بیانیه سعید جلیلی خطاب به مردم ایران

سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از همۀ مردم، نامزدهای انتخابات و هواداران آن‌ها، با هر سلیقه و گرایشی که در فرایند انتخابات فعالانه حضور داشتند و بر شور و نشاط انتخابات افزودند، تشکر و قدردانی کرد.

بیانیه سعید جلیلی خطاب به مردم ایران

متن بیانیه «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است؛
 

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم پرمهر ایران! انتخابات هشتم تیر یک جلوۀ دیگر از مردم‌سالاری دینی بود که نشان داد در جمهوری اسلامی اختیار با مردم ایران است.

حضور معنادار شما در پای صندوق‌های رأی را ارج می‌نهم و به همۀ هم‌میهنانی که با حضور خود جمهوریت نظام و مردم‌سالاری دینی را پاس داشتند، درود می‌فرستم.

باید از همۀ مردم، از نامزدهای محترم و از هواداران آن‌ها، با هر سلیقه و گرایشی، تشکر کرد که در فرایند انتخابات فعالانه حضور داشتند و بر شور و نشاط انتخابات افزودند.

همۀ کسانی که مسئولانه در این ایام نقشی آفریدند، چه به اینجانب رأی داده باشند و چه به دیگران گرایش داشتند، نزد خدا مأجورند و بر هیچ کس سرزنشی روا نیست.

در همین راستا، از آقایان پورمحمدی، پزشکیان، زاکانی، قاضی‌زاده و قالیباف قدردانی می‌کنم که با حضور خود این انتخابات را به صحنۀ انتخاب و اختیار مردم ایران بدل کردند.

اکنون، مردم ایران هستند که باید انتخاب کنند. دور دوم انتخابات فرصت دوباره‌ای است تا مردم در فضایی پرنشاط ولی به‌دور از هیاهو به گفت‌وگو پیرامون آیندۀ ایران بپردازند؛ بشنوند، بیندیشند، مقایسه کنند و انتخاب کنند.

ازاین‌رو، هفتۀ پیش رو را یک فرصت بزرگ کم‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می‌بینم: هفتۀ گفت‌وگو و مناظره پیرامون تصمیم برای آیندۀ ایران.

من همه را، همۀ مردم ایران را به نقش‌آفرینی بیشتر فرامی‌خوانم تا فعالانه در این امر که به سرافرازی ایران می‌تواند بینجامد مشارکت کنند.

زن و مرد، پیر و جوان، شهری و روستایی، رفیق یا رقیب، اهل این جبهه یا دل‌بسته به آن جناح، همه و همه، باید حتی رقابتمان هم به قوی‌تر شدن ایران عزیز، به سرافرازی هر چه بیشتر پرچم بلند سه‌رنگ، به احیای شکوه تمدنی و فرهنگی ایران بزرگ اسلامی بینجامد.

در همین راستا، وظیفۀ خود می‌دانم تا برای این مردم عزیز بیش از گذشته به تبیین نگاه و رویکردی بپردازم که باور دارم در این بزنگاه تاریخی برای جهش این میهن و سرافرازی مردم ایران ضروری است.

فاصلۀ هشتم تا پانزده تیرماه فاصله‌ای کوتاه برای برداشتن گامی بلند و تاریخی است. شما نشان دادید در هجوم تردیدافکنی‌ها و یاس‌پراکنی‌ها، در میان انبوه آسیب‌شناسی‌ها و عیب‌جویی‌ها، ایرانی‌ها همچنان به افق‌های بلند می‌اندیشند و در خاطرۀ ملی‌شان، «جهش» یک گزینۀ جذاب و برجسته است.

خوشحالم که نمایندۀ شما بودم تا این تمنای تاریخی و این آرزوی ملی شما آشکار شود. هشت تیر نشان داد، شوق جهش و ذوق ساختن آینده، نیرویی قوی‌تر از ترس و طمع است! نیرویی که می‌تواند نزدیک ده میلیون نفر را، تا رسیدن به قله، بر سر یک هدف بلند، به اتفاق برساند! باید تشکر کنم، از زنان و مردانی که با رأی معنادار خود نشان دادند به یک جهان فرصت برای جهش ایران باور دارند! شما در هشتم تیر نشان دادید جهش ایران با نقش‌آفرینی پرشکوه هر ایرانی دست‌یافتنی است! حالا وقت آن است تا همۀ مردم ایران را با این راه پرافتخار همراه کرد! من باور دارم، آن چه شما در هشت تیر بر سر آن به اتفاق رسیدید، حرف همۀ ایرانی‌هاست که می‌توان یک ایران را حول آن متفق کرد! دیگران را قانع کنید، با این مسیر همراه کنید، همه را به این راه دعوت کنید، همه را از راه و رسم جهاد و جهش، آگاه کنید! هرچه این حضور گسترده تر باشد، دولت چهاردهم پشتوانۀ قوی‌تر خواهد داشت تا نه‌تنها با مشکلات واقعی و روزمره مردم در داخل و خارج، روبه‌رو شود، بلکه به هدف‌های بلندی که نشانه گرفته است، دست یابد.

اکنون وقت درنگ نیست! به روستاها بروید و صدای ما را به آن‌ها برسانید، به حاشیۀ شهرها بروید و حرف ما را به آن‌ها بگویید! سراغ گروه‌هایی بروید که سانسور می‌شوند، دیده نمی‌شوند، گویی کسی روی رأی و نظر و انتخاب آن‌ها حساب باز نکرده است... بروید و آنان را از این انتخاب، از این چشم‌انداز، از این دوراهی که پیش رو ی ملت ایران قرار گرفته است، آگاه کنید.

چون من روی آن‌ها حساب باز کرده‌ام؛ روی همۀ آن‌ها، «همۀ» مردم ایران! دولت نقش‌آفرین وقتی می‌تواند از یک جهان فرصت برای یک ایران جهش بهره ببرد که به هر ایرانی متناسب با استعداد و توانایی او، نقشی بسپارد و او را در این حرکت بزرگ سهیم کند. یک دولت عدالت‌محور برای رفع فساد و تبعیض به پشتوانۀ محکم مردمی نیاز دارد تا بتواند راه دولت پرتلاش شهید رئیسی را با شتاب بیشتر بپیماید.

باور دارم با هم‌افزایی نیروی همۀ ایرانیانی که به شعارهای مشترکمان، یعنی عدالت، آزادی، استقلال، ایمان و جمهوریت باور دارند، ولو با اختلاف سلیقه‌ها، می‌توان یک دولت توانمند تشکیل داد که ورای لابی‌های قدرت و ثروت، کشور را در این بزنگاه به سمت قله‌ها جهش دهد. دولتی که از پشتیبانی قوی مردمی برخوردار باشد، پناه و پشتیبان همۀ مردم خواهد بود و حقوق اقلیت و اکثریت، موافق و مخالف، همه را تضمین خواهد کرد.

آن چه مرا در این مسیر مصمم نگه می‌دارد، حضور و یاری پرشور شما مردم پرمهر است که برای من یادآور پیمانی است که خداوند از همۀ ما گرفته است تا در برابر گرسنگی ستمدیدگان و شکم‌بارگی ستمگران آرام نگیریم. این راه را بدون حضور و یاری مردم نمی‌توان پیمود! من دست یکایک هم‌میهنان را در این مسیر می‌فشارم، حتی آنان که، به هر دلیلی، هنوز به شناخت دقیقی از دیدگاه‌ها و برنامه‌های این فرزند کوچک ملت نرسیده‌اند.

ما در این مسیر، به همدلی و همبستگی و هماهنگی و هم‌افزایی همه نیاز داریم. همۀ کسانی که ایران را دوست دارند نقشی در این نقشۀ سه رنگ پرشکوه خواهند داشت؛ جز با نقش‌آفرینی همۀ مردم، جهش به دست نمی‌آید! ما برای این هدف بزرگ، به اتفاق نیاز داریم! از برادران عزیزم، آقایان قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده که با ابراز محبت بر اهمیت این اتفاق تأکید نموده‌اند، صمیمانه سپاسگزارم. پانزده تیرماه برای جهش ایران، #به_اتفاق، یک جهان فرصت می‌توان گرفت! «به پا خیزید برای خدا، دوتا دوتا و تنها!» آن گاه، اتفاق بزرگ، نزدیک است!

سعید جلیلی 9تیر1403

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 44
  • ناشناس
    110

    روز جمعه ان شالله با طوفانی انقلابیون یک نه بزرگ به پزشکیان هدیه خواهیم داد. ان شالله به حق مهدی فاطمه زهرا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      مگه پزشکیان ضد انقلابه اخه که انقلابی ها بهش بگن نههههههههه
      دیدگاهتون رو درست کنید
      همه برای این وطن زحمت کشیدن به ریش و تاتو وسط پیشانی که نیست

    • ناشناس
      3

      ما یادمان نرفته وزیر خارجه احمدی نژاد بودی یه کیف دستت گرفته بودی میرفتی مذاکره ، هر بار بهت میگفتن برو خبرت میکنیم . فقط در همین یک جمله . شما اصلا یک کلمه حرف هم نمیزدی حالا هم میخای بشی رییسسس

    • ناشناس
      1

      مثل نخود توی همه اظهار نظرها هستی ،،

    • ناشناس
      2

      اقای جلیلی انشا الله این ۹/۵میلیون نفر اگر بهت رای داده باشند ، در این یک هفته تفکری عمیق داشته باشند و بدانند انچه بر سر ایران امده دستاورد شماست و بی‌شک ایران را برای ایرانیان جهنم تر خواهی کرد و ساختار طالبانی پیش رویمان خواهی گذاشت

    • ناشناس
      2

      ایشون کاربری است با نام دوست خوب از خبرگزاری فارس. کاملا بیکار.

    • ناشناس
      4

      به حق فاطمه زهرا ،جلیلی رای نمیاره.

  • ناشناس
    14

    بله

  • J
    6

    آقای جلیلی عزیز کلا قلمبه سلمبه و نامفهوم زیادمیگی . مگه درس انشائ دوران دبستانه که هر چه کیلویی بنویسی نمره بیشتری گیرت بیاد ؟؟ فقط یک چیزی در متنت قابل توجه بود که گفتی کسانی که با رای معنا دارشان مشارکت داشتن و فلان و بهمان . خواستم بهت بگم اون چیزی واقعا معنا داره ، اون ۶۰ درصدی هستند که اصلان رای ندادن و یعنی شماها رو نمیخوان .البته اگر بفهمی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      از کجا میدونی شاید سی رو بین نامزدها مطابق خواسته ندیدن هر کسی میتونه رای نده اگه دوست نداره دلیل بر رد نیست

  • ترک
    12

    تندروها به جلیلی رای خواهند داد یعنی عقب گرد به چهل سال پیش هر کس هم عاشق عقب ماندن پیشرفت ایران است از ما نیست

    نظرات شما -
    • بهنام
      13

      البته کند روها در هشت سال به اندازه پنجاه سال با برجام پر اشتباه و غلط املایی و برداشت دوگانه و مکانیسم ماشه و بستن قراردادهای مزخرف و زیانبار مثل کرسنت و یا توتال و واگذاری شرکت‌ها مثل هپکو ، کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ، پالایشگاه کرمانشاه ، آلومینیوم اراک و.....کشور را قبلاً به عقب و قهقرا برده بودند .

  • ناشناس
    67

    سلام بر
    #سعید_جمهور

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      فقط بلدید شعار درست کنید !!!!!

  • ناشناس
    73

    جناب دکتر جلیلی عزیز و گرانقدر؛
    بخاطر نظام مقدس، بخاطر رهبر عزیزدل، بخاطر شهدای گرامی و بخاطر تفکر عزت مندانه شما و امثال شما، مجددا پای صندوق های رای می آئیم تا شگرفی بیافرینیم.
    ضمن احترام به دیگر کاندیداهای گرانقدر و بویژه دکتر پزشکیان؛
    ما امیدواریم که در دوره ی دوم ، شما برنده ی انتخابات ریاست جمهوری هستید ان شاءالله.
    # رای ما دکتر جلیلی.
    # به یاد دکتر رئیسی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      عزیرم اولا شگفتی نه شگرفی
      دوما اول درست بنویس بعدا بیافرین

  • ناشناس
    9

    ما فرودستان ایران زمین یک دلی و یک پارچه گی خود را خرج دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهور منتخب ایران زمین خرج خواهیم کرد چه پر شور هم از دکتر مسعود پزشکیان حمایت میکنیم نگم برات بهتره!!!

  • ناشناس
    6

    شما به فکر مردم بودی ، FATF را درست میکردی !!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هر کجا حرف تحریمه پای جلیلی درمیونه

  • ناشناس
    6

    فکر این که تو قراره هشت سال رییس دولت باشی هم وحشتناکه

  • ناشناس
    2

    کلمات وقتی روی کاغذ می لغزند بسیارزیباست لیکن زمانی زیبایی آثارمطلوب خود را دردل وجان انسانها میگذارد که شاهد باشیم برای آن سعادت وجاودانگی که همگی درپی آن هستند کاری ازپیش ببریم . شاهد فقر وغنا نباشیم،فرودست وفرادست درجامعه دینی معنایی برای آن پیدا نشود،اشکهای قشنگ یتیمان وبی پناهان و ره بجا نیافتگان دراین رهگذر عمر را شاهد نباشیم .جایی ازسفره دل خود را با آنان نجوا کنیم ،بیاد داشته باشیم که انقلاب بدون این ولی نعمتان راه بجایی نمیبرد ،شاهد گردن کلفتیهای سیاسیون درگردونه سیاست های مخرب نباشیم .سیاست ترسانیدن را کنار بگذاریم ونه بترسانیم ونه ترسی داشته باشیم .رمز وراز موفقیت را ازخدا بخواهیم واوست که عزت میدهد .

  • همرزم هادی
    6

    جناب جلیلی عزیزدرپاکدستی حضرتعالی هیچ شک و تردیدی نیست ولی برادرعزیز نگرش ودید اکثریت مردم با تفکر مدیریتی تندسازگارنیست این مردم ازاین رویه بشدت خسته اند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      پاکدستیش هم ریاست !!!!

  • ناشناس
    2

    شما رئیس جمهور شوید کار جمهوریت و مردم و ایران با هم تمام می شود

  • ناشناس
    0

    یک مشت شعار تو خالی .
    چرا از مشکلاتی که با عدم تصویب FATF و برجام برای کشور بوجود آورده اید صحبتی نمیکنی ؟ چرا از طرح فیلترینگ و طرح نور یا همان گشت ارشاد که موجب خشونت افسار گسیخته علیه زنان شرافتمند کشور شد حمایت میکنی ؟ شما که امامت صدیقی است به وضوح موضعت را روشن می‌کندو نیازی به توضیح در بیانیه اتان نبود ..

  • یزدی
    1

    کم گوی ورزیده گوی چون در..تا از اندک تو جهان شود پر..اینقدر صغری کبری ندارد..رئیس جمهور بد می‌تواند ایران را متضرر کند اما رئیس جمهور خوب شاید کار زیادی انجام ندهد اما تاثیر کار خوب برمردم مثبت است.جلیلی دایی جان ناپلئون است

  • ناشناس
    0

    گشت ارشاد ترس دلهره استرس زنان ودختران در خیابان حجاب بان در مترو مسمومیت بچه های بیگناه در مدارس فیلترینگ مردم فهیم ایران خودتان سرنوشت تان را به دست بگیرید راه نجات فقط دکتر پزشکیان

  • بهادرخان
    1

    کی واست نوشته جلیلی ؟؟؟!!!! خخخ
    البته بعد ازدور دوم انتخابات ملت و دکتر پزشکیان درس خوبی برات خواهند داد که هزار شب بشینی و ازروش بنویسی . !!!!

  • کوراوقلی
    29

    بنده یک تر ک نژاد وترک زبان هستم.
    اما الحق برنامه وتوانمندی دکتر جلیلی از برادرم دکتر پزشکیان بسیار بالاتر است.
    لذا رای بنده وطرفدارانم دکتر جلیلی است.

  • ناشناس
    0

    این قوم عجب رویی دارند !!!!!!

  • ناشناس
    0

    رأي به سعيد جليلي يعني عقب گرد به مذاكرات بي نتيجه بغداد

  • ناشناس
    1

    آقا درسته آقای پزشکیان عده ای که در ستادش هستن با نظام زاویه دارند و بعضیاشون هم دم از تغییر(نظام) و از این حرفا می زنن اما این عوامل نباید باعث بشه که به ایشان غیرانقلابی وامثال این نسبتها بدیم . وبه تبع خیلی از طرفداراش که ایران را دوست دارند و به انقلاب اسلامی وفادارن نباید این گروه از طرفداراش رو برنجونیم وحتی میشه اینا رو به سمت رای به آقای جلیلی جذب کرد.

  • محمود
    0

    اگر جلیلی رئیس جمهور بشه باید فاتحه ایران را بایدخواند. ظرف چند روز دلار ۱۰۰هزارتمان خواهد.شد ودوران سیاهی خواهد شد.

  • ناشناس
    4

    روز جمعه انشا الله یک بله بزرگ به پزشکیان هدیه خواهیم داد.

  • لطفی
    0

    سلام.میشه لطفا ی هفته وقت هست راجع این قرارداد کرسنت با آقای زنگنه بصورت پخش مستقیم مناظره
    بفرمایید. که ما دلم پاک باشه پا صندوق ببینیم این ضرر چند صد میلیارد دلاری شما به مملکت زدید یا آقای زنگنه. بعد اگر بازم هست مردم خبر ندارند.لطفا ی حرکت انقلابی برا مردم فاش کنید.

  • ناشناس
    0

    آقای جلیلی آدم خوب بودن دلیل بر مدیر خوب بودن نیست شما در مناظره ها فقط کلی گویی کردید حرفهایتان بیشتر وهم برانگیز بود و به واقعیات جامعه امروزی و جهان امروزی نمی خورد شما چگونه می خواهید بر مردم حکومت کنید نکند اولین کار شما همانند دولت احمدی نژاد حذف سازمان برنامه و بودجه کشور باشد آقای جلیلی شما اصلا اشاره نکردید که با جهان چگونه تعامل خواهید کرد با سبزی فروختن و صادرات ان کشور اداره نمی شود شما یک بار به کم بودن حقوق کارگران اشاره نکردید

  • عاشق وطن
    0

    روي سخن من با همه طيف هاي فكري و اعتقادي هست ، همه ما سوار يك قطار هستيم ، واقعا فكر ميكنيد كه رئيس جمهور هر كسي كه باشه مي تونه با گروه هاي مافيايي كه منابع مالي نامحدود دارند مقابله كنه!!!
    اون مرد و خانمي كه دو يا سه جا كار ميكنه يا جوان كشاورزي كه اومده شهر پيك موتوري شده و .... نظر اون قشر چيه به چه كسي بايد راي بده تا كمي از سختي معيشتش كم بشه ؟

  • ناشناس
    2

    آن واقعه نزدیک است اذا وقعت الواقعه! و من باید به تو رأی بدهم تا واقعه‌ی بزرگ که قرآن از آن گفته زودتر رخ دهد! خسته شدم از زندگی بر روی زمین و این کشور با این هجمه‌ی فشارهای روانی! عالمی دیگر بباید ساخت وز نو آدمی(حافظ) ولی با حافظ هم مخالفم بشر باید نابود شود

  • ناشناس آشنا
    1

    من تا به حال جلیلی رو نمی‌شناختم و حقیقتا نمی‌دونستم اینقدر انسان فهمیده و روشن و بزرگی هست..! به سهم خودم در حالیکه دور اول رو هم به ایشون رای ندادم، ولی با قاطعیت و با تمام وجود و فقط هم با همین یک پیام ایشون ، بعنوان یک فرد ایرانی، حمایت کامل و تمام خودمو از ایشون اعلام میکنم و از تمام هموطنان ناشناس و به واقع مسلمان و شیعی و انقلابی خودم می‌خوام که از ایشون حمایت کنند و به ایشون رای دهند و به هر طریقی که شده کمک کنند که ایشون سکان اجرایی کشور رو بر عهده بگیرند و مطمئن باشن که اشتباه نکرده اند..؛

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر اصلا ایشون رو نمیشناختی و با یک پیام نظرت تغییر کرد و میخوای رای بدی، باید بگم یک آدم به شدت هیجانی هستی که اصلا تصمیمات درستی نمی تونی بگیری.

  • ناشناس
    0

    جلیلی هیچگونه سابقه اجرایی نداره واقعا برای رئیس قوه مجریه بودن مناسب نیست. ضمنا تیم ایشان 80% همین اعضای فعلی کابینه هستن (بجز تعداد معدودی) که تو سه سال گذشته ثابت کردن کارایی مناسبی ندارن
    در مقابل پزشکیان هم سابقه اجرایی نداشته و تیم هم نداره و عملا کابینه دولت روحانی دور او جمع شده اند بعضی از اونها واقعا در شرایط فعلی نباید سرکار بیایند ولی بعضی مناسب هستن
    در نهایت این دوجناح باید دعواهای مسخره رو کنار بزارن و واقعا به مردم خدمت کنند متاسفانه الان همه "تشنه قدرتند نه شیفته خدمت"
    التماس تفکر و تعهد و انسان بودن ، مردم بینهایت در فشار هستن قبل اینکه دیر بشه سر عقل بیایید

  • چرا راجع به این همه ساکتند از چی میترسن
    0

    تکلیف حق چهل سال خورده شده مردم چی میشه هیچ‌کس جرات گفتن و نوشتن نداشته تا حالا

    گزارش تحریم از داخل کشور را پیدا کنید و بخوانید خیلی مهم است تحریم جنگ و محاصره اقتصادی است فقط باید از خارج از کشور باشد نه داخل مثل اینه به فلسطینی بگن کشورتو از دست صهیونیست در بیار بگو دستمزد بهم بده .سناریو مسکن در کشور همان سناریو بود که صهیونیزم در فلسطین اجرا کرد دلایل بسیار قوی دارم تحریم مسلمان حکم شرعی دارد رساله ها حکم محارب نوشته میلیونها واحد مسکونی چگونه یک شبه میلیاردی شد با بحران های ساختگی و پیوستن به تحریم‌های ظالمانه کاخ سفیدواحد مسکونی باید به ملت به قیمت قبل تحریم عرضه شودگزارش به برخی مسولین کشوری و ادارات دولتی و استادان و دانشجویان داده شده هیچ کشور شرعی و انقلابی واقعی مردم خود را تحریم نمیکند روزنامه دنیای اقتصاد ۱۷ دی نیز تیتر مرتبط موضوع منتشر نموده است انتشار مطلب یا تیتر قوی به اجرای آن و عدالت کمک بسیار میکند حدود ۷۰ میلیون مستاجر داریم و خونه خرابه و آلونک نشین که هیچ حقی تو کشور ندارن و کشور مال آن مالکان است تحقیقات نشان داده که تبلیغات راه موفقیت و اکثر راههای که در اینترنت برای فریب مردم و جوانان فراوان است بخاطر این است که از این قضیه واحد‌های مسکونی و تحریم داخلی مطلع نشوند ما نباید در یک کشور اسلامی برای یه واحد مسکونی تو یه منطقه متوسط شهر نیاز به ثروتمند و پولدار شدن باشه ارزشها باید معنوی باشه نه صد سال کار کنی حتی پول پیش را نداشته باشه و انقلاب فقط تو مراسمات و سرود ها سمعی و بصری باشه شرایط اقتصادی استکباری باشه

  • ناشناس
    0

    هر کدام به محرومان مملکت خدمت کنه که هیچکدام نگفته‌اند فقط اطرافیانشان خودروهای شاهانه دارند و کردم بدبخت هستند هیچکدام نگفته خودروی دست دوم ۲۰ میلیون تومان عالی ۱۴ سال کارکرده برای ندارها مسکن شهر ها مال ملت است به قیمت سال ساخت تحریمها از داخل کشور باطل شود تلویزیون شرع فقط در حجاب گفت جاهای دیگه ضد شرع هستند مثل تحریم

  • ناشناس
    1

    من به شما قول میدهم که از افغانستان مدیر وارد نمایم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها