۱۰ چالش پیش روی پزشکیان / از احتمال بازگشت ترامپ تا ساز مخالف مجلس / رئیس‌جمهور طبیب با دردهای مردم چه خواهد کرد؟

مسعود پزشکیان درحالی تا دو ماه دیگر دولت جدید را تشکیل خواهد داد که کشور دست به گریبان با بحران‌های متعددی است. از معیشت مردم تا محیط زیست، آینده ایران را دستخوش نگرانی‌هایی کرده است.

۱۰ چالش پیش روی پزشکیان / از احتمال بازگشت ترامپ تا ساز مخالف مجلس / رئیس‌جمهور طبیب با دردهای مردم چه خواهد کرد؟

فهرست کردن چالش‌های پیش روی پزشکیان چندان مشکل نیست. نگاهی به تجربه دولتهای پیشین نشان می دهد که او و کابینه‌اش با دشواری‌های بسیاری روبرو هستند.

اما آنچه مهم است، نحوه مواجهه با این چالش‌هاست. به ویژه آنکه پزشکیان در ایام تبلیغات انتخاباتی وعده است که با گفتگو و مفاهمه و نه اختلاف و درگیری می‌خواهد این چالش‌ها را از پیش رو بردارد.

در ادامه نگاهی داریم به ۱۰ چالش مهمی که پزشکیان در هفتع‌های آتی با آن روبروست:

اول - معرفی کابینه

پزشکیان در گام اول برای معرفی کابینه‌اش، شرایطی پارادوکسیکال دارد. از یکسو بدنه اصلاح طلب حامی او انتظار دارد تا پزشکیان برخلاف روحانی، کابینه‌ای همسو با جبهه اصلاحات به مجلس معرفی کند و از سوی دیگر، مجلس جدید با ترکیب اصولگرایانه‌اش، احتمالا به بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب برای تصدی کرسی وزارت رای نخواهد داد و این اختلافات جدی ترین چالش روزهای آتی رئیس جمهور منتخب خواهد بود.

دوم - سایه سنگین ترامپ

حتی اگر پزشکیان با جدیت موضوع مذاکرات هسته‌ای را دنبال کند، اما بی تردید بازگشت ترامپ به کاخ سفید کار او را برای کنترل بازار و ایجاد حس خوش بینی به سیاست خارجی، سخت می‌کند. پزشکیان بتید امیدوار باشد که دموکراتهای آمریکا موفق به پیروزی در انتخابات آبان شوند، در غیر این صورت موج تازه‌ای از فشارها بر ایران آغاز شده و کار را برای توافقات بعدی مشکل خواهد کرد.

سوم - چالش نرخ سوخت

پزشکیان حتی در ایام تبلیغات انتخاباتی هم تحت عشار قیمت بنزین بود. دولت جدید هرچند به لحاظ اقتصادی چاره‌ای جز افزایش قیمت سوخت ندارد اما خوب می‌داند که شرایط معیشتی مردم تحمل شوک تورمی تازه را نخواهد داشت. به همین دلیل او ناگزیر از اتخاذ تصمیماتی سخت است که بر محبوبیت او اثر خواهد گذاشت.

چهارم - حامیان کم صبر

بخشی از بدنه رای پزشکیان مربوط به اصلاح‌طلبانی است که به سختی خود را راضی کردند در دور دوم به او رای دهند. این دست حامیان آماده‌اند تا به محض ایجاد تنش‌های تازه بر سر حجاب، معیشت یا هر مساله چالش برانگیزی، از پزشکیان عبور کرده و یا حتی مانند دولت دوم سید محمد خاتمی، او را مجبور به استعفا کنند. این دست کم‌صبری ها بر لایه‌های دیگر جامعه نیز اثر خواهد داشت.

پنجم - بحران کم آبی

چالش‌های محیط زیستی را نباید دست‌کم گرفت. پزشکیان با مساله مهم بحران آب و تبعات آن بر تنش‌های آبی در استانهای مختلف و بحرانهای اقتصادی در بخش کشاورزی روبروست. او باید تصمیم بگیرد که چه راهکاری برای کاهش این دست تنش‌ها خواهد داشت و با محیط زیست ایران چه خواهد کرد.

ششم - اعتیاد به رانت

بخش دولتی در ایران تا حد زیادی معتاد به پترودلارهای باد آورده است. شرکتهای دولتی به رانت عادت کرده اند و دلار چند نرخی، این چالش را از دولت به سطح بازار آورده است. پزشکیان ممکن است جلوی حقوقهای نجومی را بگیرد یا وعده "حقوق براساس عملکرد" را محقق سازد اما احتمالا نمی‌تواند به‌سرعت، سفره فسادهای سیستمی شده در بدنه دولت را جمع کند. این کار نیاز به اصلاحات ساختاری گسترده‌ای دارد که تنها از عهده قوه مجریه برنمی‌آید. بنابراین چالش فساد، برای دولت جدید یک چالش جدی خواهد بود.

هفتم - حجاب

موضوع حجاب از سال ۱۴۰۱ و پس از درگذشت مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، به یک چالش امنیتی تبدیل شده است. پزشکیان وعده داده گشت ارشاد را جمع کرده و در شرایط عادی کشور، از فیلترینگ استفاده نکند، ولی آیا او می‌تواند به تنهایی این وعده‌ها را عملی کند؟ اگر بخش‌های دیگر حاکمیت راضی به تن دادن به این وعده‌ها نشدند، او چه خواهد کرد؟ موضوع شکاف‌های اجتماعی داخلی، احتمالا موضوعی مهم برای دولت چهاردهم خواهد بود چراکه رئیس‌جمهور منتخب وعده‌هایی در این خصوص داده که عمل به آن ساده نیست.

هشتم - جنگ افروزی در خاورمیانه

دولت پزشکیان در شرایطی شکل می‌گیرد که منطقه در آتش جنگ می‌سوزد. هر لحظه ممکن است جنگ اسرائیل با لبنان، ایران را وارد یک فاز متفاوت دفاعی کند. افزون بر اسرائیل، رقابتهای منطقه‌ای دیگر نیز جدی است. به ویژه یارگیری‌های اخیر امارات از چین و روسیه برای چالش جزایر سه‌گانه. باید دید دولت جدید برای این چالش چه ایده‌هایی دارد.

نهم - مهاجران غیرقانونی

موضوع مهاجران غیرقانونی به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است. در جریان مناظره‌های انتخاباتی، محمدباقر قالیباف که حالا رئیس مجلس است، وعده داد که برای رفع این چالش، بین ایران و افغانستان دیوار بکشد. اما پزشکیان چه خواهد کرد؟ دولت او احتمالا سراغ بهبود رابطه با طالبان نخواهد رفت و مشکلات کشور همسایه می تواند بر موج مهاجران غیرمجاز بیفزاید.

دهم - اپوزسیون خارج‌نشین

پزشکیان با شعار مذاکره و احیای برجام در انتخابات ۱۵ تیر به پیروزی رسیده است. اما خود خوب می‌داند که مسیر این گفتگوها چندان هموار نیست. افزون بر لابی صهیونیستی و مخالفان داخلی برجام، اپوزسیون جنگ طلب خارجی نیز سعی می‌کند چهره دولت او را در افکارعمومی جهان غرب تخریب کند. پزشکیان در ایام تبلیغات انتخابات نیز با موجی از حملات شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی روبرو بود و احتمالا هر سفر او به اروپا، با جنجال جناح تندرو خارج‌نشین مواجه خواهد شد. او باید به تدریج، این مخالفتها را مهار کرده و دولتهای غربی را قانع کند که صدای این جریانات، صدای مردم ایران نیست. تنها راه رسیدن به این هدف، تقویت انسجام داخلی و از بین بردن شکافهایی است که در سالهای اخیر در داخل ایجاد شده و به بیرون سرریز کرده است.

این چالش‌های اشاره شده، مشتی نمونه خروار از مسائل ایران است. بسیاری از چالش‌های دیگر نیز بر سر راه دولت آینده وجود دارد. از دغدغه‌های حقوق بشری تا ماجرای حذف یارانه خانوارهای برخوردار، یا اصلاح نظام بانکی و داستان پُرحرف و حدیث بورس.

ایران امروز در تب تحریم و شکاف‌های داخلی می‌سوزد و پزشکیان طبیبی است که باید به پشتوانه رای مردم به درمان این دردها بپردازد. آینده نشان خواهد داد که او برای شرایط امروز کشور پزشک حاذقی بوده است یا نه.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 88
  • ناشناس
    10

    همه را پشت سر خواهد گذاشت

  • محمد کرج
    6

    خب ببینید وضعیت مملکت چطور است. ده چالش پیش رو ، حالا یک سوال این چالش ها را چه کسانی بوجود اوردند برخی از آنها در داخل قابل حل بوده دایما می گویند راه رئیسی را ادامه دهیم اون راه الان بعد از 3 سال شده چالش که
    1- معرفی کابینه : مگر مملکت ومردم مسخره جناح بازی یک عده هستند
    2- ترامپ : انتخاب او دست ایران نیست پس باید موضوع مدیریت شود که البته بزرگترین چالش جمهوری اسلامی است
    3- چالش سوخت : باید هر سال مثلا 5% درصد بنزین و بقیه فرآوردهای نفتی گران شود نه اینکه جمع کنند 5 سال یکبار یکهو 200% افزایش دهند
    4- حامیان کم صبر : مجبورند صبور باشند وگرنه مملکت دچار افراطی گری می گردد
    5- بحران کم آبی : واقعا معظل بزرگی است و شبکه آبرسانی ایران فقط حداقل 30% پرتی دارد و کسی هم نه به این راحتی می تواند و نه میخواهد آن را اصلاح کند
    6- اعتیاد به رانت : این مربوط به فساد نهادینه در دستگاههای جمهوری اسلامی است که چون حاکمیت نمیخواهد آن را قبول کند در جهت رفع آن هم گام بر نمیدارد
    7- حجاب : اجباری نیست و آنهایی که میخواهند همیشه در جامعه درگیری باشد به آن دامن میزنند (ایادی آمریکا و انگلیس)
    8- جنگ افروزی در خاور میانه : حمایت از فلسطین ، لبنان و سوریه و ... دکترین جمهوری اسلامی است و ارتباطی به رئیس جمهورها ندارد
    9- مهاجران غیر قانونی : حاکمیت جمهوری اسلامی باید بخواهد دولت در اسرع وقت اکثریت افاغنه را به کشور خود باز گرداند و احداث دیوار مرزهای شرقی را دولت تسریع نماید. معضل مهاجرت افاغنه به ایران به دکترین اشتباه حاکمیت بر می گردد و تنها معضل دولت ها نیست و این موضوع و کمبود آب ایران و ایرانی را به شدت تهدید می کند (از بین این 10 معضل)
    10- اپوزوسیون خارج نشین : اونها اگر ایران برایشان مهم بود مهاجرت نمی کردند به خارج رفته اند زندگی می کنند و دهان گشادشان هیچ وقت بسته نمی شود نگران آنها و حرفهایشان نباید بود.

  • ناشناس
    13

    تا وقتی پول مردم ایران در غزه و لبنان و یمن و سایر جاها خرج می شه کاری نمی ت نه بکنه. فقط یک کسی هست که کاسه کوزه ها سرش شکسته بشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      والا هرچی پوله صرف برج سازی و تخریب باغات امثال تو صرف شده و هی میگن میلیارد بودجه شهرداری....کلیپ ها هست که اهل غزه بچه هایشان از بستن مرزها گرسنه ماندند !!!!!و آنها هم خودشان کشور بودند و زمین داشتند و اتفاقا ایتالیا بیشتر از تو ناراحته

    • ناشناس
      0

      اگر خرج نمی شد اکنون بعنوان برده خرید و فروش می شدید..

    • ناشناس
      0

      بچه غزه با دست قطع روی خاکها افتاده یه ایتالیایی شاید چیزی فرستاده برو از دستش بگیر بخور

  • ناشناس
    4

    جراخ بايد خراج بگيرد!!!!

  • ناشناس
    4

    دقیقا مشکل اصلی دولت مجلس خواهد بود.

  • ناشناس
    4

    با ترامپ سازش کند

  • ناشناس
    2

    چون طبیبه مردم را مریض قرار ندهید !!!!

  • ناشناس
    1

    بزرگترین چالش و مشکل پزشکیان دشمنان داخلی؛ رانت خوارن، دزدان، تمامیت خواهان، خرافه گرایان هستند!

    نظرات شما -
    • ابر قدرتی ایم هااا
      7

      اضافه کن
      محیط زیست ویران شده ایران
      وضعیت نابود شده فرهنگ سینما تائتر
      دانش آموزان دانشجوها
      سیستم اینترنت فلج ایران و عدم ارتباط سریع با دنیا
      و ..
      و ..و ...
      اینها همشون که لیست میکنین
      میشه دستاوردهای 40 ساله
      که رییس جمهور هایی که انتخاب میشن میفهمن با چه معضلاتی روبرو هستند
      کاش منتخب نمیشدن
      البته این دستاوردها هر روز بیشتر میشه
      و در پایان کار رییس جمهور میندازه گردن 4 عامل
      تحریمها
      دلال
      مخالفت های داخلی
      آمریکا اسراییل

    • ناشناس
      16

      دهانت را گرد می کنی به اعتقادات خرافه می گی کارشناس فرویدت کم حدیث کپی سرقت کند ..زمانی که به تخریب خاک دور شهرها آباد پیشرفت می گفتید از عنایت امامزاده اولین نفر بودم که متوجه آخر عاقبت گرسنگی آن شدم

    • ناشناس
      12

      بیست ساله از گند مشاور فروید گرایت در ادارات اجتماعی هنر نه گفتن با لبخند آمده ...اخیرا در خبر ها نوشته بود زنی به شوهر میانسال اش روانی گفته ....به قرص و .... کشانده او هم زنش را کشته در حالیکه قبل آن آنطور نبوده !!!!اصول قاتل پرور

    • ناشناس
      12

      کارشناس نیش بازت کم حدیث کپی بزند اگه خرافه است

    • ناشناس
      10

      اگه جایی باشه آدم بتونه بدون سنگ اندازی فلان کارشناس که اغلب به دزدی ختم میشه ایده ها و نظراتش را ثبت کنه و حال آنکه فقط نظرات هیبت علمی را ثبت می‌کنند!!!اگه نظر افراد بی پارتی بدون فضولی کارشناس ثبت بشه آنوقت معلوم می سه در علوم اجتماعی و طبیعی کی نظر برتر را داره و کی از ایده های افراد بی پارتی متوسل به امامان می دزده و آخرش می گه خرافه بود و خودش خرافه کفر قرصی سارق نظره
      استادی که پایان نامه دانشجویش را هم به نام خود می زنه اینجور آدمها اصلا نمی ذارن افراد عادی نظر خود را ارائه دهند مگر در سایتها و او هم بیاد کپی بزنه ...به صدا سیما هم نظر می دی کارشان سرقت نظر شده ...فردا کارشناس اش میاد به نام خودش درمیاد از واژه ها کش میره

    • ناشناس
      7

      ادارات اجتماعی که تابع اصول اخلاق انگ و قرص کفر جهانیه چه گلی به سر جامعه زده.

  • ف
    3

    الان دنیا به منابع طبیعی خود روی آورده و فهمیده آباد آسفالت چیری نیست و در علفزار های رویایی ویلاهای عارفانه می سازند دیگه نهضت آباد آسفالت مسخره هم بیت المال را خالی کرد هم خاکی نمانده میوه ای خربزه ای بروید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      فاطی روانی خزعبلات ديگه ی بلد نیستی
      برو....

    • ناشناس
      1

      فعلا پیام من ده لایک خورده تو هم فقط تربیت خانوادگی تو به نمایش می ذاری ...کجا بار اومدی که این تربیتته و اقلا سواد سرچ نداری شهرهای طبیعی اروپا را ببینی ...از نظرات من راجع غزه چوب خوردی که میسوزی

  • ناشناس
    2

    الان دنیا بجای دست گدایی به سمت این و آن به منابع طبیعی خود روی آورده و فهمیده آباد آسفالت چیری نیست و در علفزار های رویایی ویلاهای عارفانه می سازند دیگه نهضت آباد آسفالت مسخره هم بیت المال را خالی کرد هم خاکی نمانده میوه ای خربزه ای بروید ..

  • ناشناس
    30

    اولین چالش خود جریان غرب گرا برای ایران هست و عقب گرد نکنیم دوباره....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      مگر تا حالا جلو رفتی که بخوای عقب نشینی کنی؟ حالت خوش نیست

  • ناشناس
    2

    کسی ک وعده ی هیچ کاری نداره اینا براش مهمن؟

  • رصد
    3

    اصلاح ساختار حاکم دست رئیس جمهور نیست

  • داریوش
    2

    چرا می گوید چالش ایران وطالبان...به خدا به پیر پیغمبر ملت از دست این اتباع زله شدن نمی خواهند چه خوب چه بد ..حداقل در این مورد یک رفراندوم بگذارید ببینید بجز حکومت و قشر 4درصدی مرفع جامعه.چه کسی با این همه بدبختی حاضر زندگی کردن این اشغالگران اتباع در ایران هستند ....مهاجر خوب نه برای ملتی که به نان شب هم محتاج شده

  • نگی نگفتی
    1

    همانند امریکا که دارن رییس جمهور قبلی رو دادگاهی میکنن

    میخان در ایران هم این کار رو بکنن و رییس مهور قبلی رو
    دادگاهی بکنن

  • احمد
    0

    با سلام .اگر از ناحیه اشخص ویا نهادی در طرح وکار ایشان سنگ اندازی صورت گرفت راست وپوست کنده ملتو در جریان بگذارد

  • ناشناس
    3

    مردم ساده لوحی داریم روحانی با 22میلیون رای نتوانست کاری بکند پشتیبانش هاشمی بود روحانی نتوانست کاری بکند پزشکیان که عددی نیست یه بله قربان گو تمام وکمال

  • ناشناس
    1

    موضوع اتبا بعد از معیشت مردم و حجاب باید مهمترین چالش پیش روی دولت باشد

  • ناشناس
    0

    اگه قرار بود کاری صورت پذیرد به همون قبلی دستور میدادند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هیچی درست نمیشه از وضعیت بورس فهمیدم فقط 2روز سبز بود

  • ناشناس
    6

    این گفتمان خود جریان تشکیل دولت پزشکیان است که هم اکنون خط مشی دولت مردم را شکل می دهد یعنی همینه که هست و ملت باید تحمل کند در غیر اینصورت ما می رویم .خوب پشتوانه ۲۵ درصدی و نداشتن برنامه و سطح انتظارات ۱۰۰درصدی مردم ایراداتی که به دولت رئیسی وارد می کردید طبیعی است که فشار زیاد خواهد بود .دوران خوش تبلیغات و مناظرات تمام شد اکنون موقع عمل است..

  • ناشناس
    0

    ما مردم ایران از مسولین عاجزانه درخواست میکنیم برگردند به خط امام وبا همان سلاح اتحاد امام ره به مردم خدمت کنند تا خداوند توفیقات بیشتر بده واقعا مردم دیگه به آخر خط رسیدن وقتی جوان به مرگش راضی شده دیگه از اون بالاتر چی میشه

  • ایرانی
    2

    که عشق آسان نمود اول ولی افتاده مشکلها

    پزشکیان با شعارهای عامه پسند، سیاه نمایی دولت رئیسی، استفاده از غرب گرایی با توانایی رفع تحریمها به کمک اصلاح طلبها روی کار آمد نه جنبه علمی وعملی وتجربی.حالا شما این هفت چالش را برای کسی که اصلا فرصت فکر کردن به آنها را هم پیدا نکرده ، چه رسد حل کردن آنها، چه انتظاری دارید.؟ او با کمال خونسردی که نتیجه خامی میباشد کار را به کارشناسانی درآینده که معلوم نیست صلاحیت تعیین نقشه راه را دارند یا ندارندسپرده. خدا به این مملکت رحم کند که سکانش را به جراح قلب سپرده که عملش شرطیست.

  • ناشناس
    1

    اگر اراذل واوباش را بنشاند سر جایشان حل سایر مشکلات شدنیه .

  • ۲۲
    2

    ۱) تقویت ارزش پول ملی به صورت پایدار تا جایی که حداقل دلار به ۵۰ هزار تومان برسد.

    ۲) اخراج اتباع بیگانه خیلی سریع و ممانعت از ورود مجدد آنها

    ۳)کاشت مستمر انواع گونه درخت در کشور با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه .

  • ارسلان
    0

    هر گروهی سد راه امور مملکت باشد در زمین دشمن عمل کرده الان دیگر فرصت بسیار کم است و مردم وحدت و رفع مشکلات را خواستارند

  • تلمبه
    6

    خداوندا سپاس از این انتخاب و یاری مجوییم از خدا تا مشکلات لاینحل را به وسیله دولت جدید علاج نماید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      متوجه نشدید که چه می فرمایند می فرمایند شما مردم منتظر معجزه نباشید..

  • ناشناس
    7

    همه را درمان خواهد کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      تا ببینیم🫠🫠🫠

  • ناشناس
    8

    چهل وپنج سال گند زده شد حالا این بنده خدا به کدام قسمت برسد فک نکنم معجزه کند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بیست ساله ادارات اجتماعی در عمل دست فرویدیه حتی گند هم از من کپی زدی عجب دزدی هستید

  • ناشناس
    3

    کاسبان تحریم و غارتگران جیب مردم و وطن فروشان زالوصفتان نخواهند گذاشت ملت روی آرامش و آسایش ببینند

  • ف
    6

    خبر فوری بهترین خبرگزاریه که به نظرات همه حرمت می ذاره و باعث رشده و دریای بی نهایت فکر آزاده نه محیط بسته .

  • ناشناس
    5

    مژده اي دل كه مسيحا نفسي مي ايد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      هر وقت پول 💰 گرفتی بعد فندقچه بزن

  • همرزم هادی
    3

    جناب رئیس جمهور آن ۵۰درصدی که نیامدن را هم به آن ۱۷ میلیون درمسیر ادامه قرارتان بامردم اضافه کن وباشجاعت به پیش برو وهرجا مانع دیدی آن را به مردم واگذارکن تا مثل طوفان ازسرراهتان بردارند باهیچکس هم تعارف ندارند جان این ملت به لب رسیده.برای ایران عزیز

  • ناشناس
    2

    هر کی خربزه میخوره باید پای لرزش بمونه.

  • Shahram
    6

    با آیت ترکیبت مجلس و خصوصا رئیسش مشخصا دولت کاری از پیش نمیبره

  • ناشناس
    6

    فرموده اند که باید راه رئیسی را برود!

  • اردلان
    2

    ای ناشناس مهاجر افعان آمده ایی در باره ایران اظهار نظر میکنی

  • ایرانی االاصل
    4

    اگر رهبر باهوش ایران حضرت آیت الله خامنه ایی که واقعا بهش افتخار می‌کنیم راهنمای وکمکش کند که بساط تندروهای افراطی را برچیند وبفهمد که این افراد درقالب دوستی دارند به کشور لطمه می‌زنند را از سر راهش بردارد از همه نظر ایران سربلند خواهد شد..واقعا مردم ازنظر معیشت درتنگنا هستند تا الانم هرچی از قبل داشتند فروختند یکیش خود م دیگه هیچی ندارم

  • تلمبه به زاکان
    3

    رفیق نارفیقم در پشت پا استادی جواب خوبیها را چه نامردونه دادی پشت هر پس کوچه زاکان در کمیننننننن کرده پنهان دشنه ای در آستیییییین ( آقای پزشکیان مراقب باش )

  • ناشناس
    4

    چالش اصلی دولت پزشکیان انتخاب ایران یا جریان دولت تورک علی اف است
    بدون اینکه تسنیم بگیرد رئیس جمهور ایران است یا حامی علی اف نمی تواند برای ایران برنامه بریزد
    این را فقط خودش می داند
    ایران باید بر اساس منافع ملی عمل کند ولو به مخالفت ترکیه وعلی اف

  • ناشناس
    6

    11- دولت سایه
    12- صدا و سیمای میلی
    13- ائمه جمعه
    14- آتش به اختیارها
    15- کاسبان تحریم
    .
    .
    .

  • اشنا
    0

    مسلم بدانید رفتار پزشکیان نه بی احترامیست نه خنده به ترامپ و محترم شمردن بی جهت. عادی مثل بقیه شون که رفتند و در دنیای دیگر عین ما که رفتند و دیگر اثری یا وجود ندارند که موثر در زمان حال باشند. انسان را خدا آفرید و بصورتهای گوناگون. یکی شما یکی آنها. اگر بد هستند خلقت خدایند اگر خوبند باز خلقت خدایند. به ما ربطی نداره که نعوذبالله از خدا و خالقشان گله کنیم. بد و بیراه بگیم او خلق کرده و اینطوری وجود دارند. پدرش مسلمان بود عین پدر ما او هم مسلمان بود ولی بعضا مسلمانان و خلایق دو آتیشه میشن که همه پلیدیها از دو آتیشه شدن انسانهاست که خدا آزادشون و آزادمون گذاشته .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      عجب بابا عحب مسلمان واقعی رو‌پلید میدونید چون نمیخواد با ذلت در مقابل کفار تسلیم بشه بعد اونوقت کسایی که سلطان تناقض هستن فقط چنتا ایه و نهج البلاغه غلط غلوطو بی ربط میخونن احتمالا بهترین انسانهای روی زمین و فرشته های زمینی

  • مصطفی زلیخایی
    5

    اول از همه / 1- دولت در سایه

  • نجمه
    3

    پایدارچی ها در اولویت اول سنگ اندازی جلوی چرخ دولت پزشکیان

  • علی دلدار
    3

    آقای پزشکیان مرداین میدان سخت نیست امیدوارم درمیانه راه جا نزند

  • تاریخ بخوان
    5

    بزرگترین چالش پزشکیان در درجه اول خودش هست که ناخواسته به این جایگاه هل داده شد و هیچگونه امادگی و برنامه برای اون نداره ودومین چالش او همان صاحبان زر و زور و تزویر هستن که او رو به این جایگاه رسوندن و زمان تقسیم مناصب و قدرت و ثروت دچار تعارض منافع میشوند
    این دولت یک دولت مستعجل هست که به دست خودشون و از درون متلاشی میشه و بقیه کافیه کاری نکنن و نظاره گر باشن
    همین امروز وزیر امور خارجه امریکا پیش شرطهاشو برای مذاکره با اقای پزسکیان گذاشت روی میز که شامل خروج از پیمان شانگهای بریکس و... هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      والا اگه رای دهنده های بی بصیرتش این موضوع رابفهمند

    • ناشناس
      3

      تو بصیرت داری ابله که به اکثریت توهین میکنی تو لایق روغن بنفشه هستی نه اتاق عمل استریل

    • ناشناس
      0

      منظورت از مستعجل چيست

    • ناشناس
      0

      امام صادق در تاثیر میوه ها حدیث داره چرا با علم شیمی مقایسه می کنی !!!!!اخیرا ثابت شده پیشگیری از هر نوع بیماری به مصرف اصولی میوه بستگی داره والا شیمی هم دانشمندان مسلمان اختراع کردند جابر و زکریای رازی و ...منتها روغن بنفشه که میگی دیجیکالا روغن بنفشه میفروشه برو تحریم کن!!!اینترنت خواص روغن بنفشه بخوان ضد التهاب و احتقان و ....اتفاقا ثابت شده در مقایسه با داروهای مسکن عارضه قتل زعفران و..همان خاصیت را دارند !!!!و دانشمندان آلمان به حرف هزار سال قبل رسیدند...

  • ناشناس
    2

    دوباره شروع شد نمیشه و نمیذارن ، اب سد خالی میکنن نتونه دولت جدید برق تولید کنه شماها یه دارو دسته نفهم هستین که خدا فقط باید جوابتون بده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      خودش گفت نمیشه و نمیتوانیمو برنامه ندارم من هیچ وعده ای ندادم بنزینو ابو برق را گران میکنم به جوانها وام ازدواج نمیدهم امریکا هرچه بگوید بلید بگوییم چشم تصور کن امریکا بگوید تحزیه جنگ داخلی کشتار نیمی از مردم که باهات هم عقیده نیستن تا شاید یه نگاهی لهت بندازم ای کاش بفهمید

  • dbpalim
    5

    باور کنید این بنده خدا خوابش را هم نمیدید رئیس جمهور بشه.

  • ناشناس
    2

    ما تورک ها وطن فروش نیستیم و پزشکیان هم یک تورک اذری وطن دوست هست و هیچ وقت وطنش را به غربی ها نخواهد فروخت

  • ناشناس
    5

    دکتر پزشکیان امده تا خرابکاری اقلیت حراف و کارشکن و صد مردمی و پر هزینه و کاسب تحریم را حذف کند و افراد نخبه را بجای انها قرار دهد کار سختی نخواهد بود کشور پر است از آنسانهای سالم و پاکدست و باهوش و تحصیل کرده و دلسوز فقط کافیست انتخاب کند بدون نگاه به پوشش و اصلاح سر و صورت و ظاهر آنها همه چی درست خواهد شد فقط نا اهلان باید کنار روند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چه کوته فکری اتفاقا اروپا ریش و محاسن داره نه ادارات اینجا ....مگه مرد زنه که صورتش لخت لخت کنه والا کشور کافر هم مرد یه فرقی با زن داره واسه اینه اینقدر طلاق زیاده مردها شبیه زن اند چه نفرت انگیز

  • ناشناس
    5

    ای کاش بجای افغانها ژاپنی ها کره ایها چینیها می امدند هم ازلحاظ صنعت. اقتصادی وفرهگی ایران هم پیشترفت می کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آمریکا کلی افغانی داره چیتی کرونا داره

    • ناشناس
      0

      کلا همه بریم افغانی بیاد حالشو ببره

  • ناشناس
    0

    دیگه ملت به چپ و راستش پشت کرده یک کاهی یک کاهی یک کاهی ارزش قایل نیست نیست و ایرانی نمی دوند ایرانی نمی داند خاین و خرابکار خرابکار و وطن فروش می داند و در تاریخ به نحسی و نجسی و وطن فروش یاد خواهد کرد .

  • ناشناس
    6

    صدا و سیما ، کاسبان تحریم ، دولت سایه ، ائمه جمعه ، نظامیان و آتش به اختیارها با دخالت های بی‌جایشان در امور دولت‌های گذشته ، کشور را به ته دره برده اند ، اگر پیشرفت کشور را میخواهیم باید جلوی آسیب بیشتر از طرف این افراد و ارگانها را گرفت .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برو جلو بوق بزن اگر کشور دست امثال شما بود به صدام تحویل می دادید.

  • موج
    0

    از همین ابتدای کار بهانه ها شروع شد.
    در طول سال‌های گذشته هم همینطور بود.
    یه ذره کار کنید اتفاقی نمی افته....

  • ناشناس
    1

    مقدار پولی که ایران خرج می‌کند در لبنان و سوریه و... برای امنیت خودش است و برای تسلط بر خاورمیانه که تاحالا موفق بوده
    اگر اسرائیل لبنان و سوریه را بگیرد مهاجران سوری و لبنانی به ایران خواهند آمد

  • ناشناس
    2

    باسلام، اولاً به قول آقای احمدی نژاد : حتی میتوان با ترامپ هم مذاکره کرد و به توافق رسید ثانیا مجلس شورای اسلامی باید به حمایت از حقوق ملت ایران در انتخاب وزیران قوی و حرفه‌ای به نفع ملت نه بر ضد دولت و خیانت به ملت عمل کند و بقیه موارد هم انشاالله به امید خدا قابل حل است بحق محمد و آل محمد و بحق ماه محرم ...یا علی مدد با آرزوی موفقیت و پیروزی برای همه مردم ایران ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      جمع کن امام حسین کجا با دست آلوده به خون قاتل کودک غزه دست می ده هیهات منا الذله

  • ایرانی
    0

    خاطر مبارکتان هست که ترامپ وقتی از برجام خارج شد بلافاصله به عربستان رفت وبایک عکس از سلاحها، چند صد میلیارددلاربه عربستان سلاح فروخت وبعد گفت اویک گاو شیرده است؟ فکر می‌کنید اگر ازبرجام خارج نمیشد وهنوز ایران را خطر خاورمیانه نشان نمیدادمی‌توانست این همه سلاح بفروشد؟ گیریم پزشکیان کاسبان تحریم داخل را مهار کنند ویا راضی به ارتباط با آمریکا شوندبا کاسبان تحریم انور آب با درآمد 6 برابری فروش نفت نسبت به ایران شامل عربستان وبحرین وامارات می‌خواهد چه کند؟ . چند میلیارد باید امتیاز دهد که بشود یا نشود.؟
    اگر پزشکیان همین یک نکته را میفهمید زخم تحریم را که کم کم درسایه جنگ اوکراین وغزه داشت التیام میافت دوباره سرباز نمیزد. او با این شعار یک گل به خودی زد. شعاری که غرب را دلگرمتر از گذشته برای تاثیر تحریم وامتیازگیری از ایران ونهایتا زدن زیر میز گفتگوها وقرارداها کرد.

  • ناشناس
    0

    اولین واخرین چالشش باید اقتصاد وبورس باشه با وعده درست کردن گرانی وبیکاری اومد سر کار 2ماهه دیگه باید صبر کنیم

  • ناشناس
    0

    با یاری خداوند متعال وایمان قوی ایشان وحمایت مردم به خاطر نیت خوب آقای پزشکیان انشاالله همه این موانع تبدیل به فرصت میشوند وکسانی که سنگ اندازی کنند هم با مردم طرف هستند

  • احسان
    0

    کدوم باغ کدوم ویلا اهه اهه اهه

  • واحد حقگو
    0

    سلام بر دوستان بنظرم نمایندگان محترم مجلس ضمن حفظ استقلال خود باید با دولت منتخب پس از تنفیذ رهبری همکاری داشته باشند تا بلکه مشکلات کشور در حد امکان حل شوند و آنان در نزد موکلین خود دارای محبوبیت باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد