ضدونقیض گویی بر سر ارسال لایحه حجاب به شورای نگهبان / نوروزی: ارسال شده است /پیرهادی: تکذیب می‌کنم

عضو هیات رئیسه مجلس خبر ارسال لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان را تکذیب کرد.

ضدونقیض گویی بر سر ارسال لایحه حجاب به شورای نگهبان / نوروزی: ارسال شده است /پیرهادی: تکذیب می‌کنم

کلاف لایحه عفاف و حجاب هر روز پیچیده تر می شد، چه آنکه یک روز بعد از انتشار خبر اتمام بررسی این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس، صبح امروز نایب رئیس این کمیسیون خبر از ارسال لایحه به شورای نگهبان داد.

این خبر در حالی منتشر شده بود که طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، قوانینی که این گونه به تصویب می‌رسند، آزمایشی هستند و مدت زمان اجرای آنها تا سقف ۵ سال است. بر همین اساس مصوبه کمیسیون قضایی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی باید برای رأی‌گیری در باره مدت زمان اجرای آزمایشی این مصوبه در صحن مجلس به رای گذاشته می‌شد و پس از آن به شورای نگهبان برای اعلام نظر ارسال خواهد شد.

قوه قضاییه لایحه حجاب را پس می گیرد؟ /حتی اجرای ۳ ماهه هم مشکل ساز خواهد بود

این موضوع در نهایت از سوی عضو هیات رئیسه مجلس هم تایید شد و پیرهادی خبر ارسال این لایحه به شورای نگهبان را تکذیب کرد.

محسن پیرهادی، درباره برخی اخبار منتشره شده مبنی بر اینکه لایحه حجاب و عفاف از کمیسیون حقوقی به شورای نگهبان ارسال شده است، اظهار کرد: بعد از رای مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی‌ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) این لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: روال بررسی طرح‌ها و لوایح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بدین گونه است که بعد از اتمام رسیدگی در کمیسیون، گزارش به صحن علنی برای تعیین مهلت اجرای آزمایشی ارجاع می‌شود و بعد از آن گزارش به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد لذا صحن علنی درباره محتوای گزارش ورود نخواهد داشت و تنها مهلت اجرای آزمایشی را تعیین می‌کند؛ این روال در مورد لایحه حجاب و عفاف هم مطرح است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون کمیسیون حقوقی و قضایی گزارش خود درباره پیشنهاد مهلت اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب را به صحن علنی نداده است لذا هنوز مصوبات کمیسیون به شورا ارجاع نشده است چون ارجاع مصوبات درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان بعد از تصویب مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها