جهانگیری: دروغگویی در کشور افزایش یافته؛ مسئولینی وجود دارند که به مقام بالادستی خود گزارش دروغ می‌دهند

معاون اول دولت دوازدهم، امشب در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی که در بنیاد بین‌المللی اسرا قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی الگوی خود را امیرکبیر قرارداد و هدفش همواره توسعه ایران عزیز بود.

جهانگیری: دروغگویی در کشور افزایش یافته؛ مسئولینی وجود دارند که به مقام بالادستی خود گزارش دروغ می‌دهند

اسحاق جهانگیری ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه به‌دنبال توسعه پایدار بود، توسعه‌ای که باعث شده بود ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف افزایش یابد

معاون اول دولت دوازدهم تصریح کرد: نظام تصمیم‌گیری در ایران با ضعف‌هایی مواجه است که به دلیل آن نمی‌توان به موقع تصمیم گرفت و این موضوع باعث ابر چالش‌هایی در سطح کشور شده است.

وی ادامه داد: اصلاحات در کشور نیاز‌هایی دارد که اولین آن این است که مدیرانی این اصلاحات را بر عهده گیرند که مورد قبول اکثریت ملت باشند.

جهانگیری گفت: آقای هاشمی و همه مدیران سرمایه‌های ما هستند، تجربه هر مدیری متعلق به جامعه و مردم است و اگر مدیری امروز تجربه‌ای دارد برای مردم محسوب می‌شود و باید از این سرمایه گرانقدر استفاده کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) درباره آیت‌الله هاشمی فرموده بودند هاشمی زنده‌است، چون نهضت زنده است، تجربه ایشان راهگشا بود و می‌توانستیم از این تجربه استفاده کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بحران‌های مختلف هم به دنبال توسعه ایران عزیز بود برای مثال در دوران جنگ با بودجه کم کشور به سختی امور را مدیریت می‌کرد، اما ایشان به دنبال ساخت مترو هم بود.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی در یک بُعد مشاور امین و دلسوز امام و رهبری بود و از طرفی دیگر همیشه برای مشورت کردن با دیگران گوش شنوا داشت؛ همین صداقت و دلسوزی باعث شد آیت‌الله هاشمی به این نتیجه برسد که جنگ باید متوقف شود و به امام (ره) گفت من قطعنامه را می‌پذیرم و بعد اگر خواستید من را محاکمه کنید.

معاون دولت دوزادهم گفت: امروز متاسفانه دروغگویی در کشور افزایش یافته است، مسئولینی وجود دارند که به مقام بالادستی خود گزارش دروغ می‌دهند، اما آیت‌الله هاشمی هرگز به دنبال این مباحث نرفت.

وی ادامه داد: ما در بزرگان نیاز به این داریم که بزرگی واسطه وصل مردم به نظام باشد، آیت‌الله هاشمی در ۲ دهه اخیر زندگی خود بسیار کوشید تا هیچ قشری از مردم حتی مسئولین از نظام جدا نشوند.

جهانگیری با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: ۵ سال است که تورم بالای ۴۰ درصد مردم را تحت فشار قرار داده است؛ ما در دوره‌ای که مسئولیت مدیریت کشور را برعهده داشتیم تلاش کردیم تا سفره مردم کوچک‌تر نشود، امروز مردم در جزئیات سفره خود دچار مشکلات فراواتی هستند.

وی افزود: مجلسی که امروز در پایان آن هستیم در ابتدا مدعی بودند که ما جهشی هستیم تا مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم، اما امروز اینطور نشد.

جهانگیری گفت: امروز معتقد هستیم و عقل و تدبیر حکم می‌کند که جنگ باید از کشور دور شود، از عقلا تقاضا داریم با مسائل احساسی برخورد نکرده و با واکنش‌های خود کشور عزیزمان را درگیر ماجرای جنگ نکنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی تعبیر حکیمانه‌ای در جریان جنگ غزه داشتند، گفت: ایشان فرموده‌اند که اتفاق طوفان الاقصی اقدام ملت فلسطین به ویژه غزه بود.

جهانگیری تصری کرد: اصلاحات ما باید از این شروع شود که اعتماد اقشار مختلف مردم را جلب کرده و سرمایه اجتماعی کشور را دوباره ترمیم کنیم.

وی گفت: ما در دولت آقای روحانی ۳ بار قیمت بتزین را تغییر دادیم، در سال ۹۳ و ۹۴ سرمایه اجتماعی دولت در اوج خود قرار داشت، این افزایش نرخ بنزین را در جا‌های مختلف همچون حوزه سلامت و بهداشت هزینه کردیم بدون اینکه تغییری در تورم ایجاد شود؛ در سال ۹۸ نیز بنزین را افزایش دادیم و امروز با قاطعیت می‌گویم که یک ریال از آن افزایش را در بودجه دولت خرج نکردیم.

معاون دولت سیزدهم عنوان کرد: بعد از سرمایه اجتماعی تعامل با دنیا باید مهم‌ترین اولویت یک دولت باشد، حل مسائل با دنیا یعنی اینکه همه کشور‌های شرقی و غربی تعامل خود را با کشور ما افزایش دهند، ایران کشور پر ظرفیتی است و همه شرکت‌های دنیا علاقه‌مند به حضور در این کشور هستند، اما ما باید موانع پیش‌روی آن‌ها را برداریم تا شاهد حضور شرکت‌های بزرگ دنیا در کشورمان باشیم.

وی گفت: زیرساخت‌های کشور، تجربه و نیروی انسانی ایران از مهم‌ترین ارکانی هستند که می‌توانند ایران را به توسعه برسانند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ملت
    0

    تو هم که اصلا دروغ نمیگی.مولا علی ع می‌فرمایند.مردم هر مملکت شبیه ترین به حاکمان خود هستند.دروغ نگید تا دیگران دروغ نگن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فقط گلوله و طناب دار آدمها را نمی‌کشد بلکه عدم تحقق باور ها مثل موریانه جان آدمها را می‌گیرد نطفه بروز انقلاب و به نمایش گذاشتن حرف های غیر واقعی در ضرف این ۴۴ سال مردم را از درون به خاکستر نشینی انداخته و هیزمی که خاکستر شده میدانید دیگر شعله ور نمی‌شود و این همانست که شما و امثال شما در پی ان بودید .دوست من تمام حرفهای شما تکراری و عوام فریبانه است بچه های مهد کودک هم می‌دانند دروغ گفتن یک فعل ناپسند است اصولگرا و اصلاح طلب همه به دنبال آن بودید که در حال حاضر بدست آوردید بنا بر این تا زمان باقیست به دنبال شخص وطن پرستی بگردید که بتواند ایران را از نابودی نجات دهد

  • ناشناس
    0

    دروغگویی در کشور افزایش پیدا کرده ؟؟؟؟؟؟؟ مگه تو کشور راستگو هم داریم؟!
    کجاست که ما ندیدیم 😂😂😁🤩

  • ناشناس
    0

    جهان جون سایز دماغ خودت هم نشونه همینه

  • ناشناس
    1

    ازقدیم گفتن هرکی دروغگودماغش عین پینیکیوبزرگه حالاآقای جهانگیری کی دماغش بزرگه؟؟؟؟😉😂😂😂

  • ناشناس
    0

    وقتی بارون میادرعدوبرق بزنه قارچ های طبیعی میزنه بیرون ازخاک توایران هم وقتی انتخابات میشه کلی مفسدمیشن مردم پرست میزنن بیرون .

  • محمدرضا شادی
    1

    آقای جهانگیری از شمابعید است سخن حق از زبان دروعگو نباید شنید شما وهم قطارانتان روی هرچه کذاب هست را سفید کردید.البته من منکر دروغ گویی اکثر مسئولان که شماهم یکی از آنها هستید نیستم.

  • J
    0

    بر اساس کارتون پینوکیو ، هر کی دروغ بگه دماغش گنده میشه

  • ناشناس
    1

    شما کجایی بابا چرا نمیایی تو میدون!!!!
    از برادرت چه خبر خوب الحمدلله هواست باشه شیطونی نکنه دوباره

  • ناشناس
    1

    تو که راست میگی. پول های غارت شده از مردم در بورس رو کجا هزینه کردید؟! بنيان خیلی از خانواده ها رو با فریبکاری از هم پیشوندی. تو و رئیس بی لیاقتت حسن کلیدهای.

  • صادق
    1

    امیر کبیر وطن فروش و خاین به مدمش نبود مقلد قانون و قانونمدار بود نمیگفت اگر تاهمدان هم نباشد مهم نیست طرفدار سرمایه دار نبود.

  • ع ع
    0

    عجب تهمت بزرگی

  • ناشناس
    8

    کاشکی شما اصلاح طلبان هم همت اقای هاسمی را داشتید ایشلن حداقل در دوران تصدی ریاست جمهوریش، برای کشور کارکرد واعتماد به امریکا وانگلیس و... نکرد و در شرایط سخت کشور را اداره کرد
    ولی شما چی در این هشت سال اخیر که سکان اجرایی کشوز را به دست گرفتید همش حرف زدید وعده دادید وکشور را تعطیل کردید برجام را نخوانده امضا کردید بدون اینکه از طرف مقابل تضمین بگیرید اوهم شمل را سرکار گذاشت تحریم ها دوبرابر کرد
    و به ریش شما خندید،
    پس حرف نزنید هاشمی حداقل به کشور خیانت نکرد و به بیگانگان اعتماد نکزد

  • ناشناس
    0

    یکی یه ضرب المثلی میزدومیگفت چوپان دروغ گو مرد رفت اون دنیا بهش گفت چوپان دروغ گو حالا توکی هستی درجواب گفت من دهقان فداکارم...

  • ناشناس
    1

    دروغ کجا بود ؟ سالی یک میلیون مسکن ساخته شده .. ارزش پول ملی برگشته تورم تک رقمی شده .. برجام به معیشت مردم گره نخورده . اقتصاد دانها بخط شدند مدیریت جهادی در حال مدیریت کشور است و چای دبش دم کشیده آماده است.... راستی شما نهار خوردی؟؟

  • علی
    0

    تو خودت از دروغگویی های عالمی. دیگ به دیگ میگه روم سیاه. واقعا خیلی پر رو شدید!!!!!

  • حسن
    0

    بچه پرو که میگن همینه برو عمو مردم چی فرض کردی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اسکل فرض کرده

  • ناشناس
    0

    تو چرا دماغت دراز شده!!!!؟؟؟

  • ناشناس
    0

    فیلم تبلیغاتی مرحوم هاشمی رو هیچ وقت یادم نمیره که در هنگام صحبتهای اون دختر، مثلا داشت گریه میکرد. قضاوت با خودت آقای جهانگیری.
    شما هم که اصلا تا حالا دروغ نگفتی.
    از فک و فامیلا و هتل سیرجان چه خبر؟!!!

  • ناشناس
    1

    حفظ نظام از اهم واجبات است. دروغ گویی که جای خود دارد

  • ناشناس
    0

    مقصر خود دروغگوتون هستید

  • ناشناس
    0

    اگه یک آدم راستگو پیدا کردی مثل قبل همه مملکت را بچاپید. تو هم یکی مثل بقیه. دولت قبل و بعدم نداره

  • ناشناس
    0

    دروغگوها هم دماغشون مثل تو دراز شده

  • ناشناس
    0

    مسئول بالادستی به اینترنت بدون فیلتر دسترسی داره و می تونه خودش ببینه چه خبره

  • ناشناس
    0

    اگر نیت یک ساله دارید گندم بکارید.
    اگر نیت چند ساله دارید درخت بکارید.
    اگر نیت صد ساله دارید انسان تربیت کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها