خبرفوری بررسی می‌کند

هر کدام از نامزدها چقدر رای دارند؟ / انتخابات دو مرحله‌ای در راه است یا تحولات تازه، معادلات را تغییر می‌دهد؟

با وجود آنکه بسیاری، پراکندگی نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری را عامل دومرحله‌ای شدن انتخابات می‌دانند، واقعیت اینست که حتی در صورت انصراف همه نامزدهای اصولگرا به سود یک کاندیدا، باز هم انتخابات دومرحله ای خواهد شد.

هر کدام از نامزدها چقدر رای دارند؟ / انتخابات دو مرحله‌ای در راه است یا تحولات تازه، معادلات را تغییر می‌دهد؟

انتخابات ۸ تیر به شرطی تک مرحله‌ای می‌شود که نامزد اول، بالای ۵۰ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد‌ بنابراین هرچقدر مشارکت در انتخابات بالاتر باشد، شانس کاندیداها برای پیروزی در حله اول پایین‌تر خواهد آمد.

براساس آمارها حدود ۶۲ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن هستند و اگر براساس نظرسنجی‌ها، دست‌کم ۵۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کنند، نامزد پیروز در مرحله اول انتخابات نیاز به ۱۵ تا ۱۶ میلیون رای دارد.

آمار آرای سابق نامزدهای حاضر در انتخابات نشان می دهد که احتمالا هیچ‌یک این میزان رای را ندارند‌.

سعید جلیلی در ادواری که در انتخابات بوده، به‌طور متوسط ۴ تا ۵ میلیون رای تشکیلاتی داشته و بعید است این آرا در این دوره نسبت به سال ۹۲ خیلی فراتر از آن رود.

رای محمدباقر قالیباف کمی بیشتر از این بوده و مثلا در سال ۹۲ او حدود ۶ میلیون رای داشته و در بهترین شرایط، در انتخابات پیش رو با توجه به تجربه انتخابات مجلس و حواشی او و خانواده‌اش، بعید بنظر می‌رسد با همه رشد آرایی که شاید به دست آورد، بیش از ۱۰ میلیون رای داشته باشد.

وضعیت سه نامزد اصولگرای دیگر مبهم است اما اگر سبد رای همه اصولگرایان حاضر در میدان انتخابات را همان سبد رای سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۰ در نظر بگیریم، رای هر سه آنها نباید بیش از  ۲ تا ۳ میلیون باشد که در کل، ۵ اصولگرا، آرای شان به ۱۸ میلیون رای برسد.

البته از یاد نبریم که بخشی از ۱۸ میلیون رای شهید رئیسی در سال ۱۴۰۰ به خاطر کاریزما و محبوبیت شخصی او بود که در انتخابات پیش رو الزاما به سبد سایر نامزدهای اصولگرا ریخته نمی‌شود.

در برابر اصولگرایان، نامزد اصلاح‌طلبان، شرایط مبهمی دارد. مسعود پزشکیان رای بالای آذری زبانان را دارد. سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل بیش از ۶ میلیون رای دارد که اگر آرای آذری زبانها در سایر استانها به‌خصوص تهران به آن اضافه شود، افزایش چشمگیری خواهد یافت.

پزشکیان احتمالا می‌تواند بخش بزرگی از این سبد رای را به خود اختصاص دهد که با فرض مشارکت ۵۰ درصدی، دست‌کم حدود ۴ میلیون رای خواهد شد. او با فرض عدم مشارکت اصلاح‌طلبان، در بدترین حالت، حدود ۴ میلیون رای انتقادی سال ۱۴۰۰ که به سبد همتی و مهرعلیزاده ریخته شد را خواهد داشت که آرای او را تا ۸ میلیون افزایش می‌دهد.

اگر پزشکیان در این دو هفته بتواند بخشی از سبد رای اصلاح‌طلبان تحریمی را به خود اختصاص داده و یا رای بخش خاکستری غیرتشکیلاتی را که به دنبال رئیس جمهوری ساده زیست و بدون پرونده فساد و حواشی خاص سیاسی می‌گردند را به سمت خود بکشاند، شاید آرای او بتواند تا ۱۰ میلیون رای نیز رشد کند.

سناریوهای انتخابات ۸ تیر را اینجا مرور کنید

به این ترتیب، با فرض عدم انصراف نامزدهای اصولگرا به نفع یک نامزد، انتخابات ۸ تیر احتمالا با حضور پزشکیان و قالیباف به مرحله دوم کشیده خواهد شد.

اما اگر نامزدهای اصولگرا جملگی پیش از انتخابات به نفع محمدباقر قالیباف کنار روند، با توجه به عدم سبد مشترک رای شان با نامزد اصلاحات (به جز پورمحمدی که نبود او، احتمالا آرای راست میانه رو را به سمت پزشکیان می‌کشاند)، قالیباف می‌تواند با حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون رای، در مرحله اول انتخابات پیروز شود.

در مقابل، اگر کمپین پزشکیان بتواند مشارکت انتخاباتی را تا ۶۰ درصد افزایش دهد، کار قالیباف برای رسیدن به سقف ۵۰ درصدی آرا حتی با وجود انصراف نامزدهای پوششی سخت خواهد شد.

بر روی کاغذ، فعلا شانس قالیباف و پزشکیان برای پیروزی در مرحله اول بیش از دیگران است. اما اگر نه پزشکیان بتواند با تحریمی‌ها ائتلاف کند و نه قالیباف نامزدهای دیگر را راضی به انصراف نماید، آن وقت در دور دوم شانس پزشکیان برای پیروزی بیشتر از قالیباف خواهد بود

پزشکیان اگر بتواند بخش بزرگی از بدنه خاموش اصلاحات را راضی کند که تحریم انتخابات و سپردن دولت به محمدباقر قالیباف کار نادرستی است، حتی شاید بتواند شانسی برای رسیدن به آرای ۱۶ میلیونی داشته باشد.

سید محمد خاتمی در سال ۷۶ چهره ناشناخته‌ای بود که توانست با ۲۰میلیون رای، رقیب قدرتمندش که رئیس مجلس وقت بود را شکست دهد.

بنابراین بر روی کاغذ، فعلا شانس قالیباف و پزشکیان برای پیروزی در مرحله اول بیش از دیگران است. اما اگر نه پزشکیان بتواند با تحریمی‌ها ائتلاف کند و نه قالیباف نامزدهای دیگر را راضی به انصراف نماید، آن وقت در دور دوم شانس پزشکیان برای پیروزی بیشتر از قالیباف خواهد بود.

در مرحله دوم انتخابات، تاثیر رای سلبی بیش از ایجابی است. رای منفی نامزدها به این معنا که "به X رای دهیم تا Y رای نیاورد"، اهمیت زیادی خواهد یافت و بی تردید با توجه به سوابق سیاسی قالیباف که در ۲۰ سال گذشته در معرض کاندیداتوری بوده، رای منفی او بیش از پزشکیان است و حتی شاید منتقدان اصولگرای او نیز برای شکست وی، سراغ پزشکیان بروند.

در سال ۸۴ با اینکه مرحوم هاشمی در مرحله اول انتخابات اول شد، اما به خاطر موضوع رای منفی، مرحله دوم را به رقیب گمنامش محمود احمدی‌نژاد باخت.

نامزد نهایی اصولگرایان کیست؟

همچنین اگر کار به مرحله دوم بکشد، بخشی از بدنه اصلاحات که احساس می‌کنند در آستانه پیروزی ناباورانه‌ای قرار گرفته‌اند، در مرحله دوم انتخابات شرکت خواهند کرد و به پزشکیان رای خواهند داد. بالعکس هواداران قالیباف شاید مطمئن شوند که او پیروز قطعی است و حاضر به تکرار رای در حله دوم نشوند. بنابراین همیشه در مرحله دوم، شانس کاندیدای مشهور، از رقیب ناشناخته برای پیروزی سخت‌تر خواهد بود.

به این ترتیب اگر پزشکیان نتواند در مرحله اول رقبای اصولگرا را شکست دهد، شاید در مرحله دوم شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشد اما همه اینها به شرطی است که او تا ۸ تیر و به ویژه در مناظره‌های انتخاباتی بتواند بدنه رای اصلاح‌طلب را راضی به شرکت در انتخابات کند و همچنین رقیب او در اجماع‌سازی با سایر نامزدها شکست بخورد.

اگر شرط اول محقق شود، حتی انصراف سایر نامزدهای اصولگرا هم به پیروزی قالیباف کمکی نمی‌کند اما اگر این شرط برای افزایش مشارکت محقق نشود، لابی قالیباف با دیگر رقبا به ویژه ائتلاف با سعید جلیلی، احتمالا او را در همان مرحله اول راهی پاستور خواهد کرد.

 

ببینید: پیش بینی سیمپسون ها درباره رئیس جمهور آینده ایران/ تصویر منتشر شده شبیه کیست؟

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 135
  • ناشناس
    0

    والله اعلم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      132

      به کوری چشم دشمنان جلیلی کنار نخواهد رفت و ما او را در این نبرد تنها نخواهیم گذاشت. ان شالله

    • چای دبش باغ ازگل
      4

      نبرد توی غزه است در این انتخابات رقابتی فهم و درک مردم برنده انتخابات است نه گروه یا جریانی میزان رای مردم است نه ستیزه گویی و نبرد آرام باشید آرام باشید!!!

    • طبیب ایران
      29

      انشالله طبیب ایران دکتر پزشکیان عزیز همون دور اول کارو یکسره میکنه

    • رای
      27

      کی بع جلیلی رای میده اگر شده رای ندیم به جلیلی رای نمیدیم

    • ناشناس
      3

      پیام دهندگان با تکیه کلام "کوری چشم" و "دشمن" و ....معلوم است که ابشخورشان کجاست.

    • ناشناس
      14

      دوستان نمیدانند چه دلیلی داره اتحادیه اروپا آمریکا و اسرائیل مخالف ریاست جمهوری جلیلی هستند

    • ناشناس
      17

      بیاد صحبت های کاترین اشتون افتادم زمانیکه با جلیلی در خصوص برنامه های هسته ای مذاکره میکردند .در یکی از مصاحبه های اشتون اگر اشتباه نکنم با سی ان ان بود کاترین اشتون(در آن زمان که جلبلی هم یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بود )چند بار تاکید کرد ما به هر روشی که هست نباید اجازه دهیم جلیلی رئیس جمهور ایران شود زمانیکه خبر نگار پرسید چرا؟وی گفت بخاطر اینکه در مذاکرات هسته ای چنان سر سختی نشان میدهد و زیر بار شروط ما نمیرود که اگر قرار باشد رئیس جمهور شود دیگر نمیشود به اهدافمان برسیم پس باید تمام تلاشمان را بکنیم جلیلی رئیس جمهور بعدی نباشد .حالا بعضی از نظرات رو بخوانید یاد زمانی میافتید که میگفتند اگر رئیسی بیاید در خیابان ها دیوار میکشند و کنسرت ها تعطیل میشود

    • ناشناس
      7

      ناشناس ۱۵۵۶. دیوار کشی نشد ولس کودک کشی و دختر کشی و تجاوز به خاطر نداشتن روسری و زدن توسری به خاطر چند تار مو را ندیدی ؟؟؟

    • ناشناس
      4

      هر چی فکر میکنن این مردم پراید یک میلیاردی هم بشه و گوشت کیلویی ۱۰ میلیون و نان دونه ای ۱۰۰ هزار تومان ... بازم کمشون هست باید بیشتر از اینا ظلم بشه بهتون شما لیاقتتون همینا هستن و بس

  • ناشناس
    114

    پزشکیان هم شد کاندید!!!!!
    یارو نمی تونه دوتا کلمه حرف بزنه😊
    خبر فوری هم، بهتره کاسه کوزه تو جمع کنی.
    تا شهید رئیسی بود، تا تونستید ناحق بهش تازیدید حالا که رفته خوب شد و کاریزما داشت.
    الله تکبر از این همه دورویی و نفاق و بیشرفی...
    یعنی اگه پزشکیان رای بیاره من دیگه تو انتخابات شرکت نمی کنم.
    هم اینکه؛ کی گفته همه ی آذری زبان ها به این مردک رای میدن؟؟؟؟
    دوباره دارید زمینه ی فتنه انگیزی سال 88 رو راه میندازید و نهادهای مرتبط باید جلوتون رو بگیرن.
    ترند شدن نام پزشکیان هم توسط رباطهاست. خودتون رو گول نزنید.
    اگر هم مردید کامنت های ما رو هم انعکاس بدید متوهمان هذیان گو...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      69

      دمت گرم ، احسنت

      پزشکیان تو تبریز دوم شده، با ۸ درصد رای
      حالا اومده رئیس جمهور بشه

      موش تو سوراخ نمی رفت، جارو به دمش می بست

    • ناشناس
      1

      ربات نه رباط!!! رباط پایتخت کشور مغرب و مراکش است!

    • ناشناس
      5

      به نظر اینجانب اینکه از بین این شش نامزد انتخاباتی کدام کاندید رئیس جمهور دوره چهاردهم می شود پاسخ از نوع چینش و گزینش شورای نگهبان بسیار روشن است! کاندیدایی که به دلیل سمت سیاسی فعلی و قبلی خود بیشترین آگاهی و شناخت را نسبت به وضعیت کشور دارد و به لحاظ ارتباط کاری با رأس نظام قرابت دارد و در حال حاضر رئیس یکی از قوای سه گانه کشور است! مگر اینکه صاحبان آراء خاموش و آراء خاکستری بخواهند این انتخاب از پیش طراحی شده شورای نگهبان را به هم بزنند و تغییر بدهند!

    • ناشناس
      3

      تازیدید؟
      الله تکبر؟
      رباطهاست؟

    • طبیب ایران
      20

      همین ترس و وحشتتون پزشکیان نشون میده قافیه رو از پیش باختین

    • سلطانخواه
      3

      باشه تو راست میگی... کاری به پزشکیان ندارم ولی تو راست میگی...

    • چای دبش باغ ازگل
      21

      این دوره و دوره بعدی پزشکیان منتخب ملت ایران زمین است هیچ احدی نمی تواند در مقابل موج مردمی ایستادگی کند!!!

    • حسود
      13

      تو طرفدار بقیه هستی و از حسودی داری میترکی پزشکیان به خاطر سواد و کلاس کارش حتما از همه جلو میزنه

    • من
      10

      به ناشناس
      جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۲۷:۱۹
      اون صحنه که نوشته اگر پزشکیان رای بیاره من دیگه تو انتخابات شرکت نمی کنم خیلی با حاله ما که الان شرکت نمی کنیم اگر پزشکیان رای بیاره و بتونه کارایی که گفته بکنه از دور بعدش شرکت می کنیم فارغ از رای دادن پزشکیان لااقل صادق هست و دروغ نمی گه نه کذاب و دروغگویه نه سعادت فرزندانشو با سیسمونی خارجی و زندگی در کانادا می دونه نه باعث تحریم و بدبختی یه ملته نه قرار دادهای کذایی باچین و روسیه برای منافع شخصی می بنده نه قول گوشت و خونه و ... می ده

  • ناشناس
    3

    جامعه شده دو قطبی بخاطر سیاست غلط

  • ناشناس
    28

    براساس چند نظرسنجی در پنج سال اخیر75درصدمردم به هیچ‌یک از جبهه ها (اصلاح طلب،اصولگرا)خود را منتسب نمی دانند که اگر نیمی از این 75درصد در انتخابات شرکت کنند قطعا به گزینه های جدید(پزشکیان ،پورمحمدی ،هاشمی) رأی خواهند داد که تکلیف انتخابات در دور اول مشخص میشود چراکه دربین این سه نفر پزشکیان قوی تر است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      چی زدی؟
      ساقیت رو تغییر بدی ، حله داداش

  • ناشناس
    3

    هرکه خدا خواست همان می شود

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      2

      خدا گفت هر قوم و ملتی سرنوشت خود را بدست خود رقم می زنند!!!

    • ناشناس
      1

      خداوند با مردمه یدالله مع الجماعه

  • ناشناس
    3

    حالا زوده که به این فکرا باشید؟؟؟؟

  • 00
    68

    دسیسه اصول گرایان و اصلاح طلبان برای به گوشه راندن اقای جلیلی!
    اصولگرا ها پزشکیان رو و اصلاح طلبان قالیباف رو بولد کرده و به عنوان رقیب نشان میدهند
    درصورتی که وارد ترین شخص به مسائل مملکت به عنوان کسی که نزدیک به 12 سال در قالب دولت سایه مشکلات رو نظاره و بررسی کرده براشون راهکار ارائه کرده دکتر جلیلی بوده!
    شخصی کم حاشیه ، ساده زیست و عملگرا .
    دوستان اهل تحقیق باشید نه تقلید! سایت ها و شبکه های اجتماعی و اظهار نظر های پیشین این افراد رو بررسی کنید بعد تصمیم بگیریم!
    مواظب باشید دچار حربه های سیاسیون نشید!
    خبر فوری اگه واقعا رسانه بی طرف هستی نظرمو بزار مردم ببینند

    نظرات شما -
    • قربانی
      28

      صحبتهای جلیلی رو گوش کنید غیر از دشمن چیز دیگه ای نمیتونید پیدا کنید

    • ناشناس
      13

      نادان جلیلی اصولگرا ست و باعث وبانی اکثر تحریم های موجود

    • مندل
      7

      این همونیو می گه که تعداد میکروفون های سخنرانیش از مردمی که گوش می دن بهش بیشتره ؟البته قبول دارم یکمی با دور قبل فرق کرده جای مهر رو پیشونیش کمرنگ تر شده

  • ناشناس
    93

    فقط پزشکیان اگه موافق هستی مثبت بدید معلوم بشه مشت نمونه خروار هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      35

      مردمی بودن اونجایی خوبه که طرف سطح زندگیش مثل مردم باشه و با مردم دم خور. ولی آقایان پزشکیان شاید این‌طور باشه ولی سطح حرف زدنشون مثل عامه مردمه و نه در سطح یک رییس‌جمهور. ایشون با اینکه چندین دوره در مجلس بودن هنوز در بسیاری از زمینه‌ها آگاهی پیدا نکردن که اصلا چیز خوبی نیست.

    • چای دبش باغ ازگل
      61

      صددرصد پزشکیان

  • محمد
    49

    پزشکیان مخالف سرسخت قانون وزین تسهیل است
    همین قانون وزین تسهیل است که سبب شکستن انحصار در بازار خدمات حقوقی شده وپس از هفتاد سال مافیای وکالت را نابود کرد
    بنده کارفرمای یک شرکت تولیدی هستم واز نزدیک شاهد ثمرات قانون وزین تسهیل مجوز های کسب وکار میباشم امروز شما می‌توانید به مدد قانون وزین تسهیل موافقت اصولی وپروانه بهره برداری را کمتر از سه روز بگیرید
    این قانون وزین تسهیل توسط مساعی وتلاش دکتر قالیباف تصویب واجرایی شده است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نگو بلکه بگو قانون ولنگاری صدور مجوزهای کسب و کار جهت افزایش درآمد زایی بیشتر مالیاتی برای دولت!

    • ناشناس
      3

      دوست عزیز! همین قانون باصطلاح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که ما آنرا ولنگاری صدور مجوزهای کسب کار نام می نهیم در حوزه حرفه های تخصصی وکالت دادگستری و سردفتری اسناد رسمی و کارشناسی رسمی دادگستری باعث شد خیل عظیمی از داوطلبان کم سواد با نمره قبولی ۶ از ۲۰ وارد این حرفه های تخصصی که با سرنوشت حقوق مردم سر کار و دارد بشوند و آنرا تهدید کنند و هم بازار خراب وکالت و سردفتری و کارشناسی رسمی را خرابتر کنند و هم خیل عظیمی از لیسانس و فوق لیسانس بیکار را تبدیل به وکیل و سردفتر و کارشناس رسمی بیکار بکنند و فقط ار این طریق نادرست مؤدیان مالیاتی بیکار را افزایش داده و برای دولت افزایش درآمد مالیاتی ایجاد بکنند! دوست عزیز! بدان و آگاه باشند صدور مجوز بی حد و حصر و بدون حساب و کتاب ایجاد اشتغال و کار نمی کند بلکه برعکس بیکاری فزاینده در جامعه ایجاد و باعث افسردگی و ناراحتی روحی و روانی صاحبان مجوز بیکار می شود!

  • پروانه
    6

    اگه میخواین برای ایران بینوا کاری کنید

    * افغانی را بیرون کنید *

    دست بوستان میشوم

  • کیانی
    20

    هر کس رییس جمهور شود، هیچ فرقی نمیکند، اگه تند رو باشد که سیاهی و بدبختی ادامه دارد، اگه میانه رو باشد هم که نمیذارن نفس بکشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      دقیقاً

    • علی
      38

      اگه مثل روحانی کند رو باشه چی؟
      سه سال از پشت میزش تکون نخورد، زخم بستر گرفت
      اتفاقا جامعه به یک رئیس جمهور چابک و تندرو و فرز و پرکار و خستگی ناپذیر مثل شهید رئیسی لازم داره

    • ناشناس
      5

      کاملا فرق میکنه. مخالفان اصلاحات سعی در ناامید کردن طرفداران اصلاحات از شرکت انتخابات هستند در حالیکه خود با تمام قوا در انتخابات شرکت می‌کنند.

    • ناشناس
      0

      کاملا فرق میکنه

    • ناشناس
      2

      به علی لطفا یک کار مثبت دولت شهید رئیسی نه چهل و پنج سال اخیر را نام ببر

  • ناشناس
    3

    تا یار که را خواهد ومیلش به که باشد .

  • ر.س
    0

    آرزوهاتون رو بجای تحلیل ننویسید یکم به مخاطب تون ارزش قائل بشید

  • ناشناس
    58

    فقط قالی باف و با بیست میلیون رای اول میشه این پیام را نگه دارید با احترام به همه کاندیدا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تعداد رای رو از کجا میدونی

    • سلطانخواه
      3

      طرفدار جهانگیری نیستم ولی تو مناظره ای یادمه جمله قشنگی گفت ...خطاب به آقای قالیباف خوبه آدم یه وقتایی به خودش بیاد نفر آخر مجلس اون دوره ی تهران رای اش از آقای قالیباف که برا ریاست جمهوری اومده بود بیشتر بود ...آره آقاجون

  • محمود
    70

    رای ما سعید جلیلی ،خبر فوری الکی پزشکیان رو بالا نبر ،بس نبود حسن روحانی ۸سال مملکت رو به فنا داد که حالا نوبت پزشکیان باشه ،منطقه ما همشون جلیلی هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      62

      ان شاالله
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی

    • علی
      48

      فقط جلیلی

    • سیاوش
      16

      زنده با روحانی که هر چی بود ما اینقدر سختی نداشتیم تو دوره هاش

  • چای دبش باغ ازگل
    48

    برنده انتخابات چهاردهم رییس جمهوری شخصی است که مردم حمایت ش کنند!!! پزشکیان صددرصد مورد حمایت مردمی قرار دارد!!!

    نظرات شما -
    • مصطفی
      5

      سلام فقط افغانی‌ها رابیرون کنند ایران میشه گلستان

    • ناشناس
      1

      شما تا الآن از احمدی نژاد حمایت می کردی که رد صلاحیت او برای اهل سیاست نه تنها قابل پیش بینی بلکه قطعی و حتمی بود الآن هم از کاندیدایی حمایت می کنی که برنده انتخابات نخواهد شد چونکه خودش با بی برنامگی و ندانم کاری و فرصت سوزی کاری می کند که برنده انتخابات نشود!

  • ناشناس
    4

    به خواست خدا هر کسی رییس جمهور بشه خواهشاً این افغانی ها رو از کشور عزیزمان بیرون کنه. انشاالله ...

  • محمد اکبری
    44

    باسلام همه کاندیداها خوبند ولی بدور از تعصب وجانبداری آقای پزشکیان اصلح تر است

  • ناشناس
    40

    باسلام چرا پزشکیان بلد نیست حرف بزند چون حرف خوب می زند بعضی ها اذیتند

    نظرات شما -
    • ع
      39

      ان شاالله ۸ تیر خواهیم دید که دکتر جلیلی همه تون را ناامید خواهد کرد.

    • صیانه
      34

      رای ما و خانواده
      دکتر سعید جلیلی

    • ناشناس
      30

      منم دکتر جلیلی

    • م
      31

      همه با هم جلیلی
      ایران قوی

    • ناشناس
      6

      من هم قالیباف یا جلیلی
      باید ببینیم تا لحظه آخر چه کسی می‌مونه

  • ناشناس
    29

    جالبه که با این همه سطح اختلاف باز جای شک وجود داره .....شهید جمهور توقع ما از رییس جمهور را خیلی بالاتر از امثال پزشکیان برده .....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      دلار ۲۶ تومنی تحویل گرفت ۶۵ رسوند توقعت چیه مثلا حالا؟

  • مصطفی
    23

    سلام پزشکیان یارانه نقدی رو افزایش بده

  • ناشناس
    41

    پزشکیان پزشکیان پزشکیان.

  • ناشناس
    34

    ان شاالله دکتر سعید جلیلی

    نظرات شما -
    • ایران ازاد
      8

      رای من ‌همسرم وخانواده ام همه میگن پزشکیان 👌

  • یه هموطن
    21

    یه تحلیل متفاوت

    سال ۱۴۰۰ جبهه انقلاب( شهید رئیسی و قاضی زاده و رضایی) روی هم حدود ۲۲ و نیم میلیون رای داشتند.
    و از اون طرف اصلاح‌طلبان( همتی) حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ رای

    نظرسنجی ها و نیز جو جامعه میگه که حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش مشارکت خواهیم داشت. و بعیده بیش از این مشارکت باشه.
    یعنی حدود ۵ میلیون رای بیشتر

    اگه بر فرض محال بیشتر این رای و حتی کل این ۵ میلیون رای هم به اصلاح طلبان( پزشکیان) برسه، بازم با ابن مقدار رای عاقبتی نداره
    بعنی جمع اون میشه حدو ۷ و نیم میلیون رای

    هر چند که احتمال منطقی اینه که حد اقل ۴ میلیون از ابن رای به جبهه انقلاب برسه

    نتیجه اینکه، با همان فرض محال
    حداقل ۲۴ و حداکثر ۲۸ میلیون رای به جبهه انقلاب خواهد رسید

    بازم از بین آقای جلیلی و قالیباف یکی رئیس جمهور میشه
    حتی اگر به دور دوم بره، این دو نفر به دور دوم خواهند رفت. نه پزشکیان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      آب دوغ خیار زیاد مصرف میفرمایی.؟

    • ناشناس
      10

      شرایط الان با، 1400زمین تا آسمون فرق میکنه انشالله پزشکیان براحتی برنده میشه

    • ناشناس
      3

      صحت تعداد آرای 30 در صدی که می گی به اندازه صحت واژه شهیدی است که به کار می بری؟

    • حامی
      1

      قالیباف بین 5 تا حداکثر 8 درصد رای داره،هر چند تبلیغات وسیعی کرده و به شدت شیطنت میکند اما رای ندارد

  • علی
    29

    ناشناس اقای جلیلی فعلا دولت سایه داشته باشه یکدفعه میبینی از دولت سایه هم میگذارنش کنار . جلیلی تندرو است و هیچ اقبالی ندارد . مردم نه به تندوها را میگویند این که جلیلی است کلفت تر از او هم بیاد نمی تونه .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      تندرو نیست
      خدا رو بیشتر می‌شناسه
      کسی که خدا رو بیشتر بشناسه خدا بیشتر کمکش میکنه
      خدا بزرگه
      و ما از خدا میخوایم به کشور ما عزت و افتخار عطا کنه

  • علی
    13

    اقا محمود تو هم مثل محمود احمدی نژاد فکر میکنی . روحانی دور اول عالی بود دور دوم خورد به تور ترامپ . خدا بیامورز ریبسی که با این بایدن خواب آلود به تور هم خوردن عملکردش در معیشت و تورم را داریم با پوست و گوشت خودمون لمس میکنیم .

  • مهدی
    19

    اولا تحلیل شما اشتباه است اصولگری به دلیل اینکه ناراضیتی ها مردم در سه سال گذشت عملکردشون بود شک نکنید ریزش شدید دارند خود قالیباف مجلس زیر ۵۰۰ هزار تا رای آورد ریزش ۹۰۰ هزار نفری نسبت دوره قبل داشت اصولگری خوشبینانه ترین حالت ۱۰ میلیون رای دارن و پزشکیان آرای باطله دوره قبل ریاست جمهور دوم شد و آرای همتی سال ۱۴۰۰ حساب کنیم ۷ میلیون الان سبد پزشکیان هست شما ۶ میلیون آذری حساب کردید ۴ میلیون کردها حساب کنید سه میلیون متفرقه تمام استان های کشور حدود ۲۰ میلیون نفر همون مرحله اول ریس جمهوری هست تمام نظر سنجی های بالای ۶۵ درصد پزشکیان نشون میده در بدبینانه ترین حالت اصولگری دعا کنند مرحله دوم بکشد اگه اون موقع بکشد باز هم شکست خواهند خورد

    نظرات شما -
    • امیر
      5

      قطعا تو الان یه چیزه خوبی زدی خیلی شادی!!!!

    • ناشناس
      5

      خوب دارن ،سر همه تون کلاه میدارند،خوب تنور اینها را گرم کنید.ای داد بی داد ،چرا از این ماجراها هنوز که هنوز است درس نگرفته اید اگر چه فکر می کنم این کامنت ها از چند نفر بیشتر نیستند و تکراری هستن و از این راه هم حقوق می گیرند تا مردم را جو گیر کنند،.اگر یک بار کلاه سرم رفت لعنت بر کلاه بردار ولی اگر چند بار کلاه سرم رفت لعنت بر من.

    • ناشناس
      11

      همون مرحله اول پزشکیان کارو تموم میکنه به اذن الله

  • ناشناس
    8

    اصلح ترین فرد دکتر جلیلی

  • ناشناس
    8

    به یاری خدا سعید جلیلی

  • ناشناس
    8

    منم جلیلی

  • پزشکیان روحانی دوم
    8

    فقط جلیلی

  • احمد
    4

    واقعا بنازم به این تحلیل خبر فوری .از کجا میارید این آمار وارقامو؟با همین استدلال زهرا رهنورد میگفت میرحسین برنده انتخابات۸۸ هست.
    اتفاقا آذری زبانها نشان دادند صاحبان یکی ازبهترین فهم وتحلیل ها بخصوص در مسائل سیاسی هستند وبسیار درک بالایی از شرایط موجود دارند .با تحریک مسائل قومیتی به شعور ترک ها توهین نکنید

  • حمید
    0

    هرکاندیدا صراحتا اعلام کنه که افراد غیر مجاز رو ازکشور بیرون میکنه و مرزهای شرقی رو مسدود میکنه حتما مردم بهش رای میون ولی نمیدونم‌چراهیچکدوم جرات گفتنش رو نداره
    افغانی رو بیرون کن به جاش رییس جمهور شو

  • مهسا
    17

    جلیلی .
    جلیلی
    جلیلی
    رای کل دوستان و خانواده ام جلیلی
    اما اگه به نفع قالیباف کنار بره .اونوقت بازم به احترام جلیلی به قالیباف رای میدم .در کل هر چی جلیلی بگه

    نظرات شما -
    • من
      4

      با این که قائل به این هستی که نامزد مورد نظرت قالیبافی باشه که چیزی نیاز نیستت بگیم در موردش همه می دونن؟ بعد چطور توقع داری فکر کنیم شما طرفدار حقید ؟ شما طرفدار اسم هایید

    • ناشناس
      6

      من نمی‌دونم بین آقای جلیلی و قالیباف به کدوم رای بدم
      واقعا حس عجیبیه
      ولی دوست دارم یکی از این دو نفر رییس جمهور کشور عزیزم بشه

  • عزراییل
    3

    فقط نظر شماها سیاسیون مفتخور مطرح نیست ،قالیباف حدود 5میلیون. جلیلی 2میلیون. پزشکیان همراه اصلاح طلبان 2///3میلیون ،،زاکانی 1 میلیون. هاشمی 2میلیون. پورمحمدی 1/2میلیون تمام. رای باطله 4میلیون ملت دیگه خسته و گول سیاسیون مفت خور ،نفت خور ،نفتی که هنوز ملی نشده را ارث جد خودشان می‌دانند رای نمیدهند البته چند نفر آدم خوب هم هستند اما رای نمیارند

  • ناشناس
    4

    جلیلی سجیل دوره چهاردهم
    به هر حال شش نامزد و شش انتخاب و هر کس انتخاب شد باید تابع قانون باشد ، هیچ کدام رفیق ما نیستند ، خادم ملت باید باشند

  • قلی
    16

    واقعا بخت از این مملکت برگشته پزشکیان بشه رئیس جمهور چقدر ما بدبختیم 😂😂😂

  • طاها
    9

    این متن مزخرف، تحلیل نیست
    این فقط طراحی شماست که به آرزوتون برسین
    از یه طرف می‌خواین القاء کنین که بین نیروهای انقلاب فقط قالیباف شانس داره
    از طرف دیگه از پزشکیان که اصلا وزنی نداره، لولو بسازین

    ولی کور خوندین

  • ناشناس
    7

    تمام گرفتاریهای فعلی کشور از تفکر اصولگرایی و اصولگراهاست اونوقت ۵ نفر از تندروهاشون راه افتادن شب و روز بمردم خسته از نتیجه مدیریت مشعشع ۴۵ ساله خود میگویند که تا حال بد بود و ما از این پس میخواهیم خوب باشیم !!!!!
    بابا شماها مملکت داری بلد نیستید کشوررا ایزوله و عقب مانده کردید پول ملی کشوررا نابود کرده اید کشوررا کرده اید اماج تحریمها و گرانیها و دشمنیها !
    خسته و نا امید کردید مردمو اقلا ادمهای جدیدی بزارید بیان !!!
    اخه جلیلی مگر نبود؟
    قالیباف مگر نبوده ؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      تو این ۴۵ سال گذشته
      ۸سال دولت دست میرحسین موسوی بوده( نخست وزیر)
      ۸ سال دولت دست هاشمی رفسنجانی بوده
      ۸ سال دولت دست خاتمی بوده
      ۸ سال روحانی رئیس جمهور بوده

      اون وقت فکر می‌کنید همه مشکلات را نیروهای انقلابی درست کردن.

      حالا اگه سن و سالت به گذشته قد نمیده
      حداقل ۸ سال روحانی را حتی عقب مانده ها هم یادشون هست که اصلاح‌طلبان داشتن کشور را به عصر حجر می بردن.
      قطعی گسترده برق یادتون رفته؟
      صف های طولانی مرغ و روغن فراموش کردین؟
      افزایش ۱۰ برابری(۱۰۰۰٪) قیمت دلار
      افزایش ۸۰۰ درصدی قیمت خودرو و مسکن و ۰۰۰

      کشور جیبوتی که رو نقشه نمیشه پیداش کرد، ما را تحریم کرد، بدبختی از این بیشتر

      چقدر باید خرابکاری بکنن که شما مطمئن بشی، اینها فقط اسم شون اصلاح‌طلب هست
      ولی رسم شون افساد طلب

    • یه هموطن
      15

      جناب ناشناس
      که گفتی فقط یه دونه کار مثبت شهید رئیسی را نام ببر
      بذار تا برات بگم
      عضویت در بریکس
      عضویت در شانگهای
      آزاد سازی سواحل شمال و جنوب کشور
      کاهش بیکاری به حدود ۷ درصد
      فعال سازی حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل
      بهبود روابط با عربستان سعودی
      افزایش صادرات به کشورهای همسایه
      مثبت شدن تراز تجاری کشور
      رایگان شدن درمان سرطان
      رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
      بیمه رایگان افراد فاقد بیمه
      ساخت بزرگترین آب شیرین کن دنیا در سیستان
      پرتاب چندین ماهواره به فضا که در زمان روحانی تعطیل بود
      پایین آوردن تورم حدود ۶۰ درصد روحانی به حدود ۳۷ درصد ( اونم در زمانی که همه دنیا به خاطر جنگ اوکراین تورم بی سابقه تجربه کردن)
      و یه عالمه
      کار مثبت دیگه

    • ج
      11

      من و خانواده دکتر سعید جلیلی

    • ناشناس
      13

      منم جلیلی

    • پزشکیان، روحانی واقعی
      20

      ما هن با برو بچ و دوستان
      همه جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی

    • ناشناس
      4

      زمان روحانی هم ، افراد بدون بیمه، رایگان بیمه سلامت می شدن

    • ناشناس
      7

      ببین این اقداماتی که گفتی باید تاثیرش رو توی سفره مردم نشون بده وگرنه هیچ ارزشی نداره

    • جلال آل احمق
      7

      عزیز دلم شما که میگی 45 ساله دولت دست اصولگراهاست غیر از 8سال احمدی نژاد و 3 سال رییسی بقیه اش که کلا دست داصلاح طلبها بوده!!!!!!
      گند زدن به همه چی رفت......

    • ناشناس
      3

      ناشناس 9:24
      اگه منظورت از انقلاب انقلاب 57 است نه انقلاب روسیه، هاشمی که بعد امام مرد دوم انقلاب بوده و میر حسین هم نخست وزیر امام.

  • ناشناس
    3

    یکی ازاشناها که افسرنیروی فراجاست گفته که دردوری اقای قلیباف به نیروی فرجابیشترمیرسیدن ودران دوره ماشین سازمانی شد سمندنو

  • ناشناس
    3

    انشااللہ نان وتعرفہ ھای پزشکی بصورت شرعی مجانی شود

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      4

      برو افغان جرم و جنایت کن ایران جایی برای وحشی گری اتباع افغان نیست

  • ناشناس
    13

    فقط دکتر جلیلی و قالیباف برنامه دارند پزشکیانی که وزن قلب را 750گرم اعلام میکنه در اقتصاد چه تخصصی دارد

  • مهدی الزمان
    13

    دکتر پزشکیان از آخرین امیدهای مردمه اگه مشه که خواهد شد ملت دیگه نزدیک صندوق رای نمیشن شک نکنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      پزشکیان روحانی دومه. اطرافیانش دقیقا همونهان

    • ناشناس
      6

      ان شاالله ۸ تیر
      امیدتون ناامید بشه
      خخخخخ

  • ناشناس
    8

    اطرافیان پزشکیان دقیقا همون آدم های روحانی هستند. داماد حسن روحانی و مهرعلیزاده و... هم ازش حمایت کردن. من قطعا به دوستان توصیه می کنم به دوران فلاکت بر نگردید. چون بعد چهارسال می گن نشد و نگذاشتن. یادتان باشد مسکن را به چه فلاکتی رساندند

  • ناشناس
    4

    همه راهها به رُم ختم می شود خودتان را خسته نکنید.

  • ناشناس
    6

    اصل رسانه بربی طرفیست خبرفوری اگه درآمدیکسال شما رو ستادپزشکیان به شما بده کم داده نویسنده مطلب هیچ شناختی ازافرادجامع وآرای آنها ندارد خیلی خوشگل قالیباف وپزشکیان رو برند کردید وبقیه هیچ.درحالی که مهره سنگین بین کاندیدها ،جلیلی رو بردی گوشه رینگ .ولی مطمئن باش مجبور میشی متن رو حذف کنید چون فعلارقیبی برای جلیلی وجود نداره

  • ناشناس
    15

    از همه درست حسابی تر پزشکیانه

  • Hh
    2

    خدایی مردم را چی فرص کردین؟؟!!!

  • پزشکیان روحانی دوم
    12

    زمان روحانی مردم بیمه رایگان نمی شدن
    اون موقع روزی ۷۰۰ نفر رایگان از کرونا می مردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا، برادر من الان ۱۰ ساله که رایگان بیمه سلامت شده

    • ناشناس
      8

      دروغگویی از خصوصیات بارز مخالفان روحانیه.
      حداقل برو تحقیق کن

  • ناشناس
    1

    مطمئنی 18 میلیون بوده؟ و باز مطمئنی اون 18 میلیون با این اتفاقاتی که تو این سه سال افتاده دوباره رای 1400 را تکرار می کنند؟

    نظرات شما -
    • پزشکیان روحانی دوم
      8

      ۱۸ میلیون به شهید رئیسی رای دادن
      باور نداری برو تو نت جستجو کن

      در ضمن اگه تشییع جنازه شهید رئیسی را می‌دیدی می فهمیدی که مردم به کدام تفکر علاقه دارن و از کدوم تفکر بیزارند.
      تو تبریز که پزشکیان ۸۹ هزار رای آورده و دوم شده، بیش از یک میلیون نفر اومدن برا تشییع جنازه شهید رئیسی
      تو تهران حدود ۴ میلیون نفر
      فکر کردین، اینها طرفدار روحانی و پزشکیان و ... هستن،
      الان اوضاع برا جبهه انقلاب خیلی بهتر از سال ۱۴۰۰ هست

    • ناشناس
      0

      اگر حتی آن رقم را درست بدانیم می شده حدود یک سوم واجدان حق رای که بیش از 50 در صد رای ندادند و 13 در صد هم باطله بود. در ضمن وضع بدی که تحریمهای ترامپ دولت روحانی را در آن گرفتار کرده بود بسیاری از رای دهنندگان را به سمت رقیب سابق روحانی سوق داد. این عده با مشاهده اوضاع اقتصادی و ازادیها اجتماعی خود در سه سال گذشته، علیرغم ملاطفتهای بایدن، بعید است همان رای را تکرار کنند .

  • دکتر جلیلی
    10

    رای قشر فرهیخته و تحصیلکرده جامعه و دانشگاهیان و عموم مردم عادی، مخصوصا افرادی که اهل تفکر هستند، آقای دکتر جلیلی خواهد بود.
    فردی دارای تجربه و برنامه عملیاتی.
    امیدوارم‌مردم عزیز ایران ، به دور از هیجان و احساسات کاذب، به دنبال فرد اصلح از هرلحاظ،مخصوصا در این شرایط حساس باشند.
    پیشنهاد میکنم به صحبتهای اقای سعید جلیلی با دقت بیشتری گوش بدید.
    افرادی که دلشون برای ایران عزیز میتپه و خواستار ایران قوی و مقتدر و ثروتمند هستند لطفا برنامه های آقای دکتر جلیلی رو بادقت دنبال کنند تا به حرف بنده ایمان بیارن.
    ریاست جمهوری مقامی نیست که بخاطر ظواهر انتخابش کنیم. تفکر افراد مهمترین چیزه.
    متشکرم از شما
    #جلیلی ناجی ایران

  • یکی از مردم ایران عزیز
    10

    دکتر سعید جلیلی از نظر عقلی برای ایران عزیز بهترین گزینه و بهترین انتخاب است

  • ناجی ایران
    8

    سعید جلیلی

  • رضا ثمین زاده معلم بازنشسته
    10

    اگر مردمقهر نکنند و پای صندوق رای بیایند صدر صد پزشکیان نفر اول خواهد بود ولی اگر کسی نیاید راه برای جلیلی باز خواهد شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      تو تبریز چرا پزشکیان اول نشد؟؟؟

      چرا فقط ۸ درصد بهش رای دادن؟
      ۸۹ هزار نفر

  • احتمال
    8

    اما اگر نامزدهای اصولگرا جملگی پیش از انتخابات به نفع محمدباقر قالیباف کنار روند، با توجه به عدم سبد مشترک رای شان با نامزد اصلاحات (به جز پورمحمدی که نبود او، احتمالا آرای راست میانه رو را به سمت پزشکیان می‌کشاند)، قالیباف می‌تواند با حدود ۱۶ تا ۱۷ میلیون رای، در مرحله اول انتخابات پیروز شود.

  • غریبه
    5

    پزشکیان

  • ناشناس
    5

    بابا پزشکیان هفتاد ساله
    برو دادش زندگیت و بکن اینکاره نیستی که

  • Professor Ghiadvand
    2

    بهترین گزینه برای انتخابات جناب آقای دکتر پزشکیان هستن

  • حامی
    4

    این نظرسنجی با شیطنت و از روی سیاسی کاری نوشته شده است،در این مقاله قالیباف را که رای نمی آرود با رای بالا معرفی کرده اند،
    در حالیکه آقای جلیلی با رای بالای 15 تا 22 میلیون به احتمال بالای 90 درصد در دوره اول رییس جمهور خواهد شد.
    قاعدتاً پزشکیان با فاصله بین 5 تا 10 میلیونی با جلیلی دوم خواهد شد،زیرا اکثر قریب به اتفاق اصلاح طلبان رای نمی دهند.
    با فرض اینکه 50 درصد 62 میلیون رای بدهند،میشود 31 میلیون،که سهم رای دهندگان اصلاح طلب بین 5 تا حداکثر 8میلیون خواهد بود.
    قالیباف بیشتر از 5 میلیون رای نخواهد داشت.
    باز هم تکرار میکنم جلیلی رییس جمهور خواهد بود

  • ناشناس
    1

    اولا حداقل قیافه دکتر پزشکیان هم به آدمیزاد میخوره هم سواد بین الملی داره حداقل توی مجالس بین المل مردم صندلیها را خالی و جلسه را ترک نمیکنند

  • خودمانی
    0

    بنام خدا وبا سلام ،گفت چه خورده ای آش به همین خیال باش آذری ها اگر متعصب وبا غیرتند ولی آگاه ومتدبرند وکور‌کورانه رأی نمی دهند وکسی را که در انتخاب مشاور سهل انگار است نمی پذیرند اگر چه من خودم آن آقا را ذیحق میدانم واز ستمی که به وی رفته خود نیز کشیده ام ولی نباید کسی را که ستم کشیده وعصبانی است به عنوان مشاور انتخاب می نمود بااینکه من خو دم آقای پزشکیان رااز زمانی که مسئول جهاد دانشگاهی در تبریز بود می شناسم وایشان انسانی آگاه وتحصیل کرده وبسیار فعال می باشند ولی درمواقع حساس باید دقت فراوان داشته ودقت عمل بعمل آورند وثنا گوی کسانی نباشند که هشت سال این مملکت را به رکورد کشاندند وباتوافق یکطرفه برجام نافرجام خفت بار را بر ما به ارمغان آوردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها