رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد:

شرط شهید محسوب شدن‌ عده‌ای از کشته شدگان حوادث اخیر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عده‌ای از کشته شدگان حوادث اخیر مأمور یک سازمان یا ارگان مانند فرماندهی انتظامی هستند که در صحنه به شهادت رسیدند ولی عده‌ای عابر پیاده بی‌گناه بودند و اینکه واقعا عابر هستند را باید شورای تأمین و دستگاه‌های امنیتی به ما معرفی کنند تا شهید محسوب شوند.

 شرط شهید محسوب شدن‌ عده‌ای از کشته شدگان حوادث اخیر

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی درباره شهدا و جانبازان امنیت خوادث  اخیر گفت: ما متاسفم هستیم که علیرغم اینکه در حالت جنگ خارجی نیستیم، به علت دشمنی دشمنان این مردم یعنی آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی، شهید و جانباز می‌دهیم.

وی افزود: غربی‌ها نشان دادند دشمن مردم ما هستند و به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و امنیتی هر ظلمی به توانند علیه ما انجام می‌دهند و باید پاسخگوی جنایات انجام شده و کشته و شهیدشدن بی‌دلیل افراد باشند.

رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران با بیان اینکه ما وظیفه حمایت از ایثارگران و خانواده شهدا داریم، اظهار کرد: قطعاً این کارهای ما جبران خسارت عمیقی که این خانواده‌ها می‌بینند نیست و به هیچ‌وجه نمیتوان خسارت وارد شده به خانواده و ۲ کودکی که پدر و سرپرست‌شان را از دست داده‌اند را جبران کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با این وجود ما به سرعت وارد شدیم و برای عزیزانی که پرونده‌های روشنی داشتند، یعنی مامور یک یگان مشخص بودند، به سرعت تشکیل پرونده دادیم و این‌ها تعیین تکلیف شدند که ان‌شاءالله خدمات اندکی که ما ارائه می‌دهیم را خدمت‌شان تقدیم خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای دیگر از کشته شدگان اغتشاشات اخیر هستند که شهید محسوب شدن‌ آن‌ها نیاز به اظهارنظر دستگاه‌های امنیتی و شورای تامین دارد که هر موقع آن‌ها در مورد این اشخاص اظهارنظر کنند، روند اداری آن‌ها در بنیاد شهید انجام خواهد شد و ما مانند سایر خانواده‌های شهدا و جانبازان، خدمات را به ایشان ارائه می‌دهیم و از نظر خدمت تفاوتی بین آن‌ها نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح کرد: عده‌ای از کشته شدگان حوادث اخیر مامور یک سازمان یا ارگان مانند فرماندهی انتظامی هستند که در صحنه به شهادت رسیدند ولی عده‌ای عابر پیاده بی‌گناه بودند که بی‌دلیل توسط اغتشاشگران مجروح شدند، اینکه این افراد واقعا عابر هستند را باید دستگاه‌های امنیتی به ما معرفی کند، یعنی شورای تامین تشکیل جلسه می‌دهد و این موضوع را بررسی می‌کند که نتیجه آن برای ما ملاک عمل می‌شود تا فرد مربوطه را تحت پوشش خدمات قرار بدهیم یا خیر.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • پوست نازک
    0

    اولا هی نگید غربیها دشمن ما هستن،شما خودتون دشمن خودتونید،دوما صدوپنجاه هزار تظاهرات بربین همه ایرانی بودن ،سوما هرکسی واسه نظام مرد از نظامیها شهید نیست،آیروی شهیدو پایین نیارید،شهید کسیه که مثل جنگ عراق برلی دفاع از ناموسش بدون مواجب رفت و خونوادشو سپرد به امان خدا،نه مزدوری که برجی سی میلیون حقوق میگیره و برای شخص خاصی مردمو میبنده به توپ و اسلحه و کتک
    اینا حتی مرده هم محسوب نمیشن،اینجوری بگم مقامشون در حد خائن به مردم دریادها می مونه نه فداکار مردم

  • آزادی
    0

    یعنی مردمی که در اعتراضات توسط خودتان کشته شدن شهید محسوب می‌شوند یا فقط لباس شخصی ها شهید هستند

  • پیمان
    0

    پروژه شهیدسازی ادامه دارد تا بنیاد شهید بیکار نشود

  • ناشناس
    0

    هنوز دنبال شهيد سازي هستيد؟!شهيد به واقع كسي است كه در مقابل ظلم ايستادگي مي كند و كشته مي شود و در كل مهم اينست در درگاه خداوند مقبول باشد

  • نیری
    0

    شماها همه پاک و منزه وعصمت از گناه هستیدوتمام تقصیرها به گردن آمریکا و اروپا و رژیم صهیونیستیه چشمان تو مجلس قانون محدودیت فضای مجازی وحجاب اجباری ووورا علیرغم اینهمه هشدار کارشناسان تصویب نکردین ویرای امضای برجام که شاید گره ای از مشکلات ملت باز میکرد مس مس نکردید .آخرش هم برجام را به جنگ اوکراین و انتخابات کنگره امریکا وزمستان اروپا آخرشم واعتراضات داخلی وصل نکردید. بله شما واقعا بی گناه ومعصوم هستید

  • ناشناس
    0

    به نظرم همه ایرانیان جانشان عزیز هست و خدا همه بندگانش را دوست دارد و این شهادتها اعلام کردن ها حکم خدا نیست. این یک نگاه اشتباه است

  • ناشناس
    0

    شهید چه کلمه مسخرهای شده که به هرکسی میگویند این روزا..

  • ناشناس
    0

    عجب دنیایی شده ، کارت شهادت میفروشند

  • ناشناس
    1

    بله ،بکشید وبعد شهید اعلام کنید هرکدام را دلتان خواست ،رانت شروع شد

  • ذوالفقار
    0

    طبق کلام خداوند در قران مجید کسی که در راه دین خدا کشته شود شهید محسوب میگردد جناب هاشمی نه کسی که از فرط گرسنگی و بی عدالتی حسین وار فریاد بزند

  • ناشناس
    0

    ای تف به شرفت بی ناموس.

  • ناشناس
    0

    طرف حکومت باشی کفایت میکند .

  • 0

    میخواست بورس را سه سوته درست کنی مجموعه زیر دستت به گند کشیده شد .

  • بهشت
    0

    پرونده ای که شما تشکیل دهید کارنامه قبولی برای ورود به بهشت است؟؟؟ یا باز هم مورد باز خواست نکیر ومنکر قرار می گیرد!؟؟؟؟؟!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها