گزارش جالب الجزیره از قدرت گرفتن اسلام در اروپا

تا ۱۵۰ سال دیگر فرانسه و انگلیس و آلمان مسلمان خواهند شد/ چگونه اسلام قاره سبز را خواهد گرفت؟

قدرت اسلام در اروپا هر روز بیشتر می شود و حتی در آینده ممکن است سراسر اروپا را در ید قدرت خود بگیرد. طبق پژوهش های انجام گرفته، اسلام تا ۱۵۰ سال آینده دین غالب فرانسه و آلمان و انگلیس خواهد شد.

تا ۱۵۰ سال دیگر فرانسه و انگلیس و آلمان مسلمان خواهند شد/ چگونه اسلام  قاره سبز را خواهد گرفت؟

به گزارش خبر فوری، "احمد محمد فال" در الجزیره نت قطر در گزارشی به مساله نفوذ اسلام در اروپا پرداخته است. او معتقد است قدرت اسلام در اروپا هر روز بیشتر می شود و حتی در آینده ممکن است سراسر اروپا را در ید قدرت خود بگیرد اما این به معنی نابودی اروپاییان یا مهاجرت اجباری آنان از قاره سبز نیست و این افکار بیشتر واکنشی از جانب راست های افراطی است که قصد اسلام هراسی و مبارزه با مهاجران مسلمان را دارند.

در زیر خلاصه ای از گزارش احمد محمد فال با عنوان "چه زمانی مسلمانان در اروپا اکثریت خواهند شد؟" توسط گروه ترجمه خبر فوری، ترجمه و ارائه می گردد:

مسلمانان آماده فتح اروپا

حضور اسلام در اروپا به یکی از برجسته‌ترین موضوعاتی تبدیل شده است که رهبران و تصمیم‌گیرندگان اروپایی را به خود مشغول کرده است. بسیاری از اروپایی ها نگران افزایش تعداد مهاجران مسلمان هستند. این امر منجر به صدور قوانین و تصمیمات سختگیرانه در مورد قوانین اسلامی از جمله حجاب، پخش اذان و ساخت مساجد شده و علی رغم ادعای آزادی بیان در اروپا، مسلمانان با محدودیت های مذهبی زیادی مواجه هستند.

حالت تدافعی و تقابلی اروپاییان نسبت به اسلام به این محدود نمی شود. محدودیت ها شامل فعالیت های دلسوزانه و بشردوستانه هم می شود. مهم ترین نمونه مربوط به جنگ غزه است. اروپا بسیاری از تظاهرات و فعالیت های ضد اسرائیلی را در بسیاری از شهرهای خود ممنوع کرده است. این مسائل نشان می دهد که جنگ و تقابلی قطعی میان مسلمانان و اروپاییان رخ خواهد داد.

برآوردهای آینده پژوهانه نشان می دهد که تا اواسط قرن جاری، مسلمانان یک پنجم جمعیت اتحادیه اروپا را تشکیل خواهند داد. مطالعه مرکز تحقیقاتی Pew آمریکا پیش بینی کرده که تا سال 2050، تعداد مسلمانان در آلمان به 20 درصد کل جمعیت، در فرانسه به 18 درصد و در انگلیس به 17 درصد خواهد رسید. دو محقق به نامهای پیر روستان و الکساندرا روستان در سال 2019 مطالعه ای را با عنوان "جمعیت مسلمانان اروپا در کدام کشورها و در چه سالی اکثریت خواهد بود؟" انجام دادند و به نتایج جالبی رسیدند.

نتیجه این مطالعه که شامل 30 کشور اروپایی بود، نشان می دهد که طبق محتمل ترین سناریو، مسلمانان پس از حدود 100 سال در سوئد، فرانسه و یونان اکثریت خواهند بود و این مساله در بلژیک و بلغارستان حدود 120 سال طول خواهد کشید. همچنین، مسلمانان در ایتالیا، لوکزامبورگ و بریتانیا حدود 150 سال دیگر اکثریت خواهند بود.

دستیابی به اطلاعات دقیق در مورد حضور مسلمانان در اروپا به دلایل زیادی دشوار است. از جمله این دلایل، قانون اساسی برخی از کشورهای اروپایی است که انجام هر گونه سرشماری بر مبنای مذهب را ممنوع کرده است. با این حال، تخمین زده می شود که بیشترین درصد مسلمانان در اروپا در فرانسه یا سوئد حضور دارند. بر اساس مطالعه موسسه آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه که در ژوئن 2023 منتشر شد، 10 درصد از فرانسوی ها اعلام کرده اند که مسلمان هستند، در حالی که تخمین های دیگر نشان می دهد که آنها حدود 15 درصد را تشکیل می دهند.

چرا مسلمانان در حال فتح قاره سبز هستند؟

اما علت حضور روزافزون مسلمانان در اروپا و تبدیل شدن آنها به اکثریت جمعیتی قاره سبز چیست؟ چندین عامل تعیین کننده وجود دارد که نشان می دهد حضور اسلام و مسلمانان در اروپا به طور فزاینده ای در حال افزایش است و احتمالاً سرعت آن در سال ها و دهه های آینده افزایش خواهد یافت. این عوامل بدین شرح هستند:

الف. رشد جمعیت مسلمانان در مقابل کاهش جمعیت غیر مسلمانان

گزارشی که روزنامه انگلیسی «تلگراف» در ژانویه 2023 منتشر کرد، وقوع تغییر در هویت مذهبی جمعیت اروپا را تأیید کرد. این نشریه در گزارش خود توضیح داد که این تغییرات از یک سو حاصل افزایش مداوم تعداد مهاجران مسلمان و همچنین، افزایش نرخ زاد و ولد مسلمانان در اروپا است و از سوی دیگر، معلول کاهش شدید نرخ زاد و ولد در میان جمعیت بومی است. برای مثال در آلمان نرخ زاد و ولد جمعیت بومی و غیر مسلمان حدود 1.5 درصد رشد یافته اما نرخ زاد و ولد جمعیت جدید مسلمانان تا 8.1 درصد هم می رسد.

ب. اسلام آوردن در برابر ارتداد

دومین عامل این است که تقاضای فزاینده برای اسلام آوردن در اروپا با رویگردانی یا ارتداد از مسیحیت در قاره سبز همراه شده است. آنهایی که مسیحیت را پذیرفته اند به طور قابل توجهی در حال کاهش هستند و تعداد افرادی که اعلام می کنند مسیحیت را ترک کرده و اسلام را پذیرفته اند در حال افزایش است.

ج. کلیساها ناپدید می شوند و مساجد پدیدار می شوند

یکی از نشانه های حضور فزاینده اسلام در اروپا فروپاشی کلیساها در شهرها و روستاهای این قاره و جایگزینی آنها با مساجد است در حالی که علاقه مسیحیان اروپایی به کلیساهای خود رو به کاهش است، مسلمانان در حال ساخت مساجد و حتی خرید کلیساهای مطرود و تبدیل آنها به مساجد هستند. برای مثال، در آلمان، مسلمانان کلیسای یوهانس دورتموند را خریدند و آن را به مسجد مرکز دورتموند تبدیل کردند، یا در هلند، مسجد الفاتح در پایتخت، یعنی آمستردام، بر روی ویرانه های یک کلیسا ساخته شد. در فرانسه، کلیسای دومینیکن در لیل، به مسجد تبدیل شد و در بریتانیا نزدیک به دو هزار مسجد وجود دارد که بیشتر آنها قبلا کلیسا بودند. مطالعه ای که توسط موسسه افکار عمومی فرانسه تهیه شده نشان می دهد که تنها 4.5 درصد از مردم فرانسه به طور منظم به کلیساها می روند. حدود 515 کلیسا نیز در آلمان طی ده سال گذشته به دلیل عدم علاقه مردم به برگزاری آیین های مذهبی مسیحی بسته شده اند.

د. به ارث رسیدن دین

یکی از عوامل تقویت سلطه اسلام بر اروپا این است که تقریباً همه فرزندان مسلمانان مسلمان می شوند اما این مساله در مورد فرزندان مسیحیان صدق نمی کند. یک مطالعه اجتماعی انجام شده در فرانسه نشان داده که وراثت دین در میان مسلمانان قوی‌تر است، زیرا 91 درصد از افرادی که در یک خانواده مسلمان بزرگ شده‌اند، وابستگی خود را به دین پدران خود حفظ کرده‌اند، در حالی که تنها 67 درصد از مسیحیان دین پدران خود را حفظ کرده اند.

ه. نفوذ در سیاست

یکی از شاخص‌های رشد اسلام در اروپا این است که مسلمانان به یک نیروی سیاسی قابل توجه تبدیل شده‌اند. نزدیک‌ترین نمونه از این حضور سیاسی مربوط به انتخابات میان‌دوره‌ای بریتانیا است که اوایل ماه مه امسال برگزار شد. در این‌انتخابات، مسلمانان در کشاندن حزب محافظه کار به بدترین شکست انتخاباتی خود در 40 سال اخیر به دلیل حمایت از تجاوزات اسرائیل به غزه نقش اساسی ایفا کردند و حزب کارگر را نیز به همین دلیل مجازات نمودند. این امر منجر به تغییر اساسی در ساختار حزبی بریتانیا شد، به طوری که حزب لیبرال سوم به قدرت رسید. همچنین، رای دهندگان مسلمان در همان زمان توانستند از موفقیت نامزد حزب محافظه کار  که به دشمنی با مسلمانان معروف بود، در انتخابات شهرداری جلوگیری کنند.

رهبری حزب کارگر اذعان کرده است که پیام هواداران غزه را دریافت کرده است و به همین دلیل، رهبران این حزب تغییراتی وسیع را در ساختار این حزب ایجاد خواهند کرد و سیاست های خود را در قبال فلسطین و اسرائیل تغییر خواهند داد.

اسلام هراسی راست افراطی/ رشد اسلام، بهانه ای برای ایجاد نفرت

در مقابل داده‌های روشن فوق و اظهارات عینی در مورد قدرت و رشد حضور اسلام در اروپا، نشانه‌های دیگری از تلاش‌های واقعی برای بزرگ‌نمایی این حضور جهت ارعاب اروپایی‌ها و به تصویر کشیدن این موضوع به‌عنوان یک تهدید بزرگ برای اروپا وجود دارد. احزاب افراطی سیاسی، فکری و مذهبی پشت این ارعاب ایستاده اند و این امر در تشدید پدیده "اسلام هراسی" و افزایش کارزارهای نفرت پراکنی علیه مسلمانان در اروپا نقش داشته و دارد. گرایش های دست راستی در اروپا ترجیح می دهند که مسلمانان را به عنوان یک دشمن معرفی کنند.

حضور جریان راست افراطی در صحنه سیاسی اروپا در سال های اخیر افزایش یافته است. آخرین فصل از حضور این جریان در عرصه سیاست ورزی، پیروزی حزب آزادی هلند در انتخابات 2023 و پیش از آن حزب «برادران ایتالیا» در ایتالیا بود. حزب جورجیا ملونی توانست در سال 2022 به ریاست دولت ایتالیا برسد. علاوه بر هلند و ایتالیا، راست افراطی در مجارستان و اسلواکی نیز حاکم است، بخشی از ائتلاف های حاکم در فنلاند، لیتوانی و سوئد را تشکیل می دهد و در حال آماده شدن برای به دست گرفتن قدرت در آلمان از طریق حزب آلترناتیو آلمان است. همچنین، راست افراطی در فرانسه توسط حزب اجتماع ملی که هر روز قدرت بیشتری می یابد، در حال ورود به ساختار قدرت و تصرف کامل دولت و مجلس این کشور است.

محققان سیاسی بر این باورند که پدیده راست افراطی در اروپا در حال رشد است و آلودگی آن حتی احزاب سنتی را نیز تحت تاثیر قرار داده است، تا جایی که برخی از آنها شروع به کپی برداری از گفته های راست افراطی کرده اند.

آنچه در اروپا به نفرت علیه مسلمانان دامن می زند، گسترش برخی عقاید و باورهای افراطی است. مهم ترین باور افراطی مربوط به نظریه "جانشینی بزرگ" است. بر اساس این تئوری توطئه، مسلمانان (مهاجران) قصد دارند جانشین اروپایی ها شده و آنان را از این قاره کوچ دهند. رادنی کوتس، استاد مطالعات نژادی و قومیتی در دانشگاه میامی، می‌گوید که خاستگاه این نظریه به اواخر قرن نوزدهم برمی‌گردد. در سال 1892، چارلز پیرسون، نویسنده و سیاستمدار بریتانیایی هشدار داد که سفیدپوستان «یک روز از خواب بیدار می‌شوند و خود را در محاصره مهاجرین می بینند.»

با هجوم گسترده مهاجران به اروپا، ترس از انقراض "سفیدپوستان" در میان کسانی که نظریه جانشینی بزرگ را قبول دارند تقویت شد و فراخوان هایی برای مبارزه با مهاجران از طریق کنترل تولد یا عقیم سازی اجباری غیر سفیدپوستان صادر گردید. بارقه های این نظریه همچنان در ذهن برخی از روشنفکران غربی جرقه می زند. نویسنده فرانسوی، رنو کامو، این ایده را به معنای واقعی کلمه در کتاب خود به نام «جانشینی بزرگ» که در سال 2011 منتشر شد، پذیرفت و تاکید کرد که نژاد فرانسوی و سفیدپوستان اروپایی از نظر فیزیکی، فرهنگی و سیاسی از طریق گروه‌ها و اقوام و نژادهای دیگر از بین رفته و سیاست‌های مهاجرت لیبرال و کاهش قابل توجه نرخ تولد سفیدپوستان، تمدن و سنت‌های اروپایی را تهدید می‌کند

تئوری جانشینی یا جایگزینی با حمله جنایتکارانه برنتون تارانت استرالیایی در نیوزیلند در مارس 2019 بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد. در این حمله تروریستی، 51 مسلمان حین نماز خواندن در یک مسجد به خاک و خون کشیده شدند. تارانت انگیزه های این اقدام خود را اعلام کرد و گفت که در سفر به فرانسه متوجه تهاجم مردم غیراروپایی به غرب شده و این مساله او را به ارتکاب جنایت برانگیخته است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 148
  • ناشناس
    11

    اروپا را ولش کن ، فعلا ایران که همه بی دین شدن ، عربستان هم سیاست و رفتارش گویای واقعیت دین گریزی است . بقیه کشورای عربی هم که حالشون پیداست .پس همان اشتر در خواب بیند پنبه دانه است وبس . حتما کاخ سفید هم بعدش حسینیه میشه !!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      احادیث را آخه اسپانیا بیشتر میفهمه ..دهات اینجا دور امامزاده دکان آباد می گن اما ایتالیایی صحرای روبروی امامزاده می فهمه

    • ناشناس
      24

      ما باید این را بپذیریم چیزی که در ایران به عنوان دین نام برده می شود اسلام نیست تلفیقی است از بعضی چیزها مانند خرافات و داستان سرایی و شرک که به نام دین در خدمت سیاست و جهالت مردم قرار گرفته است. اسلام دین عقلانیت محض است. ولی مطمئن باشید انسان عقلا و فطرتا به سمت تفکر اسلام واقعی گرایش خواهد داشت چه در ایران و چه در اروپا.

    • M
      45

      کافر همه را به کیش خود پندارد.تو و امثال تو اصلا مسلمان هستید که حالا ادعای خروج از دین دارید؟؟؟

    • ناشناس
      3

      مهاجرت مسلمانان به کشورهای اروپایی با مسلمان شدن مردم اروپا فرق داره اگر اروپا مهاجرت از کشورهای مسلمان را به واسطه اعمال تروریستی داعش، طالبان،القاعده،بوکوحرام و.....
      محدودکند درصد مسلمانان کاهش میابدواین به معنای اسلام هراسی نیست این ایجاد امنیت شهروندی است توهم نزنیم حداقل ما که از نقش خودمان آگاه هستیم

    • ناشناس
      2

      این اظهارات چقدر شبیه بازی مافیاست شب بیدار میشه میبینه فقط خودش تک و تنها مونده اما روز به همه تارگت میزنه میگه شما مافیا هستید

    • ناشناس
      53

      به کوری چشم بعضی‌ها...انشالله اسلام فراگیر میشه

    • پوریای ولی
      5

      پول معیشت مردم خرج این شوها شده

    • دودوله
      5

      بس کنید مزخرفات در پیت را فقر فلاکت مردم دیگه نمیتونند غسل کنند چون اونم خرج داره فکرها درگیر معیشت تورم ۱۰۰۰درصد خیلی ها کله خودشون گاز میگرند مردم دارند زامبی میشن عصر فضاست اما خیلی ها خودشون فضایی هستند صدای سوت قطار ترمز گوش خراش قطار

    • فاطمه حیدری
      46

      اسلام دین محمدی مثل گل محمدی خوش بو و زیباست و فراگیر شده و میشه

    • ناشناس
      41

      برعکس حرفات اسلام حس و هنره نه عقل چرتکه انداز و شرک تویی که به مدیر شرکت خم می شی اما توسل به حضرت ابوالفضل صاحب کرامات که. در قرآن هم آمده شرک می گی ...شرک بود مسبحی بیشتر از مسلمان از عنایات نمی گفت منتها خشکه نماز چه می فهمد....همان عقل عقل کردنت فراری داده مردم جذب دشت امامزاده میشن نه ....

    • ناشناس
      33

      عقل داشتید با وجود کرامات دهن کج نمی کردید عبدالحمید و بن فلانها مردم دنبال خود می اندازند اما به عشق امام خرافه می گن ...ضربه دین همان خشک نماز عاقلی بود که احساس را از مسجد جمع و مردم را فراری می ده سهراب جانمازش در دشته و حافظ عنایت بارگاه و خاک در دوست می‌فهمه

    • فاطمه حیدری
      17

      به عقل بود که تو هم مثل من هزار سال از دشت کنار امامزاده سر درمی آوردی و حال هوای عارفانه دکان نمی کردی عنایت امام می خواد آدم حالی بشه

    • ف
      24

      حسینه در صحرا باصفاست مثل حرم امامزادگان

    • ف
      39

      من کرامات زیاد دیدم از حضرت ابوالفضل سه بار صدم ثانیه تا بمیرم گفتم یا ابوالفضل معجزه آسا نجات یافتم

    • ناشناس
      4

      به قول حافظ خرافه بود تو هم می توانستی شعر الهامی بنویسی

    • ف
      9

      تو غلط کردی تو اسمت ف نیست تو با نام دیگری زرزرزر نکن من شاعرم روانشناس هم هستم تو ول معطلی برو جارو بکش دهات آباد

    • ناشناس
      9

      ۱۵۰ سال دیگر در کشور ایران دین اسلام وجود نخواهد شد

    • ف ح
      0

      من خودم نخبه هستم هم کلاس رییسی هستم تو اومدی از فضا پیمو حرف میزنی پشتک هم بلدم بزنم تا یه وسیله جادو جمبول هم داروم من تئوریسین امور آنگولایی هستم فلوت هم بلدم ساز کمونچو بلدم نانچیکو باز هم هستم

  • ناشناس
    6

    بشین تا خورشید از صبح دولتت بدمد یا هر چیزی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      خیلی خیلی زودتر از ۱۵۰ سال این اتفاق می‌افته
      بزودی مجموعه‌ای از خلافت‌های اسلامی که همه هم دشمن و در حال جنگ با یکدیگر هستند در اروپا شکل میگیره و همون بلایی به سر اون منطقه میاره که در این چهارده قرن اخیر بر سر خاورمیانه آورد
      البته خود اروپاییها اینطور انتخاب کردند. چشمشون کور

    • ناشناس
      7

      همین الانشم دین اونها خیلی کاملتر از ماست از رباخواری تا ریاکاری و...هرچه اینجا هست اونجا نیست

    • ناشناس
      5

      پولفوسول!!!!!!!
      اگه تاریخ رو بخونی متوجه میشی که این اروپایی چه خون‌هایی که نریخته اند!
      این ثبات نسبی که به دست آوردن از خون‌های ۲۰۰ سال قبل هست که تو آفریقا و قاره آمریکا و حتی آسیا ریخته شده
      حداقل از تاریخ دو تا چیز یاد بگیر!!!

  • ناشناس
    8

    والامن که دارم میبینم نسبت به بیست سال پیش اعتقادات خیلی ازمسلمانان کمترشده

  • ناشناس
    10

    وقتی شعورش از اسلام وگرویدن به اسلام واژه منحوس فتح کردند مطمعن باشه این اسلام وحشی غرب آسیا قطعانخواهدبوداسلامی مترقی وهمزیست خواه ویاری دهنده برای ترقیه

    نظرات شما -
    • حسن
      14

      فتح کردن در خود قرآن اومده. چطوری میگی نحس؟

    • ناشناس
      33

      وحشی البته اسلام کسانی است که قاطی اصول فرویدی صهیونی شدند که راحت بچه می کشد و میگه شادم ...در ضمن ترقی مترقی شعار بیسوادهاست هلندی در طبیعت کلبه داره نه اینکه. به اسم مترقی تخریب خاک تصنعی بیروح

    • ناشناس
      1

      اسلام مترقی و همزیست‌خواه ویاری‌دهنده برای ترقی؟ خخخخخ
      یک قرون بده آش به همین خیال باش
      اونچنووون اسلام مترقی و همزیست‌خواه و یاری‌دهنده برای ترقی نشونت بدن که یه وجب روغن روش باشه خخخخخ

  • ناشناس
    8

    مهاجرهازیادخواهندشدبرای رشدوگرنه خیال خام مسلمان بشن حمله کنند به نوامیس وبچه های هردین وگروهی بخصوص در فلسطین خیال خام وبیخوده به عنوان یک مسلمان شرم دارم ازجنایت 7اکتبرازسپرسازیها رگبار بستن کودک ربایی ازعارت کردن جاسوسی درانرواونفوذدران وسنگرکردن بیمارستان ومهدوشهربازی که مردم آسیب ببینند وسرکوبهادوکشوری خواه چون زمین خریده آمده مثل افاغنه که بدون خریدمقیم شده اند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      البته درتکلمه کامنتم افغانها بدون سندوخریدخانه در ایران دارندوغیرقانونی داخل کشورهستند

    • ناشناس
      0

      شما اول فارسی رو یاد بگیر بعد ادعای مسلمانی به زبان فارسی دربیار!

  • ناشناس
    0

    شیعه ی انگلیسی واروپایی

    نظرات شما -
    • پدر
      3

      خدا كند همين گونه كه مي گوييد بشود .... انگليسي ها و فرانسوي ها واقعا مستحق مسلمان شدن هستند آن هم از نوع طالباني ...... آرزوي ما هم همين است كه مردم كشورهاي اروپايي طعم لذيذ مسلمان شدن را بچشند و پله هاي طرقي را طي كنند . آمين

  • ناشناس
    3

    به توچه

  • مهدی
    52

    خذاوند عزیز جلیل می فرمایند لیظهره علی الدّین کلّه اسلام کره زمین را می گیرد.چند بار در قران اشاره شده است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      42

      امام صادق میفرمایند امام زمان ظهورکندبسیاری ازکفاربه اوگرویده میشوندوعظام اسلام ازدینش روگرداندن وبااومیجنگندودین جدید می‌آورد که براعراب ودین انهاسخت است

    • ناشناس
      5

      بله ورژن جدید و انسان دوستانه اسلام در همه ی دنیا جواب میدهد.

    • ناشناس
      3

      اسلامی که این موجودات به جهان نشان دادند ایرانو که از اعتقادات بری کرد اونوقت توقع دارید با این مسلمونای به اصطلاح دین محمدکه -درود خدا بر اوباد-دنیا به سمت دین ما بیاد
      زهی خیال باطل
      البته کسی که با تحقیق و از عمق دل دین رابپذیره نور خدا در دلش تابیده ولی کسانی که مسلمان زاده میشن و با عنوان مسلمان به بقیه بندگان ستم میکنند حسابشون جداست

    • حسن ستار
      7

      من هم میگم باش تاصبح دولتت بدمدویا
      ....نمیربهارمیاد..

    • ناشناس
      16

      فعلا که قیام غزه جواب داده نه ورژن جدید اصول فرویدی تو

    • ناشناس
      4

      جالبه ورژن جدیدت کپی سرقتی از احادیث با چاشنی انحراف اصول قرصیه خخخخم

    • ناشناس
      4

      منظور دین جدید همان دین قبلیه منتها هزار سال از بس در اصول فرویدی قرص و انگ مخلوط شده که مردم می گن لابد دین جدیده

    • ناشناس
      0

      کمی تحقیق کنی میفهمی که امار مسلمان شدن بالا نیست بلکه امار محاجرت مسلمان ها بالاست !!! یعنی کسی مسلمان نمیشه !
      تازه امار خروج از اسلام از ورود بهش بالا تره

  • ناشناس
    6

    مسلمان هم بشوندمثل آدمکش بازی وسرکوبی وبدوی بازی غرب اسیانخواهندشد

  • Shahram
    0

    چقدر عالی ... یعنی میشن مثل الان ما؟
    بنده خداها...

  • بی سوادان چاله میدان
    2

    مشرق زمین به غیر از ژاپن و یکی دو کشور دیگر یعنی بلوف و ثروت و فقر و خشونت و تعصب و خرافات و غارتگری و ریا کاری و دهها خصلت منفی دیگر...بقیه حرفها ترهات و بیهوده گویی است.

  • سعادت
    0

    حتما همین جوری می شه گه گفته....حتما ...‌حتما ....

  • مهدی
    1

    دو راه دارند یا میشن مثل ما و افغانستان فقیر و بدبخت یا میشن مثل دبی و سنگاپور و مالزی کشور جهان دوم!

  • دولت دروغگو (فقر مردم )
    6

    ما که از مسلمان بودن پشیمان گشته ایم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      سر ز شُکر دین از آن برتافتی
      کز پدر میراث مفتش یافتی

    • ناشناس
      14

      هم وطن اسلام دین کامل وراحتی هست دین پاکی وآرامش متأسفانه سیاست های غلط باعث دلسردی مردم شده ببینید کسانی که در اروپا یا هرجایی غیر از خاورمیانه مسلمان میشن چون که با مطالعه کتاب های معتبر و ترجمه معتبر قرآن اسلام رو می پذیرند به اسلام واقعی پی می برند متأسفانه ما تحت تاثیر محیط هستیم و زحمت تحقیق و مطالعه به خودمون نمی دیم و مال‌اندوزی و ریاکاری و... عده‌ای روبه اسلام ربط می‌دیم که اشتباه است

  • ناشناس
    38

    ان شاءالله باشیم و هر چه زودتر شاهد ظهور مولاجانمون و این اتفاق بسیار خوب گسترش اسلام و اخلاق و معنویت در سراسر عالم باشیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      این اتفاق خوب توی ایران و خاورمیانه افتاده بس دیگه باقی دنیا رو بیخیال

    • ناشناس
      9

      حضرت مهدی وقتی بیایند با خیلی ها خیلی کار دارند
      اونوقته که باطلی که جای حق نشسته نابود میشه
      یادت بمونه

  • ایران
    4

    بله. شاید. ولی نه نسخه اسلامی که حالا در ایران داریم.

  • هیچ
    2

    اینکه مسلمانان دارن به اروپا مهاجت میکنن و اونجا در اینده جمعیت غالب میشن دلیلش وجود اسلام سیاسی ویا افراطی در سرزمین مادریشان هست. همچنین ازادی و رفاه و برابری در غرب . که اگر غیر از این بود همه مهاجرت میکردن عربستان وعراق و ایران

  • ناشناس
    0

    فعلا حقوق را همسان سازی کن ما هم قبول می کنیم راست میگی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حقوق باید عادل سازی شود.

  • حامد
    0

    اگه قراره مسلمانيشون مثل ما ايرانيها باشه كه بهتره اصلاض نباشه

  • فریادی
    2

    توهم تا کجا؟؟🤣

  • ناشناس
    2

    فعلا برید پنجاه سال قبل مردم ایران را نگاه کنید ببینید چقدر مسلمان بودند الان چقدر هستن دارید دین و مذهب را خراب میکنید کم دروغ بگید

  • علی
    5

    اتفاقا به قول جلال ال احمد همین الان هم مسلمان هستن و احکام اسلامی رو رعایت میکنن هر چند به ظاهر مسلمان نباشن

  • عبداله مرادی/کتابدار
    4

    سلام/ جالب بود /ان شا،الله

  • ناشناس
    0

    تو که راست میگی

  • هادی
    5

    مسلمانی در ایران و کشورهای اسلامی ارثی هست .نه ازروی تحقیق و مطالعه .درحالی که در اروپا اکثرا با مطالعه و تحقیق مسلمان واقعی میشوند .و برسر پیمان خود و شعائر آن هستن

  • ناشناس
    0

    ایران شبکه الجزیره را هم خریده؟!

  • ناشناس
    1

    خب بچه ها چیزی نمونده!یه 150 سال دیگه تحمل کنید اروپا هم مثل خودمان بدبخت می شود و دیگه تنها نیستیم!

  • ناشناس
    2

    اگر بخواهد اسلامش مدل ایرانی باشد که جواب نمیدهد لابد با یک ورژن جدیدتر و جذاب تر واروپایی پسند مسلمان میشوند و نه با زور و اکراه!

  • ناشناس
    9

    یک مسلمان فرهیخته و وارسته قطعا از یک لائیک فرهیخته است !

    ولی تمیز بودن و پاک و طاهر بودن از امتیازات مسلمانا است .

    مشکلات و معضلات معیشتی مردم را بحساب دین اسلام نذارید.

  • ناشناس
    0

    نفوذ در کشورهای مبدا و قدرت در آن کشور را میخواهند برخی از این مهاجرین اقوام فاسد و خانواده های قدرتمندان آن کشور مبدا می‌باشند بی دلیل آنجا نیستند در عوض کشور هایشان دست آن دولتهای است که آنجا بسر میبرند یعنی نفوذ و تسلط در آن کشور آنوقت نسبت به حاصل کار و سیاست و منافع و بعضاً غارت کشور مسأله چه میشود شما بگویید

  • مهدی
    1

    اگه تا آن موقع کشورهای مثل ایران کافر نشوند؟؟

  • رابی
    0

    فقط مانده اونجا را به گند بکشند‌

  • ناشناس
    6

    اینها با ایمان غزه مسلمان شدند نه بعضی ادارات ..

  • Shahram
    1

    خداروشکر مسئولین جمهوری اسلامی چنان گوهر درخشانی از اسلام در ایران نشان جهانیان داده اند که من فکر کنم تا ۱۰ سال دیگه همه مسلمان و خصوصا شیعه می‌شوند.
    و هجوم و مهاج تی بی نظیر برای ورود به ایران شکل خواهد گرفت.
    بد نیست وزارتی تاسیس کنیم برای تازه مسلمانان ( کافران سابق) که بیایند زیر پرچم ما . انشاله

  • ناشناس
    0

    همینجا مجوز تغییر دین بدید ببینید چه خبره .خدا شاهده دو تا خانواده که تا دو سال پیش پیش نامحرم با چادر چارچوق میومدند امثال دید وباز دید عید بدون جچاب تو مجالس بودند .

  • ناشناس
    1

    هانطور که طالبان ایران را میگیره

  • ناشناس
    0

    150 سال دیگه ؟ خخخخخخخخخخخ خدایا چقدر بخندیم آخه؟

  • ناشناس
    0

    از بس اسلام ومسلمانیت رشد کرده در هر جا از خونه تا کوچه و خیابان هرجا که فکر کنی یه چیزی رو زمین بیفتد از بس ملت مسلمان ومومن هستن از روی زمین کسی بر نمی داره یا دزدی اختلاس فساد شهوت دروغ نامردی بی عدالتی نیست که نیست

  • ناشناس
    1

    اشتپ زدی حاجی اونا از دست مسلمانان فرار می‌کنند اگه خوب بود تو کشور خودشون میموندن بوکوحرام.داعش القاعده ..... به نفع خودتون حرف نزنید

  • ف ح
    3

    افظه فرمودند با این حساب اسلام از خاورمیان و آسیا میره ما اون دینی میشیم اونا اون دینی میشن اما یه چیز که معلوم و روشنه فقر از هر دری بیاد ایمان از پنچره میره فعلا پیشروترین دین در دنیا دین مسیحیت هستش

    نظرات شما -
    • ف
      3

      بیجا به اسم من نظر می دی

    • ف ح
      3

      چرا به اسم من نظر می نویسی

  • ناشناس
    4

    کدام شیوه اسلام بر قاره سبز پیروز خواهد شد شیوه بر آمده از شورای سقیفه بنی ساعده، امویان، عباسیان، عثمانی، عربستان سعودی، ترکیه، مصر، امارات، اردن، بازرگان، اصلاح طلبان ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      کپی از احادیث در اروپا فراوانه

  • ف
    0

    من هم به جادو طلسم و هم به خرافات اعتقاد دارم هم میتونم هرکسی را بخام طلسم کنم چون اصول طلسم را در دانشگاه تانزانیا گذروندم تحقیقاتی داشتم تا سران اروپا و غرب را چگونه طلسم کنم اما تحقیقات مرا سرقت کردند خیلی ها به من حسادت کردند من یک اخترا دیگر هم دارم نوعی چراغ جادو که فعلا ترجیح میدم سری باشه میترسم از دستم کپی کنند

    نظرات شما -
    • ف
      7

      تو بیجا به اسم دیگری نظر می دی و معلومه به هیچ چی جز شیطان اعتقاد نداری

    • ف
      5

      جادو تویی که به اسم دیگری از فتنه گری نظر مسخره می دی ..به جادو بود که مادرت هم می توانست متن سنگین بنویسد ...

    • ف
      4

      معلومه که به جوابی که از. من گرفتی جقدر سوختی و سواد داشتم که اینجور هی وقت می ذاری با دروغگویی به اسم من نظر مسخره می ذاری ..

    • ناشناس
      3

      تو به جادو کر می خوری که دروغکی به اسم دیگران نظر میدی بیسواد. تادان یه کم مطالعه کن مسیحی هم به عنایت علم خدا و استعانت از او اعتقاد داره حالا به تو عنایت نشده به حافظ شده دلیل دروغ بودن نیست

    • ناشناس
      3

      موقعی که دهانت به تخریب جنگل و دشت آبادانی می گفت من اولین نفری بودم فهمیدم منتها دهن تو همچنان کج مونده و از رو نمی ری

    • ناشناس
      2

      لابد طرف مطلب علمی یا نظر قوی داشته که تو اینقدر از رو نمیری و چقدر از جواب محکم سوختی که هی وقت می ذاری به اسم او حرفهای لایق خودت می نویسی و بیشتر اهل جادو بودن به تو میاد که با اسم دیگران به دروغ نظر می دی ...حافظ فرموده که توسل به خدا علم را زیاد می کنه و اتفاقا دانشمند و نویسنده مسیحی به الهامات اعتقاد داره تو دهنت کجه ...

    • ناشناس
      2

      در بحث کم آوردی به مسخره افتادیخخخخخ

    • ناشناس
      2

      مادر خودت جادو گره که بلدی

    • ف
      3

      هستم فقط من ف هستم من فهیم هستم باقی نمی فهمند من دستهام می چرخونم تو هوا ها میکنم الان دارم تو کرملین پوتین میبینم دوباره دستام می چرخونم ها میکنم بایدن تو کاخ سفید میبینم هاله نور راه شیری کهکشان فضا همه را با سرعت نور میبینم سازمان سیا و موساد هر کاری میکنند مرا جذب کنند نمیتونند یه بار هفت روز تمام روی اقیانوس راه رفتم زیر دریا یه مار بزرگ به طول ۸ کیلومتر وجود داره قرن ها بعد دانشمندها می فهمن من کی بودم کی هستم

    • ناشناس
      1

      به جادو بود که تو هم قلم داشتی

    • ناشناس
      0

      ۱۵:۴۶
      فاطمه حیدری جان به خودت میگی طرف؟

    • ناشناس
      2

      عنایت خدا خرافه بود تو هم شعر حافظ داشتی

    • ناشناس
      2

      همینکه به اسم دیگران نظر می نویسی معلومه چه ذات خراب بذاری ...چقدر. هم جدلی ‌‌‌‌‌.. کسی که سنگ راه این و آن باشه تا آخرش همون سنگ می مونه

    • ناشناس
      2

      گویا شما ازدماغ فیل افتادیمه به اسم دیگران نظرات اهانت بار می نویسی اصلا بگه فهیمم تو رو سنه. نه...خودخواه تویی که می گی فقط خارج. حق. ایده دارن و اینجا نمی ذارم

    • اا
      0

      منم سه دیوان شعر دارم اسرار رو توش هویدا کردم هنوز منتشرش نکردم

  • جوجوله
    1

    ملل دنیا اول به مسئولان کشورهای اسلامی نگاه میکنند بعد به حال وروز مردم آن کشورها و بعد به اختلاسشون سود بانکشون ریا و تزویرشون بعد دین خود و دین اون و دین این را متر میکنند یا وزن میکنند و بعد تصمیمم میگیرند

  • ف ق
    0

    هر آدمی از آدمیت دم زند آدم نگردد گر از سخاوت دم زند حاتم نگردد هر آن که گفت درویش منم درویش مپندار

  • فاطمه
    5

    مزلومیت مردم قزه باعس گسترش اسلام در جحان شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      خیلی عقده ای هستی که از رنجش دیگری لذت می‌برید

    • ناشناس
      2

      یکی هست به اسم دیگری هی نظرات مسخره می نویسه و قصدش تخریبه

    • ناشناس
      1

      از بیمار روانی انتظار زیادی نداشته باشید

  • تلمبه
    4

    یه بار رفتم بیروت به به به به اینهو جزایر قناری بود همون موقع فکر کردم نکنه من مردم و اومدم بهشت خلاصه همه چی در هم و رنگی بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینهو

  • 0000
    0

    یکی اومده هی چیزی یاد گرفته میگه احادیث حتی معنی احادیث را هم نمی فهمه احادیث یعنی روایت ها و حدیث یعنی روایت و خیلی ها اکثرآ روایت جعلی و دروغ و موهن یا از روی نادانی یا از روی عمد نشر میدن اصلول جالینوس تفکر و سیب گالیله و هوس حوا و رانده شدن آدم

  • ناشناس
    1

    البته نه هر افراطی ...به اعضای سربازان حماس داخل غزه هم افراطی میگفتند همچنین به نقاب و اروپا جالبه اروپاییا برای همین افراطها که می گید عاشق شده اونا نهایت را می خوان نه اسلام خمیازه صحرا اینا را هم خیلی دوست دارن.

  • ناشناس
    2

    اعضای سربازان حماس داخل غزه اروپا و مردم را بیدار کردن ...فردا که سرکار اومدن به همین شهادت طلبی افراط می گن و یه میانه اصول اخلاق فرویدی سر کار میاد

  • جعفرصادق
    1

    اروپا توسط پناهندگان مسلمانی که از کشورهای اسلامی فرار کردن اسلامی خواهد شد؟ کلا تناقضه. تو خود ایران شاید 5 درصد مسلمان واقعی داریم که واقعا تکالیف دینی انجام میدن

  • ناشناس
    1

    خب بشن که چی!!!! ما که شدیم جی نصیبمان شد؟چرا مسایل را در دین میبینید!قرار بود دین درجه انسانیت را بالا ببرد مگر غیر مسلمانها کافرن و یا انسان نیستن!!که تیورسینهای کیلیویی چون عباسی میخواست کاخ سفید را حسینیه کند!!!

  • ناشناس
    0

    روش مدیریت و حکومت کشورهای مثلا دینمدار خاور میانه تا ان سالها ریشه اسلام را در شرق بر می اندازد و احتمالا در ان زمان یک تهاجم فرهنگی و دینی اسلامی از اروپا به خاور میانه انجام بگیرد!

  • ناشناس
    0

    اروپا که هیچ بلکه همه دنیا تا ۱۵۰ سال نه بلکه تا ۱۵۰ روز دیگه استقبال پرشوری میکنند 0۰۰0۰۰
    ای کاش قبل از محرم مسلمان میشدند

  • ناشناس
    1

    اروپا هم به گند کشیده خواهد شد!!!

  • ناشناس
    0

    اسلام در اوج است ولی فعلا من شکمم دارد قیل و قال میکند و موقع دستشویی با پای چپ و راست نرسیده و مراجع با درایت این مشکل را حل کردند . اوجیم جیم جیم برو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داداش راحت باش با چپ و راستش هم خیلی فرق نمیکنه شاید فقط کمی از ثوابش کم بشه مشکلی نیست

    • اا
      0

      احسنت من از مراجع هستم

  • ناشناس
    0

    تنها راه فرار چبن ، ژاپن ، امريكا و قطب مي ماند . آخرش هم قسمت ما ايرانيان قطب ميشود ،

  • ناشناس
    0

    همین الان هم در قاره اروپا و خصوصا فرانسه تعداد مسلمانان کم نیستند.

  • ناشناس
    0

    خوش به حال اخوند ها ميشه به فكر يه حوزه علميه يا چند حوزه علميه تو اروپا بايد باشند از الان بايد بودجش تامين بشه

  • اشنا
    2

    قبلا هم تا اسپانیا رسیده بودند ولی زود برگشتند .اسلام باید واحد باشه تا موفق بشه . اسلام چند دسته ای را فراموش کرده که چقدر دچار رقابت بین گروههای مسلمان شدیده .ایکاش دوباره پیامبر زنده میشد و رسالتش را با زور تو گوش این امت فرو میکرد . از رحمانیت پیامبر سو استفاده کردند و شدیم چند دسته و متفرق. خودمان از دشمنان اسلام بدتریم . کیف میکنند از همدیگر ایراد بگیرند .شیعه و سنی و چند مذهبی کاری از پیش نمیبره .اولین کاری که مسلمان باید انجام دهد دست از تفاوتهای لیخود بردارد و مرتب بر دشمنی اصرار نکند .

  • ایرانی
    5

    بسیاری ازعلوم مادی ومعنوی دوران جدید به گفتار وبینش قرآن خواهند رسید چیزی که دنیای پیشرفته تجربه می‌کند بدون آنکه خود بدانند به سخنان قرآن می‌رساند برای همین هست که آنها باعلم تجربه به کلمات قرآن مرسندولی ما قرآن را درطاقچه وعذاداری نگه یا مصرف میکنیم وچشممان دنبال رفتار وسنت غربیهاست درحالیکه آنها کم کم دارند متوجه اشتباه در فرهنگ ورفتارهایشان می‌شوند ما یک پله عقب‌تر تازه میل به فرهنگ آنها داریم. خیزش دانشجویان آمریکایی برای غزه نماد فاصله گیری آنها از تفکر، اهداف وفرهنگ غرب است درحالیکه دانشجویان ما دنبال فرهنگی هستند که اندیشمندان غربی درحال فاصله گرفتن از آن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      توجه کردی چرا هیچ مطلبی در مورد قاره استرالیا و موجودات اون قاره و .... کلا چیزهایی که تا اون زمان انسان ها اطلاعی ازش نداشتن مثل کروی بودن زمین و تغییر جنسیت برخی از موجودات و دوجنسی بودن برخی ماهیان و آبزیان و ... وجود نداره ؟؟؟؟

  • رامین
    3

    احتمالا اسلامی ک در اروپا ارائه میشود بااسلامی ک در ایران ارائه میشود زمین تا آسمان فرق دارد.اگر اسلام اروپا هم همان اسلام ایرانی باشد ک بعید میدونم این خبر درست باشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یا اسلام رو درست نفهمیدی یا مردم اروپا را خیلی بی بخر میبینی

  • ناشناس
    3

    با توجه به شتاب علم و نو اوری و اختراعات که هرکدامشان به مثابه سکویی برای دسترسی به بعدیست
    نه تنها ۱۵۰ سال اینده با امروز خیلی متفاوت خواهد بود بلکه هیچ شباهتی با دنیای امروز نخواهد داشت !!!!

    اولا ارتباطات دنبا را به دهکده تبدیل خواهد نمود جاییکه همه همزبان و همفکر و همفرهنگ خواهند بود و کلا فواصل از بین خواهد رفت و دیگر اروپا و اسیا بهم وصل وصل میشن و قطعا تفکرات ان زمان هم شباهتی با مال امروز نخواهد داشت و اگاهی انسان از دنیا به حدی میرسه که همه چی شفاف و روشن میشه و شاید ان روز به علت اگاهی بیشتر بشر به یک اعتقاد و ایده بزرگ و مشترک دست پیدا کنند

  • ناشناس
    0

    جدی می فرمایید؟

  • ناشناس
    7

    بهترین کاملترین دین دین اسلام

  • شهریار
    8

    به مسلمان بودن و ایرانی بودن خود افتخار می کنم . اسلام در برابر مکاتب دیگر نه تنها کم نداره بلکه همیشه از اونها جلوتره.
    کتاب تاریخ تمدن اسلامی ادوارد براون رو مطالعه کنید تا عظمت اسلام و مسلمانان رو درک کنید.
    علم و فرهنگ و تمدن از طریق مسلمانان وارد اروپا شده. قرون وسطای اروپا یا همون عصر تاریکی مصادف با دوره زرین تمدن اسلامی است.
    مطالعه قران و بدون تعصت در ایات ان اندیشیدن عظمت اسلام را اثبات می کنه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کاملا درسته ! یه نگاه به کشور های مسلمان بندازی عظمتش رو بیشتر درک میکنی ! فقر و فساد و جنگ طلبی و ....

    • ناشناس
      1

      ۱۱:۱۰ جوابشون اینه که چون کشورهای مسلمان به اسلام عمل نمیکنن و فقط کشورهای غیرمسلمان (مثل ژاپن) به اسلام عمل میکنن!!

  • ناشناس
    6

    ولی افسوس که با این وضع وبد بختی مردم اونموقع در ایران مسلمانی نیست

  • رضا
    1

    چه تحلیل آبکی!

  • آرش
    1

    مسلمانان اروپا همه "مهاجر" هستند یعنی از کشور خودشان که مسلما دین اسلام بوده فرار کرده و به کشور اروپایی که دارای دموکراسی و آزادی و اقتصاد است رفته اند این خودش یعنی فاجعه

  • بی نام
    2

    این ها همشون سنی مذهب هستن یا وهابی سلفی گسترش واقعان وحشتناک من از گسترش این چنین اسلامی در اروپا وحشت دارم چون اکثرشون سنی مذهب هستن نه شیعه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اتفاقا باید از گسترش شیعه وحشت میکردی نه سنی !
      میتونی یه کشور شیعه نام ببری که بدبخت و فقیر و پر از فساد نباشه و برای بقیه کشور ها مرگ نفرسته ؟؟؟ و خواستار جنگ و .. نباشه ؟

    • فاطمه
      2

      اتفاقا تنها عزت زمین مال شیعه هاست من دوست ندارم بهم بگن مسلمان فقط میخوام شیعه علی باشم اگه این دوازده امام انسان برتر متعلق به هر دین دیگه ای بودند من اون دین رو میپذیرفتم میخواد اسلام باشه یا یهود یا زرتشت یا مسیح
      تنها دلیل مسلمانیم امامانم هستن

  • ناشناس
    2

    شاید زودتر.

  • prrham
    2

    درحال حاضرچگونه افغانی ها ایران را اشغال کردندامدندوزاییدندویکسره تولید مثل کردند. هیچ قانونی هم برای کنترل جمعیتشان در ایران تعریف نشد. حال روزگارقاره سبزاست

  • ناشناس
    2

    چون ۱۵۰ سال مربوط به عمر نوح است و من ندارم نظری ندارم شما چطور مقایسه امکانات بهداشتی و عمرانی و رفاه و اشتغال و ارزش پول چیز دیگری را نشان میدهد البته به معجزه اعتقاد دارم

  • ناشناس
    0

    سلام
    ۱۵۰ سال دیگه هیچ یک از خوانندگان این مطلب زنده نیستند ببیند درست گفته شده یا نادرست لطفا چیزهایی را منتشر کنید ما بتوانیم ببینیم و سپس قضاوت کنیم.

  • ناشناس
    0

    یه بازاری مومن ۲۵ سال پیش بمن که خیلی میدویدم برای نماز گفت دین در کشور ما خودرو و و آپارتمان و طلا و کلا ثروت است الان که شدم ۵۰ ساله مجرد . خونه خرابه ۳۰ متری و نه خودرو دارم و نه ازدواج کردم فهمیدم راست گفت

  • ناشناس
    0

    خدارو شکر که مسلمان میشه نه...!

  • ناشناس
    0

    اونا مسلمان میشن ماها بی دین!

  • موری
    1

    به ما چه ربطی داره اروپا چی میشه و چه غلطی میخواد بکنه ... به فکر مردم و مملکت خودمون باشیم
    که با این دزدیها و اختلاس بدرفتاری با مردم و فشار مالی فقری که درست کردیم ..مردم مملکت خودمون از دین فرار نکنن

  • ناشناس
    0

    اسلام گردن آنهایی که از اسلام خارج شوند را می زند بنابراین کسی که واردمی شود امکان خروج نداردمگر اینکه از جانش سیر شده باشد ولی درمسیحیت اینطور نیست طبیعتا به مرور زمان مسلمانان بیشتر می شوند ولی یک نکته مهمتر ی درمورد اسلام وجود داردکه معمولا توجهی به آن نمی شود ولی نقش بسیارزیادی در گسترش اسلام داشته وخواهد داشت وآن دلچسب تربودن آن برای صاحبان وطالبان ثروت وقدرت دردنیا نسبت به سایر ادیان وایدئولوژ ی هاست وآن صندلی قدرتی است که فقط کافی است به آن برسی تا مالک جان وخون وناموس وهمه دارایی های افرادتحت فرمانت باشی بدون اینکه به چیزی پاسخگو باشی یا حداکثر پاسخت می تواند شمشیری باشد که گردن کسی را که زیاد سوال می کند یا سوالاتش چالش برانگیز است رابزنی وتنها سیستمی است که به صاحب قدرت این امکان را می دهد که از توان کاری فرمانبرانش حداکثر استفاده رابکند ومزدشان را بگذارد برای آخرت وتازه از این بابت ممنونشان هم بکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها