ائتلاف الفتح: ترکیه در مورد صادرات نفت هیچ مدرکی علیه عراق ندارد

ائتلاف سیاسی الفتح در واکنش به طرح دعوی ترکیه علیه عراق در دادگاه های بین المللی تاکید کرد: آنکارا هیچ مدرکی برای دریافت جریمه از بغداد به دلیل صادرات نفت از اقلیم کردستان عراق در اختیار ندارد.

ائتلاف الفتح: ترکیه در مورد صادرات نفت هیچ مدرکی علیه عراق ندارد

 «علی الفتلاوی» از رهبران ائتلاف الفتح در کنفرانس خبری با اشاره به اینکه ترکیه پیش از توقف صادرات نفت، عراق را از همه قراردادها و توافق‌های امضا شده با اقلیم کردستان عراق مطلع نکرده است، افزود: استفاده از کارت دادگاه از ابتدا اقدامی بازنده است.

وی با بیان اینکه آنکارا هیچ مدرکی که بر اساس آن بتواند بغداد را به پرداخت جریمه بابت صادرات نفت از اقلیم کردستان عراق محکوم کند در اختیار ندارد، ادامه داد: دولت مرکزی هیچ توافقی با کردستان عراق در خصوص صادرات نفت از طریق بندر جیهان ترکیه نداشته است.

الفتلاوی با اشاره به اینکه دولت محلی اقلیم کردستان عراق تمامی توافقات سیاسی و حقوقی با دولت مرکزی را زیر پا گذاشته است، افزود: در این خصوص تمام عواقب حقوقی و مالی در قراردادهای منعقده با ترکیه در دوره قبل، متوجه اقلیم کردستان عراق است.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که ترکیه شکایتی را علیه دولت مرکزی عراق به یک دادگاه آمریکایی ارائه کرده که به موجب آن از بغداد خواسته است تا غرامتی بالغ بر ۹۵۶ میلیون دلار بابت صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق بندر جیهان ترکیه به آنکارا بپردازد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها