فرمانده ارتش ایران که در انگلستان همکلاس صدام بود/ تیمسار آذرفر گوش یک مزدور عراقی را برای او هدیه فرستاد

امیر سرتیپ دوم غضنفر آذرفر که برای طی دوره های تکاوری به انگلستان اعزام شده بود با صدام همکلاس بود و پس از طی دوره های آموزشی با نمرات بالا موفق شده بود تا انگشتر تکاوری را از دست ملکه انگلستان دریافت کند.

فرمانده ارتش ایران که در انگلستان همکلاس صدام بود/ تیمسار آذرفر گوش یک مزدور عراقی را برای او هدیه فرستاد

روز گذشته خبر درگذشت امیر سرتیپ‌ دوم غضنفر آذرفر، فرمانده اسبق لشکر ۶۴ ارومیه و فاتح عملیات کربلای ۷ منتشر شد.

بنا به روایت او را پدر تکاوری ایران می خواندند. جالب تر اینکه در کلاس تکاتوری با صدام حسین هم همکلاس بوده. می‌گویند امیر آذرفر فرمانده‌ای است که گوش یک مزدور بعثی را برای صدام هدیه فرستاده است.

امیر سرتیپ دوم «غضنفر آذرفر» یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال ۱۳۱۸ در روستای «مغانک» واقع در جنوب شهرستان «الیگودرز» در استان «لرستان» متولد شد.

بیشتر بخوانید: درگذشت امیر آذرفر، تیمسار پرافتخار ارتش/ شهید صیاد شیرازی در خاطراتش: او را بچه‌های سپاه هم دوست دارند با اینکه کمی لجباز است

وی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در سال ۱۳۳۶ وارد دانشکده افسری شد و در طول تحصیل به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط پیدا کرد. آذرفر در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد، رنجری و همچنین دوره جنگ‌های ویژه (کلاه‌سبزهای ایران) در شمار دانشجویان عالی قرار داشت و دوره‌های تکاوری، هوابرد و جنگ‌های ویژه شامل جنگ‌های نامنظم، عملیات ویژه گریز، فرار و جنگ‌های روانی، دوره‌های جنگ در کوهستان شامل‌زیست در کوهستان‌های بلند و برف‌گیر، اسکی نظامی، بهمن‌شناسی و رزم در برف را با موفقیت طی کرد.

وی که برای طی دوره های تکاوری به انگلستان اعزام شده بود با صدام همکلاس بود و پس از طی دوره های آموزشی با نمرات بالا موفق شده بود تا انگشتر تکاوری را از دست ملکه انگلستان دریافت کند.

امیر سرتیپ دوم آذرفر درباره سادگی سربازی می‌گوید که سادگی شرف سربازی است کسی که می‌خواهد سر و جان ببازد و آن را در راه آرمان‌ها و اعتلای یک ملت تقدیم می‌کند، نباید مقام پسند و نباید پست فرماندهی لشکر او را به خود جذب کند. می‌گویند امیر آذرفر فرمانده‌ای است که گوش یک مزدور بعثی را برای صدام هدیه فرستاده است.

5985514

تیمسار آذرفر همراه با لشکر خود عملیات «کربلای ۷» در اسفند ماه ۶۵ را طراحی و اجرا کرد. طی این عملیات، نیروهای تحت امر آذرفر ارتفاعات ۲۵۱۹ در داخل خاک عراق را تسخیر کردند. در بیشتر صحنه‌های این عملیات می‌تواند جلوه‌هایی از نبوغ نظامی و ابتکار عمل این فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کرد.

مرحوم سرهنگ سید محمدعلی شریف‌النسب، رزمنده دفاع مقدس و از مبارزان ارتشی قبل از انقلاب در خاطراتی پیرامون تدریس در دوره عالی روایت کرده است: استاد این کلاس سرگرد آذرفر که جلساتی را با دانشجویان گذرانده بود، در حین تدریس به دلیل خستگی ناشی از کار زیاد دچار مشکل و به بیمارستان منتقل شد به همین دلیل ادامه مأموریت او در حالی که هیچ آمادگی نداشتم به من واگذارشد و باید برای فردا آماده می‌شدم.

ساعتی بعد، شنیدم آذرفر استراحت گرفته و به منزل رفته است. به ملاقات او رفتم و مشکل خود را با وی درمیان گذاشتم. عمده مشکل من این بود که بیشتر دانشجویان این کلاس از من ارشدتر و از تجربیات خوبی در یگان‌های رزمی و جنگ عمان و ماموریت سپاه صلح در ویتنام و بلندی‌های جولان برخوردار بودند و احساس می‌کردم در مقابل آنان دستم خالی است. سرگرد آذرفر به من گفت : «نگران نباش از دانشجویان ممتاز کلاس کمک بگیر، مشکل حل خواهد شد.»

فردای آن روز با مطالعه و با توکل بر خدا وارد کلاس شدم و در میان دانشجویان با چهره مصمم سرگرد حسنی سعدی روبرو شدم. ایشان در دانشکده افسری دو سال از ما ارشدتر و در دانشکده پیاده نیز بهترین استاد خمپاره انداز ما بود.

با نام خدا آغاز کردم و گفتم، من شاگرد همه شما هستم سخن گفتن در محضر اساتید بزرگوار که دارای تجربیات بسیار ارزشمندی می‌باشید کار دشواری است بنابراین از سرور عزیزم جناب حسنی سعدی استدعا می‌کنم درس امروز را ارائه دهند. با اصرار من پذیرفت و کلاس به خوبی اداره شده و مطالبی فراتر از برنامه آن روز مورد بحث قرار گرفت، نکات اساسی آن را یادداشت کردم دانشجویان هر دوره در چند کلاس تقسیم می‌شدند با هر یک از این کلاس‌ها چند جلسه دو ساعته داشتم جلسات بعدی بهتر از این برگزار شد و در هر کلاس یکی از نخبگان عهده دار این نقش می‌شد دیگر کلید کار دستم آمده بود.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    روحش شاد ویادش همیشه سبز،چه آموزشها ودوره های دیده بود ایران به داشتن فرزندان مثل او افتخار می کند

  • ناشناس
    8

    ایران مگه ارتش هم داره!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      بله ایران ارتش داره
      اگر ارتش نداشت که الان تو اینجا نبودی احتمالا تو کشور های همسایه داشتی غاز میچروندی

  • ناشناس
    2

    یعنی چه که ایران ارتش هم داره چشماتو باز کن رفیق

    نظرات شما -
    • در پستوی خانه نهان باید شد
      2

      آخه تلوزیون رو باز میکنیم
      در همه زمینه ها
      فقط سپاه
      موشک میفرستن فضا سپاه
      نبرد با دزدان دریایی
      سپاه
      نبرد با تروریستها
      سپاه
      برا یهمینه مردم ارتش رو فراموش کردن
      کجاس واقعن ؟!

  • عادل
    1

    دست پرورده شاه بوده یا جمهوری اسلامی سنشان به قبل از انقلاب میخوره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حالت خوبه؟! این نخبه های وطن پرست ارتشی همه دست پرورده شاه بودند و هنوز هم هستند. خود شاه نه ها مرام شاه!!!!!

    • ناشناس
      1

      در عملیات بیت المقدس مرحله ۲ با لشکر ۲۱ حمزه مخلوط برای عملیات
      در دژ مرزی جاده اهواز خرمشهر عراق پاتک زد
      من یک سرهنگ ارتش ویک بسیجی از شیراز با ار پی جی به دنبال وروبروی تانکها
      بسیجی شیرازی حدود ۴۰۰ متر از ما جلو افتاد و نزدیک تانکها ار پی جی میزد
      ناگهان سرهنگ عزیز ایستاد گفتم چرا ؟
      در وسط در گیری اسلحه بر زمین ودست میز وافرین می‌گفت
      رو کرد به من گفت برو این شیر مرد را برگردان .بیاور
      ارتش در انقلاب ایدیو لوژیک شد همه یک روح در لباسهای متفاوت همه یک نام و آن مقاومت

  • ایران زمین
    0

    روحش شاد چه حیف که این سرداران گمنام ماندند

  • ناشناس
    1

    گزینه نظامی دیگر روی میز نخواهد ماند...

  • ناشناس
    1

    با صدام همکلاس بود خخخخ عجب مگر صدام در عراق ارتشی بود در جوانی محکوم به اعدام و به سوریه بعدش به مصر فرار کرد ، اول تاریخ بخوانید بعدا خالی بندی و تحریف کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      صدام مدرک لیسانس تاریخ داشت

  • ناشناس
    5

    خدانگه دار سردار سلامی باشه تامحسن زنده قمتان نباشدح

  • عادل
    2

    ناشناس جان منم منظورم هم اینه آیا جمهوری اسلامی همچون نیروی قوی وطن پرست بدون اینکه به پول قدرت سیاسی. تکیه بده دارد امکان ندارد. چون در این حکومت فقط بخاطر پول کار میکنند نه بخاطر وطن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      کاملا درست میگی!! بخاطر همین ارتش شاهنشاهی بعد از فرار شاه نتونست چند هزار تظاهرات کننده پابرهنه رو جمع کنه ولی بعد از انقلاب ارتش پول پرست رژیم آخوندی هشت سال جلوی صدام که کمک غرب و اعراب و شوروی پشتش بود ایستاد و الان هم کل خاورمیانه بهمراه حداقل چهار پایتخت عربی توی مشتشه!!

  • ناشناس
    0

    امیر بزرگ و دلاور ایران زمین روحت شاد و نامت جاویدان،شماها نماد عظمت و ایستادگی و اراده این کشورید.

  • ناشناس
    2

    دست پرورده های شاه واقعا تک و مردمی و وطن دوست بودند..

  • جهانی کیا
    0

    یادت گرامی روحت شاد ۳تا صلوات برای این عزیز بفرستید خدا پشت پناهتان هموطنان عزیز من

  • ناشناس
    0

    اینو برای شما میگم خبر فوری، نه میدونم کدوم وری هستی نه هیچ، فقط ظاهرا صادق تی، دو روز هست که این فرمانده مرحوم شده یه دو سه جا خوندم، چند روز پیش خبر فوت پدر زن وزیر استثنایی بهداشت رو فقط مونده بود روی بیلبرد جاده ها بزنند و از بلند گوی مساجد اعلام کنند، عدالت و صداقت دولت و سیستم که مشهوره و ثابت شده ست که چقدر.... بماند ولی گله و دردم از انواع رسانه و رسانه چی هاست که نون به نرخ روز خوری تا چه حد؟ چاپلوسی و چشم رو حقیقت بستن تا کی؟ اینه بعضا مینویسم رسانه ها و رسانه چی ها در ۴۵ سال کم از دولتها و مجلسها مقصر نیستند، سهم بزرگی از اوضاع بد اقتصادی و فقر امروز مردم به لحاظ معیشتی و اجتماعی دارند. خوش باشی و صادق و وطن پرست ناشر جان

  • ناشناس
    0

    ارتش و سپاه دوبال پرنده دفاع از کشور واسلام هستند وصحبت از تضعیف هر کدام بسیار ناپسند است من خودم نظامی نیستم اما به نظامیان کشورم افتخار میکنم که هم مردمی هستند وهم ویلایی بر عکس ارتش زمانهای گذشته ودر همه مشکلات کشور به یاری مردم می آیند خداوند پشت وپناهشان

  • ناشناس
    0

    خدا رحمتش کند ورحش وتمام رفتگان مدافع کشور ووطن قرین رحمت الهی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها