حل مشکلات توسط هنر از نظر قالیباف: یک وانت قدیمی دیدم که درب عقب و چراغ نداشت اما راننده با لنگ برای خودش کمربند درست کرده؛ این قدرت فرهنگ و هنر است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاستمداران نباید در کار تخصصی هنرمندان دخالت کنند، گفت: بر اساس موازین انقلابی هنر باید منجر به تحول در جامعه شود.

حل مشکلات توسط هنر از نظر قالیباف: یک وانت قدیمی دیدم که درب عقب و چراغ نداشت اما راننده با لنگ برای خودش کمربند درست کرده؛ این قدرت فرهنگ و هنر است

محمدباقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نشست با استادان و نخبگان حوزه فرهنگ و هنر در تشریح نگاه خود به مسائل فرهنگی و هنری اظهار داشت: ما سیاستمداران نباید در کار تخصصی همانند حوزه های هنری دخالت کنیم.

 قالیباف با بیان این پرسش که در حوزه هنری های نمایشی چه حرفی برای گفتن دارم، گفت: در حوزه هنر تجسمی در شهرداری تهران بسترهای زیادی را فراهم کردیم. باید به این نکته توجه داشت رئیس قوه مجریه در حوزه بهداشت، به اتاق عمل نخواهد رفت و در رابطه با نحوه عمل جراحی اظهار نظر نخواهد کرد؛ بلکه باید زیرساخت‌های مربوط به هر حوزه را فراهم سازد و مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به ضررهای اقتصادی فیلترینگ و در انتقاد از سهم ناچیز ایران از بازار گیم در جهان گفت: در خصوص گردش مالی بازار گیم جهانی آمار مختلفی منتشر شده که کمترین آمار منتشر شده حدود ۲۱۰ میلیارد دلار در سال است که تنها ۱۰ میلیون دلار از این گردش مالی سهم کشور ما است؛ اصلا می توانیم این آمار را مطرح کنیم؟

قالیباف بیان کرد: ما در یک پنجره طلایی جمیعتی هستیم که بیشترین نیروی جوان را داریم. این جوانان نشان داده اند که نیروهای خلاق و بااستعدادی نیز هستند. نتیجه داشتن این نیروی جوان چه شد؟ یا تکی از کشور می روند و یا شرکتی همه با هم از کشور می روند، برخی آنها نیز با استفاده از تمامی ظرفیت های کشور با کمترین قیمت به خارج از کشور خدمات ارائه می دهند! در حالی که ما فرهنگ چند هزار ساله ای داریم که مغفول مانده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم فرهنگ را تولید و مصرف می‌کنند، دولت صرفا باید کار تولی‌گری را برعهده دارد. دولت نباید در حوزه مدیریت داخلی این بخش دخالت کند. هنرمندان باید به خانه‌های خود یعنی عرصه فرهنگ و هنر بازگردند و خودشان این حوزه را اداره کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مدیران در حوزه فرهنگی و هنری بلاتکلیف هستند، طی ۱۲ سالی که شهردار تهران بودم، خیلی تلاش کردم تا بتوانم سنگ صبور خانه هنرمندان که در شرف انحلال بود، باشم؛ در آن مقطع با ریش گرو گذاشتن از انحلال خانه هنرمندان جلوگیری کردیم.

قالیباف بیان کرد: در دوره ای میزان تلفات ناشی از تصادفات بسیار زیاد بود که مهمترین عامل آن نبستن کمربند ایمنی بود. برای حل این معضل ۶ ماه فرصت پیشنهاد شد من عنوان کردم طی ۶۰ روز این مشکل را برطرف می کنم و پس از این مدت ۷۵ درصد کمربندهای ایمنی خود را خواهند بست و خوشبختانه با کمک شما و کارهای فرهنگی توانستیم این مهم را به انحام برسانیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل از هنر استفاده کرد؛ گفت: در همان مقطع زمانی، نزدیک میدان ولیعصر (عج) یک ماشین وانت بسیار قدیمی را دیدم که در عقب و چراغ ندارد، شن بار زده بود، راننده آن هم یک پیرمرد ۷۰ ساله بود که عینک ته استکانی به چشم داشت، در واقع این وانت چهار تا چرخ داشت که فقط بتواند حرکت کند، دیدم راننده با لنگ برای خودش کمربند درست کرده است. این قدرت فرهنگ و هنر است.

وی افزود: من نگاهم انقلابی است و برای موازین انقلاب جان خود هم تقدیم می کنم. بر اساس همین موازین انقلابی است که می گوییم هنر باید تحول را انجام دهد. برخی بر این باورند که در هنر ارزش ها کنار گذاشته می‌شود؛ در صورتی که اینگونه نیست. تمامی ارزش‌های دینی، ارزش‌های انسانی هستند؛ مگر می‌توان ارزش‌های انسانی را زیرپا گذاشت؟

قالیباف اظهار کرد: حتما بنده و امثال بنده مقصر وضعیت اقتصادی امروز کشور هستیم. بنده بیش از ۴۰ سال است در سطوح مختلف مدیریت می کنم، من نوکری بچه های حوزه هنر و فناوری را می کنم. ما می توانیم مشکلات را حل کنیم، اجازه ندهید فرصت ها را از دست دهیم.

 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 38
  • نتالبی
    0

    تو حمام های قدیمی لنگ می بستند.

  • ناشناس
    0

    تازه با لنگ یه سیسمونی ای هم به هم زده بود که نگو
    این قدرت هنر ساقیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فقط یادش رفته اون یکی که گفت لنگ و نون خشک و مردم ایرانو سرزنش کرد الان به چه روزی افتاده!
      آقایون که بالانشینید مراقب باشید روزگار بدجور تلافی میکنه

  • ناشناس
    0

    قشنگ ملاک تایید صلاحیت روتوشورای نگهبان فهمیدم دفعه بعدتایید میشم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقای قالیباف این استفاده از یک ابزار به جای دیگری از سر نداری است این هنر نیست که من بجای قاشق با دست غذا بخورم چون قاشق ندارم

  • J
    0

    این مردک اصلا معنی فرهنگ رو میدونه ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    حیف ازایران نابودشدرفت

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    عدم صداقت باعث میشه با کلام خودم خاک رو بریزم روی سرخودم! از بی هنری شماهاست چپ و راست فرقی ندارد اگر در اداره کشور هنر داشتین آن راننده سوار بر یک خودرو شیک و سالم بود!!! بالنگ مگر می‌شود از خطرات جانی محافظت کرد آقای مدیر آقای مسول آقای رییس مجلس؟؟؟

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    مردم ببینید برداشت رییس جمهور خودرا از هنر!!! وانت فرسوده سوار شدن مردم از بی هنری شماهاست!!! رییس مجلس تفکرش این باشه وای ب تفکرات نمایندگان!!!

  • دانشجویان رشته ریاضی
    40

    سلام و درود خدا به قالیباف.
    مرد میادین سخت فرهنگی و اقتصادی و سیاسی.
    رأی ما جمعی از دانشجوان رشته ریاضی ورودی 1400 فقط قالیباف یا جلیلی.
    ما به عقب بر نمی گردیم. ای امثال ظریف.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سس ترم برو فکر نون باش که خربزه آبه

    • ناشناس
      0

      آقای قالیباف اگر عقب ماندگی اقتصادی دلیلش شما ها هستید(طبق اظهارات خود ایشان دراین نشست) پس بگذارید دیگران بیایند که با تفکرعقب مانده شما فرق دارد تفکر شماست که عقب مانده ایم

    • ناشناس
      0

      در دوره اول روحانی طلاکمتر از 20درصدگران شد ودر دوره سه ساله شهیدجمهور رئیسی طلا بالای 300درصدگران شد آقای قالیباف شما می خواهید راه اقتصادی را دنبال کنید

    • ناشناس
      0

      اینکه یک کاندیدا متخصص جراحی قلب است نشان از ضریب هوشی بالای اودارد نه اینکه با حسادت آنرا بخواهید نقطه ضعف او بخوانید «مگر رئیس جمهور با دنیا جنگ دارد که ما یک نظامی را انتخاب کنیم »از این جمله ها زیادمیتوان ساخت تا کاندیدا راتخطئه کرد اینگونه حرفها نشان از نقطه ضعف است تا تحلیل سیاسی

    • ناشناس
      0

      اونی که خوندی رایاضی نیستا!! ریاضی هوش و سواد میخواد یعنی مخ میخواد که تو......................!!

    • چای دبش باغ ازگل
      0

      کدام دانشگاه کسب تحصیلات می‌کنی؟؟؟

  • ناشناس
    0

    راننده پیکان وانت می تواند از ترکیه برای خودش لنگ و درب ماشین بخرد!
    # سیسمونی گیت *

  • ناشناس
    0

    خدایا چی بگم اگه قالیباف رییس جمهور بشه هنر را چه کنیم اگه جلیلی بشه باید یک مترجم بیاریم حرفهایش را ترجمه کند

  • م۰د
    0

    بنده خداازترس جریمه بوده نه قدرت فرهنگ یاسلامتیش اگرنه ماشینشودرست میکرد

  • سنجش
    0

    واقعا چه درک بالایی از هنر داری ...شورای نگهبان هم به همین خاطر تو را تایید کرده....هنر لُنگی یعنی همین ...دستمال،لنگ ...

  • ناشناس
    0

    آقای قالیباف و ولایتی برای حل مشکلات خیلی به لنگ متوسل می شوند، این خوب نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جمعیت موتلفه متوسلین به لنگ و قدیفه

  • ناشناس
    0

    شما دانشجویان ریاضی از روش حل مسئله یعنی همون روش حولیزاسیون خوشتون امده ؟!!!

    تمام بدبختی امروز کشور عملکرد دانسجویان زمان پهلویه که تا دوکلاس درس میخوندند سربه استان بیگانگان می سایدند مخصوصا لنین را دوست داشتند یا میخواستند ایران را اسلامی بکنند و کردند دیدیم

  • ناشناس
    15

    قالیباف مرد بزرگ ایران

  • ناشناس
    0

    ایضا قدرت شعور تو .تازه ناهار نون خشکم میخورد

  • ناشناس
    0

    این اوج صریب هوشی است ثبت بشه فرمول جدید مشکلات پارچه بافان و لنگ اندازان و حمامیام را در طول ۴ سال مدیریت ایشان حل خواهد کرد چند وجهیه 🤣

  • رضا
    0

    اتفاقا این مثال بسیار خوبی از سبک مدیریت ماست که در هر عرصه ایی به یک بعد می چسبیم وبقیه ابعاد رو رها می کنیم.مومن اون ماشین اصلا صلاحیت فنی حضور در شهر رو نداشته ،دلت خوشه ازترس جریمه طرح کمربند،لنگ بسته،مثل خط ویژه فعلی که دههامامور آنرا دروازه بانی می کنن اما از ضلع دیگرخیابان موتوری ها خلاف جهت رانندگی میکنن مامورها باهاشون کاری ندارن،یا طرح حجاب و....

  • ناشناس
    0

    در کارنامه گذشته و آینده است نامی از بازنشستگان و بویژه کشوری های مظلوم نمی‌بینم ، نکنه مثل برخی مسئولان موجودیت بازنشسته را قبول نداری ؟!

  • ناشناس
    1

    کاشکی همه احترام هم دیگر نگه میداشتن

  • ناشناس
    0

    بنده خدا راننده وانت !

    یعنی با لنگ درب درست کرده بعلاوه چراغ
    چطوری ؟؟!!

  • ناشناس
    0

    حدیث زیبابی میگوید
    از نادانی مرد همان بس که از نادانی خود نادان باشد
    مناظره ها افکار را کالبد شکافی کرد و علت عقب ماندگی کشور و ورشکستگی ملت را نشان داد
    پیش بسوی توسعه علمی با دکتر مسعود قهرمان ایران

  • ناشناس
    0

    خیلی جالبه بازنشستگان فرهنگی مهر ماه سال ۱۴۰۲ باتوجه به اینکه 24 ماه کامل با رتبه بندی خدمت نموده اند از 24 ماه 18 ماه  رتبه بندی در احکامشان محاسبه شده ولی بازنشستگان فرهنگی مهر ماه سال 1400 فقط برای 1 روز رتبه بندی  کامل در احکامشان محاسبه شده  این از نتایج آئین نامه نویسی مجلسی بوده که قاليباف مسئول آن بود، این آقا فکر کنم  اصلا آئین نامه را ندیده و مطالعه نکرده!!!

  • ناشناس
    0

    جالب اينه از نظر بزرگان و ريش سفيدهاي مملكت اينها صلاحيت دارند...

  • پرسشگر
    0

    این آقای طرفدار هنر که تفاوت متریال لنگ را از جنس کمربند ایمنی تشخیص نمیدهد میخواد رئیس جمهور هم بشه ؟ مثل اینکه به جای کلاه ایمنی بگیم موتورسوار ها کلاه بافتنی بگذارند .

  • شاهین
    0

    امام علی (ع) می فرماید: همانا ویرانی زمین به دلیل تنگدستی مردم است، و تنگدستی مردم، به جهت غارت اموال از طرف زمامدارانی است که به آینده حکومتشان اعتماد ندارند.
    روایت شما: در همان مقطع زمانی، نزدیک میدان ولیعصر (عج) یک ماشین وانت بسیار قدیمی را دیدم که در عقب و چراغ ندارد، شن بار زده بود، راننده آن هم یک پیرمرد ۷۰ ساله بود که عینک ته استکانی به چشم داشت، در واقع این وانت چهار تا چرخ داشت که فقط بتواند حرکت کند، دیدم راننده با لنگ برای خودش کمربند درست کرده است. این قدرت فرهنگ و هنر است.
    برداشت شما جای تاسف دارد.
    حاصل عمر و تلاش پیرمرد 70 ساله این مملکت با مدیریت امثال شما میشه یه وانت که فقط 4 تا چرخ داشته که باهاش امرار معاش میکرده و از ترس جریمه شدن با لنگ براش کمربند ایمنی درست کرده إ
    این تاثیر هنر و فرهنگ نیست. این تاثیر سوء مدیریت شماست که تا عمق جان مردم رسوخ کرده.

    ای ستمگر ستم مکن چندان
    که به مظلوم کار گردد تنگ
    زان حذر کن که آورد روزی
    دامن عدل کردگار به چنگ

  • ناشناس
    0

    برای همینه وقتی که در مورد انتخابات می گویند خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است، امثال قالیباف قدرت درکش را ندارند.

  • ناشناس
    0

    حالا اگر تصادف کنه اون لنگ کار کمربند رو انجام می ده؟؟؟؟

  • نا شناس
    0

    اشکال ندارد جناب قالی باف جبهه مقاومت را عشق است مردم‌کی هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها