در گفتگو با سفیر ایران در عراق مطرح شد

بغداد در اجرای پیمان امنیتی با تهران جدی است / تهران آزادسازی پولهای بلوکه شده در عراق را پیگیری می‌کند

برگزاری نشست کمیته مشترک قضایی مقابله با تروریسم، اجرای پیمان امنیتی تهران و بغداد و آزادسازی پولهای بلوکه شده در عراق، از محورهای گفتگو با سفیر کشورملن در عراق بود.

بغداد در اجرای پیمان امنیتی با تهران جدی است / تهران آزادسازی پولهای بلوکه شده در عراق را پیگیری می‌کند

مریم شریف‌زاده - محمد کاظم آل صادق در گفتگو با خبرفوری با اشاره به اولین نشست کمیته مشترک قضایی مقابله با تروریسم که قرار است فردا برگزار شود، گفت: این نشست پیرو سفر رییس شورای قضایی عراق اقاى فائق زیدان  به تهران و در راستای همکاری های قضایی دو کشور برگزار می شود و سفر امروز آقای غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران به عراق برای این نشست انجام شده است.

وی با بیان اینکه قرار است در این جلسه مباحث تخصصى مورد نظر مطرح و مورد توافق قرار گیرد، در خصوص ضرورت برگزاری چنین نشستی تصریح کرد: کشور عراق مورد تهاجم گروه تر‌وریستی داعش قرار گرفته  و هنوز هم هسته هاى خفته این گروه تروریستی که از سوی آمریکا ایجاد شده  در برخى مناطق عراق فعالیت  دارد.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجاربی که دارد برای برگزاری این نشست اعلام آمادگی کرد که مورد استقبال عراق نیز قرار گرفت. 

آل صادق همچنین در ادامه در خصوص میزان اجرایی شدن توافق امنیتی میان ایران و عراق برای دور شدن تجزیه طلبان مسلح از مرزهای کردستان ایران، گفت: تصورم این است که مقامات دولت مرکزى و همچنین مقامات اقلیم کردستان در اجرای این توافق جدی هستند و در حال حاضر نیز مشاور امنیت ملی عراق برای نظارت بر اجرای توافق در اقلیم حضور دارد.

27875_326

آل صادق افزود: قرار است مشاور امنیت ملی عراق پس از بازگشت مشاهداتش را مطرح کرده و‌مورد بحث قرار گیرد و در ادامه کمیته ایرانی-عراقی در راستای بررسى میزان اجرای تعهدات اقلیم تشکیل واز مناطق مورد نظر بازدید میدانى بعمل آورد.

وی در ادامه در خصوص پول های بلوکه شده ایران در عراق گفت: این موضوع در حال پیگیری است، البته الان اطلاع دقیقی در مورد میزان آن ندارم، چرا که در کنار آزاد شدن بخشى از مطالبات روند فروش برق و گاز همچنان ادامه دارد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    0

    عراقی هادرطول تاریخ ب همه پشت کردند هیچ اعتمادی ب عراقی ها نیست ب همه پشت می‌کنند عراقی ها

  • ناشناس
    0

    لعنت بر عراق.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها