پیش‌بینی روزنامه اصولگرا:

انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم کشیده می‌شود!

هنوز برای قضاوت در مورد شکل انتخابات تیرماه و نتایج احتمالی آن زود است، اما با توجه به فضای اجتماعی که در جامعه وجود دارد، امکان ساختن یک موج جدید و سوار شدن روی آن به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم کشیده می‌شود!

روزنامه فرهیختگان پیش‌بینی کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری نهم به دور دوم کشیده خواهد شد.

هنوز برای قضاوت در مورد شکل انتخابات تیرماه و نتایج احتمالی آن زود است، اما با توجه به فضای اجتماعی که در جامعه وجود دارد، امکان ساختن یک موج جدید و سوار شدن روی آن به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. علاوه‌براین با حضور چهره‌های متکثری که هرکدام یک میزان رای دارند، احتمال کشیده شدن انتخابات تیرماه به دور دوم قوت پیدا می‌کند.

اگرچه وضعیتی که در ثبت‌نام این دوره اتفاق افتاد شباهت زیادی به انتخابات ۹۲ دارد و حسن روحانی که در روز‌های اولیه نظرسنجی کمتر از یک درصد رای داشت، توانست رای ویژه‌ای به دست بیاورد، اما این دوره تفاوت ویژه‌ای با دوره‌های قبل دارد و آن فرصت کم انتخابات این دوره است. در چنین شرایطی احتمال تغییر نظر مردم و وقوع یک تحول قابل توجه در جامعه تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

علاوه‌براین با توجه به اینکه برخی از نامزد‌ها پایگاه رای ثابتی دارند، استراتژی آن‌ها درصورت تایید صلاحیت، حداقل حفظ همین پایگاه رای ثابت است تا با تکیه بر آن، علاوه‌براینکه رای دیگر رقبا را بشکنند، انتخابات را به دور دوم بکشانند تا در وضعیت مشابه ۸۴ احتمال پیروزی آن‌ها قوت بیشتری پیدا کند.

 

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    شک نکنید دور دوم کشیده میشه ،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دور دوم نميشه كي در گرماي مرداد ماه راي ميده؟

    • ناشناس
      0

      دور دوم = پزشکیان ، قالیباف

  • ناشناس
    1

    قطعاً چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دو مرحله ای خواهد بود چونکه نرخ مشارکت مردم در انتخابات پیش رو همانند دوره سیزدهم بسیار پایین است ضمن اینکه برخلاف دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری فاصله رأی دو نفر از کاندیداها بسیار کم و ناچیز است به همین علت رأی شرکت کنندگان در انتخابات بین این دو کاندید و چهار کاندید احتمالی باقیمانده دیگر تقسیم می گردد و هیچیک از کاندیداها نخواهد توانست در یک مرحله رأی اکثریت مطلق (٪۵۰ ➕ ۱) شرکت کنندگان در انتخابات را کسب کند!

  • ترک
    0

    اگر رفراندوم برگزار نشود همین آب همین کاسه

  • دوراول تمام
    0

    دور اول تموم میشه.
    قالیباف نهایتا ۴درصد
    جلیلی هم نهایت۷درصد
    ۳۵درصد رای نمیدن
    پور محمدی و زاکانی و قاضی زاده جمعا۲درصد
    الباقی بیش از ۵۰ درصد پزشکیان یعنی حدود ۲۰ میلیون رای
    پس دور دوم نداریم .پزشکیان تو همون دور اول و شب انتخابات رئیس جمهور میشه
    والسلام نامه تمام
    مگر اینکه اتفاقات عجیبی !!بیافته
    تمام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها