معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش:

۲ درصد امکان وجود مین در برخی از مناطق غربی کشور وجود دارد

معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به پاکسازی کامل مناطق غربی کشور از مین و گلوله‌های عمل نکرده، گفت: مناطق فکه و طلائیه آماده انجام طرح‌های ملی هستند.

۲ درصد امکان وجود مین در برخی از مناطق غربی کشور وجود دارد

امیر ارجمندی با بیان اینکه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق غربی کشور آلوده به مین بود که بخشی وسیعی از آن طی سال‌های گذشته پاکسازی شده، گفت:  آخرین مأموریت ما در فکه بود که کار پاکسازی این منطقه نیز هفته گذشته به اتمام رسید و فضای منطقه آماده بهره‌برداری در عرصه اقتصادی شده است.

امیر ارجمندی با تاکید بر اینکه نیرو‌های ما همچنان در منطقه مستقر هستند، گفت: تاکنون هزاران گلوله و مین در این مناطق کشف و خنثی شده‌اند، اما به جهت اینکه نقشه مین‌گذاری این مناطق در دسترس ما نیست به هر حال ۲ درصد امکان وجود مین در برخی از این مناطق وجود دارد.

بر اساس اخرین آمار وزارت دفاع کشورمان،  پس از پایان هشت سال دفاع مقدس حدود ۴ میلیون و دویست هزار هکتار از اراضی ۵ استان مرزی غربی جنوب غربی کشور آلوده به انواع مین و مواد منفجره به جا مانده از جنگ شد.

همچنین حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر از مرز مشترک خشکی با عراق به بیش از ۲۰ میلیون انواع مین و مواد منفجره باقیمانده از جنگ آلوده شد که بلافاصله در همان سال ۱۳۶۷ فعالیت‌های مین زدایی و رفع آلودگی از مواد منفجره از شهر‌های مرزی آغاز گردید.

از سال ۶۷ تا سال ۸۲ نیز  عملیات پاکسازی توسط ارتش و سپاه و تحت مسئولیت وزارت کشور انجام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    از یک ارتشی دروغ بعید بود.

  • ناشناس
    0

    ما هنوز برا ارتشیانمون ارزش قایلیم لطفا ارتش را هم بی اعتبار نکنید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها