امام جمعه تهران: از روز اول کسی در مقابل دولت گارد نگیرد/ همگی از رییس جمهور توقع بجا و ممکن داشته باشند/ جزیره ای عمل کردن موجب اختلال نظام می‌شود

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: از روز اول کسی در مقابل دولت گارد نگیرد و بگویند ما نمی خواستیم، می خواستی یا نمی خواستی امروز قانوناً این رئیس جمهور کل ملت ایران است، دومین شخصیت کشور است و باید همه از آن توقع بجا و ممکن داشته باشند.

امام جمعه تهران: از روز اول کسی در مقابل دولت گارد نگیرد/ همگی از رییس جمهور توقع بجا و ممکن داشته باشند/ جزیره ای عمل کردن موجب اختلال نظام می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران گفت: اگر اهل تقوا باشیم و لباس پاکی بر تن کنیم و چراغ تقوا در خانه دلمان روشن باشد ولایت ، نصرت و حفاظت خدا را می یابیم.

وی تصریح کرد: خداوند متعال با کسانی است که در مسیر تقوا حرکت می کنند و در این راه تامین کننده توشه راه شماست.

صدیقی با بیان اینکه نماز جمعه مظهر اخوت، برادری وهمدلی است گفت: نماز جمعه جزو کانون های محبت خداست و شما روز های جمعه از نقاط مختلف دور هم جمع می شوید. خدا به همه مومنان دستور داده وقتی که ندای مکبر روز جمعه را می شنوید برای یاد خدا بلند شوید.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه نماز جمعه مظهر اخوت، برادری و همدلی است گفت: نماز جمعه جزو کانون های محبت خداست و شما روز های جمعه از نقاط مختلف دور هم جمع می شوید. خدا به همه مومنان دستور داده وقتی که ندای مکبر روز جمعه را می شنوید برای یاد خدا بلند شوید.

صدیقی در دیگر خطبه نماز جمعه با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت آقا در این جلسه نکاتی را مطرح کردند که باید رعایت بشود و من با قاطعیت عرض می‌کنم آنچه را که حضرت آقا اظهار می‌کنند مبنی فقهی و عقلی دارد و حاصل تجارب بسیار طولانی معظم له با هوش سرشاری است که خداوند به ایشان عطا کرده است.

وی اضافه کرد: مطالبی که رهبر انقلاب نسبت به مجلس و رییس جمهور به عنوان پیشنهاد مطرح می کنند مطالبات همه مردم است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مجلس همیشه سوال کننده نیست بلکه پاسخگو هم هست گفت: نمایندگان بدانند که کرسی نمایندگی، کرسی شخصی نیست مربوط به ۸۰ میلیون جمعیت است. هر نماینده هم نماینده شهر خود نیست نماینده خانواده های شهدا،جانبازان و نماینده همه است لذا هر کاری که انجام می دهد باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.

صدیقی با اشاره به تعامل بین قوای سه گانه تصریح کرد: جزیره ای عمل کردن موجب اختلال نظام می‌شود، باید کلیت را در نظر بگیریم و این قوا همانند اعضای بدن است که باید هماهنگ کار کنند بنده درخواستم این است قوای سه گانه کمیته مشترکی برای شناخت موضوعات مسائل و مشکلات کشور تشکیل دهند تا همواره مشکلات را رصد کنند و این کمیته مشترکاً همیشه همفکری داشته باشند و قوای سه گانه را با اولویت‌ها و نیازها هم آشنا کنند.

وی درمورد تعامل سازنده با دولت جدید گفت: از روز اول کسی در مقابل دولت گارد نگیرد و بگویند ما نمی خواستیم، می خواستی یا نمی خواستی امروز قانوناً این رئیس جمهور کل ملت ایران است، دومین شخصیت کشور است و باید همه از آن توقع بجا و ممکن داشته باشند و آحاد ملت هم به او کمک کنند و همه قوا هم دست به دست هم دهند و قوه مجریه که در میدان است و مواجهه مستقیم با نیازهای مردم دارد بداند که مردم با او هستند و دولت با یک روحیه قوی وارد میدان شود تا درمانده نشود.

صدیقی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در توصیه به مجلس در تعامل سازنده با رییس جمهور منتخب گفت: رهبر انقلاب در مسئله تشکیل کابینه و تعیین وزرا توصیه‌های خاصی داشتند که هم رئیس جمهوری که اظهار می‌کند ذوب در ولایت هستند و این اظهارات ما را خوشحال می کند مجلس انقلابی هم باید این توصیه‌ها را عمل کند.

وی افزود: پیشنهاد این است که رئیس جمهور قبل از اینکه افراد کابینه را به مجلس معرفی کند باید افراد را ارزیابی کنند که آیا شایستگی لازم را دارد یا ندارند؟ که با شکاف مواجه نشوند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ایران خانه شماست و فعلا اداره این کشور به شما سپرده شده است گفت: اگر بخواهید با دیگران تضاد داشته باشد به این خانه لطمه وارد می‌کند لذا مسئله امانت مهم است رئیس جمهور باید کسی را به عنوان وزیر معرفی کند که امین باشد.

صدیقی تصریح کرد: وزرا و اعضای کابینه باید از بُن دندان به نظام اعتقاد داشته باشد، نه اینکه نفاق داشته باشد و بگوید قبول دارم اما موضع گیری هایش مخالف اصول انقلاب و نظام باشد.

وی افزود: ولایت فقیه راهبر مجموعه سیاست کلی است و به عنوان حاکم اسلامی به جای امام زمان است شرعاً اطاعتش واجب است و مخالفت با ولی فقیه مخالفت با ائمه اطهار است .

صدیقی در مورد تنفیذ ریاست جمهوری هم گفت: تنفیذ در قانون اساسی آمده و مبنای فقهی در اسلام ناب محمدی دارد هم تنفیذ آراء ملت از جانب رهبر فرزانه انقلاب است و آرای مردم همیشه مورد احترام بوده است و طی مراسم رسمی امام المسلمین آرای مردم را تنفیذ می‌کند و به رای شما قداست می دهند و دیگر اینکه رئیس جمهور را ولایت فقیه نصب می‌کند جمهوریت ومقبولیت با آرای مردم است اما مشروعیت به این است که نایب امام زمان او را منصوب می‌کند و این افتخاری برای رئیس جمهور است، رئیس جمهور برخواسته از آرای مردم است و از طرفی هم مشروعیت الهی دارد و هم نایب امام زمان او را منصوب خود قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • رزمنده
    0

    اگر تا دیروز گفته میشد الناس عبید الدنیا امروزتفسیردیگری دارد به نهج البلاغه مراجعه نمائید

    نظرات شما -
    • اره . ما هم فراموش کردیم . آره
      0

      باغ دبش
      به به چه باغی هست این باغ دبش
      باغی است از ترکیب چای دبش + باغ ازگل
      به به
      راستی چرا عزیزان همشون در شمال تهران هستن
      چرا نمیرن جنوب تهران زندگی کنن ؟
      چرا نمیخان با مردم عادی و فقیر و تنگدست همسفره بشن ؟
      برید جنوب تهران در مناطق فقیر نیشن سکنی گزینین
      نمیدونم
      یعنی خدایی هم که هست
      آیا در اون دنیا به این جور باغ و چای خورندگان گیر میده ؟
      یا اصلن خدا کاری به بخور بخورهای این دنیا نداره !؟

    • ناشناس
      0

      جان !!! ایشون کی رو نصحیت میکنه !؟ خودشو ، پزشکیان رو ، یا ما رو !!!!؟؟؟

    • ناشناس
      0

      «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی امام حسین میفرمایند «زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.»تحویل بگیرید متعصبان دین

  • ناشناس
    3

    گارد نگیرید به جاش باغ و زمین و دلار و هتل و ویلا بگیرید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      باغ را آباد آسفالت هتل میکنند چیه باغ خاکه

    • ناشناس
      1

      نهضت آسفالت ،

  • ناشناس
    0

    نه از روز اول بلکه تا روز آخر هم نبایستی کسی در برابر رئیس جمهور منتخب مردم گارد مخالف بگیرد و چوب لای چرخ دولتش بگذارد! از امام جمعه ترک زبان ازگل هم توقع داریم به رسم همزبان بودن با آقای دکتر پزشکیان در خطبه های دوم نماز جمعه تهران هوای دولت او را داشته باشد و ساز مخالف کوک نکند!

  • غیر قابل نشر
    1

    گارد نگیرید گاردن بگیرید

    نظرات شما -
    • م
      0

      🤣🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس
    0

    چه نماز بی شائبه ای میخوانند اقتدا کنندگانت .خدا کیف میکند از این بندگان خالص !!!

  • ناشناس
    24

    درود بر آیت الله العظمی حاج سید کاظم صدیقی (ع)
    انسان به شدت پاکدست و مومن و باتقوا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واقعاً!!!

    • ناشناس
      0

      😅😅😅😅😅😅

    • ناشناس
      0

      مطمئنا وارونه حرف زده ای

  • ناشناس
    0

    پس جناب آقای. صذیقی خواهش میکنیم تبسم و خنده را لااقل در جاری شدن خطبه های نماز جمعه بر چهره تان جاری کنید تا به قول شیخ قرائتی امام زمان ظهور کنند،

  • ناشناس
    1

    شیخ قرائتی در مراسم تجلیلی که از ایشان برگزار شده بود، گفته بودند خانمم میگه اگه آقای صدیقی رو بتونید بخندونید و قرائتی رو وادار به گریه کنید امام زمان ظهور میکنه!

  • محمد
    2

    روز اول گارد نگیرید !!! از روز دوم کارشکنی ها رو شروع کنید نباید این دولت موفق شود . والسلام

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    ای خدا
    خودت به فریاد مردم ایران برس ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      الکی از خدا مایه نگذارید
      خدا تو قرآن گفته سرنوشت هیچ قومی تغییر نمیکنه مگر بدست خویش
      البته ما که خودمون سال ۵۷ سرنوشتمون و تعیین کردیم
      به قول ظریف مردم خودشون اینطور خواستند

  • ناشناس
    1

    خخخخخخخخخخ
    آورین آورین بر مسئولان عراقی آورین آورین

  • ناشناس
    2

    چه خبر از ازگل خوش میگذره نماز و روزه هات قبول درگاه حق

  • حسین یوسفی
    1

    چقدر رو داری تو

  • ناشناس
    3

    سلام شیخ، مرحبا به حاج آقا صدیقی محترم، والا همه ما ملت ایران دنبال یه لقمه حلال هستیم و از رییس جمهور آقای پزشکیان توقع داریم مشکلات زندگی مردم و اقتصاد نابسامان کشور و تحریم رو هرچه زودتر حل کنه و مثل بقیه مسولین پولدار نیستیم .... التماس دعا باتشکر از خبر فوری....

  • ناشناس
    2

    اگه امثال تو دوباره هوس باغ داری نکنند و چکمه نپوشن جناب دکتر پزشکیان کار خودش رو بلده شما فکر آخرت خودت باش به جای نصیحت دیگران اگه به حرفت اعتقاد داری برو بشین گوشه خونت توبه کن

  • ناشناس
    1

    ازگل چیشد

  • ناشناس
    3

    یعنی اگر،تنفیذ نشود،رای مردم هیچ است؟؟؟مگر همین مردم انقلاب،نظام،قانون اساسی و ولایت فقیه را بوجود نیاورده و بر کرسی قدرت ننشاندند؟؟؟؟پس چطور حالا رایشان بی ارزش و دکوری شده است؟؟؟مگه نظام غیر از مردم است؟؟؟؟اگه مردم این نظام را به فرض نخواهند،نظام چه می کند،ابا با زور جلوی مردم می ایستدد یا به رای مردم تمکین می کند؟؟؟اقای صدیقی ،حرفای شما بوی استبداد می‌دهد و عاقبت خوبی ندارد،که داری مردم و نظام را در برابر هم قرار می دهید؟؟؟آمریکا و اسرائیل و دشمنان ایران هم همین حرفا را میزنند،می گویند،در انتخابات شرکت نکنید،چون انتخابات بی فایده است،و مردم را از نظام دور و دلسرد می کنند.چرا برای دولت فخیمه خودتان این حرفا را نمی زدید؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    1

    رئیس جمهور بایستی طبق رای و نظر رای دهندگانش،دولت تشکیل دهد،نه طبق نظر امامان جمعه و دیگران،اگه اینطور بود که نماینده شما رای می آورد.

  • ف ح
    2

    امروز مگه جمعه است من فکر کردم پنجشمبه است

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      نه شنبه است.زود بیدار شدی .

  • ناشناس
    2

    باسلام.به نظرم،دولت در جمهوری اسلامی ایران،بسیاربسیار قدرتمند است و کسی توان ایستادن در برابر دولت ایران را ندارد.باتشکر

  • Amir
    0

    این تذکرات همراه باگریه بود یاعادی؟

  • ناشناس
    9

    این نه. ایشان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      منظورم این بود که صدیقی به دکتر پزشکیان نگوید "این"؛ بگوید "ایشان"

  • ناشناس
    0

    لب حرف امام صدیقی اینه اگه درست نشدحق ماست که نشد ودرست هم نمیشه پس امیدنداشته باشیدحرف هم بطنیدکافربه نوحیدونبوت امام زمانیدچون بااین سیستم نقدکردید

  • ناشناس
    10

    خوب نیست این حرفها اگه کاری کرده خدا خودش کاربلده کی و کجا بگیره وببنده توکل بر خدا وند مهربان حق همیشه حقه به لطف خداوند جای حق گم نمیشه هرکیم که باشیم چه گداچه پادشاه

  • ناشناس
    0

    باغ ازگل به کجا رسیدی

  • ناشناس
    1

    تبارک الله احسن الخالقین بر تو ای شیخ ازگل
    انشالله که این مدت در باغ زیبایتان بر شما خوش گذشته باشد
    ملالی نبود در این مدت جز دوری از بیانات مفید شما خدا شکر که بر گشتید و ما مستفیض کردید

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      فقط حواسش باشه که از اون درخت هویچ توی باغش نخوره که خدا دیپورتش میکنه جنوب شهر.

    • ناشناس
      0

      من ملک بودم فردوس برین جایم بود باغ ازگل به نامم زدند آوردند دراین دیر جنت آبادم

  • ناشناس
    0

    کاش یکی بود امضای مرا جعل وباغی به نامم می زد

  • ناشناس
    0

    حاجی امروز آرام بود و گریه نکرد وقتی ایشان گریه می کند دل آدم کباب می شود.

  • بیطرف
    0

    خداروشکرکه حاج آقاصدیقی بخیروخوشی برگشتن تامردم روبه باغهای بهشتی سوق دهند،
    الهی شکرخودشون صاحب باغ ازگل دراین دنیا شدن البته باآه وناله وگریه والتماس بدرگاه خداوند،وخداهم باغ ۱۰۰۰میلیاردی نصیبشون کرد....

  • سیما
    0

    خدا رو شکر یه نفر هست که مارا نصیحت کنه و بگه کدوم کار درسته

  • ناشناس
    0

    الله اکبر

  • ناشناس
    0

    بله گریه های شیخ گریان نتیجه داد ودر همین دنیا ودر بهترین جای خوش اب و هوای تهران باغ ازگل نصیبشان شد،به نظرم شیخ دیگر گریه بس است واین ازگل شمارا کفایت میکند

  • زهرا
    0

    والله خوبه هیچی واسه ملت نمکنید هیچ طلبکارم هستی اقای عزیز ملت مثل شما بهشون نرسیده هشتشون گروه تشتشونه

  • الف
    0

    ازاین تعجب نمی کنم از مردمی در تعجب هستم که به ایشون اقتدا می کنند و پشت سرش نماز می خوانند !!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد