلانیت همیشه وهمه جافرهنگ سازی کنندواسلام وانقلاب رابه جوانان جامعه درمدارس ومساجد وهمه جاتلاش کندوآگاه

  • 9

    سکوت وزیربه معنای همدستی با ناهنجاریهاست

  • نظر
    1

    خواسته هاي خودشو كنار خواهسته هاي مردم ابراز ميكنه...
    خيلي جالب شده هر كس هدفي داره و ميخواد تو گوش يكي ديگه بزنه ميره زير پرچم حضرت عباس مياد بيرون ميره يه تمجيد از دولت 13 ميكنه و يه دو تا سلام به آقا و شهدا ميكنه وخواسته اش رو كنار خواسته مردم ميگه... (مردم رو چي فرض كردن؟)

  • بابایی
    2

    خودتون رو بیش از این مضحکه مردم نکنید

  • ناشناس
    1

    این تشکر از دولتش خیلی جالب بود. خداییش اگر در دولت قبل این اتفاق می افتاد، الان چیکارش کرده بودید. این مورد رو‌ نمی توانید بهانه بیاورید که دستاورد دولت قبل است. حالا بگذریم. چرا هیچکدام از دلواپسان نگرانی خودشون رو از توقیف کشتی یک خانواده محترم و شناخته شده ایرانی در هند اعلام نمی‌کنند؟

  • ناشناس
    1

    یادش بخیر، همین جامعه از ریاست جمهوری خاتمی و روحانی چقدر حمایت کردن، بقول یه بندخدایی، ای فش حقتست حقتست

    نظرات شما -
    • 0

      باز هم چاشنی غذا شد خاتمی و روحانی!!!!

    • 0

      این جمله «برخورد انقلابی مردمش»هم جالب بود.‌یعنی اینکه جشنواره دهه فجر هم میشه مثل کنسرت ها و .... غیره . برخورد یعنی , جمعش میکنید یا جمعش کنیم!!!

  • علی اکبر
    1

    اینها چرا در مورد دزدیها واختلاسها وباند بازیها بیانیه صادر نمیکنند

  • رامین
    0

    عقده دل خودت رو به مردم ربط نده

  • ناشناس
    1

    مردم ؟!کدوم مردم همون آتش به اختیاران خود سر ؟

  • رضا
    0

    کاش برای فقر و گرانی و بیکاری و اختلاس و رانت خواری و فحشا هم اعلامیه میدادید

  • حاج س طوسی
    1

    از سر صدقه اعمال ۴۳ ساله شماها ازدواج سفید بصورت تصاعدی داره بالا و بالاتر میره.

  • ناشناس
    0

    چرا این مردمی که این آقایان مدعی حقوقشان هستند از کره مریخ نمیارید؟ هر ننه قمری میرسه فیلش یاد هندوستان می کنه و از مردم مایه می گذاره ولی ما مردمی نمی بینیم توی تاکسی و پیاده و اتوبوس و مترو و ... همه فحش .... بهشون میدهند

  • ناشناس
    2

    سینمای ضد اخلاق را تعطیل کنید

  • میشوبالا
    0

    کمی فکر کنید بعد سخن بگویید ایران را ویران کردید نکند روزی ملت ایران همانند سال 57 به حساب شما برسدو آثاری از خانه و کاشانه شما نباشد

  • فاطمه
    0

    داداش مردم می خوان نسلتونو به امید خدا منقرض کنن کجای کاری

  • یکی
    1

    مگه ازدواج سفید همون صیغه نیست که زندگی خیلیا رو اتیش زده

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    کاش به گرانی و اختلاس و تورم و سخت شدن زندگی مردم هم اینفدر حساس بودید و در کنار مردم بودید!!!

  • ناشناس
    0

    چرا مردم نسبت به گرانی ها و افزایش جنایت و سرقت ها برخورد انقلابی نمی کنند ؟؟؟؟

  • Farhad
    2

    واقعا باید برخورد قاطع بشه، اینجوری که نیست دوتا شلوار جین ارزشهای انقلاب و امام امت رو نادیده بگیریند
    خداوند سایه حضرت اقا رو نگهداره که یک تنه در مقابل دول زورگو و داخلی وابسته ایستاده
    حیدریم

  • محسن
    0

    خفه شو مردک پشمک.در بقیه موارد دزدی و پدرسوخته بازی و حرومزادگی خودتون و دوروبریاتون،خفه خون گرفتید. مافنگی،لحاف سردشد.میزان موافقین نظرتو ببین تابفهمی چندچندید.منتظر اون روز باشید تا خرخره شمابه دست همین ملت انقلابی جویده بشه.یکیش خودم.پس هیسسس.

  • 0

    یک بار زنده باشم وببینم تجمع و آتش به اختیار شماها را، تاببینید با کی طرفید.نمیفهمم این ملت چرا نفله نمیکنند شماهارو.چرابااحترام صداتون میزنند.چندشی و نکبت ازسروروی شماها میباره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها