الجزیره از تاثیر جنگ بزرگ بر قدرت های منطقه گفت

چه کسی از جنگ ایران و اسرائیل بیشترین ضرر را می کند؟

«ترکیه» بیشترین ضرر را از جنگ ایران و اسرائیل می کند چرا که رابطه تجاری اردوغان و دولتش با ایران و اسرائیل بسیار عمیق و پرتراکم است.

چه کسی از جنگ ایران و اسرائیل بیشترین ضرر را می کند؟

به گزارش خبر فوری، الجزیره قطر در گزارشی که اخیرا نوشته به موضوع جنگ اسرائیل و ایران و تاثیراتش بر منطقه پرداخته است.

بر اساس تحلیل «یاسر عبدالعزیز»، تحلیلگر الجزیره، «ترکیه» بیشترین ضرر را از جنگ ایران و اسرائیل می کند چرا که رابطه تجاری اردوغان و دولتش با ایران و اسرائیل بسیار عمیق و پرتراکم است.

روابط اقتصادی آنکارا با تهران و تل آویو

عبدالعزیز مروری بر ابعاد اقتصادی – تجاری روابط ایران و ترکیه و اسرائیل و ترکیه دارد. او ابتدا سراغ رابطه اقتصادی ایران و ترکیه می رود.

تحلیلگر الجزیره می نویسد؛ روابط اقتصادی ترکیه و ایران تحت تأثیر عوامل ژئوپلیتیکی و فرهنگی و سیاسی شکل گرفته است. از نظر تاریخی، مرزها و منافع دو کشور بسیار مشترک بوده و همین اشتراک بر سیاست‌های تجاری و اقتصادی آن‌ها تأثیر گذاشته است. کافی است به این نکته اشاره کنیم که در سال 2023، در سطح تراز تجاری، ارزش تجارت دو جانبه ایران و ترکیه به 5.49 میلیارد دلار رسیده است.

صادرات ترکیه به ایران 3.31 میلیارد دلار است که شامل قطعات یدکی، مواد پلاستیکی، محصولات شیمیایی و محصولات کشاورزی است، در حالی که واردات ترکیه از ایران شامل گاز طبیعی، محصولات معدنی و محصولات کشاورزی بوده و بالغ بر 2.18 میلیارد دلار بوده است.

از زمان روی کار آمدن حزب «عدالت و توسعه» در ترکیه، جلسات متعددی میان سران ایران و ترکیه جهت همکاری‌های اقتصادی برگزار شده و دو کشور توافق‌نامه‌های زیادی را برای تقویت تجارت دوجانبه امضا کرده‌اند.

ایران یکی از شرکای تجاری مهم ترکیه در منطقه است. شاید به همین دلیل موضع ترکیه در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران منفی بود. ترکیه اصرار داشت که تحریم های یکجانبه به ثبات و صلح منطقه آسیب می زند. همچنین، افراد و نهادهای ترکیه ای تحریم های آمریکا را دور زدند و این مساله باعث تنش فراوان میان دولت ترکیه و ایالات متحده گردید.

تحلیلگر الجزیره در ادامه از روابط اقتصادی ترکیه و اسرائیل می گوید. عبدالعزیز می نویسد؛ از سوی دیگر، روابط اقتصادی ترکیه و اسرائیل در طول این سال‌ها شاهد رشد قابل توجهی بوده است. صادرات ترکیه به اسرائیل در سال 2022 به 7 میلیارد دلار و صادرات اسرائیل به ترکیه در سال 2022 به 2.33 میلیارد دلار رسید.

زمینه های اصلی سرمایه‌گذاری مشترک بین ترکیه و اسرائیل شامل صنایع مختلف به‌ویژه خدمات مربوط به بخش «فناوری» است. ترکیه علاقه فراوانی به سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی و گاز در اسرائیل دارد. از آن سو، اقتصاد رو به رشد ترکیه فرصت‌هایی را در بخش‌های ساخت‌وساز، زیرساخت‌ها و گردشگری برای سرمایه گذاری اسرائیلی ها فراهم کرده و می ‌کند.

صنعت خودرو در میان علائق سرمایه‌گذاران هر دو طرف (اسرائیل و ترکیه) قرار دارد. همچنین، صنعت نساجی و پوشاک در ترکیه رونق فراوانی دارد و تلاش زیادی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این زمینه شده است. 

ببینید: تلویزیون اسرائیل: احتمال حمله اسرائیل از آذربایجان به ایران

آمریکا علاقه مند به ژاندارمی ترکیه است؟

الجزیره در تحلیل خود تاکید دارد که ترکیه به دلیل مسائل اقتصادی علاقه ای به جنگ ایران و اسرائیل ندارد و این دقیقا همان موضعی است که آمریکا هم دارد. بنابراین، آمریکا علاقه دارد ترکیه پیش قدم شده و جلوی درگیری جدید  و شدید ایران و اسرائیل را بگیرد.

یاسر عبدالعزیز در تحلیل خود می نویسد: به نظر می رسد با توجه به عدم تمایل واشنگتن به گسترش دامنه درگیری میان ایران و اسرائیل، حداقل تا پایان بحران اوکراین، نقش ترکیه {در رابطه با میانجیگری میان ایران و اسرائیل} در روزهای آینده پررنگ تر شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 86
  • ناشناس
    1

    بگو چه کسانی بیشترین سود را کرده و میکنند ؟!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      0

      مردم را چی فرض کردید آخه این هم سوال شما میپرسید واضحه که ازجنگ بیشترین آسیب وضرر را مردم ایران میبینند همینجورکه ازبی لیاقتی و..مسولین هرروز بدبدخت ترازدیروز شده ومیشوند

    • مصطفی
      4

      ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند ؟ چرا مردان سیاست ایران به خودشان نمیایند نمیخواهند فکری برای این مملکت انجام دهند . سران هفت کشور صنعتی جهان یعنی هفتاد کشور یعنی تمام رسانه ها یعنی همه رادیو و تلویزیونها ی دنیا یعنی هفتاد ارتش مجهز به اخرین سیستمهای پیشرفته تهاجمی و دفاعی .انها زمان را متوقف نمیکنند ولی ما زمان را یا از دست داده ایم ویا با فکر و اندیشه و سیاست های خودمان زمان را متوقف کردیم کمتر کسی در ایران پیدا میشود که به فکر اینده و سر نوشت خود و فرزندانش نباشد کاش اینتر نبود کاش تکنولژی اینقدر پیشرفت نمیکرد کاش اینقدر دنیا کوچک نمیشد کاش مردم مملکتم بی خیال به اینده بودند اینده ای مبهم و خالی از امیدواری و ارزو مگر ما انسانها چقدر طول عمرداریم هیچ فکر کردید در تمام طول عمرمان چند تا قبض اب و برق پرداخت میکنیم هیچ فکر کردید اگر مشکلات جسمانی نداشته باشیم و تغذیه مناسب دادشته باشیم چند تا بهار را میبینیم . زمان متوقف شده در ایران ملتی شاد و مسرور و امیدوار به اینده را منزوی عصبانی پرخاشگر و بیمار روانی کرده اید اکثریت زنان و مردان در کنار ان همه بیماری های روانی و بخاطر سیاست های غلط اجتماعی وقتی دشمنی از بیرون ضربه ای میزند ناخود اگاه شاد میشوند و ارزو مند ادامه حملات دشمنان هستند اگر مملکت دچار خشم الهی از قبیل سیل و زلزله میشود دیگر ان همیت و ان روح جوانمردی و ان تعصبات خوب ایرانی بودن وجود ندارد دیگر جوانان وطنم اعتقادی به صدقه و زیارت عتبات ندارند اکثریت جوانان کشورم مانند گذشته اعتقادات توحیدی را قبول ندارند فلسفه فکری جوانان یعنی پشتوانه های با ارزش ایران با گذشته صد و هشتاد درجه عوض شده با پدران و مادران خودشان برسر همین مسائل درگیری و کدورت ها دارند و در نهایت جلای وطن و دوری از پدران و مادران عاقبت ان میشود . این مملکت ان مملکتی نبود که در سال 57 ملت ایران بشما مسئولین تحویل دادند اگر حب و بغض را کنار بگذاریم در این مملکت امید و ارزو و باور بود فرزندان ما را همین سران هفت کشور صنعتی جهان با هزاران ترفند بخاطر خلاقیتها و دانش انان و درک و فهم و اگاهی از علم روز دنیا از ایران میبردند و در اداره مملکت خودشان بجد از انها استفاده میکردند ولی افسوس اکنون جوانان زن ما رکورد حضور در کازینو و ها و فاحشه خانه های ان کشور ها را دارند و از جوانان مرد ما یا بیزارند و انها را به کشورشان راه نمیدهند واگر به طریقی راه پیدا کنند نود در صد به کار های دون از شان ایران میگمارند . مسئولین محترم خواب دیگر بس است چشم و دل باز کنید به دنیای واقعی به دنیای مردم بخصوص جوانان که فردا دیر است .///

    • نادر
      0

      واقعا درست گفتید هفت کشور صنعتی لکوموتیو هستند و بسیاری کشور مانند واگن را به دنبال خودشان میکشند عاقبت ملت ایران مجهوله

  • ایرانی
    0

    مفهوم یه سوزن به خودت بزن ،یه جوالدوز به دیگران ، در اینجا صدق نمیکند!!!

    نظرات شما -
    • !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      0

      ببخشین
      یک سوال

      سامانه ابلع الکتورنیکی ثنا هک شده ؟ کار نمیکنه چرا ؟
      وارد میشین هیچ چیزی نشون نمیده
      قبلن چند تا ردیف داشت که میشد سیرچ کرد
      اما الانه صفحه سایت خالیه چرا ؟

    • از ما گفتن
      0

      خخخ خخخ خخخ
      چه عکس جالبیه
      پرچم ایران مقابل پرچم اسراییل
      چن ماه دیگه بجای پرچم مثلن عکس وزیر ... رو میزارن
      بعدن یاواش یاواش میگن که این دو باهم باید برای رفع تنش و نشان دادن و فهماندن قدرت به طرف مقابل باید روبروی هم مذاکره مستقیم کنن
      بعدن کم کم با هم چای میخورن و ......
      خب یکباره دشمنی رو بزارین کنار بزارین مردم هم در آرامش زندگیشون رو بکنن
      بدبخت کردن مردم حق الناسه هاااا
      دلار گرون کردن و فقیر ترتر کردم مردم گناهه هااااا

  • رضا
    2

    بیشترین خسارت به من وارد شد که ب۰لیط مان کنسل شد هتلمان هم کنسل شد .هیچ کس پاسخگو نیست.بیش از یک سوم حقوق بازنشستگی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      23

      اونا شروع کردن نه ما.

    • حسن ستار
      0

      به ۳۰ ۷توفقط جواب سوال من رابده ج.ا درسوریه برای چی باید هزینه کندونیروداشته باشد؟؟؟؟؟

    • ناشناس
      0

      اونا شروع کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟
      چند سال داری ؟؟؟؟
      چرا چرت و پرت تلاوت می کنی

    • ناشناس
      0

      شما 45 ساله شروع کردید.

    • ناشناس
      0

      البته اکثر مردم هم به قدرت فکر و تحلیلشان باور ندارند و هنوز آب در آسیاب مزدوران مردم فروش می ریزند.

    • پوتین
      0

      در جواب ستار: چون نظام وظایفی فرامرزی و جهانی در مقابله با غرب و امریکا و اسراییل برای خودش قایل است که کاملا بر منافع ملی ایرانیان اولویت دارد.

  • م
    2

    بیشترین ضرر رو مردم ایران کردن، چرا؟ چون اگه به اقتصاد ایران و اقتصاد اونا نگاه کنی میفهمی چه وضعیتی شده، اگه زندگی اونا رو ببینی و با ما مقایسه کنی میفهمی چه بلایی سرمون اومده، ما سالهاست که ضرر کردیم و میکنیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      عجب این هم از متخصص!!

    • ناشناس
      0

      متخصص شناخت عامل بدبختی خیلی بهتر از مزدور شکم سیر مجیز گو است!

    • ناشناس
      0

      این خبرهابرای سنجش میزان هوش و تحلیل یک ملت است که ببینند هنوز هم خوش باورند؟

  • نه به جنگ
    5

    چراجنگ،چرا ایران مسلمان شیعه فارسی زبان،چرا اعراب نه ،فلسطین هم گیش خودشان هم زبان خودشان با سیصد میلیون عرب زبان ،چرا وطن ما ویران شود ،جوانها ومردان وزنان وکودکان وپیران ما گشته شوند ایران باید بعنوان یک میانجی صلح عمل کند نه جنگ ،مسئله آنان به ما ایرانیان هیچ ربطی ندارد که گشته شویم برای کسانی که فقط پول ایران می خواهند وما شیعه را اصلا قبول ندارند

    نظرات شما -
    • ف
      10

      تو توی ادارات هم به همشهری هم می گی به من ربط نداره..ورد زبونت شده ..اروپا طبل عزا برداشت .اتفاقا بچه غزه تربیت اصول شاد قرص آت را معلوم کرد واسه اونه ...از طرف همه حرف نزن .من تو را غریبه می دانم امامزاده دشت همیشه قلبم را آرام کرده تا آدمهای بیشعور..همه گاو نیستن به قتل شیرخوار بگن به من ربط ندارند بلا نسبت گاو عاطفی ...در نادانی همین بس که مردم را برحسب نژاد طبقه می کنی ‌‌‌‌‌.....در حالیکه مردم اروپا به مسیح سلام الله اینطور نگفتند...‌‌فقطدهات خودتان پارتی خودتان

    • ناشناس
      0

      وطن ما ویران میشه درست میگید .
      ضرر رو ما ملت ایران باید بدیم.
      عربها هم از ما پولدارترن . فلسطین هم مسئله جهان عرب است.
      اما شما اینو نوشتید . الان ساندیس خورها ناراحت میشن

    • به ف
      0

      جناب ف
      معلومه نفست از جای گرم در میاد.
      از شما سوال میکنم.
      وقتی همین نویسنده پیام رو قبول نداری . که هموطن شماست . چگونه دم از انسان دوستی میزنی. از کلمه گاو استفاده میکنی.
      آیا در کشور خودت اگه کسی قبولت نداشته باشه . بهش احترام میزاری؟
      صد البته نه !!!!!
      دلیل آن از نوشته ات پیداست.
      اونوقت توقع داری مردم از جماعتی دفاع کنند که در جنگ عراق علیه ایران طرفدار صدام ملعون بودند.
      ۱۷۰۰ اسیر فلسطینی داشتیم.
      در فلسطین خیابان صدام حسین دارن.
      نذری میدن . گوشت قربانی میدن . روش اسم صدام رو مینویسن ‌. عکس صدام رو میزارن .
      و از مردم میخوان برای صدام فاتحه بخونن.
      چی بهت دادن که اونا رو از هموطنت بهتر میدونی؟؟

  • ناشناس
    7

    آیا نباید به عقل نویسنده و منتشر کننده شک کرد ؟

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      0

      عقل نویسنده کاملا سرجاش است وخوب میداند چی مینویسد اینها اول دارن مردم را محک میزنندوببخشید مردم را نفهم فرض کرده اند

    • ناشناس
      0

      به امتیازی که تو و امثال تو می گیرند باید شک کرد .
      کسانیکه پاچه خواری می کنند تا استخدام شوند یا به سود برسند .
      اگه عاشق فلسطینی برو اونجا نار برادران!!! عرب ات با اسرائیل بجنگ . اینجا شعار نده .

    • ناشناس
      1

      والا کارتان روانی گفتن به همه

  • ناشناس
    0

    فقط مردم

  • ناشناس
    0

    مردم بیچاره ایران !!!

  • ناشناس
    0

    بیشترین ضرر مال مردم و بیشترین سود کاسبان تحریم و عاشقان جنگ و همسایگان از دلالی و فروشندگان سلاح و مهمات
    همین ترکیه سود میکنه چرا که سیل پول و طلای ایران به سمت ترکیه سرازیر میشه و ترکیه از تجارت توریست نقل مکان میکنه به تجارت اسلحه

  • ناشناس
    8

    بنظر میاد برخی پیام ها و نظرات اشاره شده در ذیل این دست اخبارها به صورت پروژه بگیر هست و اونا فقط پیام میذارن و اظهار نظر میکنن!!
    دلیلش
    1-ایجاد و یاس و نامیدی 100درصدی نسبت به آینده!! حتی این کشور تغییر و زیر رو بشه( حکایت مرغ همسایه غاز هست) - اونقدر تو سر ایرانی زدن و زندگی غربی ها را ترویج کردن که به ایرانی بودنمون هم داریم شک میکنیم چه برسه به هویت ایرانی!!
    (الان باز نیایید بگین تقصیر کیه و چیه ...، چون بحثم هویت چند هزار ساله ایرانیه که به هویت چند صد ساله غرب بدست فراموشی داره میره)

    2-توی هر اخبار ربط و بی ربط همیشه باید اظهار نظر کنن

    3-برای هر نظر هم واکنش نشان میدن و زیرش پیام میذارن و ...
    میگی نه !! نگاه کن

    نظرات شما -
    • مراد
      2

      آخه خودت در ادارات خیلی اسلامی هستی اصول اخلاق غرب مو به مو اجرا می کنی و کارت رو ترش،کردنه

    • محمودی
      2

      معلومه آدم شکاکی هستی ..عمو جان کدخدا محور .فرهنگ قبول نوشتن نظر نداری چرا اینترنت میای ...در اداره گوشی نکوب مردم راغب بشن

    • مهدی
      2

      از نتانیاهو هم جلو زدی ....همه را زیر نظر داری ..‌مکه ارث باباته می گی چرا هی نظر می دن ....امثال تو از این نظرها کپی میزنی که دایم اینجا می پلکی ....اتفاقا اینجا معلوم می سه حرفهایی که می گی همه اش کپی از نظرته

    • ناشناس
      1

      تو هم فوضول محلی

    • ناشناس
      1

      من یکی از مافیاهای کمپانی نظراتم با جیب خالی خالی دریغ از دوزاری ..هرجا می ریم می گین نیاین جلسات مال شما ادارات مال شما والا هیچ طرفی هم نیستیم آنطور که می گی

    • ناشناس
      0

      خوب همانطور مشخصه از نظرات یک عده معلوم الحال که اصلا هم نفهمیدن چی نوشته اومدن نظر دادن!!
      بعد میخوای ممکلتمون گل و بلبل باشه با این همه فهم و درک!!!

      موضوع بحث که توی نظر بیان شده در رابطه با هویت ایرانی میفهمی!!
      هویت ایرانی
      باز الان جواب بی ربط میگن .
      مگی نه نگاه کن!

  • ناشناس
    1

    ملت ها ومخصوص مردم نجیب و مظلوم و زجر کشیده و درمانده ایران بیشترین ضرر و عقب افتادگی از این تنش ها و جنگ ها و موشک پرانی و کشتار بی حاصل داشتند...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ملت حسود همدیگه رو می خورن یکی پیش فت کنه دشمن نمی خواد

  • ناشناس
    0

    مردم ایران

  • ناشناس
    1

    به یک نفر عاقل ومغز متفکر جهت نجات ارزش ریال از اون ته جدول نیازمندیم بیچاره اون زیر خفه شد مدارک مورد نیاز : ۱- حقوق ماهیانه یک میلیارد تومان به کل ایل وتبارش در صورت صعود ریال به ارزش پول طالبان ع ۲- مدرک تحصیلی نیاز نیست چوپان و کارتون خواب هم باشد مهم نیست ۳-افراد دارای سابقه موشکی وپهباد ی نمی خواهیم چون بدتر دلار را می برند بالا تا ﷼ ۴-افراد دارای سابقه ساندیس نمی خواهیم چون اگر می توانستند مثل صنعت نفت آبادان ته جدول نبودیم الکی التماس نکنند ۵- افراد دارای نواقص عقلی هم استخدام میشود چون با عقل هامون بدتر از اینها کار کردنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از طالبان کمک بگیر

    • ناشناس
      0

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • ناشناس
      1

      داداش چرا آدرس عوضی میدی؟
      ترکیه چه ضرری از موشک‌های ایران میکنه؟
      بیایم به هم دروغ نگیم
      تجربه ثابت می‌کنه موشک فقط قدرت بازدارندگی کشور رو بالا می‌بره دقیقا نسخه کره شمالی شدیم با این تفاوت که کره ایها قصد نابودی اسرائیل رو ندارن .
      با وجود ۱۵۰۰ کیلومتر فاصله بین مرزهای ایران و اسرائیل هیچکدوم قادر به نابودی هم نیستیم کشورهایی هم که با اسرائیل هم مرز هستند یا قراداد صلح بستن مثل اردن و مصر یا توان جنگیدن با اسرائیل رو ندارن مثل سوریه و لبنان .
      این وسط مردم بی پناه فلسطین دارن قربانی میشن غربی ها هم که تمام قد پشت اسرائیل ایستادن.
      کل موضوع همینه کشورهای عربی مثل سودان و لیبی که درگیر جنگ داخلین کشورهای خلیج هم که فقط به محکوم کردن خشک و خالی بسنده میکنن اهل درگیر شدن نیستن .
      حوثی هم که خیلی زور بزنه باب المندب رو بتونه ببنده که انصافا تا اینجا خوب کار کرده ولی کمک های اقتصادی و نظامی از راه هوا و دریا و زمین داره به اسرائیل میرسه بندر حیفا فعاله راه زمینی امارات سعودی اردن هم که بازه کمک های آمریکا و اروپا هم سرازیره.
      سوال کلیدی؟
      با کدوم استراتژی نظامی اسرائیل نابود شدنیه؟
      تند رو های اسرائیل سرسختانه مخالف تشکیل دولت فلسطین هستند آمریکا هم که پشت سر هم همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل رو داره وتو می‌کنه پس شکل گیری دولت مستقل فلسطین عملا منتفیه ‌‌
      اینا رو نمیگم که فکر کنید موافق مواضع اسرائیلم نه برعکس حقایق روی زمین رو دارم تحلیل میکنم .
      حماقت چند کشور خلیج‌فارس در عادی سازی روابط با اسرائیل این توهم رو ایجاد کرد که اعراب مشروعیت اسرائیل رو پذیرفته اند .
      اصرار سعودی به حل عادل قضیه فلسطین و بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شرقی شرط اساسی ایجاد شرق میانه عاری از خشونت و درگیری مورد تایید باقی اعرابه که میتونه یک راه حل میانه و نهایی برای پایان دادن به نزاع چند دهه گذشته بین اعراب و اسرائیل منجر بشه.
      به هر تقدیر حل قضیه فلسطین نیاز به کوتاه آمدن هر دو طرف درگیر داره .

    • ناشناس
      0

      😂😂😂😂😂بمیری

  • فاطمه حیدری
    7

    تو این قمار زندگی کی برده که باخته

    نظرات شما -
    • فاطمه حیدری
      1

      بیجا به اسم من نظر می نویسی از رو نمی ری

  • چای دبش باغ ازگل
    6

    ترکیه بی ارزش ترین شریک تجاری هر کشوری است هر طرف باد بیاد بادش میده!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      🤗🤗mardome Iran be hame donya baaj midahad!

  • ناشناس
    5

    چرا گزینشی متن ها و نظرات را انتشار میدین
    من صبح مطلبی نوشتم ولی ظاهرا صلاح ندونستن بذارن توی نظرات
    مثل برخی از آقایون مسئوا که همیشه مصلحت اندیشی میکنن
    اصل مطلب هم درباره قلم بدست های پروژه بگیر بودش که همیشه بلد هستن زیر اخبار ربط و بی ربط یک لگد به کشور بزنن
    فارغ از هویت ایرانی خودشون
    قبله المالشون غرب شده نه وطن پرستی

  • ناشناس
    0

    Turkish baajgiir ast va az har forsati baraye kaasebi az digar keshvarha sood kalan mibarad🤣🤣🤣

  • ناشناس
    0

    شریک دزد و رفیق قافله

  • فاطمه حیدری
    5

    هر کسی کار خودش بار خودش آتیش به اموال خودش

    نظرات شما -
    • فاطمه حیدری ۸۰۸ __۹۳۶
      2

      کسی که به جنازه شیرخواره برقصد و بگه به من چه چو فرعون فرو رود ....اروپایی ها طبل عزا زدند نه رقص شیراز

    • فاطمه حیدری ۸۰۸_۹۳۶
      1

      در این بازار اگر سودیست با انسانهای آزاده اروپاست که به شیرخواره شهر پیامبران غریبه نمی گن بگن دهات خودوم پارتی خودوم

    • ناشناس
      3

      کار بر باغ ازگل هزار بار کلمه غلط اطفال کش به اسم من می نویسی مال کجایی اینجور حقه کثیف می کنی

    • ناشناس
      3

      اشتباه نکن
      کاربر باغ ازگل شخصیتش به این کارها نمی‌خوره.
      یعنی هم انسان درستیه هم روحیه طنز نداره که اینکار رو بکنه.
      دنبال یک نفر دیگه باش

    • فاطمه حیدری
      0

      خودت بارها نظرات غلط به اسم من می نویسی بعد با نام کاربری آت باغ ازگل و کلماتی که مخصوص خودته جواب می دی که کار خودته

    • از فاطمه به فاطمه
      5

      بچو بچو

    • ناشناس
      0

      دعوا سر نظرات یک قرونی!

  • تلمبه
    0

    اقتصاد بیمار که هیچ‌ سکته کرده کشورهای جنگ زده هم مثل ما اینقدر اقتصادشون ضعیف نیست

  • ناشناس
    0

    پایگاه حشد الشعبی را هم با ریز پرنده نابود کردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ریز پرنده به عنوان سلاح اصلی در کار نیست. قبل برحورد موشک اینها برا ی گمراه کرن پدافند ازاد می شوند

  • ناشناس
    13

    برچم ايران اسم خدا رويش است ان را به مهره شطرنج چسبانديد ايراد دارد برادر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      در عمل. ادارات اصول مشاوره شاد انگ زن نتانیاهو بند

  • ناشناس
    1

    برای همین دنبال جایگزینی ایران و عراق است و حتی به کردستان عراق دارد می رود

  • ناشناس
    6

    ۱۳۰۵و۱۰۵۶ چه بیکاری شما یه خط دو خط یه کتاب حرف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • سارا
      0

      سواد تو لابد در حد یه خطه

    • ناشناس
      0

      کوتاه ها را بخوان!!!!!چکاره ای تعیین تکلیف کنی....واه واه به همه چی کار دارید...

    • ناشناس
      0

      کار شما هم فضولی کردنه

  • ناشناس
    0

    آن چیزی که در این چند سال شاهد بودیم، ترکیه همیشه به دنبال منافع ملی خودش است، بنابراین متناسب با شرایط جدید، تصمیمات در جهت منافع ملی خودش اخذ و دنبال خواهد کرد تا از طرفین منافع بیشتری ببرد.

  • ناشناس
    2

    زنده باد ترکیه پاینده استانبول این شهر زیبا، دوست دارم بوسه بزنم بر خاک پاک استانبول ،دعا کنین بطلبه منو

  • رضا
    0

    در جنگ ایران و عراق ترکیه از هر دو طرف کسب درآمد داشت پس بازم سود میکند

  • ناشناس
    0

    ملت ایران

  • شبان
    1

    جالب است در تصوير هم ايران وهم اسراييل سرباز پياده هستند يعني در بازي شطرنج سرباز هميشه قرباني ميشه!!!!

  • ناشناس
    0

    با توجه به اقتصاد فرو پاشیده ما و دشمنی اکثر کشورها با ما قطعا مردم ما بیشترین هزینه را متحمل خواهند شد

  • ناشناس
    0

    اتفاقا در ۴۰ سال گذشته ترکیه از جنگهای منطقه سود برده جنگ ایران عراق،، جنگ اول امریکا عراق ،، تحریم ۱۰ ساله عراق،، جنگ دوم امریکا عراق،، جنگ سوریه،، تحریمهای ایران ،، جنگ اوکراین،،

  • ....
    2

    خوب مشخصه آمریکا بیشترین ضرر رو میکنه چون با اینهمه خرجی که برای حفظ منافع ش توی خاورمیانه کرده تا الان که چیزی عایدش نشده واقعا نمی دونم چرا مردم آمریکا اینقدر ماست شدن چرا هیچ اعتراضی به این سیاست خارجی شون نمی کنن اینهمه هزینه‌هایی که صرف جنگ می کنن خرج خودشون کنن انگار مردم شون شدن اصحاب کهف رفتن توی خواب

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه مردم آمریکا ماست شدن.
      نه امریکا کوچکترین ضرر رو میکنه.
      بنده خدا . الان ۴۵ ساله که ما شعار مرگ بر امریکا میدیم. چی از امریکا کم شده.
      شما میگید امریکا ضرر میکنه.
      در جنگ جهانی اول امریکا کمک متفقین بود.
      در جنگ دوم هم همینطور .
      از خودتون سوال کنید چرا امریکا آنهمه هزینه کرد.
      آیا نذری داشت؟؟؟دلش برای کسی سوخته بود؟؟
      نه جانم . خرج کرد تا بهره ببره.
      بهترین مغزهای دنیا رو جمع کردن اونجا
      کلی برنامه ریزی میکنن. ابرقدرت دنیا هستن در تمام زمینه ها!!!!!!
      که حالا چهار تا صغری خانم و کبری خانم بیان بگن امریکا ضرر میکنه . هههههههههههههههه

    • ناشناس
      0

      به ضرر ملت ایران. فقط ملت .
      البته نه اونایی که ساندیس مینوشن

  • ناشناس
    0

    اتفاقا ترکیه بیشترین سود رو میبره

  • ناشناس
    0

    چرا ادرس غلط میدهید؟برنده ترکیه است که بیرون گود است و تامین کننده تجهیزات جنگ است برای هر دو طرف!

  • ناشناس
    0

    فقط و تنها فقط مردم خاورمیانه و افریقا بازندگان واقعی جنگند و ثابت شده جنگ برای حکام چوب دوسر طلا است.

  • ناشناس
    0

    مصطفی جان گویا وضعیت کنونی اجتماع همان اهداف مسئولین بوده که برایشان محقق شده و از رشد آنها خوشحالند!

  • رصد
    0

    بیشترین ضرر را مردم ایران میکنند و بیشترین سود را آمریکا

  • ناشناس
    0

    بیشترین ضرر را آمریکا واتحادیه اروپا می‌بینند ،

  • مسعود
    0

    تنها ضرر کننده و بازنده این جنگ ها مردم بیچاره و بینوای ایران هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها