ترور نافرجام ترامپ؛ سرآغاز دوره ای جدید

ترامپ در مسیر هیتلر شدن/ مرد مونارنجی «الهی» و فناناپذیر می شود/ ترور دونالد توسط بایدن ترتیب داده شده بود؟

دونالد ترامپ می تواند بعد از ترور نافرجام اخیر مانند هیتلر ادعای الوهی بودن کند و بیش از گذشته خود را رهبری فناناپذیر و مقتدر و ماورایی بداند. این مساله می تواند انتخابات ریاست جمهوری را هم تحت تاثیر خود قرار دهد.

ترامپ در مسیر هیتلر شدن/ مرد مونارنجی «الهی» و فناناپذیر می شود/ ترور دونالد توسط بایدن ترتیب داده شده بود؟

به گزارش خبر فوری، ترور ناموفق دونالد ترامپ تغییرات مهمی در آمریکا ایجاد خواهد کرد و ممکن است نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را هم تحت تاثیر خود قرار دهد (اینجا بخوانید).

به نظر می رسد بیشترین تغییری که این ترور نافرجام ایجاد خواهد کرد، تغییری است که بر کیش و شخصیت دونالد ترامپ به وجود خواهد آورد. ترور نافرجام دیروز ممکن است ترامپ را مانند هیتلر کند. رهبر نازی های آلمان نیز بعد از اینکه چند بار مورد سوءقصد قرار گرفت و کشته نشد، ادعای جاودانگی و خدایی کرد.

او در آخرین سخنرانی اش پیش از سقوط کامل و خودکشی، مدعی شد که بارها تا آستانه سقوط پیش رفته و بارها مورد سوءقصد قرار گرفته اما نمرده است و این نشان می دهد که روحی الهی دارد و برگزیده است. این ادعا توسط برخی سیاستمداران دیگر نیز تکرار شده است. محمدرضا شاه پهلوی هم بعد از سوءقصد در دانشگاه تهران، ادعا کرد که نیرویی الهی او را نجات داده است.

ترامپ 4

در آمریکا نیز افراد زیادی مورد سوء قصد قرار گرفته اند. بیشتر این افراد بعد از سوءقصد به یک قهرمان تبدیل شدند. از میان روسای جمهوری که با ترور از دنیا رفتند، آبراهام لینکلن، جان اف کندی و جیمز گارفیلد تبدیل به اسطوره شدند.  رونالد ریگان نیز که بعد از ترور زنده ماند، به یک قهرمان تبدیل شده و توانست محبوبیت زیادی کسب کند.

ترامپ 5

به نظر می رسد دونالد ترامپ نیز می تواند راه این سیاستمداران را ادامه دهد. او که بیش از هر رئیس جمهور دیگری کیش شخصیتی «اقتدارگرایانه» دارد، از نوعی خودشیفتگی بارز برخوردار است. این خودشیفتگی به راحتی می تواند به نوعی «خودپرستی» تبدیل شده و رنگ و بوی الهی نیز بگیرد. ترامپ و طرفدارانش قبل از ترور او مدعی بودند، او نماد مسیح است و از او کمک دریافت خواهد کرد. شکی نیست که بعد از ترور اخیر این دعاوی بیشتر خواهد شد و ترامپ می تواند با کمک گرفتن از این دعاوی مانند هیتلر ادعای الوهی بودن کند.

ترامپ 2

حتی اگر این اتفاق هم نیفتد و ترامپ یک شبه به یک «شبه خدا» تبدیل نشود باز شکی نیست که ترور نافرجام روزگذشته در محبوبیت او تاثیری فراوان خواهد داشت. ترور نافرجام ترامپ یک تصویر ماندگار از او به وجود خواهد آورد. اصولا طرفداران سیاستمداران پوپولیست عاشق «تصویر» هستند.

طرفداران هیتلر را به یاد بیاورید. آنها بیش از هر چیز مبهوت سبیل عجیب، حرکات دست دیوانه وار و خطابه های جنون آمیزش بودند. طرفداران کاسترو عاشق کلاه کج و سیگارش بودند و عاشقان استالین نیز لباس کارگری ساده و پیپ همیشگی اش را می پسندیدند.

طرفداران ترامپ نیز عاشق تصاویر او هستند. در میان تصاویر او، تصویر خلق شده اخیر بیش از همه در ذهن و خاطر آنان می ماند. مردی در حال سخنرانی است. ناگهان به سمتش شلیک می شود. از گوشش خون می آید. بادیگاردها سعی می کنند او را از صحنه دور کنند اما او بر می گردد و با قدرت دستش را بالا می برد و به مخاطبانش می گوید: «بجنگید». این نشان می دهد که او زنده است و طرفدارانش را حمایت خواهد کرد.

ترامپ 3

اما خلق تصویر یک قهرمان تنها کارکردی نیست که ترور نافرجام دیروز داشت. مهم ترین کارکرد این اتفاق سوق دادن طرفداران ترامپ به سمت جنگ با دموکرات ها است. طرفداران ترامپ معتقدند او بیش از همه مورد بی مهری ساختار قدرت در آمریکا قرار گرفته است؛ ساختار قدرتی که در دست دموکرات ها است و سعی دارد ترامپ را حذف کند.

بستن صفحات ترامپ در شبکه های اجتماعی و ایجاد پرونده های جعلی قضایی علیه او و دستبند زدن به او همه و همه توطئه هایی برای حذف ترامپ بوده و هستند. آخرین ضربه هم ترور کردنش بود که از قضا به موفقیت نینجامید. مساله مهم این است که تمام این اقدامات باعث افزایش محبوبیت ترامپ شده و به خشم بیشتر طرفداران او نسبت به دموکرات ها انجامیده است. دموکرات ها ترامپ را نه یک جمهوری خواه معمولی بلکه یک «قهرمان» می بینند که در مقابل ساختار آمریکا ایستاده است. به همین دلیل، خشم و دوری آنان از دموکرات ها و مقامات آمریکایی بیشتر می شود (اینجا بخوانید).

این دوری باعث شده که بسیاری از طرفداران ترامپ، دموکرات ها را عامل ترور ترامپ بدانند. آنها معتقدند ساختار قدرت در آمریکا به دنبال حذف ترامپ است و به همین دلیل، دست به ترور او زده است.

ترامپ 6

ان بی سی نیوز (NBC News) در گزارشی که بعد از ترور ترامپ نوشته تاکید دارد که برخی تحلیلگران معتقدند ترور ترامپ عمدی بوده است. ان بی سی معتقد است تیم امنیت ترامپ آنقدر ضعیف عمل کرده که باور کردن این مساله که ترور عمدی نبوده سخت است. تصاویر نشان می دهد که فاصله محل ترور و سخنرانی ترامپ بسیار کم است. با این حال، تیم امنیت و محافظت ترامپ به محل ترور (پشت بام یکی از ساختمان های روبه روی محل سخنرانی) نرفته و آنجا را پاکسازی نکردند. این مساله یک مشکل و باگ امنیتی بزرگ است و بسیار بعید است به صورت غیرعمدی رخ داده باشد.

ترامپ 1

برخی طرفداران افراطی ترامپ مدعی اند بایدن سعی کرده ترامپ را ترور کند. این گزاره اگر در ذهن همه طرفداران ترامپ حک شود، ممکن است غوغایی در کمپین او ایجاد شود. ترامپ می تواند با ایجاد فضای ترحم، طرفداران بیشتری جذب کرده و بیش از همیشه دموکرات ها را بکوبد.

این مسائل نشان می دهد مرد مونارنجی سود زیادی از ترور نافرجام اخیر برده و به همین دلیل به سرعت به سمت فتح کاخ سفید می رود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • ناشناس
    23

    برعکس ایام تاسوعا عین چی ترسید ...از سربازان حماس این جملات را کپی زده آنها یک سال دست خالی مبارزه کردند. نه اینکه لاف بزنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      مو خودم اختراعوت فوراون داشتوم نذر ملا محمد جون کردوم دعا کردوم گفتوم بیا که بریم به مزار ملا محمد جان سیل گل لاله زار والله دلبر جان سیل گل لاله زار یالا دلبر جان .....اما رودستوم کوپی زدن مونم دگه افسرده شدوم هی روزگار

  • ناشناس
    37

    اخه ترامپ تو چرا هنوز زنده ای و نمیمیری؟؟؟ خدایا زودتر به درک واصلش کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      عمر دست خداست شما نمی توانی در خواست خدا مداخله کنی

    • ناشناس
      13

      خدا کسانی را که برای بشریت مفید هستند را نگه میدارد و اونهایی که برای بشریت خطرناک هستند را میبرد. این قانون خداست نمونه اش نمرود و شداد و فرعون و .....

    • ناشناس
      1

      آخه کسی را مفید مینامی که در یمن آنقدر بچه کشته که کنار هم بچینی ...آدم دلش نمی آید بگوید..پس ربطی به عمر کوتاه و بلند نداره.امامان مرگ با عزت را خود انتخاب کردند وگرنه با فروختن شرف میشه زنده ماند...

  • ناشناس
    32

    ترامپ قمار باز حرفه ای است. خدایا او را در سریع ترین ممکن با ابلیس محشورش کن. ان شالله

    نظرات شما -
    • ایران پایدار
      6

      نگو رفیق دوستای ایرانیش در داخل ناراحت میشن البته یادشون رفته سال ۹۸ چه جنایتی در حقشون کرد خب البته طبیعیه اینا با اصل مشکل دارن .خیلی مسخرست...همه چیز وارونه شده.حق و باطل عوض شده.دوست و دشمن مملکت موضعش مشخص نیست.برای عده ای ظالم و مظلوم جاشون عوض شده.چشمها همه کور و وجدانها خوابن.مسیحی و یهودی و کاتولیک و ... اونوری فریاد میزنن ظلم و آشکار رو محکوم میکنن ولی مسلمان ما میگه به ما چه.... هرچقدرم مخالف نظام و حکومت هستین و شاکی از وضعیت اقتصاد و چه و چه باز هم توجیه مرگ انسانیت در تو نیست هم وطن مسلمان، حداقل سکوت کن که از مسلمون بودنمون خجالت نکشیم‌.بازی با کلمات حقیقت پیش چشممون رو تغییر نمیده

  • ناشناس
    7

    چه فنانا نپذیر برعکس مقارن تاسوعا تعجب کردند. با انهمه امنیت چطور تیر انداختند و از ترس.....

  • 🐜
    4

    ترامپ مو نارنجی 🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊 رهبر جهان امروز خواهد شد!!!؟؟؟

  • ناشناس
    14

    خبرفوری مموتی چند وقت پیش گفت از آمریکا اخباری دارد که نمی خواهد بگوید!!
    بیا وایسا کنار بذار کارشون رو بکنند....
    یه شومن رو اینقدر بزرگ نکن ، مشگل ما اینه نفوذی زیاد داریم ...
    این شو بازی ها به ضرر جمهوری خواهان به خصوص شخص ترامپ تمام خواهد شد ، گر صبرکنی ز غوره حلوا سازیم ...
    با عدالت تقسیم اش می کنیم ...
    چهره ترامپ و محافظین دقیقاً مثل سکانس های سینمایی است ، من فهمیدم ، اف بی آی و سبا نخواهند فهمید ...
    این پروژه پایان کار ترامپ است در دنیای سیاست

  • X33
    8

    بازی کثیف .....

  • ناشناس
    2

    هیتلر کسانی هستند که مردم بیگناه را که مشغول زندگی هستند قتل عام میکنند هیتلر اقلیتی هستند که مردم خودشان را در فقر و فلاکت نگاه داشته همه چیز را در انحصار خود گرفته خودشان و اقازاده ها شون در رفاه کامل در فرنگ و خودشان در کاخ های شمال تهران در ناز و نعمتند هیتلر کسانی هستند که مردم را دعوت به خوردن نان خشک میکنند و در قراردادکرسنت صدها میلیارد ها دلار پول ایران را بباد میدهند هیتلر کسانی هستند که چای پهن گوسفندی را بعنوان چای دبش به مردموشون میخورانند و از طریق ان سه و نیم میلیارد دلار اختلاس میکنند هیتلر کسانی هستند که در هشت سال ریاست جمهوری با ۸۰۰ میلیارد درامد نفت را معلوم نیست چه کردند و تحریم ها را کاغذ پاره مینامید ند و الان رنگ عوض کردند ......

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      البته در غزه هم آوارگان بیگناه غیر نظامی را آتش زد ..در خبر ها جنایات اینها را در غزه بخوان ...سرباز اسراییلی میگه بیست نوزاد کشتم و سرش بریدم ...اینها بخاطر حسادت به اعتقادات واقعی غزه ده ساله آنجا را محاصره کرده غزه شهر پیامبرانه و همه کشورها علاقه و واکنش دارند خیلی بیشتر از اینجا حتی مردم اروپا آمدند

    • ناشناس
      14

      هیتلر کجا هزاران نوزاد را کفن روی هم انتخاب ...بچه غزه ای را در .‌‌‌‌‌.....می‌شستند فقط استخوان مانده بود. محض اطلاع بستن غذا جنایت جنگیه و هیتلر در این حد نبود

    • ناشناس
      0

      مردم هم وقتی از طبیعت می گی دهن آدم می زنند می گن آباد می شویم معلومه به جای چای پهن ....

    • ناشناس
      6

      غزه به ماچه مگر ملت ایران وجدان و کدخدای جهان است اگر اسرائیل جنایت میکند پوتین هم در اوکراین مردم بیگناه وبچه را مورد آماج موشک قرار میدهد و میکشد مگر در سیستان بلوچستان خودمان بچه ها حتی نان ندارند شکمشان را سیر کنند در سراسر ایران فقر و فلاکت توان مردم را برده چرا از ان نامی نمیرید کارتن خواب ها حلبی اباد ها در اطراف شهرهای بزرگ وووو... مشکلل فلسطین و اسرائیل قضیه امروز و فردا نیست اینها صدها سال است که در سر و مغز هم میکوبند مگر همسایه ما هستند یا با ما نسبتی دارند چرا باید ملت ایران که مردنش خودش در تنگنا هستند و بسیاری از خانواده ها از فرط فقر در عذابند از زن و پچه خود خجالت میکشند از صبح تا شب میدوند ولی نمیتوانند شکم خود و زن وبچه را سیر کنند جواب آنها رادچی میدهی کسی که از مظلومیت بچه های غزه میگویی!!!

    • ناشناس
      2

      تو را که می بینم نسل آت نوکر کدخدا بوده که میگفتی خان خودش می داند امامزاده را بکشد به ما چه آخرش مردم را با دستور خان شلاق و چوب می زدی

  • بهرام
    14

    این ترور ساختگی است برای جمع کردن رای.کاملا مشخص بود

    نظرات شما -
    • 🐜
      2

      آمریکا ایران نیست انجا مو را از ماست می‌کشند مثل اینجا نیست چای دبش و باغ ازگل را ماست مالی کردن!!!

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    دکتر مسعود پزشکیان زنگ بزن یک سر سلامتی ب ترامپ بگو!!! اگر واقعاً طالب صلح و پیشرفت ایران زمین هستی!!!

  • ناشناس
    2

    ترامپ بر قله پیروزی و نویدازادی مردم ایران.... علی برکت الله

  • تلمبه
    0

    محمد رضا شاه هم ترور شد وچند گلوله به لب و دماغش اصابت کرد هنگام زیارت در حرم امام رضا میگفتن شاه کمر بسته امام رضا هستش از قدیمی ها شنیدم

    نظرات شما -
    • 🐜
      0

      بله دونفر از بادیگارد های شاه همان روز ب شهادت رسیدند یا ب عبارتی آن‌زمان می‌گفتند پیش مرگ شاه!!!

  • محمد
    3

    جنگ غزه راچه کسی به راه انداخت و دهها هزار زن وکودک بیگناه را به کشتن داد؟ بر باعث و بانی ا‌ش لعنت ابدی باد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بر دروغگو هم لعنت ....حتی نمی دانی ده ساله غزه محاصره است ...هر بهانه هم بیاری حتی بلد نیستی این حرفهایت توجیهی برای جنایات نمی شود و مکر سربازان مهربان غزه چکار کردند که بیاید هزاران کودک را کفن پوش کند..کسی که در آن مقیاس جنایت جنگی کرده و اسم این جنگ نیست بلکه جنایته و بیشتر به کینه نتانیاهوی عقده ای از اهل پاک دل غزه میماند .‌‌‌‌

    • ناشناس
      1

      کدام جنگ؟؟!!یک باریکه است و امکانات مساوی ندارد ...برو مطالعه کن ده ساله محاصره اند و الان شروع نشده عید بودی خبر نداری

  • اکبر محبی
    1

    کار خودشه نمایشی است برای رای است

  • ایرانی
    2

    ترامپ سفیانی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد