خبرفوری بررسی می‌کند

۵ اشتباهی که محبوبیت دولت رئیسی را کاهش داد / تکرار خطاهای روحانی در دولتی که با شعار مخالفت با او روی کار آمد / چرا افکارعمومی دیگر طاقت گرانی ندارد؟

در آستانه یک‌سالگی انتخابات ریاست جمهوری و رای ۱۸میلیونی به سید ابراهیم رئیسی، حالا او در پایین‌ترین حد محبوبیت قرار دارد؛ اما چرا؟

۵ اشتباهی که محبوبیت دولت رئیسی را کاهش داد / تکرار خطاهای روحانی در دولتی که با شعار مخالفت با او روی کار آمد / چرا افکارعمومی دیگر طاقت گرانی ندارد؟

مصطفی انتظاری هروی - رئیسی و حامیان او در یک‌ساله گذشته سطح انتظار مردم را بالا برده و حتی تاکید کردند که با وجود تحریم‌ها، آنها وضعیت اقتصاری را بهبود می‌بخشند.

در همین راستا یارانه‌های جدیدی وعده داده شد و وزیر کار دستمزد کارگران را تا ۵۷درصد بالا برد و وقتی هم حرف از گرانی به میان آمد، معاون وزیر صمت دستور داد که قیمت‌ها پایین بیاید؛ که البته نیامد!

به این ترتیب افکارعمومی از دولت رئیسی انتظار گرانی ندارد و همین امر گرانی خودرو، برنج، اینترنت، نان، ماکارونی و ده‌ها قلم‌کالای دیگر را برای افکارعمومی غیرقابل قبول کرده است.

اما چرا رئیسی در کنترل قیمتها موفق عمل نکرد و دولت و مجلس یکدست، ناتوان از پایین نگه داشتن قیمت اقلام ضروری هستند؟

به نظر می‌رسد که ۵ اشتباه، دولت رئیسی را به نامحبوب‌ترین دولت در سال اول فعالیت در تاریخ دولتهای پس از انقلاب تبدیل کرده است.

اول: رئیسی مانند روحانی از دولتی ناهمگون استفاده کرد. او عملا دولتی ائتلافی تشکیل داد که در آن وزرا و معاونینی نامتجانس قرار دارند. اختلاف در تیم اقتصادی، اخیرا با حذف دو معاون از کمیسیون اقتصادی علنی شده است و این اختلافات باعث شده تا دولت برنامه واحدی برای حل مسائل اقتصادی نداشته باشد.

جالب اینکه برخلاف تصورات اولیه، دولت رئیسی حتی با مجلس نیز همسو نیست و این اختلاف در جریان لایحه بودجه ۱۴۰۱ و ماجرای حذف ارز ترجیحی خود را نمایان کرد. اقدامی که حالا با گرانی نان، ضربه‌ای کاری به طبقات محروم هوادار دولت زده است.

دوم: دولت رئیسی درست مانند دولت روحانی، فاقد پایگاه اجتماعی ثابتی است. در واقع رئیسی از محبوبیت برخی جریانات اصولگرا بهره برده تا تشکیل شود اما آرای شخص رئیس جمهور، نه ناشی از محبوبیت او، بلکه آرایی سلبی برای جلوگیری از تکرار دولت روحانی است. بنابراین رئیسی و دولتش محبوبیت ذاتی ندارند.

استفاده رئیسی از رحم اجاره‌ای محبوبیت جریانات اصولگرا باعث شده تا به محض افشای اختلافات او با دیگر جریانات، محبوبیت رئیسی نیز سقوط کند.

رئیسی با اینکه در دستگاه قضا سابقه خوبی در برخورد با فساد داشت، در مقام ریاست جمهوری نتوانست عملکرد قابل قبولی در مبارزه با فساد داشته باشد. بنابراین فساد ساختاری دولت ادامه یافت که مهمترین مصداق آن، قدرت‌نمایی مافیای خودرو در افزایش قیمتها و ضعف دولت در کنترل مافیاست

 

سوم: رئیسی در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز اشتباه روحانی را تکرار کرد. روحانی با طولانی کردن مذاکرات، به طرف مقابل پیام داد که تا هر زمانی بخواهد حاضر است گفتگوها را ادامه دهد، چراکه به دنبال توافق است.

رئیسی هم به رغم بن‌بست مذاکرات، اصرار دارد گفتگوها را ادامه دهد. این روند، اقتصاد ایران را سرگردان کرده و صاحبان کسب و کار نمی دانند که باید خود را با شرایط توافق تطبیق دهند یا عدم توافق.

به نظر می‌رسد ضرر بلاتکلیفی مذاکرات از شکست گفتگوها بیشتر است و رئیسی نباید با تکرار خطای روحانی، بار دیگر اقتصاد ایران را در باتلاق دیپلماسی گرفتار کند.

چهارم: رئیسی مانند روحانی از ظرفیت‌های فضای مجازی به قدر مطلوب استفاده نمی‌کند. روحانی با وجود نزدیکی سیاسی به خاندان لاریجانی، نتوانست یا نخواست مانع از تصمیم اشتباه دستگاه قضایی برای فیلتر تلگرام شود.

رئیسی هم اکنون در برابر فشارهای "صیانت" از سوی همان طیف تندرو ایستادگی نکرده و به طور مداوم از محبوبیت خود می‌کاهد. اگر در دوره رئیسی، محدودیت‌های شدید بر فضای مجازی اعمال شود، اندک امیدها به حفظ رونق کسب و کار در فشار تحریم و سوءمدیریت از بین خواهد رفت.

پنجم: رئیسی با اینکه در دستگاه قضا سابقه خوبی در برخورد با فساد داشت، در مقام ریاست جمهوری نتوانست عملکرد قابل قبولی در مبارزه با فساد داشته باشد. بنابراین فساد ساختاری دولت ادامه یافت که مهمترین مصداق آن، قدرت‌نمایی مافیای خودرو در افزایش قیمتها و ضعف دولت در کنترل مافیاست.

رئیسی به خوبی می‌‌داند که مافیای اقتصادی چطور منافع مردم را به خطر انداخته؛ برخورد با این مافیا نیاز به اصلاحات ساختاری و نه برخوردهای فرمایشی دارد. با این وجود رئیسی برنامه‌ای برای اصلاحات ساختاری ندارد و همین امر دست مافیا را باز گذاشته تا به بهانه تحریم، تبر بر ریشه اقتصاد ایران بزند.

دولت رئیسی و مجلس انقلابی حتی در زمینه شفافیت هم گام‌های درخوری، آنطور که حامیان انتظار داشتند برنداشتند و همین امر فرصت برای فساد را افزایش داده است و اگر اندک نظارت فعالان فضای مجازی هم نباشد، مافیا به فساد خود بیشتر ادامه خواهد داد.

به این ترتیب، نزدیک به یک سال پس از انتخابات ۱۴۰۰، حالا رئیسی شاید ناخواسته، به همان راهی می‌رود که روحانی رفت و این شاید از او، نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایران را بسازد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 105
  • ناشناس
    6

    الان می گویند چون مدیریت اقتصاد حهانی دست ما نیست وضعیت این شده تا

    نظرات شما -
    • نانشناس
      5

      نتیجه شعارهای توخالی از قبیل اقتصاد اسلامی ، سیاست اسلامی ، علوم انسانی اسلامی ، اندیشه اسلامی چیزی نیست جز بن بست جمهوری اسلامی

    • ناشناس
      3

      اینها یک مشت دروغگوی کثیفی هستند تمام بدبختیها و فقرو گرانیها دست خودشان است بی دینها نوبت مردم خواهد رسید که موشکهاتون هم جولدار مردم نخواهد بود نه مردم اینهارو میخواهند نه همسایه ها نه دنیا لعنت بر همشان باد دشمن مردم اسینها هستند

  • مردم
    3

    بند ۵ از همه مهمتر است اگر روزی فرا رسد یک نفر در مقابل مافیا و فساد چه خودرو و چه سایر بخشها ایستادگی کند پیروز میدان است واین کار محال است
    چون فساد سیستمی شده است

  • داریوش اقبالی
    56

    درود خداوند به آزادمرد ایران خاتمی عزیز مگر خدا رحمان به داد ما برسد ع

    نظرات شما -
    • ناشناس
      71

      سلام خدمت شما عزیزان
      ظاهرا عزیزانی که میان نسبت به یکسال گذشته دولت نظر میدن نظرات تخصصی کارشناسان اقتصادی نخوندن همه بلا استثنا این وضعیت رو پیش بینی کرده بودن و در حذف ارز دولتی موافق،
      به نظر من واسه کارهای زیرساختی دولت زمان لازم داره واین متنی که اینقدر تند نوشته شده فعلا زمان گفتنش نیست.
      درضمن 8سال خواب دولت قبلی رو هم درنظر بگیرین البته اگه حافظه تاریخی خوبی داشته باشین!

    • ناشناس
      6

      جواب ناشناس سگ زرد برادر شغال است مبارزه با فساد اگر امشب صورت نگیرد فردا دیر است فساد در ایران دست بالاییهاست مثل سپاه که غیر شفاف ترین فعالیتها را دارد

    • کارگر
      1

      درجواب به ناشناس .مردم ایران چندتا ۸سال باید صبربکنند تا زندگی عادی مثل همه مردم دنیا داشته باشند چرا هردولتی روی کار میاد طرفداراش میگن صبرکنید داره ویرانیهای قبل درست میکنه بچه جون عمر جوانان دهه ۵۰و۶۰و۷۰داره تموم میشه ویک روز خوش ندیدند .ریسی اینکاره نبود ونیست لعنت به شورای نگهبان ومجلس بیخیال وهمه آیت الله های که بودجه مفت میگیرند وسکوت میکنند دربرابر این گرانی وظلم

  • نظرگو
    8

    اولا ۱۸ میلیون بزرگنمایی شده تعداد اصلی آراست
    دوما روی کاغذ بله، این دلایل رو میشه طرح کرد اما دلیل اصلی اینه که عملا از بالا تا پایین هیچکس به فکر مردم نیست

  • ناشناس
    69

    روحانی 8 سال به کشور خیانت کرد و در رسانه های اعلام کرد که تقصیر آمریکا، ترامپ و اسرائیل است.

  • ناشناس
    14


    عملکرد رئیسی هم در کشور همان سیاست های نادرست غلط و اشتباه حسن روحانی بوده است.

  • کسرا
    4

    باتلاق مدیریت کلان کشور دستاورد یکسان خواهد داشت.
    مدیریت کشور جایی دیگر است . هر رییس جمهوری بیاید همین آش و همین کاسه است.

  • 20


    کارنامه روحانی قابل دفاع نیست
    سال آینده آخرین سال دولت روحانی است و معمولاً دولت‌ها در سال پایانی تلاش می‌کنند که برنامه‌ها و اقدامات ۸ ساله خود را سامان دهند و بنا را بر این می‌گذارند که تعهدی را برای دولت آینده ایجاد نکنند و مشکل ساز نشوند.

    نظرات شما -
    • 0

      عزیزم دولت ریسی العان روی کار هستا کجایی شما

  • ناشناس
    22

    این اشتباه دولت و آقای روحانی بود که برجام را به دولت گره زد ... این را قبول دارم که آقای روحانی و تیمش تمام حیات و ممات دولت را منوط به برجام می‌دانستند اما اصلاح‌طلبان قائل به این مسئله نبودند؛ می‌گفتند حیات و ممات کشور در گروی امضای برجام است اما دولت و شرایط مدیریت اقتصادی و سیاسی، نباید تماماً به برجام گره بخورد.

  • 4

    فاصله آقای روحانی با گفتمان و وعده‌های انتخاباتی‌اش در سال 96، تقریبا بیشتر از انتخابات سال 92 بود. این روند عملکرد، انتظار، ناامیدی و یاسی را نسبت به دولت ایجاد کرد. انتظار من به عنوان کسی که در جبهه آقای روحانی فعالیت کردم، این بود که آقای روحانی با توجه به رای معناداری که در دولت دومش به دست آورد، بسیار جدی‌تر وارد عرصه می‌شد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      درست میگویید باید محکم تر وارد میشد ،آن هم زمانی که برادرش را به جرم نکرده دادگاهی کرده بودند تا او را تحت فشار قرار دهند

  • رفو گر
    4

    متاسفانه این دولت حتی نتوانست یک سال اول عمر خود را به خوبی به پایان برساند!!!!! وتاالان از فشار شدید گرانی تورم و انواع فساد وتباهی و......مردم جان به لب شده اند،حالا باید دید با این وضعیت سه ساله اول خود رابااین حرکت وبا این دست فرمان!!!!!! چطوری سپری میکند

  • ناشناس
    37

    حق احمدی نژاد را از بین بردن تنها امید او بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاش میذاشتن احمدی نژاد بیاد... کاش

  • ناشناس
    6

    تا مشکل تحریمها حل نشه هیچ دولتی نمیتونه معجزه کنه چ برسه ب اقای رئیسی با این تیم ضعیفش ک انتظاری بیش از این نمیشد داشت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      تحریم‌ها هم حل بشه اوضاع درست نمیشه. کل پول دریافتی میره به حساب‌های ارزی زعما و توله هاشون ته مونده اش هم لبنان و سوریه و یمن و عراق و ...

  • سخن
    6

    از کل تعداد افراد واجد شرایط رای حدود ۲۸درصد طبق امار خود شما به فرد محبوبتان رای دادند،،مگرفقط مشکل مردم گرانی هست؟مگر شماها قراربوده اقتصاد ایران را سامان دهید؟قدری حجب و حیا و ازادگی لازمه زندگی کوتاه ادمی هست که به هر جایگاهی چنگ نزند و اینکه به موقع قدرت را رهاکند و یا همچون کشورهای ازاد و دمکرات ،قانون اندازه و مدت قدرت را محدود کند.از زمزمه های مردم اگاه و نجیب ، میزان رضایتمندی را میتوان به وضوح فهمید،انانکه به نجوای دل این مردم گوش فرا میدهند خوب میفهمند که این مردم همچو مردمان زمانه خود ،ازادی و دموکراسی را لازمه زندگی جمعی خویش میدانند .

    نظرات شما -
    • 0

      جون من خودت متوجه شدی چی نوشتی مردم دارند زیر گرانی که میشند بعد شما میگی دربین مردم ریسی محبوب هست آزادی داریم ایا ازادی انتخاب خودرو خارجی ارزان قیمت داری

  • ناشناس
    5

    ایشون هیچ وقت محبوب نبودن رییس جمهور انتصابی با تبلیغات زیاد و دروغی

  • کلاغ پر
    5

    خیلی ارفاق دادی خبرفوری فقط 5تا .....اصلا بوجود آمدن دولت دستوری وامنیتی از اول تابیش از هزارتا اشتباه تااینجای کار.......

  • م
    5

    مشکل‌از‌جای‌دیگر‌است‌ریس‌جمهور‌کیلوی‌چند!!!!!

  • مهدی
    4

    با سلام
    مشکل مملکت بدون رفع تحریم قابل حل نیست حتی اگر رضا خانی پیدا شود، و حتی اگر رفع تحریم بدون رفع تحریم سپاه بشویم باز فایده ای ندارد، چون سپاه فقط اسلحه به دست نیست، بلکه.کل اقتصاد ایران را در دست گرفته و کل ورودی و خروجی کشور شامل هوائی ،دریائی و زمینی را در اختیار دارد و سیاست گذار نظامی ، اقتصادی و بین المللی کشور شده، شما الان در کشور ببینید کدام کارخانه بزرگ ، پالایشگاه پتروشیمی ادارات یا نیروگاه،و یا حتی باشگاهای ورزشی و در مجلس یا استانداری و یا فرمانداری‌ها با مدیریت سرداران سپاه نباشد. فقط کافیه که از ارشدهای سپاه بوده باشی تا به هر مدیریتی برسی، و تخصص داشتن اصلا مهم نیست ، پس رئیسی یا روحانی یا حتی رضا خان از قبرش بیرون بیاد که کشور را نجات بده امکان نداره، چون در کشور ما هیچ کس در جای خودش نیست، از سر تا پا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      مملکت و زندگی مردم رضا خان میخواهد فقط یک رضا خوان فقط نه آخوند دوزد دروغگو

  • کریمی
    3

    در کشور ما ریس جمهور فقط تدارکات‌چی است باید حرف خاتمی را با طلاع نوشت
    دیوانه تر از احمدی نژاد نداشتیم حرف گوش کن نبود توانست مشکلات خیلی از مزدم جامه رو حل کند
    چاپلوسی جای تجارب و علم سواد گرفته
    با همین فرمان پیش برویم بیست سال اینده حقوق کارگر پنج ملیارد تومان می شود نان سنگک یک ملیون هفصد هزلر تومان می رسد

    نظرات شما -
    • به کریمی
      2

      تحریم از زمان احمدی‌نژاد شروع شد تو روز قدس حضور داشت یادت رفته یارانه انداخت

  • ناشناس
    3

    کدوم اشتباه کرده ؟؟ دولت جناب رئیسی از ابتدا مشخص بود که به اینجا خواهد رسید ---- مناظره همتی مرور کنید متوجه خواهید شد--- اون پنج اشتباه جنتی کرده و باید جواب بده

  • خون جیگر
    4

    چه انتظاری از یک تدارکاتچی دارید !!!!

  • یک ایرانی
    3

    .......وداریم به دوران ونزوئلایی شدن نزدیک می‌شویم

  • مری
    3

    تمام اینها متاسفانه اهسته اهسته دارن ایران را به باتلاق و ویرانی میبرن چیزیکه به قول خودشان دشمنان میخواهند را دارن پیاده میکنن...

  • مری
    4

    روحانیت باز نشون داد که بدرد روضه خوانی بیشتر میخوره تا اداره مملکت

  • ناشناس
    3

    رئیسی انتخاب حاکمیت بود نه مردم باید پاسخگو باشند

  • رییس
    3

    امدن ریسی وانتصاب ان برای ریاست جمهوری اشتباه محض بوده وهست

  • هموطن
    48

    تا بدنه دولت از آدمهای ملعون روحانی باشد دولت رییسی نمی تواند کاری پیش ببرد دولت آقای رییسی نیاز به یک پاکسازی در بدنه دولت دارد اگر این کار نکند فاجعه ناگوار در راه است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اینا اینقدر عقده داشتن تا ابدارچی ها هم عوض کردن.مشکل از ناکارامدی بودنشونه و انتصابات خانوادگی و رییس ستادی و رانت حذبی و همفکری داره تیشه به ریشه می زنه مهندس

    • ناشناس
      2

      40 ساله وضعیت های نابسامان کشور رو حواله میدن به افول آمریکا .. مقصر اصلی یه نفر دیگه اس ، هر رییس جمهوری بیاد وضع همینه ... نهایت کاری که رییس جمهوری توی ایران باید بلد باشه چاپلوسی هستش که به گفته شما درست هم هست باید افراد تملق گو و چاپلوس رو بیشتر استخدام کنن تا وضع بهتر بشه

    • فریاد
      3

      چرت و پرت نگو بابا

  • حضوری
    1

    تنها یا حداقل هموارترین راه نجات از این از این وضعیت بغرنج به سرانجام رسیدن برجام است.پس از تصویب برجام(به این دو شرط که اولا حامیان ملعون کارتل های اسلحه سازی آمریکا اجازه دهند و ثانیا اینکه تندروهای رادیکال تریبون دار داخلی در مورد رفع تحربم سپاه یا بازوی قدس سپاه کوتاه بیآیند) رویدادهای زیر قابل پیش بینی می باشد:
    -پتانسیل نا امنی در منطقه خاور میانه به دلیل وحشتی که از هسته ای شدن قدرت نظامی ایران ایجاد شده پایین آمده یا حذف خواهد شد(برقراری رابطه سیاسی معقول با کلیه کشورهای حوزه خلیج فارس و کاهش تحریکات موذیانه و مذبوحانه رژیم صهیونیستی و بروز بسیاری عوامل مثبت دیگر که حامل آرام سازی فضای منطقه خواهند بود)
    - عملیاتی شدن توافقنامه ۲۵ ساله ۴۵۰ میلیارد دلاری با چبن که در گروی تصویب برجام متوقف مانده است.
    اولین سرمایه گذاری خارجی پس از انقلاب که منشاء تغییرات مثبت و قدم به قدم در اقتصاد کشور خواهد بود مشابه آنچه که در ترکیه و توسط مرحوم اربکان اتفاق افتاد و از ترکیه فقیر آن دوران کشوری در حال پیشرفت و توسعه ساخت.برای نمونه های بارز دیگر از تاثیر شگرف ورود سرمایه های خارجی میتوان از کره جنوبی و سنگاپور نام برد.کاهش چشمگیر سندروم بیکاری مزمن، افزایش شاخص های اقتصادی از جمله ارزش پول ملی و بسیاری تبعات مثبت اقتصادی و اجتماعی دیگر از نتایج این تحول بزرگ خواهند بود.

  • ناشناس
    4

    ایران مشکلات بنیادی اصلی و خارجی دارد و تا تغییر سیاست و موضع ندهد هر کسی رئیس جمهور شود وضع همین است...رئیس جمهور اختیار تغییر سیاست‌های کلان را ندارد...

  • ناشناس
    4

    محبوبیت ؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!

  • ۹۹
    2

    مگه محبوبیتی داشته که کم شده باشه؟

  • ناشناس
    16


    ای کاش اسلام را می‌فهمیدید
    دریافت ۵۰۰ سکه طلا توسط هر وزیر در دولت روحانی درکتاب دین اسلام وجود ندارد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      1000 سکه طلا نوش جون کسی بشه که بتونه خواسته های مردم رو برآورده کنه، اما مسئله اینجاست که وزیران دولت روحانی وقتی دیدند تمام نزدیکانشان رو به جرم های کرده و نکرده ( که همین دولت هم در حال انجام دادنش هست ) دارن محاکمه میکنن ، فکر کردن بهترین کار اینه که از وضع موجود نهایت استفاده رو ببرن همونطور که تندروها از تحریم ها نهایت استفاده رو میبرن

  • مردم
    4

    به نظر می‌رسد کارهایی که با دست روحانی نتوانستن
    اجرایی شود توسط ریسی انجام خواهد شد
    کما اینکه کارهایی که با دست خاتمی عملی نشد
    توسط احمدی نژاد اجرا شد
    ولی احمدی نژاد دیر متوجه اشتباهش شد

  • ناشناس
    0

    ملت عزیز گردانندگان ایران 10نفرند که 6ماه در کانادا و6ماه ایرانند و در آمد آنها هر دقیقه میلیارد ها تومان می باشد و خود را وارث این کشور میدانند و رئیس جمهور و امثال او چینه خور اینها هستند

  • زمان
    1

    مشكل از دولت وتتحريم نيست اقتصاد ايران جوابگوي ٨٥ميليون نفر نيست

    نظرات شما -
    • تینا
      0

      تازه میخوان جمعیت رو هم زیاد کنن

  • ناشناس
    0

    ریسی دستش زیر سنگ مذاکرات است.

    نمی‌تواند بگوید چگونه کشوری در حال فروپاشی را تحویل گرفته است.
    بعد از امضا برجام و همچنین رابطه با عربستان نحوه ی اطلاع رسانی دولت در مورد اوضاع کشور از زمان استقرار دولت رئیسی عوض خواهد شد.

  • رایی
    1

    ریسی برخلاف دیگران انتصابی بوده و برای اجرای فرامین دیگران منصوب شده ، ریسی عامل اصلی گرانی در این چندماه می باشد خجالت آور است که خودشان گران می کنند خودشان نفی می کنند

  • پروانه
    0

    نظام به بن بست خورده کاملا مشهود است آنها دنبال انتقال مشکلات حکومت بر دوش و جیب ملت هستند

  • ناشناس
    3


    قانون در کشور ما برای همه یکسان نیست و تاکنون هم نبوده است چون به خاطر متاسفانه تاکنون روحانی، جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی در دادگاه محاکمه نشدند چرا؟

  • سید
    0

    دولت رییسی اشتباه زیاد داشته...ولی این متنم بیش از حد ضعیف بود...

  • عقق
    0

    همه یک پخند قدرت دست دولت در سایه ونظامی است

  • عباد شیخ الاسلام
    1

    آخه سید جان یک نفر رو به عنوان استاندار کردستان معرفی کردی ... چی بگم خدایا
    واقعا مشاورهای حضرتعالی چه کسانی هستند تمام رزومه خدمتش سرهم ۳ سال نیست...
    مطمئن هستم از بالا تا پائین از این ترکیب اند

  • عاشق
    0

    کدام محبوبیت این بی سوادو شورای نگهبان گذاشت این انقلاب از سال57 به طور کلی اشتباه بود از بالا تا پایین

  • ناشناس
    1

    مردم بزودی به سیم آخر میزنند!

  • 2

    ‌کاشکی کمی خرد داستین و اسلام را از چشم یک بیطرف میخواندید و ارزیابی میکردید! کتابهای خوبی که برای شناختن آن و برگردان قرآن را هم بخوانید!

  • مهیا
    1

    اشتباه نکنید قبلا هم خیلی از متفکران گفتن هررییس جمهوری سرکاربیاد ازخودش وتیمش فقط اختیاراتی درحدمحافظت از اختلاصگران ومدیران دزد وپشتیبانی از مافیایی دارد ولاغیرگرانی وتخریب اقتصاد ودایرکردن فقر وفساد را میتواند درکارنامه خود وتیمش را با امتیاز بالا ثبت کند رییسی که نه سواد دارد نه جایی دوره ریاست جمهوری انجامداه منتظرسونامی قتل وغارتگری باشیم بخدا پناه ببریم وخواهیم که به درجه نرسیم وهرچه زودتر به روزهای خوش سالهای 55 به پایینتر باشیم اگر ایرانی وجود داشته باشد

  • ناشناس
    7

    خبر فوری نگاهش از ابتدا به دولت رئیسی منفی بود و بالتبع نحلیل هایش تند و مخالف است محبوبیت دولت رئیسی با نظرسازیهای خبر فوری پائین نمی آید مردم با امیددر پایان هشت ساله روحانی در اوج ناامیدی به رئیسی رای دادند همچنان به دولتش امید دارند وخوب می دانند اصلاح وضعیت بد اقتصادی بجا مانده از زمان روحانی بیش از این طول می کشد مردم همانطور که دیدند رئیسی کرونا را کنترل کرد چیزی که در دولت روحانی رویا شده بود و بازار وکسب وکار مردم و مسافرتها و اموزش بچه ها راه افتاد امیدوارند وضعیت اقتصادی هم به دست رئیسی درست شود اگر خبر فوری با ارائه این مخالف خوانی در طبل نا امیدی نکوبد !!!

  • 6

    وضعیت فجیع اقتصادی گذشته و اصلاح آن و جبران خرابیها در دولت روحانی به زمان بیشتر نیاز دارد

    نظرات شما -
    • فلا
      3

      چرا الکی حرف می زنی

    • ناشناس
      0

      به فلا:الکی تو حرف می زنی که متن را خوب نخوندی ومتوجه نشدی یه چیزی گفتی!!!با منطق حرف بزن !!!

  • 0

    رئیس جمهور به اندازه خودش برای حل مشکلات قدرت و اختیار دارد

  • 1

    این موج گرانیها ی کالاها الان فقط اختصاص به ایران ندارد و موجی است که در جهان و کشورهای اروپائی از جنگ اوکراین به دلیل وابستگی کشورها به تولید برخی کالاهای اساسی در این دو کشوا یجاد شده است ودولت رئیسی به دنبال حل این مشکل هست

  • م
    10

    این متن هدفش ناامید کردن مخاطب هست .اتفاقا رئیسی دارد در خشکاندن ریشه های فساد عالی پیش می رود.منتهی فسادی که ۴۰ سال است شکل گرفته یکساله درست نمیشه

  • خههخ
    10

    ۱-شما جنگ روسیه و اوکراین و در نظر بگیرید۲_عملکرپ دولت در سرکوب کرونارو در نظر بگیرید۳_بهم زدن ساختار اقتصادی غلط دولت قبل در ابتدا قطعا برای مردم سخت است ولی این داروی تلخی است که باید بخوریم۴_زیان دراز شما زمان روحانی کجا بود۵_دولت قبل از ترس اینکه ته مانده محبوبیتش از بین نرود دست به این کارها نمیزد۶_مشکلات اقتصادی کشور نتیجه ارز ۴۲۰۰جهامگیری ‌‌ باشد که شما بهتر از هرکسی میدانید

    نظرات شما -
    • نمازی
      4

      حرف مفت میگی

  • ناشناس
    3

    همه اخوندها مثل هم هستند

  • ناشناس
    0

    امیدوارم مثل یک رسانه متعهد آزادی بیان کامنتم منتشر کنید: سالهاست افرادی میگویند، اکثر مردم نیازمند خودرو توان خرید نو حتی خارجی ندارند، برای همین طرح ۵-۵-۱۰ پیشنهاد شده، یعنی واردات خودرو کارکرده کمتز از پنج سال و قیمت زیر پنج هزار دلار با عوارض ۱۰٪ قطعا استانداردهای بالا انها از ده سال پیش بیش استاندارد خودروهای گران و بی کیفیت داخلی هست، یعنی خودروی کارکرده دهساله خارجی هم مقرون صرفه است. فقط یک اراده سریعذالعمل در حاکمیت تست تا دستان فاسد مافیای خودرو کوتاه کند، همه چیز بر میگردد به اینکه حاکمیت دستان پلید متفیا از واردات کوتاه کند، بهانه حمایت از تولید چند دهه است جز اجحاف و تحمیل سنگین مخارج زندگی بر گرده مردم و ایجاد نارضیتی نبوده، یکی از بهترین راه مبارزه تحریم، مبارزه مافیا است// یکی از اشتباهات و ناکارامدی دولت همین جولان مافیا است، در حالی حاکمیت براحتی میتواند در عرض چند هفته بساط این ظلم جمع کند

  • کارگر
    0

    اگه گرانیها همینجوری بی ترمز بالا برود دیگه اسمی از اسلام ودین بین مردم پیدا نمیشود ومردم نسبت به آخوند ودینش متنفر میشوند .یک جماعتی که خودشان درناز ونعمت ومردمانش دررنج وعزاب

  • ناشناس
    1

    شش کلاسه بی سواد را منصوب کردن و براش آمار انتخابات را ردیف کردن کشوری کلا هجده میلیون نفر در انتخابات شرکت نکردن چه جور 18 میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    هموطن دل به اين حكومتها نبايد بست ازقديم گفته اند سگ زرد برادر شغاله همه مثل هم هستند حالا ببين

  • مشترک
    0

    اینقدر دروغ میگید باورتون شده...
    یادتون نره ملت که انتخابات کاملا فرمایشی بود... 18 میلیون رای؟؟؟ دروغ محض

  • حامد
    0

    اصولاً به منظور حفظ قدرت و قداست جایگاه ها پس از هاشمی رفسنجانی - که خودش پارادوکس بزرگی شده بود- بنا بر این قرار گرفت که رییس جمهور - هر کسی یا از هر جناحی- صرفا محافظی برای تاریک خانه های مافیایی تصمیم گیری باشه، اینا همشون قربانی هستن.

  • سید
    2

    جناب رئیس جمهور
    از اوضاع کشور و مردم خبر دارید
    تا کی غرور کذایی
    حداقل برای بقای خودتان و دولت با آمریکا دوستی کنید
    این وضع گرانی ادامه پیدا کند مردم برای حفظ بقا و زندگی جلو دولت و همه چی ....
    بعد اگر تونستین مردم را از کف خیابون جمع کنید

  • ابی
    8

    فقط رییسی.....فعلا باید گند کاریهای روحانی رو جمع کنه....

  • ناشناس
    2

    محبوبیت جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی مد ظله العالی اصلا کاهش نیافته است شما یک کیک و ساندیس به مردم بدهید همه دوباره به ایشان رای می دهند . اجرکم عندالله یا مهدی

  • ناشناس
    0


    وقتی موج گرانی و مشکلات مردم، در کشور رسید / دولت ناتوان و عاجز حسن روحانی همه مشکلات 8 ساله تقصیر را گردن آمریکا و اسرائیل انداخته است.

  • 0

    دیگر حرف زدن تنها کافی نیست و امروز روز عمل است

  • 0


    نتیجه مذاکرات وین رئیسی هم، آمریکا دو طرح ضد ایرانی را به تصویب رساند

  • 2

    مشکلات اصلی مردم و کشور 100 درصد فقط از زمان دولت حسن روحانی شروع و آغاز شده است.

  • ناشناس
    2

    انشاله زودتر این دولت انقلابی به سرعت و جهادی استعفا بده بره . آقا بلد نیستی مگه مجبوری?؟؟؟؟؟؟

  • علیرضا
    1

    رییسی و روحانی هیچ فرقی ندارند جز رنگ عمامه‌هاشون

  • ایرانی
    2

    رییسی و محبویت پناه بر خدا

  • ناشناس
    0

    ملت . وفادار و صبور و قانع و مظلوم .......

  • فروید
    1

    چرا مردم طاقت گرونی رو ندارن؟ اگر حضرت ایوب بود صبرش تموم شده بود مردم که جای خود دارن

  • ایرانی بدبخت
    1

    هر زمان دین از سیاست جدا شود همه چیز حل خواهد شد .

  • ناشناس
    0

    سگ زرد برادر شغاله
    قرار نیست از این هیات حاکم واسه این کشور دلسوزی بیرون بیاد

  • ...........
    4

    همه خوب می دانیم هر دولتی سال اول کارش تا عید همان سال بایستی با بودجه ای که دولت قبلی صورت داده و اغلبش را هزینه کرده است امورات کشور را بگذراند از عید به بعد است که بودجه را خود رئیس جمهور فعلی به تصویب می رساند لذا اکنون در واقع یک و ماه نیم است که امور به طور واقعی به دست دولت است .
    نکته بعدی برخی از امور دست رئیس جمهور ها نیست مثل جنگ اکراین و روسیه که بی تردید اثراتی را روی کشور های همسایه می گذارد

  • ناشناس
    0

    آخه می گفتند ما مشکلات را به خارج کشور گره نمی زنیم.چطور شده الان به کشور اکراین وصل میکنند!!! اینو حساب نمی کنند اگه فردا جنگ اکراین تما م بشه.به مردم چه جوابی خواهند داد؟ قیمت آرد را دوباره پایین میایند؟ نمی دانم اینها مردم چه حسابی میکنند.






  • ناشناس
    0

    کسی به اینا رای نداده اینا همینجوی شدن رییس جمخور

  • عبداللهی
    1

    اولا رئیسی در دستگاه قضا هم سابقه درخشانی نداشته است او چهل سال در سیستم قضائی مدیر ارشدی بود که طبق قانون اساسی وظیفه ذاتی اش پیشگیری از جرم بود اگر انها به وظیفه خود عمل کرده بوده اند جرائمی چون اختلاس ، ارتشا ، قاچاق کالا ومواد مخدر ، بی بندوباری اجتماعی وتن فروشی ، زمین خواری و کوه و دریا خواری وتخریب منابع عمومی چون تخریب جنگل ها و برداشت ناصحیح اب های زیر زمینی وریز گردها وخشکی دریاچه و تالاب ها و رودخانه ها و دکل خواری و املاک وحقوق های نجومی و رشدپدیدهای چرکین تملق و ریا و قدرت طلبی و پاچه خواری وتجاوز به عنف وکیف وموبایل قاپی و.....دهها بزه دیگر این قدر در کشور نجومی رشد نمی کرد . تنها کار مثبت رئیسی در قوه قضائیه دستگیری اکبر طبری بود که ان هم برای رضای خدا نبود بلکه برای به زیر کشیدن خاندان لاریجانی بود با نیت صاف وهموار کردن جاده صعود و پیشرفت خود و برداشتن رقبای متنفذاحتمالی در فرایند کسب قدرت در کشور !؟ دومین اشتباه رئیسی انتخاب اکثر وزیر وکارگزارانش از میان یاران دیروز احمدی نژاد که الان به اپوزیسیون نظام تبدیل شده وبیشتر از مسعود رجوی و مریم قجر عضدانلو به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است ، افرادی که بعضا هنوز دارای روابط با او هستند و پنهانی از احمدی نژاد دستور می گیرند.

  • ناشناس
    0

    عجب تحلیل شلم شوربایی!!!
    از همه چیز و همه جا نوشت تا مثال نتیجه مطلوب نویسنده گرفته شود.
    به نظر من تا نظام توزیع شفاف نشود و دلالی از بین نرود همین است با برجام یا بی برجام

  • ن
    0

    مشکل مردم هم گرانی است هم بی کاری است هم بی عدالتی است و.... کدام مشکل حل شده هیچ کدام البته به نظر خودشان چون دارودسته شان را روی کار آوردند مشکل خودشان واطرافینشان را حل کردند هدف هم همین بوده آیا بی کاری را حل کردند بله برای افراد خودشان وبا نفوذ ها آیا بی عدالتی را حل کردن بله به نفع خودش آیا افراد بانفوذ قبلی از ادارات حذف شده اند نه چرا حذف شوند چون با هم بده بستان دارند و هردو حزب گره گشای هم دیگر در استخدام افراد هم هستند پس چی عوض شده هیچ چی قرار نیست چیزی عوض شود یک سوال تورم که یک نوع مالیات اجباری است وسالهاست گه در اقتصاد جا خوش کرده واز نظر عرفی حرام است از نظر شرعی چطور آیا حرام است یا حلال با توجیه برای چهل سال واندی که فقط دوران جنگ تحمیلی مستثنی است چون با یک جنگ ویران گر درگیربویم به هر حال ما در یک حکومت دینی زندگی می کنیم

  • ناشناس
    0

    حضرات رسانه خوب خبرفوری.
    ازکدام محبوبیت سخن به میان می‌آورید.

  • ناشناس
    0

    اشکال کار ساختاری است البته رییسی و تیمش بعلت کار نابلدی مشکلات را به توان می رسانند ولی کار دیگه از دست همه در رفته سیاست های اشتباه جهانی و منطقه ای دخالت نهادهای قدرت و ثروت در وضع قوانین به نفع خود فساد گسترده تحریمهای کمرشکن و هزاران عامل دیگر باعث شده هیچ کاری از دست دولت برای نجات کشتی در حال غرق شدن بر نیاد در صورتی می شود کاری کرد که اصلاحات ساختاری در نظام سیاسی اقتصادی و قضایی کشو بوجود بیاید

  • ناشناس
    0

    این مشکل برای ۱۰سال و۲۰ سال نیست ،باید در گذشته مرور کرد که چطور ایران در زمان جنگ هیچ کمبودی نداشت ولی حالا !!!!جنگ داخلی از جنگ خارجی بدتره

  • ناشناس
    0

    به دادمردم وکشوربرسیدتاازدست نرفته مردم دیگراین همه سومدیریت وگرانی روزافزون رانمیتوانندتحمل کنند

  • رضا
    0

    چرا؟چرا؟نمیریم چرا؟بچه راببرچرا؟
    این است دلیل جدایی دین ازسیاست!
    اوکی؟فهمیدی توکی؟دیرشده بید!
    مشکل رضا شاه فقید باحسن مدرس هم
    همین بود.حسن مدرس حسن روحانی و
    حسن نصراله وحسن کچل.

  • گمنام
    0

    بهترین زندگی بهترین دوران موقع احمد نژاد بود چندین یادگار گذاشت که حال هم مردم دعا میکنند.سهام عدالت .یارانه..بیمه روستاوعشایر.بیمه کارگران. بیمه قالیبافان. تصادفات رایگان..مسکن مهر.مسکن روستایی. صندوق مهر امامرضا .رسیدگی زیاد به فقرا ومناطق محروم. وخیلی چیزهای دیگر.زنده باد احمدنژاد .تا ابد درقلب مایی دوستت داریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها