در رژه روز ارتش

رئیسی: کوچک‌ترین تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود/ فرمانده نیروی زمینی ارتش: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی‌شود

رییس جمهور تصریح کرد که کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین و شدید با آنها منجر خواهد شد.

رئیسی: کوچک‌ترین تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود/ فرمانده نیروی زمینی ارتش: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی‌شود

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک روز ارتش، اظهار کرد: ارتش در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب اسلامی اقدام می کند. ارتش ما خود را از سایر ارتش های دنیا ممتاز کرده با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی.

وی ادامه داد: ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش دیده است. اطلاعات نظامی اش به روز است و این مهارت ارتش ما را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری ها و فناوری های به روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به دست کشورهای دیگر باید نگهداری می شد، امروز به دست توانای نیروهای مسلح و ارتش ما به روز می شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به برکت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نیروهای مسلح پیدا شده است.

بیشتر بخوانید: چه تجهیزاتی از ارتش در رژه به نمایش درآمد؟

رئیس جمهور افزود: ساخت جنگنده ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تانک ها و خودروهای زرهی، سامانه های هوشمند قدرت نظامی ما را نه فقط در منطقه بلکه در جهان می تواند به عنوان قدرت برتر مطرح کند. این اقتدار نه عاریه ای بلکه بومی است. این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است.

رییسی ادامه داد: ارتش مجهز و به روز، سپاه مقتدر و نیروهای مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند. نیروهای منطقه می توانند به نیروهای مسلح ما اتکا کنند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم، گفت: نیروهای مسلح از مردم و در کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی در کنار مردم و غمخوار مردم بودند، لذا در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل گروه های تروریستی و حفاظت از مرزهای کشور از ویژگی های نیروهای مسلح ماست. مردم منطقه و دنیا به نقش نیروهای مسلح ما واقف هستند.

رئیسی خاطرنشان کرد:  «طوفان الاقصی»  و  «وعده صادق» هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرماوه کل قوا هستند.

وی افزود:  وعده صادق  اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی ماند، ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و با مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود، به برخوردی سهمگین و شدید با آنها منجر خواهد شد.

وی همچنین گفت: در ادبیات آمریکایی ها سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به خاطر اقتدار نیروهای مسلح ماست. شکست رژیم صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی، نظامی بود، اما بالاتر از این ها شکست راهبردی بود. برخی کشورها دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، اما الان پیش ملت های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود. مردم ایران و بسیاری از مردم دنیا در روز قدس، دفاع از مردم فلسطین و مقاومت را در برابر راهبرد تسلیم و سازش فریاد زدند.

وی ادامه داد: از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

رئیسی افزود: به کشورهای منطقه عرض می کنم که  نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه  و کاملا قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی به داشته های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنید. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.

رئیس جمهور در پایان گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می کنیم و رهبری هن بر آن تایم دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تاثیرگذار است.

امیر حیدری: با متجاوز به خاک ایران مماشات نمی‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رژیم صهیونیستی بداند همانطور که فرماندهان ارشد گفتند اگر بخواهد دست از پا خطا کند پاسخ هایی خواهد گرفت که پشیمان کننده و خرد کننده خواهد بود و ایران با کسی که به خاکش تعدی‌کند مماشات نخواهد کرد.

به گزارش تسنیم، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز چهارشنبه در حاشیه رژه روز ارتش، اظهار داشت: نزاجا سه تغییر و تحول مهم در سالهای اخیر در خود داشته ، ابتدا تغییر در ساختار کلی نیروی زمینی با تصویب رهبر انقلاب که این نیرو به یک نیروی متحرک، هجومی و با واکنش سریع تبدیل شود و اکنون اینچنین نیروی زمینی ای را در اختیار امنیت پایدار کشور قرار داده ایم.

وی با شاره به تجهیزات نیروی زمینی ارتش، افزود: در نزاجا تسلیحاتی را وارد نیرو میکنیم که اکثریت آن در همین نیرو طراحی و توسط وزارت دفاع و با همکاری نزاجا به شکل دارای قابلیت هوشمند و دقیق زن و دور زن باشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص عملیات وعده صادق گفت: نیروهای مسلح ما مکمل همدیگر هستند به طور قطع رژیم صهیونیستی بداند همانطور که فرماندهان ارشد گفتند اگر بخواهد دست از پا خطا کند پاسخ هایی خواهد گرفت که پشیمان کننده و خرد کننده خواهد بود و ایران با کسی که به خاکش تعدی‌کند مماشات نخواهد کرد.

حیدری تصریح کرد: این را در دفاع مقدس ثابت کردیم و 8 سال در برابر قدرتهای دنیا ایستادیم و در پایان یک وجب خاک هم دست دشمن نماند. همچنین رژیم صهیونیستی هم بداند نیروهای مسلح ما آماده بودند و منتظرند این رژیم دست از پا خطا کند تا تعجیل در زوال آن را انجام دهند.

فرمانده کل ارتش: اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک تری پاسخ خواهیم داد

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه 29 فروردین و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در حال حاضر ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت های احتمالی هستیم و آنچه که در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده باش هستند در رژه حضور نداشتند.

فرمانده کل ارتش افزود: آنچه شما امروز دیدید گوشه ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان کننده ای رو به رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک تری پاسخ خواهیم داد.

به گزارش تسنیم، وی درباره آمادگی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح معمولاً با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا ماموریت ها را به بهترین نحو اجرا می کنند، همه می دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت های نیروهای مسلح ایران را رصد می کنند و به همین خاطر مدت هاست که رجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشتند و به حرف های جدیدی روی آوردند.

فرمانده کل ارتش در پایان خاطر نشان کرد: این روزها همه نیروهای ما در سنگر های دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    1

    آقایان طوری صحبت کنید که اگر زدند بتوانید جمعش کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با وقاحت جمعش میکنند.

  • جوجوله
    8

    آماده باش هستیم آماده باش هستند از جنگ سرد به جنگ گرم

  • ناشناس
    6

    احسنت بر رئیس جمهور دانشمند و انقلابی و ولایت مدار جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی رئیسی مد ظله العالی!

  • هشدار
    1

    آقای رئیسی نیروهای ارتش و سپاه حواسشون به همه چی هست خدا رو شکر خیالمون راحت شما همون حقابه هیرمند رو که با سخنرانی تهدید آمیزتون پس گرفتید کافیه

  • ناشناس
    1

    چرا روسیه که میگن شریک راهبردی ما است در این برهه حساس به ما سوخو ۳۵تحویل تا حالا نداده؟ وچرا اس ۴۰۰به ما نداده،؟! اس ۳۰۰ هم که به ما داده شایعه است قبلا کدهاش به اسرائیل داده،اگر راست میگه مثل آمریکا که با تمام قوا کنار اسراییل ایستاده او هم از ایران حمایت کند کم پهباد ایران بهشون داد! و چقدر بهشون همین پهبادهای در جنگ کمک کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو سود شریکه نه تو ضرر.

  • مصطفی
    8

    نباید فریب امریکا را بخوریم با توجه به تهدیدهای دشمن و تصویب در دولت منحوس آنها حجت بر نیروهای مسلح ایران تمام شده وباید قبل از حمله آنان ما آنها را بزنیم که هوس حمله از سرشان بپرد

  • ناشناس
    1

    آقای رئیسی اهم وظیفه شما در داخل کشور تعریف می شود مملکت داری و امور اجرائی مملکت. کارهای نظامی متولی خودشون رو داره. ظرب المثلی هست که می گوید شما اگر بیل زن هستید، باغچه خودتان را بیل بزنید که کاملا اینجا مصداق دارد.

  • محمودی
    0

    ما در جهان تنهای تنها هستیم حتی سیستم حکومت ایران هم از مردمش متنفره

  • ناشناس
    0

    لاک پشت ها پرواز می کنند

  • ایمان
    2

    فکر نکنم سرزمین ایران در طول تاریخ چون شماهایی به خود دیده باشد...
    بگذرد این روز های تلخ

  • سوال
    0

    اگر به جای کوچکترین بزرگترین تعرضی کرد چکار میکنید

  • ایمان
    0

    بیچاره ایران
    گیر ملا ها افتاده

  • ناشناس
    0

    اگر فرمان صلح و جنگ در دستان شما بود باید در این زمینه ها دخالت میکردی آقای رییسی.
    فرمان حمله و صلح و اتش بس در قدرت ریاست جمهوری ایران تعریف نشده است برخلاف سایر کشورهای دنیا.

  • ناشناس
    0

    جناب رییس جمهور خواهشمندم با اختلاسگران هم مماشات نفرمایید.

  • ناشناس
    0

    توبرو کیف مدرسه ات و آماده کن درسهاتو بخون فردا امتحان داری

  • ناشناس
    1

    اقای رئیسی هم با موشک با لاستیک و هم موشک بدون لاستیک اسرائیل لعنتی را بزنید ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها