چهارشنبه 30 خرداد ماه 1403

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از تاکید بر بی طرفی دولت در حمایت از نامزدی خاص تا واکنش وزیر اقتصاد به سخنان ظریف

از تاکید بر بی طرفی دولت در حمایت از نامزدی خاص تا واکنش وزیر اقتصاد به سخنان ظریف، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 30 خرداد ماه 1403 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از تاکید بر بی طرفی دولت در حمایت از نامزدی خاص تا واکنش وزیر اقتصاد به سخنان ظریف

ضرغامی: دولت از هیچ نامزد انتخاباتی حمایت نمی‌کند

وزیر میراث و گردشگری با بیان اینکه هنوز تصمیم نگرفته‌ام به کدام نامزد رای دهم، تاکید کرد که دولت هم از هیچ نامزد خاصی به عنوان نامزد خود حمایت نمی‌کند.

عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز جزوه‌ای تهیه و به وزرا تقدیم کردم، اظهارکرد: تبیین حوزه های ماموریت، کارنامه ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم،  مسائل پیش رو و  اولویت دار در این جزوه آمده است که می‌تواند برای دولت جدید بسیار مفید باشد و با تورق یک ساعته در جریان امور وزارتخانه میراث فرهنگی قرار گیرند.

وی ادامه داد: فردا سومین دوره نکوداشت از پیشکسوتان و نخبگان و سرمایه های میراث فرهنگی برگزار می شود که طی آن از شهید رئیسی به عنوان حامی میراث فرهنگی تجلیل خواهد شد.

ضرغامی با بیان اینکه آئین نامه حمایت از ایمن سازی و استحکام بخشی به تاسیسات گردشگری را در دولت تصویب کردیم، گفت: این تاسیسات مستحکم خواهند شد؛ تشخیص پرخطر بودن و عدم استحکام انجام می‌شود و بانک ها موظف اند تسهیلات لازم را بدهند تا این تاسیسات استحکام یابند.

وزیر میراث فرهنگی درباره سفر خود به چین نیز یادآورشد: ۱۳ ملاقات و بازدید داشتم. بهانه اصلی ما افتتاح نمایشگاه شکوه ایران باستان در شانگهای بود. این نمایشگاه در پکن واقعا بااستقبال بسیار بالایی مواجه شد و آنها تقاضا دادند، در شانگهای هم برگزار شود.

وی اضافه کرد: بحث دیگر ما حل موانع گردشگری بود. در این زمینه مقداری مشکل داشتیم که با دیدارهایی که انجام شد، موانع را برطرف کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات پیش رو از نامزد خاصی حمایت می‌کنید؟، تصریح کرد: هنوز تصمیم نگرفته‌ام به کدام نامزد رای دهم. دولت هم از هیچ نامزد خاصی به عنوان نامزد خود حمایت نمی‌کند. قضاوت های سال های قبل خود را تکذیب نمی‌کنم، اما نمی تواند راهنمای رای به نامزدها باشد. من و خانواده‌ام هنوز تصمیم نگرفته ایم و شاید خانواده بخواهند قرعه کشی کنند.

فرزین: نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته ۵ درصد بود

رئیس بانک مرکزی اعلام کرد براساس گزارش بانک جهانی، بالاترین نرخ رشد اقتصادی سال ۲۰۲۳متعلق به ایران بوده است.

 فرزین در حاشیه جلسه هیئت دولت با اعلام اینکه نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته ۵ درصد است، گفت: این نرخ رشد قابل قبول و خوب است. در سال ۲۰۲۳ براساس گزارش بانک جهانی، بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران بوده است. این عدد به قیمت بازار است.

وی ادامه داد: رشد تشکیل سرمایه خوب است و در سال گذشته ۶.۷ درصد بود و امسال به ۷.۲ درصد رسیده است. نرخ رشد بخش نفت در سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد بود که به ۱۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت. نرخ رشد صنایع و معادن در سال گذشته ۴.۵ درصد است. در بخش ساختمان نرخ رشد در سال گذشته به ۷.۱ درصد افزایش یافت. نرخ رشد خدمات در سال ۱۴۰۲، ۳.۸ درصد بود.

زارع پور خبر داد: افزایش ۲۰ درصدی سرعت اینترنت از دی ماه سال گذشته

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام کردکه از دی ماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد سرعت اینترنت افزایش داشته است.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کارهای بزرگی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی انجام شده است. توسعه نسل پنجم تلفن همراه را شروع کردیم و از ۱۰ به نزدیک ۲ هزار سایت رسیده‌ایم. ظرفیت شبکه انتقال و آی پی دو برابر شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت اینترنت بین الملل دو برابر شده و دو برابر نیاز کشور اینترنت داریم و اگر قطعی انجام شود، اینترنت دچار اخلال نمی‌شود. براساس گزارش های بین اللملی و گزارش های خودمان، سرعت اینترنت ثابت و همراه رو به افزایش بوده است. بیش از ۶۰ درصد سرعت اینترنت افزایش یافته و از دی ماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد سرعت اینترنت  افزایش داشته است.

خاندوزی: فقط با عملکرد سال ۹۵ و ۹۶ نمی شود عکس یادگاری دوساله گرفت

وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد : فقط با عملکرد سال ۹۵ و ۹۶ نمی شود عکس یادگاری دوساله گرفت و تمام مسیرهای بلندمدت که موجب تخریب سرمایه گذاری و رشد اقتصادی شد را ندید.

احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در جریان مباحث انتخاباتی درباره عملکردهای اقتصادی سال های اخیر مسائلی مطرح شد،  باید توضیح داده شود و روشنگری انجام دهم تا واقعیات اقتصادی ایران در سال های اخیر مورد تحریف قرار نگیرد و صداقت خود را در عمل به مردم نشان دهیم.

وی ادامه داد: در هشت سال پایانی دهه نود، تولید ناخالص داخلی پرنوسان و غیر قابل پیش بینی بود و در دوره رکود قرار داشتیم. روند نرخ رشد اقتصادی سالیانه دهه نود بسیار پرنوسان بود. با وجود بهبود کوتاه مدت و موقت که در سال های ۹۵ و ۹۶ در رشد اقتصادی رخ داد، اما بلافاصله یک اقتصاد شکننده، به نرخ رشد اقتصادی بسیار پایینی رفت.

وی ادامه داد: عملکرد سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حکایت از این دارد که اقتصاد ایران از آن نوسان ها به رشد اقتصادی پایدار در حوالی عملکرد بلندمدت خود رسیده است. در گزارش اردیبشهت بانک جهانی، عبارت رشد اقتصادی پایدار و تاب آور آمده است و مسیر اقتصاد و خروج از رکود دهه نود را تایید کرده است.

وزیر اقتصاد افزود: عوامل بلندمدت اقتصاد از ۱۴۰۰ به بعد کاملا تغییر مسیر دادند. مجموعه سرمایه گذاری در دهه، هم در ساختمان هم ماشین آلات و نرخ کل تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در دهه ۹۰ منفی بود. در سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، هم تشکیل سرمایه در ساختمان و سرمایه گذاری در ماشین آلات و نرخ رشد سرمایه گذاری در کشور ۱۱.۷ درصد رشد در سرمایه گذاری داشته است. مسیر دهه نود پشت سر گذاشته شده است و اقتصاد ایران وارد رشد اقتصاد با ثبات و سرمایه گذاری بسیار بیشتر شده است.

خاندوزی گفت: فقط با عملکرد سال ۹۵ و ۹۶ نمی شود عکس یادگاری دوساله گرفت و تمام مسیرهای بلندمدت که موجب تخریب سرمایه گذاری و رشد اقتصادی شد را ندید. در همان دو سال هم عملکردها با ادعاها بسیار فاصله دارد. آمارهای رسمی کشور حاکی است در سال ۹۵، میزان سرمایه گذاری خارجی واقعا محقق شده کمتر از ۲ میلیارد دلار بود و در سال ۹۶  حدود ۲.۶ میلیارد دلار بود، اما در دولت بی ادعا و پرکار آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.

باقری:  نشست سازمان همکاری کشور آسیایی در تهران برگزار می‌شود

سرپرست وزارت امورخارجه تاکید کرد که فعالیت‌های دستگاه سیاست خارجی، در راستای مطالبات کلی کشور ، مردم و جامعه صورت می‌گیرد.

علی باقری کنی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:  فعالیت های دستگاه سیاست خارجی در  بخش های  مختلف چه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، در راستای مطالبات کلی کشور ، مردم و جامعه صورت می‌گیرد.

وی‌ادامه داد: فعالیت وزارت خارجه به صورت جدی ادامه دارد و ما هفته آینده روزهای یکشنبه و دوشنبه نشست سازمان همکاری کشور آسیایی را در تهران خواهیم بود.

بهادری جهرمی: لایحه پشنهادی برای اصلاح قانون واردات خودرو تصویب شد

سخنگوی دولت اعلام کرد که در جلسه امروز هیئت دولت لایحه پشنهادی برای اصلاح قانون واردات خودرو تصویب شد.

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز به ریاست سرپرست ریاست جمهور برگزار شد و مصوبات متعددی به تصویب رسید، گفت: لایحه موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا به تصویب رسید.

سخنگوی دولت افزود: لایحه پشنهادی برای اصلاح قانون واردات خودرو تصویب شد. مصوبه‌ای بر اصلاح مقررات مربوط به تابعیت انجام شد تا تسهیل گری در این زمینه انجام شود و از اتباع کشور حمایت صورت پذیرد.

پیش بینی وزیر علوم از تعداد خوابگاه‌های متاهلی در پایان دولت شهید رئیسی

وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری تاکیدکردکه انتظار ما این بود که در پایان دولت آقای رییسی از ۱۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلی به ۵۶۰۰ واحد برسیم که من مطمئنم این اتفاق خواهد افتاد.

 محمد علی زلفی گل در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۴۰۳ تقریبا معادل کل خوابگاهی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده بود، در یک سال خوابگاه به بهره برداری رسید و  پیش بینی من این است که این اتفاق ادامه می‌یابد، زیرا منابع اش از مسیر مولد سازی توسط دانشگاه ها تامین شده است.

وی ادامه داد:  قانون جوانی جمعیت و خانواده اعتباراتی را در نظر گرفته بود که خوشبختانه سال گذشته این اعتبارات تخصیص داده شد. همین طور در زمینه خوابگاه‌های مجردی نیز این انتظار و مطالبه مردم وجود دارد که وقتی فرزندانشان در دانشگاه ها قبول می شوند، نگران محل اسکان آن ها نباشند.

زلفی گل گفت:انتظار ما این بود که در پایان دولت آقای رییسی از ۱۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلی به ۵۶۰۰ واحد برسیم که من مطمئنم این اتفاق خواهد افتاد.

جبلی: بالای ۹۲ درصد مردم از مناظره رضایت داشتند

رئیس رسانه ملی اعلام کرد که قرعه کشی هر چهار مناظره بعدی را امروز انجام خواهیم داد.

پیمان جبلی در حاشیه جلسه امروز دولت در جمع خبرنگاران درباره مناظره های انتخاباتی تلویزیون گفت:  برخی از دیدگاه‌ها، نظرات نخبگانی و تخصصی است که چه بین اصحاب رسانه و چه نخبگان سیاسی در جریان است و البته بخش عمده  نظرات عامه مردم است.

وی‌افزود: بعد از مناظره اول طبق برآوردهای اولیه ما، بالای ۹۲ درصد مردم  از مناظره رضایت داشتند.

جبلی تاکید کرد:  اولین مناظره به دلیل ادای احترام ما نسبت به شهدا و به دلیل ورود این عزیزان به سالن قرعه کشی و انجام  مراسم قرعه کشی و برنامه ریزی برای عدم ورود هم زمان نامزدها  و نیز انجام مراسم استقبال تا حدود نیم ساعت از ۶ تا ۶.۳۰ زمان برد.

وی بیان کرد:  امروز جلسه‌ای را با نمایندگان نامزد ها خواهیم داشت و  قرعه کشی هر چهار مناظره را امروز انجام خواهیم داد.

اسماعیلی: تعداد سینماها و فروش سینما رشدی قابل توجه داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که در این دولت تعداد سینماها و فروش سینما رشد قابل توجهی داشت.

 اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه دوره پرشکوه از رونق فرهنگی داشتیم، یادآورشد که در دولت سیزدهم تعداد سینماها و فروش سینما رشدی قابل توجه داشت. بنیاد صنایع فرهنگی را تاسیس کردیم.

اولویت ‌های دولت چهاردهم از نظر وزیر کار

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اولویت‌هایی که دولت چهاردهم باید به آنها بپردازد را برشمرد.

 سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت تاکید کرد که اولویت مهم دولت چهاردهم باید سفره و معیشت مردم با کاهش نرخ تورم، متناسب‌سازی حقوق و کمک‌های معیشتی باشد.

بذرپاش: رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بر اساس اعلام رییس‌کل بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد که این عدد جزو اعداد کم سابقه است.

 مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: رشد ترانزیت کشور در سه ماهه امسال نسبت به سه ماهه سال گذشته که در گزارش سازمان گمرک منتشر شد، خبر خبر خوب و امیدوار کننده‌ای است که مدیون پیگیری‌ها و سفرهای رییس‌جمهور شهیدمان است.

وی این رشد را ۵۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: رشد ترانزیک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۸ درصد رشد داشت. این رشد رکورد بی‌سابقه‌ای در ترانزیک کشور را ثبت خواهد کرد. ترانزیک جاده‌ای هم طی مدت مشابه ۶۹ درصد رشد یافته است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار پزشکی قانونی کشور گفت: جانباختگان سوانح جاده‌ای در دو ماهه ابتدایی امسال ۱۰ درصد کاهش یافته است. اگر این درصد تا پایان سال ادامه یابد، قانون برنامه هم عینیت یافته است.

بذرپاش از حضور سرپرست ریاست جمهوری برای افتتاح پروژه رشت - کاسپین در روز پنج‌شنبه (۳۱ خرداد) خبر داد و افزود: این پروژه شبکه کریدوری جنوب به شمال کشور را تکمیل می‌کند و دریای خزر را به  خلیج‌فارس متصل می‌کند. اگر رییس‌جمهور شهید زنده بود، این پروژه به دست ایشان افتتاح می‌شد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام رییس‌کل بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۲ مثبت ۷.۱ شد. این عدد جزو اعداد کم سابقه است. این عدد در ابتدای دولت منفی ۱۳ درصد بود. مقایسه این دو عدد به خوبی گویای تلاش‌های رییس‌جمهور شهید است هر چند که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سخنان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدوارم نامزدها سخنان دقیق و درست بگویند و البته خدا به سخنان درست برکت می‌دهد.

بذرپاش از تحویل ۵۶۰ هزار واحد در پروژه ملی مسکن خبر داد و افزود: عدد پروژه بزرگ مسکن در پروژه ملی مسکن از  ۲ میلیون ۶۵۳ هزار واحد عبور کرد. از زمان ابلاغ سهمیه استان‌ها در آبان ۱۴۰۰ این عدد حاصل شده است. این عدد در بخش مسکن کم سابقه است که امیدوارم در دولت آینده ادامه یابد.

وی ادامه داد: از ۵۵۰ هزار مسکن روستایی که در این دولت آغاز شده حدود ۳۰۰ هزار تحویل مردم شده است و حدود همین مقدار نیز از طرف دولت به آن اضافه شده که امیدوارم ۵۵۰ هزار واحد روستایی تا پایان سال به ۸۰۰ هزار واحد برسد.

وزیر راه و شهرسازی از صدور مجوز ساخت ۲۹۰ هزار واحد در بافت فرسوده خبر داد و گفت: این عدد هم از آمار بی‌سابقه در بخش بافت فرسوده بود. امیدوارم در دولت آینده نظام تسهیلاتی در بافت فرسوده ادامه یابد.

بذرپاش با اشاره به حواشی ایجاد شده در بخش قیمت‌گذاری بلیط هواپیما و قطار، تصریح کرد: دیوان عدالت اداری حکمی داد که به نظر ما وارد نبود و اعتراض کردیم. رییس دیوان عدالت اداری دستور توقف این حکم را داد، اما نامه‌ای دیدم که دستور توقف هم لغو شده است. ما این طور نمی‌توانیم هیچ مسوولیتی را در حوزه قیمت‌گذاری بلیط بپذیریم و این یعنی نظام عرضه و تقاضا قمیت را مشخص می‌کند. نامه‌ای نوشتیم و امیدوارم جناب مخبر در شورای سران قوا برای این مسئله تمهیدی بیندیشند. مصالح کشور اقتضا نمی‌کند که در بازاری که محدودیت عرضه داریم و ناترازی جدی در عرضه و تقاضا وجود دارد، بگوییم بازار، قیمت بلیط را تعیین کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بازار زمانی می‌تواند قیمت‌گذاری کند که نظام عرضه و تقاضا متعادل باشد و تقاضاها، پوشش داده شود. فاصله عرضه و تقاضا در بخش بلیط هواپیما و قطار زیاد است. شورای عالی هواپیمایی می‌تواند نرخ‌گذار باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ سقف اجاره را مصوبه شورای مسکن استان تعیین کرده‌اند و دو سه استان باقی مانده که به زودی به اتمام می‌رسانیم و هفته آینده سقف اجاره مسکن را به سراسر کشور ابلاغ می‌کنیم. برای اولین بار دولت با این ابزار مداخله بیشتری در بازار اجاره بها می‌کند.

بذرپاش ادامه داد: مقررات جدی در این قانون پیش‌بینی شده که ممکن است در ابتدای اجرای آن برخی از جمله مشاوران املاک و سایرین فکر کنند که چه اتفاقی افتاده است، نگران نباشند، هیچ اتفاقی نیفتاده این قانون قدری به نظام‌مند شدن بازار اجاره خانه کمک می‌کند. با اجرای این قانون حتما قیمت‌ها در بازار اجاره بها شکسته می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت اجاره بهای هر استان را متناسب با تورم همان استان ابلاغ می‌کنیم. متاسفانه نرخ اجاره بها در استان‌ها با تبعیت از تهران، تعیین می‌شود که با اجرای این قانون این رویه، اصلاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی برای حضور خبرنگاران از طرف این وزارتخانه در محل پروژه‌های در حال ساخت و تحویل شده به مالکان‌شان در استان‌های مختلف برای راستی‌آزمانی سخنانش اعلام آمادگی کرد .

وزیر کشور: همه سلایق و گروه‌های سیاسی مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند

وزیر کشور با بیان اینکه امیدوارم حداکثر مشارکت اتفاق بیفتد، تصریح کرد: از همه سلایق و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم در میدان باشند و مردم را به شرکت در انتخابات دعوت و تشویق کنند.

 احمد وحیدی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: قانون از ما خواسته است تا انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان برگزار شود. آنان نیز استدلال خودشان را در برگزاری انتخابات الکترونیک در انتخابات مجلس داشتند.

وی ادامه داد: شلوغی انتخابات مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نیست به همین دلیل شورای نگهبان ترجیح داده است که انتخابات ریاست جمهوری اینگونه (دستی) برگزار شود، البته زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک فقط در برخی کلان‌شهرها قابل اجرا بود.

وزیر کشور از پیش‌بینی ۳۰۰ شعبه اخذ رای در خارج از کشور خبر داد و افزود: به دلیل حضور حجم قابل توجهی از شهروندان کشورمان در حج و عتبات عالیات، پیش‌بینی شده تا با هماهنگی با مقامات عربستان و عراق بخشی از صندوق‌های اخذ رای در شهرهای مختلف این دو کشور استقرار یابند.

وحیدی با اشاره به امنیت انتخابات، گفت: دو عنصر امنیت و سلامت برای وزارت کشور بسیار اهمیت دارد. با محوریت فراجا و کمک بسیج امنیت انتخابات را برقرار می‌کنیم. حدود ۱۷۰ - ۱۸۰ هزار نفر در این زمینه فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نصاب خوبی به دست آمد. جسته و گریخته شنیده‌ایم که برخی‌ها حرفهای غیرصحیح می‌زنند، این حرفها فضای فعلی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و انسان را نسبت به گوینده آن، مشکوک می‌کند. نباید در انتخاباتی که گذشته است، ایجاد شک کرد. ما قصد ورود قضایی به موضوع نداریم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اجازه دارند در شعب اخذ رای و هیات‌های اجرایی نماینده داشته باشند. آنان می‌توانند سر صندوق اخذ رای و زمان شمارش آرا حضور داشته باشند.

احمدی گفت: با رعایت توصیه‌های وزارت کشور از سوی نامزدهای انتخابات مشکلی به وجود نمی‌آید، به خصوص در روزهای آخر تبلیغات انتخابات.

وی مشارکت عمومی در انتخابات ریاست جمهوری را افزایشی دانست و گفت:‌ اعداد نظرسنجی‌ها روز به روز مشارکت بهتری را نشان می‌دهند. امیدوارم حداکثر مشارکت اتفاق بیفتد. از همه سلایق و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم در میدان باشند و مردم را به شرکت در انتخابات دعوت و تشویق کنند.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    3

    رشد اقتصادی دروغینی که در سفره معیشت مردم تأثیری نداشته باشد به درد لای جرز می خورد!

  • کوروش
    3

    خاندوزی جان اشکال ندارد با عملکرد سه ساله ی جنابعالی عکس یادگاری می گیریم نفری یک کیلو گوشت یک میلیون تومنی دستمون می گیریم وعکس می اندازیم
    اما صبر کن تا یک میلیون گیرمون بیاد

  • ناشناس
    5

    ما مالباختگان بورس به حرف های مسئولان بلند پایه  گوش کردیم و به جای دلار و سکه"سهام خریدیم و بعد از ۴ سال سرمایه‌گذاری هنوز هم در زیان سنگین هستیم و در حسرت  اصل پولی هستیم که سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، واقعا چرا باید همیشه کسی که کار درست کرده تنبیه بشه؟ چرا اصلا کسی پاسخ گو نیست؟ اصلا دردمان را به کی بگیم؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      به جای اینکه بورس بازی کنی و سودهای بادآورده و نامشروع را وارد زندگی خود کنی کار درست این است که سرمایه خود را ولو اینکه اندک باشد در راه کسب و کار تولیدی یا خدماتی به کار بگیری که این نوع کسب درآمد به شرطی که قواعد شرعی در آن رعایت شده باشد به حلال نزدیکتر است!

    • ناشناس
      2

      واقعا درآمد دلالی و خریدن خودرو از کارخانه و فروختن در بازار آزاد نامشروع هست یا بورس مشخصه از اون انسانهای عقب مانده هستی که مملکت را به این روز انداخته اند.

  • جوجوله
    1

    گفتن وا خدا چیکار کنیم پزشکیان داره میاد باید با صندلی بای بای کنیم

  • ناشناس
    1

    توو حیاط دو تیم شدن یه دست گل کوچیک بازی کردن

  • ناشناس
    2

    آه و ناله سهامداران به آسمان ها رسیده حتی ایران اینترنشنال از شما بهتر مشکل سهامداران را می دونه امروز می گفت قیمت سهام ها به سال ۹۸ برگشته ولی شما به شاخص کل برای جلوگیری از آبرو ریزی بیشتر اجازه نزول بیشتر نداده اید هیچ تناسبی بین شاخص کل و قیمت سهام ها وجود ندارد

  • ناشناس
    2

    خان دوز نمیدانم دوزنده زبردستی بودن .ویااینکه برای خان هادوزندگی میکردن بهرجهت واقعیت روقبول کن

  • ناشناس
    1

    مطمئنا دروغ میگن پایه اصلی رشد اقتصادی بازار سرمایه هست وقتی که بازار سرمایه هر روز عددهای پایین تر را نشون میده چطور رشد اقتصادی وجود داره این حرفها شیره مالیدن بر سر مردمه وقتی دولت رئیسی از اول موتور رشد اقتصادی کشور(بورس) را خاموش کرده رشد اقتصادی متصور نیست.

  • ناشناس
    2

    این هیئات دولت چه حرف نازه ای دارد برای مردم بگوید ،اصلا حرف حسابی دارد ؟؟؟؟!!!!!

  • 00000
    2

    و اما نه دولت ۱۳ را تا پایان بردین نه دولت ۱۴ را کرسی دارین

  • ناشناس
    2

    شما که میگید ما بالای دومیلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم و رشد اقتصادی ۵درصد داریم پس چرا با توجه به آزاد سازی بالای ۹۰درصد قیمت کالاها ورشد ۶۰درصدی مالیات طی این چند سال وافزایش ۱۰تا۲۰برابری قیمت کالاها ظرف همین دوسال ونیم روز به روز اوضاع اقتصادی وسقوط ارزش پول ملی، بورس وزندگی مردم و کارمندان و بازنشستگان به قهقهراء می‌ره ، پس پول نفت که میگید کجا می‌ره تازه در تخفیفی ۴۰درصد که به چین میدهیدو خودروهای درجه دو چینی وارد میکنید در ازای آن تخفیف نفت به چین تلافی آن با سه تا چهار برابر قیمتشون نسبت به خرید از چین از دل ایرانیان در می آورید

  • ناشناس
    1

    به عمل کار برآید ...به سخندانی نیست

  • دیوید
    1

    خیانت بورس = روحانی وجهانگیری وربیعی وآخوندی لامذهب.

    نظرات شما -
    • دیوید
      0

      درسته که من افغانی هستم اما الان توی ایران شهروند هستم زنده باد جلیلی

  • ناشناس
    0

    یک مشت اراجیف

  • ناشناس
    0

    از شما شنگ وپاقازه ها چه کاری بر می اید الی یه مشت دروغ ودغل واراجیف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها