چهارشنبه 3 خرداد 1402

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از واکنش به ادعای ساخت سایت هسته‌ای جدید تا موضوع فرش‌های مفقودی سعدآباد

از واکنش به ادعای ساخت سایت هسته‌ای جدید تا بحث تامین امنیت شرق کشور، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 3 خرداد ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

واکنش اسلامی به ادعای ساخت سایت هسته‌ای جدید

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران مطابق موازین آژانس و پادمان کار می‌کند و هر زمان بخواهد فعالیتی انجام دهد، تنظیماتش را با آژانس برقرار و مطابق آن عمل می‌کند.

 محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر ساخت سایت هسته‌ای در رشته‌کوه‌های زاگرس، اظهار کرد: دشمن صهیونیستی سال‌هاست این اراجیف را می‌گوید و جوسازی ایجاد می‌کند و هر زمان شرایط آنان در منطقه و در محیط خودشان تنگ و سخت می‌شود، این عملیات روانی و ادعاها را تشدید می‌کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مطابق موازین آژانس و پادمان کار می‌کند و هر زمان بخواهد فعالیتی انجام دهد، تنظیماتش را با آژانس برقرار و مطابق آن عمل می‌کند.

اسلامی یادآور شد: در فرآیندهای طی‌شده گذشته دشمنان تلاش می‌کردند با جوسازی فشار حداکثری را بر کشور وارد کنند. در ماه‌های اخیر نیز با شکست مواجه شدند و الان شروع کردند که به مطالب جدیدی دامن بزنند که همان موارد مردود گذشته است و جایگاه و اعتباری ندارد.

وزیر دفاع: امنیت شرق کشور تامین است/ تحویل شناورها با توانمندی‌های بالاتر ادامه خواهد داشت

وزیر دفاع درباره ساخت ناوشکن‌هایی شبیه به ناوشکن دنا در آینده گفت: تحویل شناورها با توانمندی‌های بالاتر در آینده ادامه خواهد داشت.

 سرتیپ محمدرضا آشتیانی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به ماموریت ناوگروه 86 اظهار کرد: ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در عرصه صنعت دفاعی بود. دستاوردهایی که در حوزه صنعت دفاعی داریم را امروز می‌توانیم مورد آزمون قرار دهیم. با توجه به شرایط جغرافیایی کشور و شجاعت نیروهای مسلح شرایط خوبی برای آزمایش دستاوردها نیز در اختیار داریم. هر چیز که در کشور تولید می‌شود تا تست نشود به خوبی قابلیت خود را نشان نمی‌دهد و ناوشکن دنا نیز با این ماموریت خود نشان داد قابلیت‌های زیادی در تسلیح و انجام عملیات سطحی، زیر سطحی، هوایی، گشت دریایی، انعطاف پذیری در دریانوری سخت دارد و اینها حاکی از آن است که عزیزان ما در صنعت دفاعی از آمادگی کامل برخوردارند.

وی با بیان اینکه این سفرها در آینده تکرار می شود اظهار کرد: نیروی دریایی راهبردی یعنی همین که باید در اقیانوس ها و مجموعه کشورهایی که بخش‌های ساحلی دارند در رفت و آمد و ارتباط باشند. 

آشتیانی درباره دستاوردهای جدید صنعت دفاعی کشور تصریح کرد: ما چند رونمایی داریم که در آینده نزدیک و با توجه به نوع تهدیداتی که داریم اعلام می‌شود.

وزیر دفاع درباره ناآرامی‌ها در مرزهای جنوب شرقی که به شهادت تعدادی از مرزبانان کشور انجامید، گفت: امنیت شرق کشور تامین است. به هر حال هر کشوری در مناطق مرزی‌اش دچار این ناامنی‌هاست، مخصوصا در مرزهای طولانی که ما داریم و مرزبانان ما در مذاکراتی که دارند پیش‌بینی های لازم را دارند اما ما هم از تجهیز مرزبانان به آخرین سلاح‌ها و تجهیزات کوتاهی نداریم و به نظرم نگرانی خاصی در این بخش نیست.

آشتیانی درباره وام پنج میلیونی که قرار بود از سال 97 به سربازان متاهل پرداخت شود اما این کار تا کنون انجام نشده است، گفت: هر چیزی که ستاد کل نیروهای مسلح تصویب کرده در زمان‌بندی خود اجرا خواهد شد.

وی درباره همکاری ایران با روسیه در ساخت ناوشکن‌ها گفت: برخی خبرها هست که پایه و اساسی ندارد، ارتباط ما با روسیه مثل سایر کشورها راهبردی است و در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی و نیز بخش‌ خصوصی این همکاری را داریم. آنچه خودمان تولید می کنیم مثل هواپیما و ناوشکن کمتر سراغ کشورها می رویم اما ممکن است از دانش آنها در برخی مشکلات در روند تحقیقات استفاده کنیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ما الان در همه حوزه‌ها قدرت تمام عیار هستیم و این واقعیت است و شعار نیست و دنیا هم این را می داند. وقتی آمریکا از توانمندی پهپادی ایران تعریف می‌کند، نشان می دهد که ایران در فناوری‌های نو کارهای بزرگی را دنبال کرده و به قابلیت‌های بالایی رسیده است. مثلا در پدافند غیرعامل کارهای بزرگی کردیم ولی چون این مباحث محرمانه است نمی‌توانیم جزیی به آنها بپردازیم.

وزیر کار خبر داد: هدف‌گذاری برای ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری

وزر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: امسال نیز برای ایجاد یک میلیون شغل هدف گذاری شده و امیدوار هستیم با همیاری بانک ها و با استفاده از اهرم سرمایه های خرد بتوانیم این هدف را محقق کنیم.

سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه علنی امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا امسال هم برنامه دولت ایجاد یک میلیون استغال است؟ بیان کرد: امسال نیز هدف گذاری شده است که یک میلیون شغل ایجاد شود. بنده امیدوار هستم با همکاری و همیاری که شکل می گیرد به خصوص بانک های عامل با کمکی که در حوزه سرمایه گذاری انجام می دهند و  به خصوص بخش خصوصی، با اهرم سرمایه های خرد بتوانیم ان شاءالله به این هدف گذاری برسیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در بحث یارانه ها باید یک تصمیم قطعی اتخاذ و بعد اعلام شود. ما به دنبال این هستیم تا بحث کالابرگ الکترونیکی را توسعه دهیم و بتوانیم قدری به مهار تورم کمک کرده و اگر مشوق هایی پیش بینی شد، بتوانیم آنها را اعمال کنیم.

توضیح وزیر کشور درباره ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس

وزیر کشور گفت: برای کسانی که باید برای کاندیداتوری مجلس استعفاء دهند، فرصت شش‌ماه قبل از ثبت‌نام وجود دارد. بر این اساس ما بر مبنای قانون موجود کارمان را جلو می‌بریم اما اگر قانون جدید تصویب و در آن تغییراتی ایجاد شد بنا بر آن کارهای جدیدی را انجام می‌دهیم.

 احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده شهادت ۶ مرزبان کشور، اظهار کرد: این یک اقدام جنایتکارانه بود که حتماً برخورد جدی و قاطع با عاملان، حامیان و مشوقان آن انجام می‌شود.

وی درباره ملاقات با وزیر امنیت عمومی ویتنام نیز گفت: این ملاقات درباره تعاملات دوجانبه بود. نکات مشترکی بین دو کشور در سطح روابط بین‌الملل وجود دارد و مواضع نسبتاً مشترکی در بعضی مقاطع از سوی ویتنام در حمایت از موضع ایران اعلام شده و ایران هم از آنان حمایت کرده است.

وزیر کشور ادامه داد: در راستای توسعه روابط دوجانبه یک تفاهم‌نامه امنیتی بین وزارت کشور و وزارت امنیت ویتنام امضا شد. همچنین یکی، دو مورد تفاهم‌نامه بین وزیر دادگستری ما و آنان امضاء شد.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره جلوگیری از وقوع ناامنی‌ها در مرزهای شرقی کشور، گفت: ما تفاهمی در سطح وزارتخانه‌های مربوطه ایران و پاکستان داریم و کنسول مشترک هم تشکیل دادیم. در سطح استانی در سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس با ارتش پاکستان ارتباطات برقرار است و آنان هم از اتفاقی که افتاد اظهار تأسف کردند.

وی تصریح کرد: پاکستان باید این همکاری‌ را داشته باشد که افرادی که مرتکب این جنایت شده‌اند به سزای اعمالشان برسند. ارتباطات برقرار است اما در صحنه عمل باید پاکستانی‌ها همکاری کنند تا عوامل این حادثه مجازات شوند. اگر ضرورتی باشد حتماً تردیدی نمی‌شود که برای پیگیری تفاهم‌نامه خودمان به پاکستان سفر کنم اما الان این ضرورت فعلاً وجود ندارد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس، اظهار کرد: چون قانون جدید هنوز به تصویب نرسیده ما بر اساس قوانین موجود باید عمل کنیم. برای کسانی که باید برای کاندیداتوری مجلس استعفاء دهند، فرصت شش‌ماه قبل از ثبت‌نام وجود دارد. بر این اساس ما بر مبنای قانون موجود کارمان را جلو می‌بریم اما اگر قانون جدید تصویب و در آن تغییراتی ایجاد شد بنا بر آن کارهای جدیدی را انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر افغانستان در زمینه حقابه بدعهدی کرده باشد چه اقدامی لازم است؟ تصریح کرد: صحبت‌های آقای رئیس‌جمهوری در این زمینه به اندازه کافی گویا بوده است.

وزیر اقتصاد: برای الگوی پرداخت یارانه‌ها فعلا هیچ تغییری نمی‌توان اعلام کرد

سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره الگوی پرداخت یارانه‌ها، اظهار کرد: هیچ عدد و تغییری در روش تا زمانی که خود وزارت رفاه که مسئولیت تدوین الگوی یارانه‌ها را برعهده دارد، صورت ندهد نمی‌توان اعلام کرد. چرا که توقع ایجاد می‌کند و لازم است امر نهایی و بعد اعلام شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تقویت ریال، اظهار کرد: امسال برخلاف چند سال گذشته که شاید معدودی از کشورها بودند که تقویت پول ملی خود را در تجارت بین‌الملل دنبال می‌کردند، الگوی تمرکز بر ارزهای محلی غیر از ارزهای جهان‌روا الگوی بسیار فراگیری شده و اقتصادهای بزرگ آسیایی و غیرآسیایی از این روش استفاده می‌کنند.

وزیر اقتصاد یادآور شد: دولت بانک مرکزی را موظف کرده که به سرعت هم با شرکای راهبردی و هم با کشورهای همسایه و منطقه براساس روش‌های پیام‌رسانی مالی غیرمتکی به سوئیفت هم تسویه ارزی و بانکی غیرمتکی بر ارزهای جهان‌روا عمل کند.

توضیحات سخنگوی دولت درباره نامه «قالیباف» به «رئیسی» و فرش‌های مفقودی سعدآباد

سخنگوی دولت با اشاره به نامه روز گذشته رئیس مجلس به رئیس‌جمهوری درباره نرخ تسعیر ارز، گفت: مسئله مجلس این بوده که خود دولت نمی‌تواند نرخ ثابتی مشخص کند اما بانک مرکزی مطابق چارچوب صلاحیت قانونی این امر را پیش می‌برد و مبنا همان نرخی است بانک مرکزی اعلام می‌کند.

این دولت چون فسادها را پیگیری می‌کند، یکی یکی هر کدام از فسادهایی که روی زمین مانده و پیگیری نشده را دنبال می‌کند، خودش متهم می‌شود. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم روشن باشند که چه کسی شاکی و چه کسی متهم است؟

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهوری درباره نرخ تسعیر ارز، اظهار کرد: این یک مسئله حقوقی متداول است. مصوبات هیئت وزیران مطابق قانون اساسی در هیئت تطبیق مصوبات مجلس از سوی هیئت مشاوره‌ای به دستور رئیس مجلس بررسی می‌شود و اگر تشخیص دهند خلاف قانون است اعلام می‌کنند.

وی یادآور شد: نامه‌ای که دیروز ارسال شد در همین راستا بود و مصوبه‌ای که پیش از این دولت داشت و تشخیص مجلس این بود که مصوبه باید لغو شود. این امر در خصوص اصل صلاحیت بانک مرکزی در زمینه مشخص کردن نرخ تسعیر هیچ تأثیر نفی یا ایجابی ندارد.

بهادری جهرمی ادامه داد: مسئله مجلس این بوده که خود دولت نمی‌تواند نرخ ثابتی را مشخص کند. بانک مرکزی مطابق چارچوب صلاحیت قانونی این امر را پیش می‌برد. بنابراین تغییری در نرخ‌ها ایجاد نمی‌کند و مبنا همان نرخی است که بانک مرکزی اعلام می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سیاست دولت این است که مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام برنامه توسعه را تدوین کند، اظهار کرد: دولت سعی کرده موضوعاتی که نیازمند تحول و برنامه‌ریزی میان‌مدت پنج‌ساله است را در این لایحه در نظر بگیرد. متنی هم که رونمایی شده متن پیش‌نویس است و سازمان برنامه و بودجه در بررسی‌های اولیه به این متن رسیده و هنوز هم نهایی نشده و در حال بررسی در دولت است. متن نهایی بعد از پایان بررسی به مجلس تقدیم می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فرش‌های مفقودشده کاخ سعدآباد، تاکید کرد: این موضوع قدیمی بوده است. این دولت چون فسادها را پیگیری می‌کند، یکی یکی هر کدام از فسادهایی که روی زمین مانده و پیگیری نشده را دنبال می‌کند، خودش متهم می‌شود. از رسانه‌ها خواهش می‌کنم روشن باشند که چه کسی شاکی و چه کسی متهم است؟ دولت شاکی است و تخلفاتی که چه در گذشته و چه در دوره حاضر رخ دهد را باید پیگیری کرد.

جزئیات شفاف‌سازی درآمد و هزینه‌ شرکت‌های دولتی اعلام شد

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌مندی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی در هیئت وزیران خبر داد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات هیئت وزیران، اظهار کرد: دولت با پیشنهاد اصلاح موادی از قانون مبارزه با مواد مخدر موافقت کرد. ساماندهی امور معتادان، نحوه مجازات و برخورد مؤثر و پیشگیرانه هم با ارتقاء همراه شد. لایحه احتمالاً همین امروز به مجلس تقدیم می‌شود.

وی افزود: تعیین نرخ خدمات دفترهای کاریابی به پیشنهاد وزارت کار با تصویب هیئت وزیران همراه شد. پیش از این آیین‌نامه مربوطه اصلاح شده بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات امروز تصویب آیین‌نامه انتظام‌بخشی، شفاف‌سازی و ضابطه‌مندی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی بود که به پیشنهاد وزارت اقتصاد مطرح شد. این آیین‌نامه به شفافیت شرکت‌های دولتی کمک فراوانی می‌کند. در این آیین‌نامه تعریف شرکت‌های دولتی در گسترده‌ترین میزان ممکن و احکام آیین‌نامه به همه آن‌ها تسری داده شده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: هزینه‌کرد این مجموعه‌ها به‌ویژه حق‌الزحمه اعضای هیئت مدیره و مدیران که قبلاً در قالب حقوق نجومی با آن مواجه بودیم، در این آیین‌نامه ساماندهی شده است. هم ضابطه این پرداخت‌ها مشخص شده و هم انتشار و شفاف‌سازی این صورت هزینه‌ها برای شرکت‌ها مقرر شده تا از فساد پیشگیری و با آن مقابله و توسعه عدالت انجام شود.

تاکید «مخبر» بر مصمم بودن کشور برای حل موضوع حقابه هیرمند

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد که کشور مصمم است موضوع حقابه هیرمند را حل کند.

محمد مخبر در حاشیه جلسه امروز هیات دولت جمع خبرنگاران درباره حقابه ایران از هیرمند گفت: کشور مصمم است این موضوع را حل کند.

وی در پاسخ به سوالی که آیا تیمی برای آن اعزام شده است؟ گفت: تبادلات در حال انجام است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین درباره دلار زدایی از اقتصاد کشور گفت: کار بزرگی در زمینه حذف دلار در معاملات بین کشورها در حال اتفاق است. اتحادیه پایاپای آسیا سابقه طولانی دارد و بیش از ۱۰ کشور حضور دارند که در حال فعال کردن همکاری‌ها هستیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور: حق‌آبه هیرمند اگر با مذاکره حل نشود، مسئله باید از طریق حکمیت و داوری حل شود

واکنش وزیر ارشاد به ادعای ممنوع‌الکار شدن برخی هنرمندان/ نان عده‌ای در ایجاد التهاب است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عده‌ای به جای اینکه از فعایت‌های فرهنگی خوشحال باشند، ناراحت‌اند که فعالیت فرهنگی و هنری در حال انجام است، گفت نان عده ای در ایجاد التهاب است.

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعای ممنوع الکار شدن برخی از هنرمندان اظهار کرد: این را باید شبکه رسانه ای ما بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی گرفته نشده اما رسانه ای می شود. اینها مقررات خاصی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و ترتیبات روشنی برای بررسی وجود دارد و اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می شود. در چنین موضوعاتی مخفی کاری نداریم. من دیروز از همه بخش‌ها خواستم که به شایعه سازی رسانه ای پایان دهند و اجازه ندهند که افرادی با انگیزه های مختلف، ایجاد التهاب کنند.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ مثل هر صنفی ممکن است افرادی تخلف کرده باشند که به آن رسیدگی می شود و جمع بندی آن به فرد اعلام می شود. اینها جز شایعه سازی رسانه ای چیزی نیست و من از اساس این نوع خبرسازی ها را رد می کنم. هنرمند و فرهنگ دوستان موارد را از طریق اعلام رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی پیگیری کنند. بسیاری از خوانندگان نیز اعلام کردند که چنین چیزی نیست. الان فعالیت‌های فرهنگی عادی شده است و این افراد به جای اینکه خوشحال باشند عده‌ای ناراحت هستند که فعالیت فرهنگی و هنری در حال انجام است. نان عده ای در ایجاد التهاب است.

وزیر فرهنگ درباره استقبال از نمایشگاه کتاب بیان کرد: نشاط بزرگ فرهنگی بزرگی با برگزاری نمایشگاه کتاب در کشور ایجاد شد. بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کتاب در سامانه مجازی با هزینه پست رایگان تا دورترین نقاط کشور فروخته شد. بیش از ۲ میلیون کتاب در بخش حضوری فروخته شد و در مجموع بیش از ۴۰۱ میلیارد تومان کتاب فروخته شد که در تمامی بخش ها ۱۰۰ درصد افزایش نشان می دهد، در روز شهادت امام صادق (ع)تقریبا بیش از  ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نمایشگاه حضور یافتند و متوسط حضور مردم در روز ۱ میلیون نفر برآورد شده است. حداقل ۷ میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کردند. از رهبر انقلاب، رئیس جمهور و معاون اول برای حضور در نمایشگاه تشکر می کنم.

سلاجقه: حق حیات مردم را با چیزی عوض نمی‌کنیم/ امیدواریم افغانستان پیام ما را دریافت کرده باشد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما حق حیات مردم را با چیزی تعویض نمی‌کنیم و امیدواریم هیات حاکمیت افغانستان هم این پیام را به خوبی دریافت کرده باشد.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پیگیری حقابه هیرمند، اظهار کرد: وزارت کشور در این زمینه کار خودش را انجام می‌دهد. این موضوع در مجامع بین‌المللی قابل پیگیری است ولی افغانستان یکی از کشورهای همسایه ما است و ما  سعی می‌کنیم  که مراودات در قالب رایزنی طرفین انجام گیرد. آخرین بحث هم در سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان بود که وی به صورت جدی مطالبه کرد.

وی تاکید کرد:  ما حق حیات مردم را با چیزی تعویض نمی‌کنیم و مدافع حدود و ثغور کشورمان و مردم هستیم  و هیات حاکمیت افغانستان هم امیدوارم این پیام را به خوبی دریافت کرده باشد هرچند این موضوع در بیانیه اول وزیر خارجه خود دادند تا حدودی به صورت مسالمت آمیز مطرح کردند و نشست‌هایی که میان دو کشور برگزار می شود، ان‌شاءالله رویکرد مناسبی باشد.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد