افشاگری های وزیر پهلوی درباره ایران؛ این یک توهم نیست

همایون معتقد است که حذف جمهوری اسلامی، به تجزیه ایران منجر می‌شود؛ او می‌گوید متاسفانه اسرائیل در پشت صحنه حضور دارد در حالی که قبلاً همایون اسرائیل را هم دوست داشته است! او تاکید می‌کند که تجزیه ایران مساوی دموکراسی نیست؛ بلکه مافیا حکومت خواهد کرد.

افشاگری های وزیر پهلوی درباره ایران؛ این یک توهم نیست

داریوش همایون، که در دوران پهلوی وزیر اطلاعات و جهانگردی و سخنگوی دولت بود و بهمن ۱۳۸۹ درگذشت، در اواخر عمرش افشاگری‌های مهمی درباره نقشه دشمنان برای تجزیه ایران مطرح کرده است.

او غیر از آنکه وزیر پهلوی بود، سالها علیه جمهوری اسلامی جنگیده و تبلیغ کرده بود؛ با این حال در اواخر عمرش تاکید می‌کند که تلاش‌های جدی برای تجزیه ایران را در دستور کار برخی کشورهای اطراف و بویژه اسرائیل دیده و به همین دلیل اولویت خود را از مبارزه با جمهوری اسلامی تغییر داده است.

او می‌گوید متاسفانه اسرائیل در پشت صحنه حضور دارد در حالی که قبلاً همایون اسرائیل را هم دوست داشته است! او تاکید می‌کند که تجزیه ایران مساوی دموکراسی نیست؛ بلکه مافیا حکومت خواهد کرد.

همایون معتقد است که حذف جمهوری اسلامی، به تجزیه ایران منجر می‌شود. تحلیلگران مختلفی معتقدند که با توجه به فرهنگ دینی و ضداستکباری ایرانیان، «تجزیه‌ ایران» به مهمترین دستور کار دشمنان تبدیل شده. به نحوی که حتی به تغییر نظام در ایران هم اکتفا نمی‌کنند.

دشمنان و از جمله اسرائیل و آمریکا معتقدند که حتی با تغییر نظام هم وجود یک ایران قوی با توجه به فرهنگ مردمانش خطرناک خواهد بود؛ لذا «تضمین» اصلی برای منافع آمریکا و اسرائیل، «تجزیه» ایران است! و این همان چیزی است که هر دوستدار ایران و ایران قوی باید نسبت به آن بیشترین حساسیت را داشته باشد. حتی اگر با جمهوری اسلامی که هیچ، با خود اسلام هم مخالف باشد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 33
  • عادل
    4

    پس نتیحه ابن است که وزبر پهلوی وخود پهلوی مثل شما نبوده چپاول کنه وطن پرست ترین انسانها بودن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      هر جا منبع خبر یک مقاله سیاسی را خبرگزاری فارس و تسنیم یافتید به مفاد مقاله ساختگی و من در آوردی با دیده شک و تردید و جانبدارانه بنگرید!

    • ناشناس
      6

      ان شا الله اول آمریکا تجزیه شه بعد اسراییل بعد دشمنای دیگه....
      ایران همچنان قوی و یکپارچه در صحنه روزگار باقی بمونه....

    • ناشناس
      0

      چه دروغها الان کم کم از زبان شاه خدا بیامرز هم کلی نقل قول میسازن .خود جمهوری اسلامی خطرناکترین دشمن مردم و اتحاد مردم و دشمن سرسخت ایران است

  • رضا
    35

    قابل توجه بازیگران در زمین دشمن ،ببینید که دارین چکار میکنین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آیا این حکومت ها نیستند که باعث نارضایتی می‌شوند.

    • به رضا
      0

      اینو باید بری به مسؤلان حکومت بگی. که جوری مردم رو ندیده میرن و عین خیالشون نیست که مردم چه سختی رو دارن تحمل میکنن

      ضمنا آقارضا کسایی مثل تو خیلی باید وقیح باشن که هر طوری هم که میشه مرغ تون فقط یه پاداره
      و به ناحق می‌خوای طرفداری کنی

      آخه لامذهب اینو به مردم بدبخت بیچاره باید بگی؟

  • حامد
    2

    البته موضوع تجزیه در برنامه رقبای منطقه ای وجود داره، اما چه کسی گفته ناکارآمدی و ریاکاری و رانت خواری و سلطه ظالمانه بر مردم مانع تجزیه ایران میشه؟ آیا لگدکوب فرهنگ و آمال و آزادی و کرامت مردم و به قهقرا کشیدن یک ملت به بهانه‌ی عدم تجزیه کشور مجاز است؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      رفتن نظام یعنی رفتن سپاه و ارتش چون اینا با دولت هستن کشورهای همسایه تشنه به خون ایرانی ها هستن یکیش همین افغانی ها

    • 5

      خب بیاید الان فکر کنیم ما موفق شدیم و جمهوری اسلامی فرار کرد الان ایران بدون نیرو نظامی و حکومتداری مثل گوشت بی صاحابه عربستان و بحرین و پاکستان و آذربایجان و عراق از این فرصت استفاده میکنن حتی به قیمت قتل شما مردم

    • به ناشناس
      0

      اصلا حاکمیت برسر کار امده که مردم برای رسیدن به ازادی و حق زندگی قید سرزمینشون رو هم بزنند 😢😢سیاست اینگونه بوده که قدرت رو به نا اهلش رسوندن 😢مگه شادی و نشاط جامعه با وجود ج .ا واگذار نشد😢با وجود بودن نیروها مگه خزر واگذار نشد😢مگه منابع و معادن وثروت و نخبه ها به تاراج نرفت و چوب حراج نخورد ؟؟؟
      ارتش و نیروها به بهانه امنیت،،، فکر کردی از خارج وارد شدن ؟؟؟از دل جامعه بیرون امده و بعدا مردم و سرزمین رو به پست و مقام فروختند ....
      جریان مهسا نشون داد مردم و قومهای ایرانی پشت و پشتوانه هم هستند .....
      اگر هم فکر تجزیه اجرایی بشه اسرائیل با کمک حاکمیت به این دست پیدا میکنه ....

  • ناشناس
    4

    از این مقاله ساختگی نتیجه گیری می شود ای مردم هر بلایی سرتان آوردند دم نزنید و ساکت باشید چونکه ممکن است با تغییر نظام سیاسی ایران، کشور هم تجزیه گردد!!! مردم به دنبال تغییر و بهبود شرایط زندگی خود هستند و برایشان فرقی نمی کند بعد از تغییر نظام سیاسی چه گروهی زمام امور سیاسی را بر عهده می گیرد و فقط دو چیز برایشان مهم و در اولویت قرار دارد اول اینکه آزادیهای فردی آنها توسط کارگزاران سیاسی به رسمیت شناخته شود و دوم اینکه کارگزاران سیاسی به اسم دین بر آنان حکومت نکنند و دین از سیاست جدا باشد. مسأله خودمختاری و استقلال برخی قومیت های ایرانی مختص حال حاضر ایران نیست و از چند قرن پیش به ویژه در دوران سلطنت محمدرضا شاه پهلوی نیز وجود داشته که رژیم گذشته با آن مخالفت و مبارزه نموده است. از جمله خودمختاری خوزستان، آذربایجان، کردستان و سیستان و بلوچستان.

  • به رضا
    1

    آقا رضا -- اونها که با افکار احمقانه با رفتار نسنجیده با گفتار خودخواهانه شون باعث فرار نخبه ها و سرمایه کشور و نیروی انسانی ممتاز کشور و فرار ورزشکاران پزشکان و متخصصان کشور به آمریکا کانادا انگلیس میشوند - شعار تند و انقلابی میدهند و بچه های خودشون در کشور های غیر دوست با پول مردم خوشگذرانی میکنند باید مجازات بشن باید دهانشون خورد بشه باید بزن گم بشن --- چهارتا جوان که چاره ای جز اعتراض ندارند هیچ گناهی ندارند--- برخورد وحشیانه با آنها صد انسانی است . دشمن اصلی ملت ریا کاران انقلابی نما هستند نه جوانان نا اگاه

  • ناشناس
    5

    نقشه برای تجزیه ایران،چه با جمهوری اسلامی و چه بدون جمهوری اسلامی،یک پروژه صددرصد حتمی و قطعی هست.آمریکا،انگلیس،اسرائیل،روسیه و اروپا دوستان ملت ایران نیستند.

  • ناشناس
    2

    غریق به جلبک هم متوسل میشود .

  • 1

    خدا لعنت کد پدرو مادر مدعیان باعث وبانیش را .مگر جکومت در این 44 سال راهی جزاین رفته ؟

  • ناشناس
    0

    میشه بفرمایید ایشان در کجا دفن شده....؟!!!

  • سامی
    1

    اسکل یارو 12 سال پیش مرده نظرش رو الان چاپ میکنی که نیست تایید کنه مردم از حکومت ناراضی هستن همین بقیه اش کشک تجزیه هم در کارنیست داریم ترکیب میشیم تازه داداش

  • خ
    1

    همایون حرف مفت زده. اقایانی که پول ملت به جیب زدن دارن ایران را تکه تکه میکنند. اینها دشمن ملت ایرانند در دصدر نشستن دشمن دشمن میکنند. خیانتکار دولتی دولتی های گذشته تا به حان باعث زندگی مردم به فقر فلاکت افتاده

  • ناشناس
    1

    مسئولان مخصوصا از دوران احمدی نژاد همین راه رو پیموده اند!
    تنها فکری که دارند این است که جیب هایشان را تا می توانند پُر کنند برای چنین روزی که مثل اشرف غنی فرار کنند ، همانطور هم که کاملا مشهود هست آقا زاده ها رو پیشاپیش فرستادند و اونها رو پُلی قرار دادند برای انتقال سرمایه ی مردم و بیت المال از ایران به کشورهای خارجی ! مگر غیر این است!
    اگر انصاف داشته باشید مسئول دلسوزی و با کفایت و ایران پرستی در این چند سال به چشم دیده اید؟!
    فقط لب و دهن و شعارررررر!
    الان هم با چند دسته کردن مردم و تفرقه انداختن بین اونها به خاطر یک مسئله ی دست چندمی مثل حجاب سعی دارند مردم رو مقابل هم قرار بدن که همین تبدیل به جنگ داخلی شده!
    انقدر با گرانی و بی عدالتی و.... سعی در ناامید کردن مردم دارند که اگر خدای نکرده روزی دشمن قصد تجاوز داشته باشه مردم به حدی از ناامیدی و خنثی بودن برسن که براشون فرقی نداشته باشه چه کسانی بر اونها حکومت کنند ، درست مثل مردم افغانستان!
    اگه اینها مهره ی دشمن نیستند پس کیستند؟!
    چرا به جای قرار دادن افراد نخبه و دلسوز و باکفایت پُست های مهم و کلیدی رو به افراد بی سواد و بدون تخصص صرف اینکه سهمیه و پارتی و ذوبی هستند می دهند؟!
    از کجا مشخص هست که اون فردی که خودش رو ولایی نشون می ده ریاکار و منافق نباشه و قصد ضربه زدن نداشته باشد ؟! کمااینکه مشکلات و مسائل امروز جامعه حاکی از همین هست که افراد دشمن و نفوذی در بدنه ی دولت و .. نفوذ کرده اند و با گرانی و تفرقه و... راه رو برای اهداف دشمنان هموار!



  • ناشناس
    0

    سلام ؛ از خطاها باید درس گرفت با حلوا حلوا و یا با دورویی و بولد کردن اختلاسهای ساختگی و دزدی های الکی نمی شود عقب ماندگی ایران در برابر اعراب منطقه را پوشاند .ملت با سواد شدن دیگر نمی شود شیر سرشان مالید بهترین کار احیای برجام بازگشت به هسته ای دنیا و شفافیت و عزم ملی برای سازندگی کشور هست . حکومت پهلوی ؛ حکومت قاجاریه و زندیه و قبلی ها / بگذریم کنار / مانند پدران و نیاکان خدا رحمتشان کنند پشت مردگان حرف نزنیم / مثالی ایران تجزیه شود منظور چیست ؟ مثلاً کردها اقلیم بسازند یا اعراب خوزستان یا ترکمن یا بلوچ یا آذربایجان منظور چیست ؟ مگر لیبی عراق یمن سوریه افغانستان تجزیه شدن که ایران بشود بردن مشکلات کشور به حاشیه می شود همین که هست / پهلوی یک دوره بود مثل قاجار داریوش کوروش و غیره / فعلاً ما در کشوری بنام جمهوری اسلامی زیست می کنیم که حتی مشکلات از آن جا شروع شد که قرار بود پهلوی برود و مردم از هر نظر راحت تر و کشور پیشرفته تر باشند در کدام شاخصه ملت راحت تر شدن نمونه کاری ؟ مثلاً آموزش و پرورش مدارس دانشگاهها بیمه ها خودرو مسکن نان راهها ارزش ریال قدرت خرید رفاه ... کدام شاخص مثلاً نظامی تعداد خلبانان و جت های جنگی سال 57 با سال 1401 قیاس کنید توپ تانک و غیره کدام صددرصد عقب نرفته ما در هیچ مراسم کشوری مث 22بهمن روز ارتش و غیره حتی می ترسیم یک مانور هوایی اجرا کنیم چون گویی جت ا کرونا دارند جودشان می افتند یا زدن به اشتباه هواپیمای 50متری بجای جت 15متری یا زدن ناو ارتش به اشتباه توسط ارتش یا عدم توانایی تولید بالای دو میلیون بشکه نفت در صورتی روزگاری تا 5میلیون بشکه نفت در روز بوده ارزش ریال 70ریال به 320000ریال در برابر یک دلار رسیده و ریال ایران پوچ شده قرار نبود اقتصاد از پهلوی بگیریم خرابش کنیم آبادی اقتصاد چی شد ؟ با امکانات بیل و تیشه هزاران کیلیومتر راه ریلی و بزرگراه ساختند در عصر اینترنت فوق پیشرفت امروز ما سالی 5کیلومتر نمی سازیم / باید دید علت چیست و مشکلات را حل کرد. گیر دادن به اتم گیر دادن به مردم رفتن زیر چتر بیماری چون پوتین 70 ساله کمونیست می شود همین ایران بی ارزشترین پول خلیج فارس مقایسه عربستان با ایران قابل قیاس نیست. باید مسئولین اصلاحات طبق اصول و ضوابط و مقررات بین اللملی و ایرانی اسلامی چون برق و باد شروع کند / جزیره ای فکر نکنیم مردم را از کشور فراری ندهیم بیائیم درست کنیم همگی باید همت کنند شرط اول فروش نفت و رفع تحریم و کاهش تدریجی تورم است بی پول فقط یک مشت حرف مانند زنبور بی عسل می مانیم تا دلار سرازیر نشود با دور زدن تحریم الکی مفت دادن نفت و فولاد و غیره هیچ دردی از کشور کم نمی شود / عاقل ان است با گفتگو هم تحریم بردارد هم درهای سرمایه گذاری خارجی باز کند و قیمت نفت 100دلار است نه 57 دلار ما داریم هم وقت هم زمان هم منابع ایران را مفت از دست می دهیم

  • ناشناس
    2

    تجزیه نخواهد شد. مطمئن باشید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بخشی از قومیت های ایرانی ناهمگون با قوم پارس تجزیه و جدا بشوند مثلاً چه اتفاقی می افتد؟! الآن بحرین، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، نخجوان، امارات متحده عربی، کویت و ... کشورهای تجزیه شده هستند چه اتفاقی برایشان افتاده است؟! جز اینست که همگون تر، ثروتمند تر و دارای رفاه اجتماعی بیشتری شده اند.

  • ناشناس
    0

    این اخبار فقط واسه عمه ات خوبه

  • احمدفسا
    0

    ماله این حرفانیستن

  • ناشناس
    0

    کاش مسؤلین ما واقعا خادم و دلسوز بودن که این حرفا الان مطرح نبود😑

  • ناشناس
    0

    زجر و محنت بکشید تا به بهشت برین بروید این سیاست دزدان خوشی مردم هست

  • ناشناس
    0

    برای ملتی که هیچ امیدی به آینده ندارد و در فقر و گرسنگی است، هیچ فرقی نمی کند که کشورش چند کیلومتر مربع وسعت داشته باشد.

    ضمنا اگر حکومت واقعا دغدغه کشور را دارد، بپذیرد که مسالمت آمیز قدرت را واگذار کند.

  • ناشناس
    0

    از زنده ها و مرده ها توی آرشیو چیز دیگه ای پیدا نشد؟از کی تا حالا حرفهای طاغوتیان هم برای شما سند و مدرک شده ،حاضرید از اسرائیل و طاغوت و معاندان هر نقل قولی را بیاورید تا فقط جلو اعتراضات را بگیرید.

  • فرهاد
    3

    اگر بحرین و جمهوری آذربایجان و ارمنستان و ازبکستان و تاجیکستان در زمان قاجاریان تجزیه نمی شدند و هنوز بخشی از خاک ایران بودند ، حکومت جمهوری اسلامی همان بلایی را بر سر مردمشان می آورد که بر سر مردم ایران امروزی آورد ، فرهنگ و هنر و موسیقی اشان را به گند می کشید و جوانانشان را معتاد می کرد و آنها را به بند و زندان می افکند و اخراج و بیکار می کرد و آنجاها را پر از امامزاده و حسینیه و تکیه و مهدیه و فاطمیه و زینبیه و حوزه علمیه و مدرسه دینی می کرد و اموالشان را به عراق و سوریه و یمن و لبنان و غزه و ونزویلا و کره شمالی و نیکاراگویه و کوبا می برد و اینترنتشان را فیلیتر و ماهواره را برایشان ممنوع می کرد . پس خداوند روح قاجاریان و محمدرضا پهلوی و تزار روسیه را شاد کند که ایران را تجزیه کردند و مردم آن کشورها را از دست تشیعه و حکومت جمهوری اسلامی نجات دادند و مردمشان در این جهنم ایران امروز زندگی نمی کنند . فقط تجزیه می تواند بخشی از مردم ایران را نجات دهد .

  • متفاوت
    2

    همین حالا گفته باشم 5کیلومتر طول و 10کیلوتر ازعمق دریای خزر مال منه.

  • دح
    0

    ده سال پیش هشدار داده بو د اما کسی استفاده نکرده

  • ناشناس
    0

    ارباب آخوندا!!!انگلیس خبیث باخسته کردن مردم دارودسته ی جدیدی برسرکاخواهدآورد وپالان اربابیش رابردوش آن گروه جدید خواهدنهادونیروهای امنیتی که مترسکی هم قطعا بجزنگاه کردن وخیانت به آرمانهای دهن پرکنشان هیچ کاردیگری نخواهندکرد این است عاقبت ایران وایرانی...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها