جامعه مدرسین قم درباره حجاب بیانیه صادر کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای که درباره اهمیت حجاب منتشر کرد مدعی شده «قاطبه مردم ایران مقید به احکام شرعی هستند. فریضه حجاب یکی از اساسی‌ترین نعمت‌های الهی است.»

جامعه مدرسین قم درباره حجاب بیانیه صادر کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای درباره اهمیت حجاب اسلامی، تاکید کرد: قاطبه مردم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آنچه تعداد محدود هنجارشکنان را بیش‌نمایی می‌کند مسئله شبه‌روایت‌ها و انتشار سازمان‌یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است.

نکات مهم این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

_ مصالح اجتماعی انسان مؤید این مسئله است که زن برای در امان‌ماندن از آشفتگی‌های روانی و اجتماعی باید در یک حریم شخصیت‌بخش، صیانت شود.

_ سیاستی فاجعه بار و شیطانی در بعد جهانی در کار است تا با حیازدایی در جوامع بشری و عناوین جذابی چون آزادی زنان و حقوق زن، قیدوبندهای حافظ کرامت زن را از بین ببرد. در پروژه ترویج مفاسد اخلاقی و حجاب‌ستیزی در ایران، دستان جبهه استکبار و نقش سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن به وضوح دیده می‌شود.

_ آحاد جامعه اسلامی با شناخت و تفکر نسبت به مبارزه با منکرات ورود پیدا می‌کنند و با رعایت شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر و التزام به مبانی فقهی و حقوقی آن، بر این باورند که عدول از معیارهای اخلاقی و قانونی در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خود یک منکر است.

_ سخنان پدرانه، صریح و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در تشریح ابعاد امنیتی، فرهنگی و دینی جنگ ترکیبی دشمن در مسئله زن و ضرورت حجاب و عفاف، حجت را بر همه مردم و مسئولین تمام کرده است.

_ مسئله ضددینی و ضدامنیتی ناهنجاری‌ها و کشف حجاب‌ها، دغدغه‌مندان اعتلای کشور را نگران کرده است .  تکثیر و بازنشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.

_ تجملات، تبرج و خودنمایی مانع رشد انسان از لحاظ معنوی و اخلاقی است. خانواده‌ها برای تحکیم و ارتقاء بنیان‌های خود، باید در مقابله و مبارزه با این نوع الگوها و نسخه‌های مبتنی بر فرهنگ مادی و ضداخلاق غرب جدیت به خرج دهند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها