ادامه نزاع در اسرائیل بر سر طرح نتانیاهو/ دادگاه عالی: یک حمله لجام‌ گسیخته است

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی طرح نخست وزیر و وزیر دادگستری این رژیم را درباره اصلاح دستگاه قضایی به باد انتقاد گرفت.

ادامه نزاع در اسرائیل بر سر طرح نتانیاهو/ دادگاه عالی: یک حمله لجام‌ گسیخته است

 ایستر حایوت، رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به شکل علنی اصلاح دستگاه قضایی به رهبری یاریو لوین، وزیر دادگستری این رژیم و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آن را مورد حمله قرار داد و در کنفرانس سالانه مجمع قانون عمومی گفت: این یک حمله لجام گسیخته به سیستم قضایی است، گویی دشمنی است که باید مورد حمله قرار گیرد و تحت سلطه باشد.

وی در سخنرانی مفصل نارضایتی خود را از طرحی که لوین پیشنهاد داده، فاش کرد و گفت: به طرز باورنکردنی و طعنه آمیزی، طراحان این پروژه آن را طرحی برای اصلاح نظام قضایی می‌نامند.

حایوت افزود: این طرح درهم شکستن دستگاه قضایی است و برای وارد کردن ضربه مهلک به استقلال قوه قضائیه و تبدیل آن به یک مرجع خاموش طراحی شده است. این نتیجه گیری ناشی از روشی است که وزیر برای ارائه طرح خود از نظر محتوایی انتخاب کرده است.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره به این سخنرانی بی‌سابقه حایوت گفت: او هر کلمه از گفته‌های حایوت را امضا می‌کند.

وی از حایوت نقل کرد که: دموکراسی تنها حاکمیت اکثریت نیست، اکثریت به کسی چک سفید نداده تا هر کاری می‌خواهد انجام دهد.

هدف از این طرحی که لوین منتشر کرده کنترل کامل دولت بر انتصاب قضات از جمله دادگاه عالی است و قدرت این دادگاه را برای لغو قوانین به شدت محدود می‌کند و کنست را قادر می‌سازد دوباره تنها با اکثریت ۶۱ رای قوانینی که دادگاه لغو کرده، مجددا تصویب کند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها