سیاستمداران آمریکایی به جای اتهام‌زنی به چین «سئوال تکان دهنده» کودکان غزه را پاسخ دهند

اخیراً یک کودک در نوار غزه مهمات ساخت آمریکا را که تانک‌های اسرائیلی استفاده می‌کردند، برداشته و جلوی دوربین «سئوالی تکان دهنده» از مردم آمریکا پرسید: «شما (آمریکایی‌ها) مالیات می‌دهید تا ما را بکشید؟ این (گلوله توپ) مالیات شماست، این (خرابه‌ها) مالیات شماست.»

سیاستمداران آمریکایی به جای اتهام‌زنی به چین «سئوال تکان دهنده» کودکان غزه را پاسخ دهند

 لوئو لایی آن، تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار چین در ادامه نوشت: از زمان آغاز این دور از درگیری فلسطین-اسرائیل، تابحال عملیات نظامی اسرائیل موجب کشته شدن بیش از 37 هزار فلسطینی از جمله 15 هزار کودک شده است. اکثر کودکان در نوار غزه از آسیب‌های روانی شدید و مشکلات شدید سلامتی رنج می‌برند. غیرنظامیان غزه شدیدا در رنج و عذاب به سر می‌برند و ایالات متحده مسئولیتی غیرقابل جبران دارد. آمریکا از یک سو کمک‌های ناچیزی به غزه می‌فرستد اما از سوی دیگر صدها هزار تن سلاح مرگبار در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. بر اساس افشای مقامات پیشین و مقامات فعلی ایالات متحده، از اکتبر سال گذشته به این طرف، دولت بایدن به طور مخفیانه بیش از 100 طرح جداگانه فروش تسلیحات به اسرائیل را تصویب کرده است.

سیاستمداران آمریکایی با ادامه وخامت وضعیت بشردوستانه در غزه و با توجه به با نیازهای انتخابات داخلی، گاها از دولت اسرائیل «انتقاد» می‌کنند. در اوایل ماه مه، ایالات متحده صراحتا اعلام کرد که به ارتش اسرائیل اجازه حمله به رفح را نخواهد داد، در غیر این صورت تحویل بمب‌های سنگین به اسرائیل را متوقف خواهد کرد. با این حال، حدود 10 روز بعد، دولت بایدن اعلام کرد که مجموعه جدیدی از تسلیحات و مهمات به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در اختیار اسرائیل قرار خواهد داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل سه شنبه 18 ژوئن (29 خرداد)، گفت که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، به او تضمین داده که دولت بایدن تلاش می‌کند محدودیت‌های اخیرا در خصوص ارسال اسلحه به اسرائیل را لغو کند. 

محدود کردن عرضه تسلیحات ابزار مهمی برای ایالات متحده به منظور مهار اسرائیل محسوب می‌شود، اما واشنگتن از قول خود در این مورد عقب نشینی کرده است. این امر باعث می‌شود مردم یک نکته را واضح‌تر ببینند: به اصطلاح «نارضایتی» سیاستمداران آمریکایی از اسرائیل تنها پوششی برای منحرف کردن فشار افکار عمومی است چرا که حمایت واقعی از اسرائیل با تسلیحات، رویکرد واقعی آنهاست.

بر اساس افشای رسانه‌ها، دولت بایدن عمیقاً با منافع مجتمع نظامی-صنعتی گره خورده است؛ نه تنها تعداد زیادی از مقامات مهم مانند وزیر دفاع و وزیر امور خارجه فعلی به طور جدایی ناپذیری با غول‌های صنعتی-نظامی مرتبط هستند بلکه شرکت‌های مختلف نظامی-صنعتی و کنسرسیوم‌های بزرگ پشت سر آنها نیز مبالغ هنگفتی را برای حمایت از تیم انتخاباتی بایدن خرج کرده‌اند.

اما مضحک اینجاست که سیاستمدارانی مانند «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اخیراً بارها چین را به «حمایت از عملیات نظامی روسیه» متهم کرده و مدعی شده‌اند که چین «به جنگ دامن می‌زند». بحران اوکراین تا به امروز گسترش یافته، اما چه کسی آغازگر است و چه کسانی در پشت صحنه آتش افروزی می‌کنند؟ پاسخ بر همه واضح است. چین نه تحریک کننده و نه یکی از طرفین ذیربط بحران اوکراین است؛ این کشور به طرف‌های درگیر تسلیحات ارائه نکرده و صادرات اقلام دو منظوره را که به طور گسترده توسط جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده، به شدت کنترل می‌کند. این سیاستمداران به جای فرافکنی علیه چین، باید به «سئوال تکان دهنده» کودکان غزه پاسخی قانع کننده و به مردم فلسطین توضیحی ملموس بدهند.

مدت‌هاست که ایالات متحده جنگ‌هایی را در سرتاسر جهان به راه انداخته و سپس به‌عنوان به اصطلاح «ناجی» عمل کرده است. با این حال، برخی همیشه در خصوص ایالات متحده توهم داشته‌اند، اما کشورهای درگیر در گرداب درگیری گرفتار شده‌اند، کشورهای منطقه آسیب‌های زیادی دیده‌اند و مجموعه‌های صنعتی-نظامی آمریکا مبلغ هنگفتی به دست آورده‌اند... همین حقایق تلخ کافی است تا مردم جهان در قبال عملکرد این مثلا «ناجی» جهانی هوشیار باشند.

منبع: رادیو بین المللی چین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این بچه نخبه عرب است،،،،،
    چقدر نخود مغز هستید که هنوز همه را مثل خودتون میبینید!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها