تشنج در مجلس بر سر طرح دو فوریتی پیرامون رفع فلیترینگ/ ویدئو

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای لحظاتی به دنبال ادعای نماینده بوکان در خصوص عدم رسیدگی به طرح دو فوریتی وی که پیرامون رفع فیلترینگ می‌باشد، به تشنج کشیده شد.

تشنج در مجلس بر سر طرح دو فوریتی پیرامون رفع فلیترینگ/ ویدئو

محمدقسیم عثمانی در اخطاری درجلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نمایندگان تقاضا دارم به صحبت‌های بنده گوش کنند چرا که دردی که بنده امروز دارم درد فردای شما هست. من طرحی دو فوریتی تهیه و تقدیم هیات رئیسه کردم. این طرح تمام مراحل خود را طی کرده است اما آقای قالیباف این طرح را وتو کردند. با چه حقی این کار را انجام دادید؟ آقای قالیباف شما به قرآن سوگند یاد کردید که آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را رعایت کنید.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح بنده چه مشکلی داشت؟ آقای قالیباف اینجا پادگان نیست بلکه اینجا مجلس شورای اسلامی است. اینجا خانه ملت است، بنده به عنوان نماینده مردم طرحی را در جهت منافع مردم طراحی کرده و طبق آیین‌نامه مراحل دو فوریتی آن را طی کردم چرا آقای قالیباف این طرح را وتو کردند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مگر هیات رییسه نباید آیین‌نامه مجلس را رعایت کند. اگر من به عنوان نماینده مردم نتوانم صحبت کنم چه کسی باید حرف مردم را بزند؟ آقای قالیباف  فکر می‌کنید مصلحت اندیش هستید؟ چرا به آیین‌نامه عمل نمی‌کنید؟ بنده با همه دوستان هیات رئیسه صحبت کردم و گفتند که مراحل این طرح طی شده است چون طرح رفع فلیترینگ است اجازه نمی‌دهید در دستور کار قرار گیرد. مگر همه از رفع فلیترینگ صحبت نمی‌کردید؟ چرا طرح بنده را وتو می‌کنید؟ این اقدامات را نکنید به خدا به نفع کشور نیست.

علی نیکزاد که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده بوکان بیان کرد: انتصابی که شما به رئیس مجلس شورای اسلامی دادید درست نیست. اکنون ۳۰ طرح دو فوریتی در هیات رئیسه وجود دارد و هر کدام باید به موقع مطرح شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با شناختی که بنده از شما دارم و سوابقی که از نمایندگی شما می‌شناسم اینگونه صحبت کردن مصلحت نیست. این چه الفاظی است که شما به کار بردید؟ یعنی چه که می‌گویید اینجا پادگان نیست. این چه حرفی است؟ ما جبهه دیده‌ایم، بالا و پایین در کشور دیده‌ایم، اکنون ۳۰ طرح دوفوریتی در هیات رئیسه است که به وقتش مطرح می‌شود. بنده تقاضا دارم که هم شأن مجلس شورای اسلامی و هم شأن نمایندگان و هم شأن رئیس مجلس شورای اسلامی را حفظ کنید.

پس از پایان توضیحات نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان که از طرفداران رئیس مجلس بودند، اطراف صندلی محمدقسیم عثمانی تجمع کرده و به بحث با او پرداختند. در نهایت با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی این بحث خاتمه یافت.

بر اساس این گزارش، در حین صحبت‌های محمدقسیم عثمانی تعدادی از نمایندگان نیز با صدای بلند و به نشانه مخالفت ۲ -۲ می‌کردند و عثمانی در واکنش به این صحبت‌ها، کتاب آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بر روی میز خود کوبید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • محمد علی فردین
    0

    جناح اقلیت مقاومت می کند!! مثل ماهواره و ویدئو!! فیلترینگ، خط قرمز دکتر پزشکیان است

    نظرات شما -
    • فکر باز
      0

      قشنگ مشخصه چند تا نماینده نقش شعبان بی مخهارو تو مجلس دارند . وقتی میبینند طرح به نفع مردمه و بهونه ای برای ردش ندارند میزنند زیرش با دعوا اینا تا طرح بیوفته عقب .
      "مصرف کننده های بودجه "

  • مورچه خوار& پلتنگ صورتتی
    0

    آقا ول کنین تورو خدا
    ول کنین فیلترینگ رو
    بیخایل بشین
    یه خبر دارم براتون
    تا دو سال دیگه برنامه ایساخته میشه که همه موبایلهای توی دنیا براحتی به اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک وصل میشن
    اونجوری و از همون برنامه هم پول شارژ ماهانه رو میتونن برای شرکت ایلان ماسک واریز کنن
    دیگه اون روز
    قیافه طرفداران فیلترینگ و فیلترنت دیدنی میشه
    همه دکلهای مخابراتی هم تبدیل میشه به لونه کلاغ و گنجشک
    و همه فیبر نوریهایی که الانه دارن هزینه میکنن .میشه سوراخ مورچه

  • میلاد
    2

    اینا نماینده ما مردم نیستن اونچیزی که خودشون دپس دارن تایید میکنن بیا از مردم شهرت بپرس چند درصد مخالف فیلترینگ هستن

    یا مثل عکس چندروز پیش که همین آقایون گوشی آیفون رو ممنوع کردن اما خودشون دارن اینه وضع نماینده ما

  • بابک
    0

    طرح فیلترینگ چه فایده ای داره
    الان بابت فیلتر شکن کلی هزینه داره انجام میشه
    خوب آزاد کنید مردم راحت باشند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینطور بنظر میرسه که طرح رفع فیلترینگ داده و به حامیان فیلترینگ فشار زیادی آمد سپس به او حمله‌ور شدند.
      مردم شما جماعت زر و زور تزویر را خوب میشناسند.
      شورای نگهبانی نمی‌بود که نمایندگان مردم را یک به یک حذف کند، مردم رای می‌دادند و الان حتی یکنفر از شماها در مجلس نمی‌بودید که اینچنین ضدمردمی رفتار کنید و برروی مردم شمشیر رو از رو ببندید.

  • ناشناس
    1

    مجلس یازدهم و دوازدهم به مدیریت محمدباقر قالیباف واقعاً به گفته آقای محمدقسیم عثمانی نماینده محترم شهرستان بوکان شبیه پادگان نظامی س... اداره می شود!

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    علی پاکنژاد بله قربان گوی خوبیه حتی در غیاب فرمانده پادگان!!!

  • ناشناس
    0

    البته خانه 8 درصد ملت است نه خانه ملت !!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دقیقا اینا نماینده مردم نیستند

  • ناشناس
    0

    مجلس دوازدهم که حدود ۴۰ روز از آغاز به کار تعطیل بوده و نمایندگان در این ۴۰ روز تعطیلی فقط حقوق و مزایا می گرفتند بعد از این حدود ۴۰ روز تعطیلی هم که بازگشایی شده هنوز تمام کمیسیونهای آن بطور کامل تشکیل نشده و اولین اقدام رئیس مجلس این بوده که یک طرح دو فوریتی مهم را بر خلاف آئین نامه داخلی مجلس از دستور کار خارج کند! معنی طرح دو فوربتی یعنی چه؟ یعنی اینکه پس از تصویب ظرف ۲۴ ساعت در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جالبه نایب رئیس میگه 30طرح دوفوریتی در دستوره به نوبت مطرح خواهد شد48ساعت افسانه شد ظاهراً همه طرهها به صورت دوفوریتی داده میشه به امید رسیدگی زود مغزتون هنگ نکرد

  • ناشناس
    0

    کاسبان فیلترینگ در مجلس مانع رفع ان میشوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      می شه بفرمایید دزدی شما از رفع فلیتر کجای کار است؟

  • محمد
    1

    درود به نماینده شجاع بوکان و لعنت بر جیره خواران دو درصدی.

  • قمصری
    1

    کاسبان فیلترینگ نمیگزارند

  • ناشناس
    1

    تواین تصویر یک نفر بادست دردهان دیگری را محکم بسته است .یعنی چیز دیگه ایی نیست که ازدست استفاده کنید .مگه نمیگویند ویرووس تابستانی وغیره آمده پس چرا رعایت نمیکنید .لطفا نظافت وبهداشت فردی واجتماعی را رعایت کنید مگه شماها الگوی مناسب درشکل دهی به رفتار درجامعه نیستید .ببخشید وظبفه ازباب معروفها ومنکرها بود

  • ناشناس
    0

    یه نماینده دردهان دیگری را فیلترینگ کرد 🤣🤣🤣

  • بدبخت
    0

    این مجلس هنوز نمی دونم ولی خدا خودش شاهد مجلس قبلی هر کاری برای زرر مردم انجام داد خدا کنه برعکس بشه مالیات ارزش افزوده قطع یارانه اینترنت اگر یک چیز به نفع مردم انجام داده هر کسی بگه جایزه دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از مجلس بافنده چه توقع دیگری هست؟!

    • ناشناس
      0

      ضرر

  • ناشناس
    0

    حرف درست را نیکزاد گفت:فیلترینگ در ردیف سی و دوم قرار دارد.یعنی پس از اتمام دوره مجلس حاضر انشاالله!

  • ناشناس
    1

    این مجلس که نماینده ملت نیست،درود بر شرف آقای عثمانی که حرف حق را زده،اگه شما مرد هستید،پس فیلترینگ ا بردارید؟؟؟ولی به دروغ طرفدار مردم هستید،آیا طرحی از این مهمتر هم هست که می خواهید انرا سرنوشت رسیدگی کنید که شاید دو سال طول بکشد،آقای قالی باف اگه تو نماینده ملت هستی،مردم از فیلترینگ ناراضی و به ستوه آمده اند،ولی متاسفانه شما همیشه جانب حکومت و قدرت را گرفته اید،نوبت ملت هم خواهد رسید انشااللله

  • ناشناس
    0

    اکثریت مطلق همین نمایندگان از توئیتر؛ واتساپ و تلگرام فیلتر شده با سیم کارت های ویژه و یا فیلترشکن استفاده می کنند.

  • ناشناس
    2

    یه سری به قهوه خانه ها و مکانهای تفریحی بزنید ببینید جوانان شما جز فساد به چیز دیگری اعتقاد دارند

  • ناشناس
    8

    این سایت چرا موافق نظر مخالفان است
    می زنیم روی منفی ولی مثبت ثبت میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      زدم منفی برات

  • ناشناس
    1

    مجلس ۸ درصدی حق اظهار نظر در مورد مردم را ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد