بازدید هیئت عالی رتبه نظامی قزاقستان از دانشگاه جنگ ارتش

دانشگاه جنگ ارتش امروز میزبان هیئت عالیرتبه نظامی از ارتش قزاقستان به سرپرستی سرلشکر تاسبولاتوف آبای بالیوکبای اوغلی جانشین دانشگاه دفاع ملی قزاقستان بود.

بازدید هیئت عالی رتبه نظامی قزاقستان از دانشگاه جنگ ارتش

این هیئت با حضور در دانشگاه جنگ ارتش از نزدیک با چگونگی آموزش افسران ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان خارجی این دانشگاه در دوره‌های مهم نظامی بهویژه دوره فرماندهی و ستاد و دوره عالی جنگ آشنا شد.

در جریان این بازدید، مرکز پیشرفته بازی جنگ دانشگاه، کلاسهای آموزشی تخصصی زمینی، پدافندهوایی، هوایی، دریایی و جنگال و سایبر و همینطور کلاسهای مشترک دورههای مختلف کارشناسی ارشد و دکتری مورد بازدید قرار گرفت.

امیر سرتیپ دکتر حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه جنگ در این بازدید اعلام کرد که روابط ایران و قزاقستان به عنوان دو کشور اسلامی و مهم منطقهای باید روز به روز و در همه حوزه‌ها و مولفه‌های قدرت ملی افزایش یابد.

IMG_20230510_201407_126

وی همچنین برای پذیرش دانشجویان قزاقستانی در دوره های نظامی مهم فرماندهی و ستاد و عالی جنگ دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

او در ادامه اظهار امیدواری کرد که علاوه بر تبادل دانشجو، رزمایش مرکب روی نقشه نیز بین دافوس آجا و دانشگاه دفاع ملی قزاقستان برگزار شود.

در ادامه این بازدید سرلشکر تاسبولاتوف آبای بالیوکبای اوغلی سرپرست گروه اعزامی ضمن تشکر از مهمان نوازی ایرانیان به علاقه کشورش جهت افزایش تعامل و روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: بعد از فروپاشی شوروی و استقلال قزاقستان، مسئولان کشور برای همکاری با کشورهای اسلامی اولویت بالایی قائل هستند. لذا گسترش روابط دو کشور با همت هر دو طرف دور از دسترس نیست.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها