چهارشنبه 3 مرداد ماه 1403

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از قول ساخت خودروی استاندارد جدید تا اعلام مقصد بعدی وزیر ارشاد بعد از وزارت

از قول ساخت خودروی استاندارد جدید تا اعلام مقصد بعدی وزیر ارشاد بعد از وزارت، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 3 مرداد ماه 1403 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از قول ساخت خودروی استاندارد جدید تا اعلام مقصد بعدی وزیر ارشاد بعد از وزارت

وزیر فرهنگ: به دانشگاه برمی‌گردم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معلم دانشگاه هستم و به دانشگاه برمی‌گردم.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دولت، اظهار کرد: ترجیح من این است که بتوانم خارج از دولت هر کمکی که دولت بعدی نیاز داشته باشد، ارائه کنم. معلم دانشگاه هستم و به دانشگاه برمی‌گردم.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کردم اینقدر زود تمام شود؛ این تقدیر الهی بود. ما خودمان را آماده کرده بودیم بسیاری از اقدامات خود را تکمیل کنیم. دلم نه برای وزارت، بلکه برای همکاران تنگ می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در زیرساخت‌ها کارهای خوبی صورت گرفته و در حوزه تنظیم‌گری و تولید محتوا اتفاقات خوبی افتاده است. امیدوارم دوستانمان این مسیر را ادامه دهند.

وزیر اطلاعات:‌ ۲ نفر از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری دستگیر شدند

وزیر اطلاعات گفت: در عملیاتی حدود ۲۰ نفر از افرادی که معمولا از افراد و اتباع غیر مجاز محسوب می‌شوند، شناسایی و دستگیر شدند که دو نفر از آنها از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری بودند (بیشتر بخوانید).

علی آبادی: سالی ۱۱۰ هزار خودروی «ری را» ساخته می‌شود

وزیر صمت گفت: خودروی «ری را» تقریبا بیشتر آپشن ها برای رقابت با خودروهای خوب دنیا و استانداردهای دنیا را دارد.

 علی آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره خودرو ری را اظهار کرد: خودرو ری را تقریبا بیشتر آپشن ها برای رقابت با خودروهای خوب دنیا و استانداردهای دنیا را دارد. مهندسی و طراحی این خودرو داخلی است و با برند ایران عرضه می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت این خودرو زیر ۱ میلیارد تومان خواهد بود؟ گفت: بله.

وی افزود: سالی ۱۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ساخته می شود.

بهادری جهرمی: آیین نامه حمایت مناسب از گزارشگران فساد تصویب شد

سخنگوی دولت گفت: آیین نامه حمایت مناسب از گزارشگران فساد تصویب شد و پیش بینی لازم برای حمایت از این افراد در این لایحه انجام شد.

 علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه هیات وزیران تشکیل شد و وزرا و اعضای هیات دولت گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: امروز اولین آیین نامه اجرایی قانون برنامه هفتم توسعه تصویب شد. آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان را داشته ایم اما مصوبه امروز اولین آیین نامه بعد از ابلاغ برنامه هفتم توسعه است. بر اساس این آیین نامه برای صیانت بهتر از اموال عمومی، مشوق هایی برای مدیران و کارشناسان و حقوقدان در همه دستگاه های اجرایی پیش بینی شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: آیین نامه حمایت مناسب از گزارشگران فساد تصویب شد و پیش بینی لازم برای حمایت از این افراد در این لایحه انجام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت بعدی کاهش نرخ بیکاری و صیانت از حقوق بازنشستگان را دنبال کند

قاضی‌زاده هاشمی:‌ برخی گزارشات همکارانم حتی برای خود بنده جدید بود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در این دو روزی که همکارانم گزارش می‌دادند برخی از گزارشات حتی برای خود بنده جدید بود.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز در حاشیه  جلسه هیات دولت در  جمع خبرنگاران گفت: یک فصل پرکار و همکاری مومنانه و مجاهدانه را در دولت سیزدهم تجربه کردیم و در این دو روزی که همکارانم گزارش می‌دادند برخی از گزارشات حتی برای خود بنده جدید بود.

وی‌افزود : معلوم می‌شود که در دولت سیزدهم کارهایی انجام شده است که هنوز درست گفته نشده است. امیدوارم خداوند رحمان رحمت همه همکاران من را قبول کند، روح بلند شهید رئیسی از ما راضی باشد و برادران و خواهرانی که بعد از ما می‌آیند بتوانند در کارهای خود موفق باشند.

وحیدی: هماهنگی لازم با طرف عراقی برای راهپیمایی اربعین حسینی انجام شده است

وزیر کشور گفت: تمامی تمهیدات برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی را انجام داده‌ایم.

 احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز - چهارشنبه - هیات دولت درباره اقدامات این وزارتخانه برای راهپیمایی اربعین گفت: تمامی تمهیدات برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اندیشیده شده و هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی را انجام داده‌ایم. امیدواریم مانند سال گذشته اربعین خوب و با شکوهی را شاهد باشیم.

وی افزود: در مرزها پارکینگ‌های مناسبی مانند سال گذشته تعبیه شده و مشکلی نداریم. همچنین یک اپلیکیشن همراه برای زائران اربعین در حال آماده‌سازی است تا زوار از آن استفاده کنند.

وزیر کشور اظهار کرد: لازم است متقاضیان در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا تاریخ عزیمت و مرزهای ورودی و خروجی زوار قابل برنامه‌ریزی باشد و کسانی که در این سامانه نام‌نویسی کنند، خواهند توانست ارز زیارتی دریافت کنند.

خاندوزی: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ تن ثبت شده است

وزیر اقتصاد اعلام کرد: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ تن ثبت شده است که این عدد پارسال ۳ تن و سال ۱۴۰۱ نزدیک صفر بود. اکثر واردات شمش طلا از مبداء فرودگاه امام خمینی انجام می شود.

 خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز - چهارشنبه - هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳ گفت: میزان رشد منابع بودجه در ۴ ماهه اول امسال نسبت به ۴ ماهه مشابه سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ درصد افزایش داشته است که سهم قابل توجهی از این افزایش به رشد درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای جاری و مالیاتی دولت برمی گردد.

وی با بیان اینکه در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش ۸ درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به ۴ ماهه اول سال گذشته هستیم، افزود: عدد صادرات غیرنفتی به ۱۷ میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار رسیده است. همچنین رشد وزنی صادرات غیرنفتی کشور در مقایسه با مدت مشابه، ۴ درصد بوده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه میزان افزایش واردات کشور ۶ درصد نسبت به ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بوده است، ادامه داد: نیم درصد رشد وزنی واردات و ۸ درصد رشد وزنی صادارت در مقابل ۶ درصد افزایش ارزش واردات و ۸ درصد افزایش ارزش صادرات بوده است.

خاندوزی در ادامه توضیح داد: گرچه با لحاظ درآمدهای نفتی تراز جاری کشور مثبت است اما اگر نفت را محاسبه نکنیم تراز جاری گمرکی کشور از منفی ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در ۴ ماهه اول سال گذشته به منفی یک میلیارد دلار در ۴ ماهه اول امسال رسیده است که نشان دهنده کاهش خیلی شدید تراز غیرنفتی کشور است.

وزیر اقتصاد به جزییات اقلام وارداتی در ۴ ماهه اول سال اشاره کرد و افزود: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ تن ثبت شده است که این عدد پارسال ۳ تن و سال ۱۴۰۱ نزدیک صفر بود. اکثر واردات شمش طلا از مبداء فرودگاه امام خمینی انجام می شود.

منصوری: به بنیاد مستضعفان بازمی گردم

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پس از استقرار دولت چهاردهم به بنیاد مستضعفان بازمی‌گردم.

 محسن منصوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره محل بعدی خدمت خود اظهار کرد: من در خارج دولت سعی می کنم کمک‌کار دولت باشم. من نیروی بنیاد مستضعفان هستم و قبل از حضور در دولت سیزدهم در این بنیاد بودم که شهید رئیسی از من دعوت کرد و من ابتدا به عنوان استاندار تهران و بعد معاون اجرایی رئیس جمهور به دولت آمدم و پس از استقرار دولت چهاردهم به بنیاد مستضعفان بازمی‌گردم.

وی ادامه داد: سفرهای استانی رئیس‌جمهور یکی از افتخارات دولت سیزدهم بود که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید داشتند. این سفرها منجر به حل مشکلات کشور می‌شد و آورده‌های بزرگی برای کشور داشت که امیدوارم دولت بعدی این سفرها را ادامه دهد.

مرتضوی: دولت بعدی از حقوق بازنشستگان صیانت کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت بعدی کاهش نرخ بیکاری و صیانت از حقوق بازنشستگان را دنبال کند.

سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین ماموریت وزارت کار صیانت از حقوق بازنشستگان است و حتما باید به این موضوع توجه شود. تامین اشتغال هم باید پیگیری شود تا نرخ بیکاری همچنان کاهش یابد. این دو ماموریت در دولت بعدی هم باید ادامه دهد.

وی ادامه داد: برای دولت آینده در این زمینه آرزوی موفقیت دارم. پس از شهید رئیسی، هر کسی رئیس جمهور شود کار سختی دارد و دعا می کنم دکتر پزشکیان موفق شود.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    من اگر جای آقای پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بودم آقای محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم را به جای آقای وحید جلیلی قائم مقام خود منصوب می کردم!

  • ناشناس
    0

    چجوری است یک عده از اعضاء کابینه دولتهای اصولگرا پست سازمانی مادام العمر در نهادهای حکومتی دارند و پس از فراغت از دولت به پست مدیریتی نهاد حکومتی سابق خود باز می گردند؟! به همین علت است که با اکثریت مردم همراه نیستند و به اکثریت مردم هم بابت عملکرد ضعیف مدیریتی خود پاسخگو نیستند چونکه از پست سازمانی مادام العمر تضمین شده با حقوق و مزایا و پاداش مکفی برخوردار هستند!

  • ف
    0

    یه نظر دارم بنیاد شهید و امور ایثارگران تصویب کنه هر جانباز دوتا زن داشته باشه البته با مزایا آلبوم عکس بیوه ها درست درمون نشان بدهند و باقی داستان تا نسل جانباز و ایثار گر زیاد بشه

  • ایرانی باغیرت
    0

    یعنی نیرو های دولتی به بخش خصوصی بروند شما راضی میشی.
    بعضی ها عجب تزهایی صادر میکنند
    این رسم روزگار فقط دعا می کنم عاقبت بخیر بشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد