مروری بر زندگی شخصی و کاری دو کاندیدای دور دومی انتخابات ریاست جمهوری؛

دو جانباز با ریشه‌های آذری؛ از سعیدِ شاگرد علم الهدی تا مسعودِ پرونده زهرا کاظمی

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی؛ این دو نفر و ستادها و حامیانشان فقط چند روز فرصت دارند تا زمینه پیروزی در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری و چهار سال نشستن بر کرسی پاستور را فراهم کنند.

دو جانباز با ریشه‌های آذری؛ از سعیدِ شاگرد علم الهدی تا مسعودِ پرونده زهرا کاظمی

به گزارش خبر فوری، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری دور دومی شد و حالا دو کاندیدای اول باید نظر مثبت رای دهندگان و مرددان را جلب کنند. اما این دو نفر در گذشته چه کرده اند؟ شاید با مرور زندگی دو کاندیدا بتوان تا حدی مشی آینده آنها را پیش بینی کرد.

خانواده؛ دو کاندیدا با ریشه آذری

سعید جلیلی متولد 15 شهریور سال 44 است. محمدحسن پدر سعید جلیلی، مدیر و معلم مقطع دبستان ناحیه یک مشهد بوده است. پدر جلیلی اهل بیرجند و دانش آموخته زبان فرانسه بود و مادرش آذری و اهل اردبیل است. همسر آقا سعید، پزشک عمومی است و فاطمه سجادی نام دارد، آنها یک فرزند به نام سجاد دارند که رشته برق خوانده است. خانواده جلیلی به جز سعید، یک چهره دیگر نیز دارد. وحید جلیلی برادر کوچکتر بیشتر در عرصه فرهنگی فعال است اما به لحاظ مشی فکری بسیار شبیه به برادرش سعید است. وحید عضو جبهه پایداری و قائم مقام رئیس سازمان صداوسیماست.

مسعود پزشکیان 11 سال بزرگتر از جلیلی است. او متولد هفتم مهر ماه سال 133 در شهرستان مهاباد از توابع آذربایجان غربی است. بنابراین هر دو کاندیدا ریشه آذری دارند.

پزشکیان در دوران دانشجویی عضو انجمن اسلامی دانشجویان بود و با همسرش که پزشک متخصص زنان بود آشنا شد و هنگام وقوع انقلاب فرهنگی از او خواستگاری کرد. آنها چهار فرزند داشتند اما همسر و یکی از فرزندان پزشکیان در سال 73 بر اثر سانحه رانندگی از دنیا رفتند. آقا مسعود پس از آن ازدواج نکرد و به تنهایی فرزندانش یعنی یک دختر و دو پسر را بزرگ کرد.

در جریان استیضاح علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 97، اتهاماتی در خصوص غیرشفاف بودن حضور دختر پزشکیان در پتروشیمی جم مطرح شد. پزشکیان در توضیح گفت دخترش دارای تحصیلات مرتبط با شغلش است و فوق لیسانس شیمی را از دانشگاه شریف دریافت کرده است. او بیان کرد که زهرا پزشکیان پیش از روی کار آمدن دولت روحانی در پتروشیمی جم مشغول به کار شده بود.

سابقه جبهه؛ دو کاندیدای جانباز

سعید جلیلی دوران تحصیل دانش‌آموزی خود را در مشهد گذرانده، او بارها درس و مشق را رها کرده و به جبهه رفته و همانجا در عملیات کربلای 5 زخمی شده اما به دلیل نبود امکانات پزشکی مناسب، پای راست خود را از دست داده است.

مسعود پزشکیان در دوران جنگ تحمیلی مسئول اعزام اکیپ های پزشکی به جبهه ها بود. علاوه بر این کار هم به عنوان پزشک و هم رزمنده در جبهه های جنگی فعالیت می کرد. بر اساس آنچه ازسوی یکی از حامیانش منتشر شده، پزشکیان نیز در جنگ جانباز شده و همچنین برادر شهید است.

تحصیلات؛ سعید دکترای معارف اسلامی از امام صادق، مسعود فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه تبریز

سعید جلیلی همچون سایر دانش‌آموخته های دانشگاه امام صادق برای خدمت در نظام تربیت شده است. جلیلی در آنجا مدرک دکترای معارف اسلامی علوم سیاسی گرفته است. جلیلی مرحله دکتری خود را با پایان‌نامه‌ای با موضوع "بنیاد اندیشه سیاسی اسلام در قرآن" و با راهنمایی "سیداحمد علم الهدی" به پایان برده است. او در دانشگاه امام صادق، دیپلماسی پیامبر تدریس می‌کند. او دوران تحصیل دانش‌آموزی خود را در مشهد گذرانده اما پس از آن تهران را برای زندگی انتخاب کرده است.

جلیلی استاد دیگری هم داشته، محمدهادی عبدخدایی از اساتید فلسفه است و سابقه نماینده مجلس و عضویت در عضو مجلس خبرگان رهبری را دارد. او استاد راهنمای جلیلی در سال 69  بوده است. عبدخدایی برادری به نام محمد مهدی دارد که در نوجوانی فاطمی، وزیرخارجه مصدق را ترور کرده و البته این ترور نافرجام بوده است.

پزشکیان تحصیلات ابتدایی خود را در مهاباد گذراند و سپس به هنرستان کشاورزی در ارومیه رفت و دیپلمش را در رشته صنایع غذایی گرفت. مسعود در سال 52 برای خدمت سربازی به زابل در سیستان و بلوچستان اعزام شد و در همان دوران به پزشکی علاقمند شد. بنابراین در سال 54 دیپلم دیگری در رشته علوم تجربی گرفت. مسعود پزشکیان نهایتا در سال 55 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز قبول شد .پزشکیان در این رابطه گفته: من در سال 1355 در رشته‌ پزشکی از دانشگاه تبریز قبول شده‌ام و بارها تاکید کرده‌ام، تا بحال از هیچ سهمیه و یا رانتی برای ادامه تحصیل در هیچ مقطعی استفاده نکرده‌ام.

پس از پیروزی انقلاب در ایران، پزشکیان انجمن اسلامی دانشکده پزشکی را تاسیس کرد و انواع کلاس های قرآنی و نهج البلاغه را راه اندازی کرد. او در سال 64 پزشکی عمومی را به پایان رساند و در دانشکده پزشکی به عنوان استاد فیزیولوژی به تدریس پرداخت. 5 سال بعد و در سال 69 توانست تخصص جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کند. پزشکیان در سال 72 فوق تخصص جراحی قلب گرفت و در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد و نهایتا به عنوان رئیس بیمارستان انتخاب شد.

سابقه کاری؛ یکی در حوزه بهداشت و نمایندگی مجلس، دیگری در حوزه سیاست خارجی و امنیتی

سعید جلیلی از سال 68 و با ورود به وزارت خارجه وارد عرصه کاری شده. او در 26سالگی به ریاست اداره بازرسی این وزارتخانه رسید و تا سال 75 در ریاست این اداره باقی ماند. در سال 76 در دولت خاتمی، معاون اداره اول آمریکا شد. پس از کنار رفتن از این سمت، مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری گردید تا اینکه در دولت محمود احمدی‌نژاد به وزارت خارجه بازگشت و به‌عنوان معاون اروپا و آمریکا به فعالیت پرداخت و در این مدت، به‌همراه علی لاریجانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، در برخی مذاکرات با خاویر سولانا حضور داشت.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران از سال 84، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از سال 86، نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی از سال 87، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 92 و عضو شورای راهبردی روابط خارجی از سال 93 سمت‌هایی است که جلیلی تجربه کرده است. اما او سالهاست که خودش را دولت سایه معرفی می کند و حالا برای سومین بار در تلاش است این دولت از سایه خارج شده و در پاستور  تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: مروری بر مواضع سعید و مسعود در سال 1401/ پزشکیان؛ تلاش برای تغییر حکم اعدام قره حسنلو/ جلیلی: کسی از طرف مقابل کشته نشده است!

 

جلیلی مرد قطعنامه خیزی است؛ او از سال 86 تا 92 دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده رهبر معظم انقلاب در این شورا و رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی بود. در دوران مسئولیت او سه قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران (سال‌های 86 تا 89) تصویب شد. در آن زمان، مشی احمدی‌نژاد و جلیلی به هم نزدیک بود. رئیس جمهور وقت در سال 87 در واکنش به تحریم‌های بین المللی گفته بود: "آنقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه‌دانشان پاره شود". جلیلی در زمینه مذاکرات هسته ای همواره مخالف سرسخت مشی ظریف بوده است.

ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی در سال 72 اولین سمت مسعود پزشکیان بود. حدود یک سال بعد یعنی از سال 73 به سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز رسید و تا سال 79 در این سمت بود. ماجراهای تیر 78 همزمان با ریاست او در دانشگاه تبریز نیز به وقوع پیوست و روایت های مختلف می گوید پزشکیان در سمت دانشجویان ایستاد. اولین سمت کشوری پزشکیان در اواخر دولت اول خاتمی رقم خورد. او کمتر از یک سال معاون سلامت وزارت بهداشت شد. در دولت دوم خاتمی او را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرد و تا سال 84 مسعود پزشکیان در قامت وزیر بود. ماجرای کشته شدن زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی-کانادایی در زندان در آن زمان یعنی سال 82 رخ داد. پزشکیان شخصا پیکر او را بررسی کرد و گفت مرگ او غیرعمدی نبوده است اما اجازه ورود پزشکان خارجی برای بررسی بیشتر را نداد. از سال 86 پزشکیان به عنوان نماینده مردم تبریز راهی مجلس شد و همچنان نماینده این شهر است. مشهور است که پزشکیان همزمان با فعالیت سیاسی و مدیریتی خود، از انجام عمل جراحی قلب در تبریز غافل نشده است.

ثروت دو کاندیدا؛ از خانه 125 متری جلیلی تا باغ روزهای بازنشستگی پزشکیان در ارومیه

سعید جلیلی سه سال پیش که اعلام ثروت نامزدها باب شده بود ثروتش را چنین اعلام کرد: "خانه‌ام ۱۲۵ متر است اما الان در خانه سازمانی اسکان داریم چون بزرگ‌تر است. خودروی من پراید است". جلیلی گفته که بیمه درمانی کارمندی دارد، در بورس سرمایه‌گذاری نکرده اما در خردسالی برای پسرش یک میلیون تومان سهام گرفته که نمی‌داند امروز چقدر ارزش دارد.

او درباره رفت و آمدهایش نیز چنین توضیح داده: "معمولاً در مشهد از وسیله نقلیه عمومی و در تهران بیشتر از خودرو شخصی خودم استفاده می‌کنم".

جلیلی در تبلیغات دوره کنونی اشاره ای به ثروتش نکرده است اما ماجرای خودروهای او در فضای مجازی چرخیده است. سه تصویر او سوار بر تیبای سفید در زمان های مختلف کنار هم قرار گرفته، در حالی که ماشین ها مشابه هم هستند اما سه پلاک مختلف دارند.

مسعود پزشکیان اما در همین دوره مورد سوال درباره ثروتش قرار گرفته است. او گفته که دو خانه دارد، یکی در تبریز و یکی در تهران. همچنین یک باغ در ارومیه خریده است تا در زمان بازنشستگی به آنجا رفته و کارگری کند. پزشکیان البته در زمان مناظره های دور اول چند بار به طور ضمنی اشاره کرده که او و سایر کاندیداها وضع زندگی خوبی دارند.

دو کاندیدای گریزان از تحزب

نظام حزبی در کشور ما شکل نگرفته و با اینکه احزاب متنوعی از وزارت کشور مجوز دارند اما عمده آنها در اصطلاح فولکس واگنی هستند. در ایران جریانات سیاسی جای احزاب را گرفته اند و چون سازوکار و رویه یکسانی ندارند، چندان کارآمد نیستند. در جریان این انتخابات، پزشکیان وابسته به جریان اصلاح طلبی و جلیلی وابسته به اصولگرایی شناخته می شود اما پزشکیان که اکثر اطرافیانش در زمره اصلاح طلبان شناخته می شوند بارها خود را «اصولگرا» معرفی کرده، آن هم نه اصولگرایی که در ایران شناخته می شود بلکه بر اساس تعریف لغوی اصولگرا. این کاندیدا اصول خود را حق و عدالت می خواند و می گوید به آنها پایبند است.

در سوی دیگر جلیلی خود را دولت در سایه می خواند. او که بسیار به جبهه پایداری (بخش تندروی اصولگرایان) نزدیک است، در مناظره های دور اول انتخابات در پاسخ به مصطفی پورمحمدی، به طور تلویحی کارکرد دولت در سایه را با حزب یکسان برشمرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت در نگاه جلیلی، تحزب همان کار کارشناسی است که بر اساس جلسه با کارشناسان به دست می آید. تعریفی که با تعریف حزب تفاوت بسیاری دارد.

سابقه حضور در انتخابات

این دو کاندیدا هر کدام تاکنون سه بار برای کرسی ریاست جمهوری خیز برداشته اند اما پزشکیان بار اول است که به رقابت پا گذاشته است. او در سال 92 پیش از اعلام تایید صلاحیت ها، انصراف داد و در سال 1400 ردصلاحیت شد.

جلیلی هم دقیقا در همین دوره ها هوای قدرت کرده، او در سال 92 حاضر به انصراف نشد و گفته می شود همین اقدام در عمل به روحانی برای پیروزی کمک کرد (اینجا بخوانید) اما در سال 1400 دو شب مانده به انتخابات در حمایت از رئیسی انصراف داد.

پزشکیان البته از سال 86 تاکنون هر دوره برای نمایندگی مردم تبریز در مجلس در انتخابات ها شرکت کرده و هر دوره مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفته است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 103
  • ناشناس
    10

    پزشکیان ❤️❤️❤️❤️❤️ برای ایران🥰🥰🥰🥰

    نظرات شما -
    • علی
      9

      برای ایران نه
      برای مردم نه
      برای مفسدانی که اطرافش جمع شدن
      مثل، روحانی، جهانگیری، آذری جهرمی، مرعشی، هاشمی، عبدالعلی زاده، نوبخت و ... و همه اصلاح‌طلبان

  • من
    8

    پزشکیان مرد بی حاشیه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      خخخخخ

  • اباد باد ای ایران
    7

    با مقایسه شرایط و افکار دو نماینده من بعنوان تاریخ زنده و دلسوز نردم دکتر پزشکیان را اصلح و دارای توان اجرایی و عدالت میبینم پس درود بر ایشان و سلام بر جشن پیروزی ۱۵ تیر ایرانیان

  • ناشناس
    7

    درقفس نمی توان پرواز کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اصلا فقط همون دانشگاهشونو ببینی کافیه هم سطح سوادشون معلومه هم مرامشون

    • ناشناس
      2

      نه تنها اینها میخوان پرواز یادت بره
      بلکه پرنده توی قفس رو راحت میشه آزار داد و شکنجه و رام کرد

    • امین
      0

      اشتباها منفی دادم

  • انتخاب باشماست
    12

    پزشکیان ،انتخاب اصلح است.
    چرا؟
    فارغ‌التحصیلی که پایان نامه اش را علم الهدی راهنمایی کرده و شاگرد خط و مشی مصباح یزدی و دانش آموخته معارف اسلامی در مقطع دکتری در دانشگاه امام صادق است مشخصه که از ابتدا بر او دیکته شده چگونه فکر کند و الان نیز همان رویه را دارد.
    درطرف مقابل پزشکیان بدون حامی و صرفا با تکیه بر دانش خود در دانشگاه عمومی وهمراه مردم تا مقطع فوق تخصص پیش رفته است.
    تبعات پیروزی جلیلی:تحریم، گشت ارشاد، ،مقابله با برجام و اف ای تی اف، گرانی،تورم، فقط وعده برای اشتغال و مسکن و....
    اگر تفکرات جلیلی که واضح است مورد قبول است بقول پزشکیان به او رای دهید
    اما اگر نیاز به تغییر و شکستن قفسی که تفکرات این افراد متحجر ایجاد کرده اند ،دارید ،فقط با انتخاب پزشکیان فراهم می شود.
    والسلام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اگه کمی مطالعه میکردی ، میفهمیدی که پزشکیان زمان احمدی نژاد، به خاطر اینکه احمدی نژاد میخواست گشت ارشاد را منحل کنه، او را بازخواست میکنه تو مجلس.

      پزشکیان خودش گشت ارشاده

  • غربگرا
    15

    هر دو بی برنامه ، هر دو بی اختیار ، هر دو پر مدعا

  • آذری
    10

    اگر مادر جلیلی آذری است ،پس بایدحتما به پزشکیان رای بده وگرنه آذری نیست

  • ناشناس
    83

    اصلاح طلبی جریان آمریکایی. هست که دنبال اهداف آنان در ایران هستند حتی واگذاری منافع ملی و فشار بر مردم به غیر از این فکر کنید اشتباه هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      اصولگراها هم گوش به فرمان آمریکا هستند . می خوان پایگاه آمریکا رو بزنن اول خبر میدن ، اجازه می گیرن .

      اصلا سال ۱۹۷۹ میلادی کدام کشور موجب رفتن شاه و برپایی جمهوری اسلامی در ایران شد ؟؟؟؟

      چرا چرت و پرت تلاوت می کنی ؟ اصولگرا و اصلاح طلب هر دو با هم هستند و به ریش ما مردم ایران می خندند .

    • ناشناس
      5

      خب روش امریکایی اداره کردن سگش شرف داره به سیستم کره شمالی و روسیه

    • ناشناس
      5

      شرق تحقیر،ساندیس خور چرا از شادی کلا گریزانید و فلاکت پرست هستی؟ ساندیس اینقدر ارزش داره؟

    • حسن
      6

      نابودی ایران باجلیلی که تخصصش فلسفه هست وپزشکیان که درچندکشورتحصلات مدیریتی وجراح قلب است حالا انها که به جلیلی رای دادن نمیدونندانتخاب یعنی چه وکشورنابودکردندبا انتخاب رییسی

    • ناشناس
      2

      شماکه ازقبل انقلاب زیربیرق روسیه به اینجارسیدیدبریدببینیدزندگی سال۵۶کجا الان کجا ف۵سالپیش مردم دررفاه کامل بودندپهمان می امدیکماه می ماندالان کسی دربازنمیکنه ان زمان چندماه گارمیکردی تاچندسال تامین بودندالان یکروزکارنکنه گوشه خیابانه

    • ناشناس
      5

      اصولگرایی جریان روسی است

    • ارسلان
      2

      با احترام به تمام دیدگاه ما انتخاب میکنیم که در وضع موجود باشیم و هی پسرفت کنیم و قطعنامه پشت قطعنامه و تورم ۵۰۰ درصدی یا تعامل سازنده با جهان و تورم تک رقمی پس آنچه در طیف آقای جلیلی دیدیم و لمس کردم فقیر تر شدن فقرا و ثروت اندوزی ثروتمندان بود الان دیگه ماهی ۱ کیلو گوشت هم رویا شده واسه خیلی ها

    • ناشناس
      1

      نه چپ نه راست میانه پزشکیان میمانه

    • ناشناس
      19

      آلبانی نشین ها سخت مشغول هستند تا تفرقه بیاندازند.راهبرد کلی اصلاح طلب و اصولگرا یکسان است و صرفا در روش متفاوت هستند.دفاع از استقلال ایران راهبرد نظام و هر دو جریان سیاسی است.

    • ناشناس
      7

      الان اصولگریان که با موافق بودن تحریم بیشترین سود رو به آمریکا و اسراییل و کاسبان تحریم رسوندن.هنوز متوجه نشدی کسیکه دنبال رفع تحریم است منافع نداره وگرنه دنبالش نبود

    • ناشناس
      4

      چه کدخدای خوبی دارید که اجازه می‌دهد نوکر حمله کند چه برسد به ضربه مغزی ولی بخوان کشته رو دست خودش بگذارد!!!
      کدام کشور؟ چه ربطی داشت آن وقت دنبال کودتا بودن تا انقلاب کامل نشود آن وقت؟!!!
      چیزی در چنته ندارید حرف نزنید که زمین و آسمان به هم بدوزید

    • ناشناس
      10

      حتی نمیدانی اسم اصلاح طلب در آمریکا انتخاب شده و از وقتی این جریان درست شده به هر بهانه ای که آمریکا در ایران دنبال می کردن گوش به فرمان بودن تا اجرا شود همانند سعد اباد برجام و.. برجام 2 و 3 که بزرگان اجازه ندادن تا کار اینها تکمیل شود و کشور مانند لیبی و عراق و اوکراین شود آن وقت شما آمدی می‌گویی فرقی ندارند؟!!!!

    • ناشناس
      9

      کاسب تحریم همان جریان 83 88 92 هستند ولی با اسم قشنگ رفع تنش و تحریم در حالی که استکبار دنبال کم نیست بیشتر می خواهد و سال 88 هم که بماند به خاطر آن آشوب و براندازان که دنبال ان بودن و نتوانستند یکسال نشده تحریم آمریکا به بهانه آن ایجاد شد و حتی اوباما در خاطرات خودش تایید هم کرده حال بماند آمریکا و اسراییل به صراحت گفتند اصلاح طالبان برای ما کار می کنند

    • ناشناس
      11

      در ضمن چی شد شعار اوباما اوباما یا با ما یا با آنها؟ اوباما جان هم گفت چشم عزیزانم همه شماها را تحریم می کنم تا با هم خوش باشید!! یا آمریکا تحمل دولت مصدق را نکرد و با کودتا شاه را برگرداند اما با انقلاب و تسخیر مکان جاسوسی که اسنادها لو رفت از کودتا ها که دنبال می کردن

    • ناشناس
      8

      از همان غرب گدایان که اقتصاد را نابود کردن سوال من

      سال 84 کف حقوق 136 دلار سال 92 با تحریم و جلیلی که می گویید و... کف حقوق 151 دلار در سال 1400 که دنبال تعامل با غرب جان بودن کف حقوق 100 دلار و الان بدون باج دادن 120 دلار

    • حسن ستار
      0

      به کاربر ۱ :۹ احسنت
      حرف حساب جواب نداره

    • حسن ستار
      1

      به ۱۵ ۱۲
      خداراشاکرباشیدکه کلمه آلبانی نشین ومعاندرا یادگرفتید
      وگرنه جزتهمت وتوهین هیچی براگفتن ندارید

      البته اگربه خدا اعتقاددارید

    • ناشناس
      1

      هرچقدر بد باشه بهتر از کمونیستیه

    • ناشناس
      1

      تفکر ناجور شما جریان امریکایی است نه اصلاح طلبی.

  • ناشناس
    31

    سالهاست بین بد و بدتر مجبور به انتخابیم
    اینبار هم دو راه بیشتر نداریم
    یکبار دیگه شانسمون رو امتحان کنیم
    مثل 60درصد مردم بی تفاوت باشیم تا جناب جلیلی رییس جمهور بشه و به ترامپ بگه آقای ترامپ تو با من طرفی
    حریفت منم
    تو کاره ای نیستی
    کدخدا نیستی
    البته اگه جلیلی مثل زاکانی دروغ گو نباشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      بعداز این همه کاندید ریس جمهور دروغ گفتن به مردم وحده دادن به مردم هنوز میخواین شانس انخاب کنید تجربه این همه سال دروغ گفتن به مردم وحده دادن به مردم میخواین شانس انتخاب کنید مکه مرحوم ریسی روزاول که اتنخاب شد نگفت مردم از کمن خواستن دیدید چه شد دلار به بالای 60هزارتومان رسید فقرو گرانیها روزانه شد همه اجناس گران گرانتر شد مکه اقای روحانی با کلید نیآمد همه چیز گرانترگرانتر شد اختلاس دوزدی غارت بیشترشد ریس جمهوره بعدی هرکی باشد فقرو گرانی بیشتربیشتر میشود و زندگی سیاه مردم و جوانان بیشتر بیشتر سیاه میشود این تجربه کاندیدها و آنهایی که وحده وحید به مردم و جوانان دادن آمدن و رفتن تجربه خوب چیزی هست ضمن اینکه زندگی مردم نابودتر میشود همشان یک مشت دروغ هستن هیچ محزه ای نخواهد شد از هیچ ریس جمهوری چون ریس جمهور یک اسم هست

    • ناشناس
      16

      معلومه آقای پزشکیان در مناظره دوم به اعضا استادش شک وارد کرده ادبیاتمان کاملا عوض شد .فقط باشعور مردم بازی نکنید که بعد مجبور به کتمان عذر خواهی شوید ایشان در جمع دانشجویان یعنی آینده سازان کشور می فرمایند بنزین ۲۰ هزار تومان شود اما در مناظره می فرمایند خوب ما آنجا یک چیزی گفتیم آیا با این ادبیات و گفتمان متزلزل می توان کشور داری کرد.

    • حسن ستار
      6

      آمارغیررسمی حکایت ازشرکت نکردن بیش ۶۰درصددارد
      وبعداین همه سال آزموده راآزمودن خطای بزرگیست

  • ناشناس
    4

    منتشر نمیشه اما حقیقت را باید گفت : هر دوتاشون به فکر مردم ایران هستند ، رزمنده دهه ۶۰ هستند ، کسانیکه از جانشان گذشتند تا جلوی اعراب پست فطرت متجاوز را بگیرند ، من هم رزمنده ام اما همین دولتمردان ۳۵ سال بعد از جنگ حتی دریغ از یک احوالپرسی ، ما رزمنده ها رو فراموش کردن رفتن سراغ شاسی بلند و حقوق های ۲۰۰میلیونی و . . .
    اینها به فکر مردم هستند اما نکته اینجااست که خود مردم ایران به فکر خودشون نیستند و به فلاکت عادت کرده اند .
    این دوتا و بقیه شون در سالهای قبل امتحانشان را پس داده اند . آزموده را آزمودن خطاست . من رزمنده دهه ۶۰ هستم رای نمیدم چون هیچ انگیزه و امیدی ندارم .

  • ناشناس
    5

    با این دو آقایان هم اتفاق خوبی برمملکت و زندگی مردم و جوانان رخ نخواهد افتاد و زندگی مردم و جوانان بدتربدتروبدتر خواهعد شد و گرانیها و فقر بیشترخواهد شد

  • قمصری
    1

    ملت گروگان بازی های سیاسی و جناحی شدن همون 60 درصدی که رای ندادند
    البته 90درصد رای دهندگان به اقای پزشکیان بخاطر شکست جلیلی اومدن وگرنه اکه پزشکیان نبود که ابروی نظام در خصوص عدم مشارکت رفته بود

  • ناشناس
    10

    شما را به خدا چاپ کنید تا مردم ببینند
    آقای جلیل دروغ بزرگی به ملت می گویند. او از صادرات سمند به روسیه می گوید و از توقف آن اظهار تاسف می کند.
    مردم عزیز ایران برای اطلاع شما عرض می کنم به عنوان نمونه در سال 1387 یازده هزار خودروی سمند را مردم روسیه خریدند به قیمت 15 میلیون تومان در حالیکه همان سال قیمت کارخانه این خودرو در ایران 33 میلیون بود و در بازار 45 میلیون به مردم خودمان فروخته میشد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      چرا دروووووغ می‌گی، سمند از سال9۰به این ور قیمت ۱۸ میلیون را رد کرد و در اول سال ۹۷ ۳۳تومان بود و از شهریور ۹۷ در بازار از 4۰ میلیون عبور کرد. همه با هم دروغ را از استادتان، صبح جمعه ای خوب یاد گرفتید.

    • ناشناس
      0

      همان سمندهایی که میگن به روسیه فروخته شد همش برگشت خورد ، من خودم یکی از اونا رو خریدم ، روسیه هیچکدوم رو قبول نکرد

  • ناشناس
    6

    پزشکیان اعتقا داره اگه یه آمریکایی یا یه اروپایی وعده داد به وعده اش عمل نکرد باید صبور باشیم و ببینیم چی میشود.اما یه ایرانی مثل جلیلی وعده داد عمل نکرد با ید اعدام بشه

  • ناشناس
    1

    آقام خدابیامرز میگفت به سه دلیل هیچ وقت با یه گاو شاخ به شاخ نشو . اول چون شاخ نداری دوم چون قطعا سرت میشکنه و داغون میشه و دلیل سوم چون تو مثل اون گاو نیستی.
    آقای جلیلی پیشنهاد می کنم برای کدخدا زیادی شاخه شونه نکش
    خرداد 98 وقتی رییس جمهور ژاپن اومد ایران و از کدخدا پیام آورد.
    تهدیدش کردیم دی ماه 98 عزادار سردار سلیمانی شدیم.
    و هنوز هم منتظر انتقام سخت هستیم
    مهر 99 کیهان و شریعتمداری نوشتند ترامپ قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ریق رحمت را سر می کشه و پایان دوره را نمی بینه.
    یاد آوری می کنم الان 1403 و اون هنوز زنده است.
    سعید جان مراقب باش کجا لات بازی درمیاری
    لذا تکلیف شما را ارجاع میدم به مناظره با پزشکیان
    یه واژه داریم به اسم اورگانیزیشنال کپه سیتی( کلاس اول دوم سوم)
    صد بار بنویس
    آن مرد آمد

  • ناشناس
    0

    همه مباحث رو باید بگذاریم کنار و عاقلانه بیندیشیم
    با توجه به مناظره دیشب و قیافه و رفتار آقای جلیلی که رسما لرزش و تزلزل اعصابشان مشخص بود آیا ایشان گزینه مناسب هستند؟ آیا با اون وضعیت می توانند سکاندار قوه مجریه باشند ؟ آیا نباید عاقلانه و به دور از احساس و تصورات جناحی به فکر چندین سال آینده کشور و جوانان کشورمان باشیم ؟
    لطفا عاقلانه بیندیشیم

  • ناشناس
    0

    چین و روسیه همیشه در فکر چپاول کشور ما بوده اند و در مواقع لزوم هیچ وقت پشت کشور ما نایستادن قراردادهای بسته شده را یکطرفه اجرا می کنیم ما ملزم به اجرا هستیم اونها تحریمها را بهانه و اجرا نمی کنند آیا نباید اون قراردادهای بدتر از ترکمانچای فسخ شوند
    آیا وقت آن نرسیده درست بیندیشیم
    حدقل بین بد و بدتر بد را انتخاب کنیم
    هرچی باشه ظلم بالسویه عین عدله ...

  • MA
    7

    بورس رو کدام دولت به این روز انداخت ؟ دولت روحانی
    چه کسی ارز رو چند نرخی کرد و گران؟ دولت روحانی
    چه کسی نشست و مرگ مردم رو در ایام کرونا نگاه کرد؟ دولت روحانی
    فریدونی و دانیال زاده زائیده کدام دوران بود؟ دولت روحانی
    پای مشاوران خارجی که بعدا جاسوس هم درآمدند چه کسی به وزارت خانه ها باز کرد؟ دولت روحانی
    برجام نافرجام را چه کسی امضا کرد ؟دولت روحانی
    چه کسی آمریکا رو کدخدا می داند ؟دولت روحانی
    و غیره .... که مجال بحث نیست .
    الان همه این روحانی بازها دور و بر پزشکیان رو گرفته اند . هی می گه کارشناسها باید مشاوره بدهند ، همین ها مشاوره خواهند داد . الان واسه رضای خدا نیامده اند آمده اند در دولت پزشکیان یک پستی بگیرند و گند بزنند به سفره مردم .

  • بابک
    2

    با توجه به احتمال بالا ، روی کار آمدن ، ترامپ در انتخابات آبان ۱۴۰۳ ، و اینکه تنها دیپلماسی قوی و باتجربه از پس ترامپ می تواند بر بیاید ، عاقلانه این است که به شخصی رای دهیم که بتواند دیپلماسی خارجی فوی داشته باشد .
    هر دو کاندیدا ، حرف و ب نامه مدون و قوی برای آینده کشور نداشتند اما آقای پزشکیان ، انتخاب بشود ، حداقل از لحاظ دیپلماسی ، تیم با تجربه تر و سابقه بهتری دارد.
    آقای جلیلی برای امور بازرسی و قوه قضائیه مناسب تر هستند تا قوه مجریه و ریاست جمهوری....سوابق و نتایج فعلی عملکرد ایشان ، این مورد را نشان می دهد.

  • ناشناس
    2

    بازماندگان امریکایی های کشته شده در جنگ غزه علیه ایران دادخواست به دادگاه داده اند و خواستار گرفتن غرامت از ایران شدند،مطمعن باشید موفق هم خواهند شد،آخه تا چند سال ملت ایران بایستی تاوان ماجرا جویی آقایون را بدهند،تا کی؟؟،مگه ایران چقدر ثروت داره؟؟ما خودمان به نان شب محتاجیم لطفا خدا ای خدا.،شاید جنگ اعراب و اسراییل،هزار سال دیگه هم تمام نشه،به ما هیچ ربطی ندارد و هرکس از این جنگ حمایت کند ایرانی نیست و فقط به دنبال منافع خودش است نه ایران و نه اسلام.

  • ناشناس
    4

    دردناکترین بخش صحبت‌های دکتر پزشکیان
    پزشکیان به جوانان تحصیل کرده این آب و خاک که بخاطر حلقه بسته مدیریتی و عدم انتساب خانوادگی یا حزبی به خاندانهای سنتی مدیریت و سیاست تا به حال فرصت حضور در مراکز اجرایی را نیافته اند، اما دلسوزانه مشکلات را بررسی و برای آن برنامه و راه حل یافته اند، می گوید:«یک مشت آدم که معلوم نیست از کجا آمده اند.»
    و بعد تصمیم دارد مشاور و کارشناس از خارج وارد کند تا برای مشکلات برنامه بدهد.
    خدا شاهد است که امشب دردناکترین بخش صحبت‌های دکتر پزشکیان همین بود.
    قرار ما در انقلاب پابرهنگان، در انقلاب نه شرقی نه غربی، این نبود آقای دکتر پزشکیان. بخدا نبود...

  • ناشناس
    9

    چرا دروغ میگین جلیلی طبق زندگی نامه اش متولد ۱۳۳۳ یعنی ۷۰ ساله است نه متولد ۱۳۳۴۴

    نظرات شما -
    • Ali
      0

      عه شناسنامه رو دیدی جلیلی ۵۸ سالشه نگاه به ظاهرش نکن😉

  • بازنشسته
    12

    القاب جانباز را بکار نبرید زیرا جانبازان ،شهدا ،ایثارگران و.. اینها هدف داشتند هدف معنوی ولی امثال جلیلی هدف مالی و جاه طلبی دارند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      دو تا از اهداف مالی و یا فساد از این آقا نام ببر،
      با تشکر

    • Ali
      6

      جایزه گذاشتن برای کسی که از جلیلی فساد پیدا کنه
      داری بسم الله رو کن با سند تا جایزه رو بگیری!

    • ناشناس
      1

      دست راست ایشون در دولت سایه همان نفر اصلی اختلاس چای دبش است

  • نرجس عابدی
    21

    بورس ازاد! بازار آزاد! دلار آزاد !فقط و فقط به نفع لیبرال ها مرفهان ملاکان هست
    دلار با نرخ آزاد یعنی ایران بهشت دلالان میشه این افسار گسیخته دیگه به دست بر نمی گرده
    بیدار شید با سخنان عوام فریب و وعده سر خرمن مملکت رو به دست اشرافیت ندید اونها برای تداوم زندگی اشرافیشون نیاز دارن که دست در جیب ملت کنند
    اصلاحات از همه بیشتر از فساد ستیزی و عدالت دکتر جلیلی میترسه!!!! اونها نمیتونن مثل ما با حداقل امکانات زندگی کنن فقط پول لوازم آرایش و غذای سگهاشون اندازه حقوق یک سال یک کارگره
    عدل علی رو در منطق دکتر جلیلی پیداست!!! گول سطحی نهج البلاغه خوندن پزشکیان رو نخورید😩😩😩

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      اگر جلیلی دنبال فساد ستیزی است چرا موافق تحریم و مخالف اف،ای،تی، اف است؟مگه نمیدونی با تحریم کاسبان تحریم و فساد رشد میکنن؟مبارزه با فساد فقط شعار نیست باید بستر فساد رو از بین برد

    • ناشناس
      3

      باز تو حرف مفت زدی؟ دروغ دولتی خوبه که عین ساندیس دولتی مجانی به پنج درصد افراد همچون شما بدن که کاسب تحریم شدین!!!

  • بابایی
    2

    بالاخره یکی را باید انتخاب کرد ، یکی با افکار باز و معتقد به تعامل گسترده با جهان ودیگری فردی با جمود فکری و معتقد به بالا کشیدن از دیوار سفارتخانه ها !؟ یکی معتقد به برجام و دیگری ضد برجام ، یکی معتقد به فاتف و دیگری ضد فاتف ، یکی معتقد به ازادی زنان در حد عرف جوامع اسلامی و مخالف خشونت وحجاب اجباری ، یکی ان چنان جمود که حتی حاضر نیست عکس همسرش در جراید منتشر شود ، یکی پیشانی اش سوخته و دیگری حافظ نهج البلاغه و متوسل به ایات قران ، یکی برادرش را در بالاترین مسئولیت صدا وسیما قرار داده است و دیگری برادرش در جبهه شهید و فدای میهن شده است ، در تبلیغات انتخاباتی در پشت سر یکی همه ارکان قدرت و منابر و بلندگوی های رسمی ایستاده و دیگری فقط پشتیبان خود را خدا و مردم می داند ، یکی در مناظرات انتخاباتی ۳ یار کمکی داشت و دیگری تنهای تنها ، ولی متکی به خالق هستی ، با این اوصاف باید منتطر ماند که کدام دیدگاه را مردم انتخاب خواهند کرد دیدگاه تند و خشن و معتقد به بگیر و ببند و ضد دیپلماتیک ، یا دیدگاه علوی و معتقد به مدارا با مردم و مخلوقات خدا .

  • ناشناس
    8

    هیچکدام در قواره یک رئیس جمهور کشوری ۸۰ میلیونی نیستند ولی انها که به جلیلی رائ میدند که حرفاش واقعا بچه گانه تهی و پوچ است و حتی خودش نمیفهمه چی میگه تو عالم وهم و رویا و تکرار شعارهای چهل و پنج ساله که نتیجش همین فلاکت است که میبینیم و اقعا ادمهای نابی هستند که تاریخ ندیده چون جلیلی بدرد اداره یک کودکستان هم نمیخوره .....
    انقدر خندیدم وقتی حرف میزد که کمدی ترین فیلم ها هم نمی توانست مرا اینقدر بخنداند البته به حال ریش این مملکت باید گریست که این فرد سالها دراداره جهت سیاست خارجی و استمرار تحریم ها مؤثر بوده. و دولت پنهان بوده الان میخوا د سکان ریاست جمهوری را بگیره یکی از حرفاش به نقل. به پزشکیان برو انجا با پاکستان رئیسی رفت قرار داد بست ۷۰ میلیارد دلار برو بردار برو انجا با روسیه سیفی جات بده ۱۰۰ میلیارد دلار هم انجا بر و بردار به همین کشکی ....خخخخخ......خلایق هر چه لایق

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      البته با این ارقامی که آقای جلیلی گفتند همون سیفی جات می تونیم صادر کنیم نه صیفی جات

    • Ali
      0

      بله جناب تحلیلگر لب به سخن گشودن😂

    • علی ادبی
      1

      شما راهکار بهتری داری یا فقط دنبال بهونه ای درضمن حرف زدن خیلی راحته

  • ناشناس
    5

    رئیسی خطاب به پزشکیان :
    برو انجا با پاکستان رئیسی رفت قرار داد بست ۷۰ میلیارد دلار برو بردار برو انجا با روسیه سیفی جات بده ۱۰۰ میلیارد دلار هم انجا بر و بردار به همین کشکی ....خخخخخ......خلایق هر چه لایق

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تصحیح
      منظور جلیلی به پزشکیان بود

  • ناشناس
    6

    رای به کسی میدهم که به علم و دانش و دانشمندش و مردمش ارزش قائل است، نه به کسی که سهمیه ایی بود و بالا سرش پر از ابرهای توهم، درگیر، جنگ، ریا و تهمت است.
    رای ما نخبه علمی کشور جراح قلب دکتر مسعود پزشکیان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      نخبه علمیتون تورم دولت روحانی رو جای رئیسی جا میزنه؟؟

  • ناشناس
    0

    مردم از بی سواد های بی هنر و بی سیاست و دارای مدارک من درآوردی ومتوهم که سودای قله و استکبار ستیزی دارند خسته شده اند . عمر ما که هدرشد و به خاطر فرزندانمان به تحجر و جنگ طلبی نه می گوئیم

  • اشکبوس
    2

    کسانی که دور اول رای ندادید
    خواهشا دور دوم پای صندوق رای بیایید و نگذارید بار دیگر افراطیون ما را بیچاره کنند
    اتحاد برای دکتر پزشکیان

  • ناشناس
    3

    جلیلی روحیات و رفتار اصیل ادریها را ندارد آدریها از دروع پرهیز میکنند و تهمت نمیزنند و وابسته مقام نیستند تویی که خودت هم میدانی در حد ریاست یک اداره دخانیات نیستی چرا عمر و وقت و سرمایه کشور را میگیری برو در سایه و استراحت کن مزاحم کار و زندگی مردم نشو جمعه باورت خواهد شد که مردم شعور انتخاب دارند

    نظرات شما -
    • Ali
      7

      آره پزشکیان در حده یدونه وزارت رو نتونست کنترل کنه آخرش استیضاح شد😏

  • ناشناس
    12

    خبر فوری از باخت پزشکیان مطمئن شده ، کمی دست به عصا شده ، وگرنه پزشکیان را بت می کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      یه پرنده معروف هست که خیلی شبیه تو فکر و رفتار می کنه

  • ناشناس
    8

    من ترجیح میدم به یک پزشک رای بدم که وظیفه اش نجات جون آدمهاست تا به یک آدمی رای بدم هدفش کشوندن کشور به جنگ و کشتن آدمهاست، و متاسفم برای کسایی که به جلیلی رای میدند و تفکرشونم شبیه اون هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نه به جنگ نه به تحریم نه به سهمیه ای ها نه به بدبختی و فلاکت نه به سایه
      سلام و درو بر آفتااااب

    • عماد
      1

      احسنت زنده باد چقد زیبا گفتی بهتر ازین نمیشد این دو نامزد رو وصف کرد و اضافه میکنم دور از شأن و شخصیته دکتر پزشکیانه که بخاد بااین ادم که کارنامه و عملکردی سیاه و عیر قابل بخشش داره ، حرف بزنه تا بخاد بیاد باهاش رقابت کنه و لی چه میشود کرد … واین تنها اعتباریه که جلیلی از اول میتونسته کسب کنه.

      ردای ریاست جمهوری برازنده ی قامت مردانه دکتر پزشکیان هست ولاغیر . تمام .

    • ناشناس
      5

      مگه میخوای رئیس بیمارستان انتخاب کتی... جامعه بیمارستان نیست.. سیاست کجا پزشکی کجا

    • ناشناس
      0

      ما رییس بیمارستان انتخاب میکنیم شما رییس چی را انتخاب میکنید؟ سیاستمداری که یک ریال به درد مردم کشورش نخوره و جیب ملتهای دیگر مثل روسیه و چین و آمریکا و عراق ... پر کنه اسمش سیاستمدار میگذارید؟شما تو کدوم کشور زندگی میکنید؟

  • آریا
    1

    مسئول محترم خبر فوری خواهشمند است ادب را رعایت فرمائید آقای سعیدجلیلی و آقای مسعود پزشکیان

  • احمدیان
    4

    اصلاح طلبان و اصولگرایان هردو اریک خانواده بنام ایران هستیم البته بادو دیدگاه متفاوت اگررجوع کنیم به دوران اول انقلاب و دفاع مقدس وقتی هردو دیدگاه یکی شدند موفق عمل کردند نمونه بارز آن در عملیات والفجر ۸وبیت المقدس می توان شاهد بود اگرهر کدام از گروها دیگر ی کنار بگذارد حتما کشور ضررمیکند اگردردولت روحانی این تفکر غلط گروه رقیب را کنارنمی گذاشت مادربرجام پیروز بودیم وحشت مردم ازاین است اگرپزشکیان موفق شود باز همان بدبختی همان۸سال دوران روحانی تکرار می شود بهترین راه اینست که ایران متحدبشود تاپیروزی در همه عرصه ها موفق شود

  • پزشکیان
    2

    فقط پزشکیان ولاغیر

  • ناشناس
    3

    سلام
    حتی در این گزارش هم سانسور هست چرا محل تولد جلیلی و اینکه چند سال در نجف بوده را سانسور کردین چرا
    چرا قضیه دختر پزشکیان را نوشتین در حالی که یک کارشناس بودن جرم نیست ایشان مدیر و رپیس نبوده پس اینهمه اب و تاب چه معنایی دارد
    حال انکه جلیلی متولد نجف است و چند سال نجف بوده را به عمد سانسور کردین مطالب باید عینا نوشته میشد یک مورد جلیلی عین یک مورد پزشکیان سال تولد محل تولد و ......

  • ناشناس
    4

    ریس ستاد پزشکیان میگه آرام آرام بنزین رو گرون میکنیم بعد پزشکیان میگه نه من مخالفم اون برا خودش گفته
    این پزشکیان حتی حرف ریس ستاد که خودش انتخاب کرده رو قبول نمیکنه چه جوری میخواد بعد رئیس جمهور شدنش حرف و وعده های وزیراشو و خودش رو قبول کنه
    ظریف یه حرفی زده پزشکیان میگه نه اون برا خودش گفته یعنی چی واقعا 😂😂

  • ناشناس
    7

    جلیلی میگه مذاکره کنیم ولی کشور رو وایسته به مذاکره نکنیم مثل روحانی
    ریسی بدون مذاکره سیاست خارجی خیلی خوبی داشت با عربستان وپاکستان و ونزوئلا و سریلانکا و چین رابطه خوبی برقرار کرد

    نظرات شما -
    • باید توازن باابرقدرتها وگرنه ازجزایرتاخام کشوررونابود میکنند
      0

      پاکستان که ایران رابمباران کرد همین الان ازسرخوردگی حمله به نوامیس میکنند نمیدونی بدون درباره سریلانکا که بامافیای چای دبش شد وحتی حکومت سریلانکا عد اطلاع ومحکوم کرد درباره ونزوئلا هم نفت ماروخام خریدند وباقیمت عادی فروختند به امریکا ورابطه برقرارکردند

  • ناشناس
    2

    یعنی پزشکیان متولد 133 بالای 200 سالشه؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقای پزشکیان 69 ساله هستند 200 آقای جنتی وتیمشون هستند که لاریجانی رو رد صلاحیت کردند و جلیلی رو تایید

  • ارسلان
    0

    آقای جلیلی صداقت داشته باش چرا رو در رو با آقای زنگنه مناظره نمیکنی و دعوتش را رد کردی او گفت حریفت منم شما همه من تک

  • ناشناس
    0

    جلیلی شاگرد و مرید مصباح بوده

  • علی
    0

    آقای کامنتگذار کی دکتر پزشکیان رااستضا کرد همی قماش جلیلی که حکومت باهاشونه ومثلا پشت دارند .اگر بد بود تاییدش نمیکردن .زیاد به خودتون ننازید عمرتون به سراومده مردم دارن باهم متحد میشوند بزودی دمتون رابای بزارید والفرار

  • علی
    0

    استاد راهنما جلیلی علم الهدا بوده که خودش مانند رئیسی ۶ کلاس سواد دارد . کلا دانشگاه امام صادق مانند حوزه علمیه محل تولید مدیر است .البته همه با همان ۶ کلاس سواد .

  • ناشناس
    0

    اینها نمی تونن قیمت پنیر را کنترل کنن

  • فرهادی
    0

    خبر فوری عزیز ، اقای جلیلی تورک نیستند ، ایشان اصالتا کرد هستند و پد بزرگ پدرشان از سردشت کردستان در عهد قاجار به خراسان تبعید شده اند و در همان جا ماندگار شده اند ، جلیلی و خانواده اش مدتی در نجف بوده اند و خواهرش همسر یکی از افسران بلند پایه در زمان صدام بوده که بعد از فروپاشی رژیم بعثی ، خواهر جلیلی مدتی به ایران امد و به دلایل نامعلومی خود کشی کرد !؟ کاش زوایای پنهان ارتباط این خانواده با حکومت قبلی عراق روشن می شد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله خیلی ها تو این سیستم متولد عراق هستند مال همینه مملکت رو آب برده

  • ناشناس
    1

    روز جمعه 15تیرماه رای ما نه به قفس، نه به تحریم، نه به دولت سایه که از بودجه نهادهای حاکمیتی استفاده میکرد، نه به مسببین باغ ازگل، نه به مسببین اختلاس چای دبش، نه به دیکتاتور، نه به تحجر، نه به بیسوادان سهمیه ایی ، نه به خفت و ذلت، نه به رانت و باند بازی، نه تهمت و دروغ، نه به مسببین قراددادهای نگین فروش نفت ارزان، نه به التماس، نه به دیوارکشی و نه به ترمز پیشرفت ملت.
    رای ما نخبه علمی کشور و مردی که صادق و عدالت دکتر پزشکیان

  • حمید
    4

    خیلی سعی می کنم به خودم بقبولانم به پزشکیان رای بدم اما هربار یاد کارهای روحانی می افتم جیگرم میسوزه از نیاوردن واکسن مدیریت غلط افزایش قیمت بنزین و از همه بدتر که می‌گفت من صبح جمعه فهمیدم یا نابود کردن سرمایه مردم در بورس افزایش تورم شدید ۶۰ درصدی افزایش روزانه قیمت گوشت و مرغ و دلار و مسکن وقتی مجلس بهش اعتراض می‌کرد که سیف را عوض کند چون قیمت دلار همینچوری بالا می‌رفت ولی هیچ کاری نمی کرد ولی خوب جلیلی هم دست کمی از پزشکیان نداره اونهم افکار طالبانی داره و به هیچ وجه نمی خواهد با آمریکا وارد مذاکره بشه خطر تهجر گرایی و سرکوب زنان بی حجاب نیز در دولت او زیاد است خطر وارد کردن ایران در جنگ مستقیم در صورت برنده شدن جلیلی زیاد است

  • Hh
    4

    مگه میشه یک‌نفر هم جراحی کنه...هم رییس بیمارستان باشه و هم نماینده مجلس....یکی ازین کارها برای پرشدن کامل تایم هر فردی که بحاد درست و صحیح کار کنه کفایت میکنه که هیچ شاید وقت هم کم بیاره...لطفا پزشکیان توصیح بده از انجام وظایف کدام شغلش زده که تونسته هر سه را داشته باشه...

  • ناشناس
    7

    متوجه شده اید هر شهری آقای پزشکیان رفته هوادارانشان درحضورش از برداشتن پرچم مقدس کشورمان امتناع کرده اند سندی بزگتر از این غربگدایی
    رییس جمهوری که به کشور خود پشت کند چگونه غمخوار مردم خودخواهد بود.اندکی بصیرت

  • اللهم عجل لولیک الفرج
    3

    هر دو صالح هستند اما اصلح (سعیدجلیلی) ما را به ظهور نزدیک می کند.

  • محمد
    0

    روی سخنم با به اصطلاح 60 درصدیها؛
    اولا با رای ندادن منجر به سقوط نظام نخواهدشد
    پس تنها راه نجات مبارزه مدنی است نه قهر
    اینکه رای ندیم هیچ چیزی عوض نخواهد شد بلکه با روی کار امده جلیلی ودارو دسته اش وضعیت بسیار اسفناک‌وتاریک خواهدبوذ و اونجاست که پشیمانی فایده ای نخواهد داشت چون همون چهار سال کافی است که کشور در تمام جنبه ها به نابودی بره و وصع بدتر بشه تاکید میکنم بدتر ازین که هستیم خواهد شد
    نه به رای دادن ینی رای به جلیلی و منتظر شدن برای فلاکت وبد بختی

  • ناشناس
    0

    ای بابا! جلیلی باید تو حماسه فرزند آوری شرکت کنه. یه دونه فقط؟ بده که

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها