تبعات انتخاب عارف به عنوان معاون اول/ رکب پزشکیان به روحانی/ چیزی که عوض دارد، گله ندارد

آنچه در سال 1403 رخ می دهد روند معکوس جریان فوق الذکر است. پزشکیان اصلاحطلب از نفوذ اعتدالگرایان استفاده کرد اما بعد از کسب رای، به تیم سنتی خودش روی آورد و اعتدالگرایان را کنار گذاشت.

تبعات انتخاب عارف به عنوان معاون اول/ رکب پزشکیان به روحانی/ چیزی که عوض دارد، گله ندارد

به گزارش خبر فوری، مسعود پزشکیان طی یک حرکت رونالدینیویی، محمد رضا عارف را به عنوان معاون اول خود برگزید. این حرکت به این علت رونالدینیویی نامیده می شود که مسعود پزشکیان و تیمش در حال مذاکره و اجماع روی علی لاریجانی و علی طیب نیا بودند اما ناگهان نام محمدرضا عارف به عنوان معاون اول دولت چهارهم اعلام شد.

بخوانید: معاون اول خاتمی، معاون اول پزشکیان شد / محمدرضا عارف کیست؟

در مورد محمدرضا عارف حرف و حدیث بسیار است. او پیش از این وزیر پست و تلگراف بوده و در دوره دوم ریاست جمهوری محمد خاتمی هم پست معاون اولی را در اختیار داشت؛ از این جهت، فردی با سابقه در حوزه اجرا و سیاست است و بسیاری از اخلاق و مرام سیاسی او با خبر هستند. با این حال، عارف مخالفان زیادی هم دارد.

گروهی معتقدند معاون اول مسعود پزشکیان اگرچه یک اصلاحطلب قدیمی و حزبی است اما قدرت و کاریزمای لازم را ندارد و به عنوان معاون اول، نمی تواند میان اعضاء کابینه دولت چهاردهم که احتمالا زیاد هم یک دست نباشند، اجماع ایجاد کند. این در حالی است که اسحاق جهانگیری در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی و محمد مخبر در زمان ریاست جمهوری شهید رئیسی به خوبی وظیفه معاونت اول را انجام داده و میان کابینه نوعی وحدت و یکدستی ایجاد می کردند.

در مقابل، موافقان عارف معتقدند اگرچه او چهره ای رسانه ای ندارد اما مرد اجرا و عمل است. عمل گرایی و سابقه اجرایی عارف می تواند نقصان کاریزما و محافظه گرایی سیاسی او را جبران کند و این دقیقا صفتی است که یک معاون اول به آن احتیاج دارد. همچنین، محمدرضا عارف شخصیتی آرام و دور از حاشیه دارد؛ از این جهت، بر خلاف علی لاریجانی یا محمدجواد ظریف تلاش زیادی برای تسلط بر رئیس جمهور نخواهد کرد. ضمن اینکه، او به لحاظ فکری و سیاسی با مسعود پزشکیان همسو است و در زمان دولت خاتمی، سابقه همکاری با او را دارد. به همین دلیل، بعید است بر خلاف سال های پایانی دولت دوم روحانی، میان رئیس جمهور  و معاون اولش درگیری و اختلاف پیش آید.

رکب پزشکیان به اعتدالگرایان/ چیزی که عوض دارد، گله ندارد

فارغ از مثبت بودن یا نبودن حضور محمدرضا عارف در پست معاونت ریاست جمهوری، این انتخاب یک روند سیاسی مهم را در کشور به وجود خواهد آورد. بسیاری معتقدند انتخاب عارف اصلاحطلب به عنوان معاون اول رئیس جمهور، نوعی دهن کجی به جریان اعتدالگرایی است. پزشکیان در طول کمپین انتخاباتی اش از حمایت بزرگان جریان اعتدالگرایی و به خصوص اعضاء کابینه دولت حسن روحانی برخوردار شد. اگر کمک افرادی مثل جواد ظریف، آذری جهرمی، عباس آخوندی و علی طیب نیا نبود، پزشکیان نمی توانست در دور دوم انتخابات پیروز شود.

جریان اعتدالگرایی و اعضای کابینه حسن روحانی امید زیادی داشتند که با پیروزی پزشکیان، بار دیگر وارد سطح اول سیاست ورزی و قدرت شوند اما انتخاب عارف که یک اصلاحطلب سنتی است و کنار رفتن گزینه هایی مثل علی لاریجانی و طیب نیا و جواد ظریف، نشان داد که پزشکیان نمی خواهد دولت سوم روحانی باشد و ترجیح می دهد به دوستان و همکاران سابق خود روی بیاورد.

برخی طرفداران جریان اعتدالگرایی از این اتفاق با عنوان «خیانت» پزشکیان به اعتدالگرایان تعبیر کردند. آنها معتقدند پزشکیان در طول انتخابات از کمک نزدیکان روحانی استفاده کرد و بعد از پیروزی آنها را کنار گذاشت و به عبارت بهتر، بخش وسیعی از کیک قدرت را به آنها نبخشید. اگرچه تا زمان معرفی اعضاء کابینه نمی توان درباره آینده سیاسی دولت چهاردهم و چارچوبش سخن گفت و آن را قضاوت کرد اما حتی اگر تعبیر اعتدالگرایان درست باشد، باز باید در پاسخ آنان به این مثل معروف اشاره کرد که «چیزی که عوض دارد، گله ندارد».

آنچه در سال 1403 درحال وقوع است، عکس همان چیزی است که در سال 1392 و 1396 رخ داد. در آن سال ها، حسن روحانی اعتدالگرا، از ضعف سیاسی اصلاحطلبان استفاده کرد و پیروز انتخابات شد. در آن سال ها، اصلاحطلبان محبوبیت اجتماعی زیادی داشتند اما فاقد یک چهره سیاسی مهم برای ورود به انتخابات بودند. حسن روحانی از این نقص استفاده کرد و به اصلاحطلبان پیشنهاد ائتلاف داد. بزرگان اصلاحات به ندای روحانی لبیک گفتند و تمام قد، پشت او ایستادند. در سال 92، خاتمی و بزرگان اصلاحات از محمدرضا عارف خواستند که به نفع روحانی کنار بکشد. این اتفاق افتاد و روحانی پیروز انتخابات شد.

با این حال، روحانی بعد از پیروزی در همان دور اول، به اصلاحات پشت کرد. اصلاحطلبان سهم زیادی از دولت او نداشتند و تفکر اصلاحطلبی نیز کنار گذاشته و جای خود را به تفکر اعتدالگرایی داد. این پروسه در سال 96 نیز تکرار شد. اتحاد اجباری و یک طرفه روحانی و اصلاحطلبان به شکست جریان اصلاحات انجامید. آنها نه تنها سهم زیادی از کیک قدرت به دست نیاوردند، بلکه با پیش آمدن بحران سال 98 و کاهش شدید محبوبیت روحانی و دولتش، به لحاظ اجتماعی و سیاسی سقوط کردند.

آنچه در سال 1403 رخ می دهد روند معکوس جریان فوق الذکر است. پزشکیان اصلاحطلب از نفوذ اعتدالگرایان استفاده کرد اما بعد از کسب رای، به تیم سنتی خودش روی آورد و اعتدالگرایان را کنار گذاشت. با این حال، باید تا زمان معرفی کابینه و مشخص شدن همه اعضاء تیم رئیس جمهور صبر کنیم.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 112
  • ناشناس
    6

    آقای دکتر پزشکیان گزینه بهتری از دکتر محمدرضا عارف برای معاون اولی خود در اختیار ندارد. به نظر اینجانب معاون اول باید اولاً هم حزب سیاسی یا حداقل همفکر رئیس جمهور باشد و از لحاظ سوابق سیاسی در حد رئیس جمهور باشد یعنی رجل سیاسی و مدیر و مدبر و قبلاً کاندیدای ریاست جمهوری شده باشد و از تجربه بالایی در زمینه کار اجرایی برخوردار باشد.

    نظرات شما -
    • تلمبه
      29

      این چرندیات یعنی چه که اعدالیون حمایت کردند ...درستش اینه که حمایت تنها خاتمی تاکید می کنم فقط فرد خاتمی باعث رای آوری پزشکیان بود و فارق از سهم خواهی گروه ها بی حاشیه ترین و محبوبترین بین ملت واسه همین مغاون اولی آقای عارف هستش و اینجا کسی هم نمی تونه بگه دولت سوم روحانی هرچند روحانی هم ۵ سال به بهترین وجه کشور را اداره کرد

    • ناشناس
      11

      فقط آقای خاتمی در آراء پزشکیان تأثیرداشت و اعتدالیون اصلا محبوبیتی در جامعه ندارند روحانی هم با حمایت اصلاح طلبان رئیس جمهور شد

    • تلمبه جون
      3

      برای همین بود که دوره حسن فریدون دلار مثل تلمبه چسبید به سقف.

    • Alirad
      0

      تلمبه میگه پنج سال اول روحانی خوب بود که درست میگه برای همین مردم دوباره به روحانی رای دادن هشت سال بد که نداشت تورم در دور اول روحانی از ایران رفت دلار ثابت و پایین بود شاهکار کرد دور اول برای همین 25 میلیون نفر دوباره بهش رای دادن هیچکسی نمیتونه انکار کنه ، حتی دولت دوم روحانی هنوز میشد نفس کشید و زندگی کرد فکر کنید دلار از 60 بره روی قیمت زمان روحانی یعنی 25 بخدا زندگی همه ایران 10 پله رشد می‌کنه پس عدد 23 رو سقف ندونید اگر این سقفه قربون این سقف که آرزو شده یعنی دلار 25 یا 30 که خانواده مستاجر من با دلار 25 در بهترین منطقه مستاجر بودن ولی دلار 60 خانواده منو به خاک سیاه نشاند

    • احمد
      1

      همه رجل سیاسی ازهمه حزب ها دوباره سرکارن فقط پست بازیشون عوض میشه علی دایی میشه دروازه بان وعابدزا ده می‌ره خط حمله فقط این وسط علی پروین جاشو میده به یکی دیگه

  • ناشناس
    3

    انشاالله وضع اقتصادی مردم خوب شود و در رفاه و آسایش قرار بگیرن .
    این حزب و جزب و جناح و جناح بازی هیچ دردی و هیچ مشکلی از مردم حل نکرده و نمی کند .
    اگر سفره مردم رنگین شد و عدالت در سراسر کشور گسترده شد پس دولت بهترین عملکرد رو داشته .
    این بازی های سیاسی و جناج بازی باعث حاشیه سازی و دردسر ساز ی برای کشور می شود .

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      3

      سالهاست تابوده همین بوده

    • حسن ستار
      2

      حتماً چنین خواهدشد!!!

    • ناشناس
      1

      مگه فرقی کرده ؟؟؟ همونایی که قبلا بودن ، باز هم سرکار هستند .
      چند ماه دیگه می بینیم که سفره مردم کوچکتر و کوچکتر خواهد شد .

  • ناشناس
    7

    انتخاب دکتر عارف معنا و دلیل و مصلحت زیادی دارد پزشکیان به شدت زیر ذره بین است نگاه دکتر پزشکیان رکب زدن و مانند ان نبوده است از ایشان بعید است و این بهترین انتخابی بوده که باید میکرده است

  • ناشناس
    14

    خبع يا خلا كدام درست است بنظرم خلا درست است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ببخشيد در متن خلع است

    • ناشناس
      3

      هم جوري منفي ميدين من سوال كودم خلع درسته يا خلا!!!!!!؟

    • ناشناس
      2

      خب علامت سوالتا میذاشتی .

  • ناشناس
    18

    به قول استاد پروین یعنی کشک.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اتفاقا خیلی مهمه

  • ناشناس
    2

    برای مردم جناح و اینا مهم نیست دوری از تفرقه وفاق جهت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم

  • ناشناس
    9

    ثابت کردند دولت سوم روحانی نیستند و ادامه دهنده راه اقای خاتمی می باشند و بیشتر رقبای انتخاباتی رکب خوردند

    نظرات شما -
    • اشنا
      0

      همه این معرفی شدگان رنگ عوض میکنند تا وند روزی راس کار باشند اعتدالگرا با اصلاحطلب تفاوتی نداره. مردم دنبال آرامش هستند. یهو بین این دو کلمه تفاوت میگذاریم که چه؟ اعتدالگرایان بیشتر اثرگذارند تا اصولگرا و اصلاحطلب متعصب و دنبال حاشیه. بهتره اگر پزشکیان را بالا بردیم همچنان وقادار بمانبم. اصلاحطلبان هم صبر کنند. اصولگراهای معتدل گاهی برا تر از بقیه میتونن کار کنند. لااقل داخل مبحث تفرقه و منم منم نمیشن

  • ناشناس
    24

    پیرترین دولت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      هنوز یک نفر از کابینه معرفی نشده! جی میگی الکی؟

    • ب.ن
      10

      باتجربه ترین دولت
      مگه بایدن یا ترامپ جوانند؟

    • ناشناس
      8

      یخ می خواهی یا پماد

    • ناشناس
      7

      جوان باشی و بیسواد مثل دولت سیزدهم دردی را دوا می‌کند ؟!
      می‌دونی عارف کیه ؟! سواد و تجربه
      نفر اول دانشگاه استفورد آمریکا
      نفر اول دانشگاه تهران
      نفر دوم کنکور
      نفر اول المپیاد ریاضی

      سوابق اجرایی =
      معاون بهترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی
      وزیر همون دولت بی‌نظیر
      نماینده مجلس

    • ناشناس
      1

      با سواد جان کشور در دوره روحانی به دره رفت و تمامی شاخص های اقتصادی منفی شد اما دولت سیزدهم مثبت کرد و دولت خاتمی هم تحریم نبود ولی دوستان همان در دولت روحانی بودن و در تحریم خودشان را نشان دادن چگونه کشور را نابود می کنند حتی احمدی نژاد با تحریم اقتصادش برابری می کرد با دوران خاتمی و حتی برخی بهتر

    • ناشناس
      4

      روت میشه بگی شاخص های اقتصادی دولت سیزدهم مثبت بود؟ خجالت هم نمیکشی؟ مردم رو چی فرض کردی؟
      مطمئن باش اگر مردم از روحانی راضی بودن به رییسی رای نمی دادن و همینطور اگه از رییسی راضی بودن، به پزشکیان رای نمی دادن.

    • ناشناس
      0

      با تجربه ترین دولت

    • ناشناس
      0

      اطلاعات خود را بیشتر کن تا ببینی مثبت شده یا نه
      خطاب به 1048

  • رضا
    4

    "بسیاری معتقدند انتخاب عارف اصلاحطلب به عنوان معاون اول رئیس جمهور، نوعی دهن کجی به جریان اعتدالگرایی است."!!!!!!!!!!!!!!!
    لطفا تحلیل های خودتان را با نام دیگران به بارگذاری نکنید همانندپزشکیان صادق باشید.

  • ناشناس
    11

    حتی اگر همه گزینه ها به بهترین شکل انتخاب شوند ولی متاسفانه آرامش کشور به وضعیت لبنان و سوریه و عراق و یمن و ....گره خورده و هر آن ممکن است میدان دست به کاری بزند که هزینه های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد

  • محمد جواد
    8

    اشتباه نکن اصل رأی آقای پزشکیان شخصیت منحصر به فرد خود ایشان بود و بس ،البته حمایت آقای سید محمد خاتمی در همان بدو انتخابات از ایشان هم بی تاثیر نبود چون هنوز که هنوزه بسیاری از مردم جناب خاتمی و تفکرات ایشان را دوست دارند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      شورای نگهبان باعث پیروزی ایشان شد در ضمن تمام کابینه روحانی اصلاح طلب بودن

  • راستگو
    1

    اداره کشور خاله بازی و رفیق بازی نیست اگر حزبی به فردی کمک کرده باید مبنای خدمات رسانی به کشور و ملت باشد تحلیل را به جهت ایجاد تفکر تفرقه و منفعت طلبی اشخاص قبول ندارم ملت برای اداره امور به یک ناخدا و کمک ناخدا نیاز دارند هرچقدر با سواد و عارف همان نیاز خواهد بود

  • تولید کننده
    1

    مسئولان محترم همیشه مردم را طوری راهنمایی می کنند که انگار تولید کنندگان دشمن مردم هستند برای همین برای خوب نشون دادن خودشون تولید کنندگان را تحت فشار قرار بدند
    مشکل تولید کننده داخلی نیست مشکل اینه که در طول چندین سال قیمت ها رفته بالا ولی درآمد مردم حتی یک چهارم افزیش قیمت ها بالا نرفته به جای این که تولید کنندگان بیچاره را تحت فشار قرار بدید درآمد مردم را حداقل نصف تورم افزایش دهید مردم وقتی ماشین خارجی می بینند فکر می کنند که مفت ریخته فقط باید برای جمع کنی اینطور نیست بک ماشین کادیلاک آمریکایی کف قیمتش 122 هزار دلار هست یعنی نزدیک7 میلیارد تومان حالا اگر گمرک تعرفه نگیره باز هم قدرت ایرانی به یک پنجم آن هم نمی رسه

  • حسین
    6

    آسمون و ریسمون بهم میبافید . تحلیل چرت و پرت برای توجیه انتخاب اشتباه

  • بابک
    0

    معرفی بقیه نفرات کابینه کی انجام میشه

  • م
    21

    اگه یادتون باشه اصلاح طلبان اسم سه نفر را اعلام کردند ،چرا پزشک خودش رو کنار نکشید ،پس طرفتون رو بشناسید ، این آدم بیخاصیت ترین خواهد بود ،،،،

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      4

      هردوجناح وهمه ی این جماعت بیخاصیترین و..بوده و
      هستند

  • ناشناس
    5

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران!!!
    همه سر کاریم!!

  • ناشناس
    8

    آقای حاجی میرزایی رییس دفتر 2 بار بازنشست شده و پزشکیان مدرسه پیرمردها راه انداخته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      متاسفانه

    • ناشناس
      21

      رئیس دفتر رئیس جمهور، گنجینه اسرار رئیس جمهور است و باید از افراد مورد اعتماد انتخاب شود و فرقی نمی کند جوان یا میانسال یا کهنسال باشد چونکه سن و سال او تأثیری در وضعیت مردم ندارد!

  • ناشناس
    3

    تحلیل بسیار ساده لوح هانه ایی بود!

  • ناشناس
    14

    مدرسه پیرمردها

  • ناشناس
    5

    عارف خوب هست و مبارک باشد

  • حمید رضا
    2

    خود روحانی و اعقاب و اذنابش مدیون خاتمی اند این چه تحلیلیه اخه

  • مرتضی شهیدی
    4

    خبرفوری جان شروع به اختلاف افکنی کردیا....عزیزم اجازه بده کفن این مرده خشک بشه

  • بهروز حسینی
    6

    بهترین گزینه برای معاون اولی آقای طیب نیا بودند

  • ناشناس
    6

    عارف مسن تر از خود پزشکیان هست.‌ کابینه احتمالا مسن خواهند بود.‌ ولی همینکه معاون اول از دولت روحانی انتخاب نشد جای امیدواری است. انشالله که کابینه جدید تلفیقی از کابینه خاتمی و رییسی باشد.

  • چای دبش باغ ازگل
    5

    حسن روحانی و علی لاریجانی سال ۹۸ از پشت ب مردم ایران زمین خنجر زدن!!!

  • ناشناس
    10

    عارف به دلیل بالا بودن سن دیگر توانایی بدنی ندارد .بهتر است این مورد در نظر گرفته شود...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      مگر معاون اول رئیس جمهور می خواهد باغ را بیل بزند که می گوئید توانایی بدنی ندارد و پیر است؟!

  • ناشناس
    3

    همه که مدعی بودند سهمی از دولت نمیخواهند وبرای نجات کشور دارند فداکاری میکنند.پس چی شد ؟

  • ناشناس
    4

    قطع به یقین انتخاب دقیق و درست بوده و انشالله در آینده متوجه خواهید شد

  • غیر قابل نشر
    4

    یه مطلب غیر قابل انتشار برا اوناییکه دلشونا صابون زدند که اوضاع خوب خواهد شد اینکه .مطمئنا اگه قرار بر درست شدن اوضاع کشور بود گرگان زیادی بودند که نگذارند این افتخار به نام پزشکیان ثبت شود . از ما گفتن در اینده خواهید دید .

  • حسین
    2

    بچه بازی . فردا هم به مردم رکب خواهد زد

  • حاج حسن
    3

    پاستور شده خانه سالمندان.....نا کابینه دولت

  • سید احسان
    5

    بهترین، کارآمدترین، بی حاشیه ترین، متخص ترین ، آرامترین ، اجرایی ترین ، .... گزینه معاون اولی آقای عارف است.اصلاح طلب واقعی است. با گذشت است .
    اشتباه نکنید سال ۹۲ و ۹۳ تنها و تنها با دستور سید محمد خاتمی کنار کشید و همان موقع اصلاح طلبان با آقای عارف شانس اول رئیس جمهوری بود . دنبال دعوا نیست، دنبال حل مسائل مردم است.برنامه ریز کلان مسائل کشور است، شک نکنید.

  • سید عباس دادور
    5

    با سلام .
    به نظر بنده انتخاب خوبی است . و می شود امیدوارم بود آنچه را که جناب دکتر پزشکیان وعده داده بودند مبنی بر وفاق ملی و آرامش می توان حس کرد.

  • جوجوله
    4

    دکتر عارف نه مردم رنگ میکنه نه موهاشو

  • ناشناس
    9

    سقوط وحشتناک بورس وبازارهای مالی نشانه ناامیدی ونااطمینانی به تیم پزشکیان است
    وسکوت پزشکیان قابل توجیه نیست
    با نهج‌البلاغه خوانی مملکت اداره نمی‌شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      نخیر بخاطر جنگ اسرائیل و حزب اللهه
      که ایران هم خط و نشون کشیده

  • ناشناس
    4

    اعتدالیون رای ندارند

  • ناشناس
    5

    اگر عقلی در کله ی پزشکیان باشه هیچکدام از فراد دولت روحانی را در دولتش نمی آورد آن ها امتحان خودشان را پس دادند و نمره ی صفر مردم را هم دریافت کردند
    اینکه یک شخص ضعیف با نمره ی صفر از تو حمایت کرده که دلیلی شایستگی اداره مملکت نیست
    عباس آخوندی ظریف و امثال آن ها مفتضحانه کشور را اداره کردند آزموده را آزمودن خطاست این حماقت را تکرار نکن و از افراد جدید استفاده کن

    نظرات شما -
    • Ali
      0

      کلاً پرتی از روزگار
      ظریف رو گذاشته رأس کار بعد تو میگی استفاده نکنه😂

  • ناشناس
    4

    غیر از تندروهای ۵ درصدی که حسابشون کلا از مردم و منافع کشور جداست ، بقیه مردم دستشون تو یک کاسه و یکصدا هستند گو ایکنه یک عده رای نداده باشند
    همه هدفشون نجات کشور از تحریمها معضلات اجتماعی اقتصادی اجتماعی و دیگر گرفتاریهای کشور است
    لطفا بیخود اینجا تفاسیر محیرالعقول نکنید اصلا اینطوری نیست !!!

  • ناشناس
    2

    چرا بیخود جنائی میکنید قضیه رو. ظریف و جهانگیری و ... همشون اصلاح طلب بودن که تو تیم روحانی بودن. کجا به روحانی رکب زدن. پزشکیان که از اول هم از دولت روحانی اعلام برائت می‌کرد.

  • ناشناس
    7

    بهترین گزینه دکتر عارف (دود از کنده بلند میشه)
    با سواد وفهیم و دانا،،،،،،،،،،،،،
    به امید خدا وپیروزی ملت ودولت

  • مهدیان
    4

    الحسود لا یسود

  • زنده باد ایران
    5

    هیچ وقت اون مناظره آخر پزشکیان رو فراموش نمیکنم که چندین و چند بار فریاد زد من حذبی نیستم و به من تهمت نزنید!
    الان دقیقاً معلوم شد که هست یا نیست.
    دولت دروغگوها !!!

  • بدبخت
    6

    سلام مثل آقای خاتمی فقط تو خواب باید ببینیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      پس چرا اون موقع هم غرغر می کردید؟

    • ناشناس
      0

      بدبختی ات اینه که دوست و دشمنت را نمی شناسی

  • خبر فوری نظرات را صادقانه منتشر کن
    7

    هیچ فرقی برای مردم مظلوم ایران نداره اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالیون و انقلابیون و ..‌‌ غیر از فقر و بدبختی و فلاکت برای ایران و ایرانی ارمغان نداشته و ندارند و نخواهند داشت

  • ناشناس
    5

    حداقل یک فرد باسواد ومجرب را روی کار اورده نه یک بیسواد

    نظرات شما -
    • Ali
      1

      آره با رَه خوندش هاش معلوم چقدرررر با سواد ماشاءالله به این سوادش😂

  • اصغر
    4

    سلام برادر
    نمی‌دونم دوستی یا دشمن
    اگر دوست هم وطن و مسلم و انقلابی هستی کمی صبر کن. بگذار رییس جمهور کارش را بکند . والسلام

  • @faridon.gh4848
    2

    ببینیم چکار خواهد کرد دو گزینه مهم است داشتن قدرت اجرای وداشتن حس ملی گرای در اولویت

  • حسین
    2

    خواهشن نفوس بد نزنید همیشه قسمت پر لیوان در نظر بگیر

  • امیری
    4

    اقای ظریف چرا می فرمایید هشت نفر معرفی کردیم به پزشکیان لااقل بفرمایید ۸۰نفر نکنه مثل عارف کسی بیاره که شما اصلا به ذهنتون نرسیده باشه

  • امیری
    3

    پزشکیان مردم خسته شدند ازبس این افراد تکرای را دیدند خوب این نشان میده چه اصلاح طلب چه اصول گرا این افراد راه را اشتباه رفتند من می خوام افراد جدیدی بیارم
    هیچی دیگه معنی صداقت ودروغ نگفتن را با انتصاب عارف دیدیم عملی
    مبارکه

  • ناشناس
    1

    با سلام
    این تحلیل یک ادم بیمار میتونه باشه.کدوم یک از اعتدالگرایان از انتصاب عارف گلایه کردند؟نام ببرید
    از کجا معلومه طیب نیا و ظریف و آذری جهرمی کنار گذاشته شدند
    کمی انصاف هم خوبه

    نظرات شما -
    • احمد
      1

      آفرین درسته همه اینها دوباره سرپست هستن ولی چیدمانشون فرق می‌کنه دروازه بان می‌ره خط حمله وهافبک میاد دروازه بان میشه فقط مربی هستش که عوض شده

  • به نام الله
    5

    اینکه تمام تقصیرات روگردن روحانی میندا،ید کاملا دروغه .روحانی میخواست برجام رو درست کنه ولی تندروهای داخلی موشک زدند نگذاشتند

  • ناشناس
    3

    خوبی عارف اینه که یک مستمع آزاد آزاد هستش توی مجلس که بود تنها نطقش سلام علیک بود. چرخ اقتصاد فقط با رفع تحریمها حل میشه وگرنه آرنولد هم بیاد تحریم باشه اف ای تی اف درست نشه باید بره شاه عبدالعظیم گدایی شب جمعه.

  • ب م
    3

    چه شود ۷۳ سال حال حرکت دار دولت روحانی دولت خوب خسته و نشسته این دولت ویلچرر سواران

  • ناشناس
    1

    به هیچکس رکب نزده وهدفش فقط خدمت به مردم است نه یک گروه خاص

  • بازنشسته
    2

    مردم دیگه اصولگرا- اصلاحطلب،نمیشناسن به امیدبهترشدن اوضاع اقتصادی و رابطه باتمام کشورهای دنیابه پزشکیان رای دادن٪ امیدملت ایران رو ناامیدنکنید چون واسه همه ضررداره!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      امیدتون یه نماینده ساده بود که برنامه نداره

  • ناشناس
    0

    زمانی که آقای صادقی درمجلس داشت علیه رانت وفساد انتقاد میکرد آقای عارف به صندلی جلوتر نشسته بود .دوربین هم روش زوم بود .چنان تولاک خودش فرو رفته بود .که انگار قتلی مرتکب شده .درمجلس هم هیچگاه حرفی وصدای ازو شنیده نشد .نون به نرخ روز خور درحد یه میلیاردیم ثانیه

  • ناشناس
    0

    عارف مگر بار اولشه معاون رییس جمهور میشه قبلاً شاهکار کرد در این پست ، معاون خاتمی که موفق ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی است بوده
    هندونه دربسته که نیست

  • ناشناس
    1

    دیگه معتدل تر و میانه رو تر و محافظه کارتر از دکتر عارف ؟هر چه دولت وزینتر و از شخصیت‌های با تجربه تر شکل بگیرد وزن و قدرت دولت بیشتر می‌شود امری که در دولت قبل فقدانش به چشم میامد

  • وهاب
    0

    س.خواهشن از نوشتن این شر و ورها اجتناب کنید...اعتدالگرایان در این دوره رایشان کجا بود چرا چرت تحلیل میکنید ،،،حتی کارشناس دولت قبل از اوردن اسمشان در دولت روحانی حراس داشتند ...رقیب مقابل پزشکیان تمام تلاشش را نمود که اون رو به دولت روحانی وصل کنند تا بقوله گازانبری تمامش کنند .حالا واقعا چرت میگی یا میفهمی و عمدا اختلاف میپرورانی ...اما

  • ای روزگارررررررر
    0

    این که باز اومد از سالمندان استفاده کرد پ کو شعارهای قبل از انتخابات ش که گفت از افراد جوان استفاده میکنه مگه خود مخبر چش بود هم کاری بود هم آدم بی سروصدا و بی حاشیه ای بود ولی چون اصولگرا بود نزاشت بمونه پس معلوم میشه داره حزب گرایی میکنه و کاری به شایسته سالاری نداره خدا به دادمون برسه ....

  • ناشناس
    0

    مخبر

  • حیدری فیروزجائی
    0

    ۱- من به دکتر پزشکیان چه دور اول و چه دور دوم رای ندادم ولی بعد از اینکه پیروز انتخابات شدند ایشان را رئیس جمهور کل ایران و همه مردم ایران میدونم و برایش فوق العاده احترام قائلم چون رقابت بود تمام شد بالاخره یک نفر می بایست با رای مردم انتخاب میشد نه دو نفر یا بیشتر پس باید به انتخاب اکثریت احترام قائل شد دموکراسی و جمهوری یعنی اینکه باید به انتخاب اکثریت احترام بذاری ولی بعضی‌ها با کوته بینی و جوسازی و توهینو غیره قصد اختلاف افکنی و ایجاد مشکلات برای مردم و جامعه را دارند باید به هدایات و توصیه های رهبری بعنوان محور حل همه مشکلات و اختلافات و انسجام ملی عملی و قلبی همه مردم پایبند باشند ما دشمنان قسم خورده و کثیفی داریم حتی دشمنان داخلی که اگر مقام معظم رهبری نبود این دشمنان قسم خورده با سوءاستفاده از اختلافات داخلی و سادگی و نادانی بعضی از افراد کشور و انقلاب ما را ضربه و شخم می‌زدند ولی به حولو قوه الهی دلسوزان و انقلابیون نظام با استعانت از رهنمودهای رهبری فرزانه از اول تاکنون همه نقشه های شیطانی آنها را نقش بر آب کردند ۲- آقای پزشکیان گفت من حزب ندارم و حزبی عمل نمیکنم خوب منظورش این بود که به همه مردم و مملکت نگاه مشترک و عادلانه و مساوی دارم و از همه ظرفیت‌ها استفاده میکنم این بدان معنا نیست که بیاد در پست های کلیدی افرادی از جناح‌های مخالفو بزاره بالاخره همه ما میدونیم که ایشان یک اصلاح طلبه و این حقوق داره که اکثر نیروهایشو از همفکران همسوی با خودش بچینه این حق قانونی اشه ایشون معاون اولشو پس باید همه اشو میذاشت یا اصول گرایان میذاشت؟ عجب حرفایی میزنیدا !!!! بنظرم ایشان بهترین و اصلح ترین و عاقلانه ترین و بی حاشیه ترین کیس یعنی دکتر عارف را برای پست کلیدی معاون اولی انتخاب کرد مطمئنن افراد دیگری که برای معاون اولی مطرح بودن مثل آقایان لاریجانی جهانگیری ظریف آذری جهرمی اگر انتخاب میشدند صدها حواشی و مشکلات جلوی دکتر پزشکیان سد میشد و عملا ایشان در اجرای سیاستهای کلان و خرد به مشکل و بن بست میخورد پس نباید آقابالاسر ایشان شد ایشان رئیس جمهور ایران شدن و حق قانونی دارند نیروهای خود را با همفکری و مشورت با بزرگان سرانجام خودشان انتخاب کنند و بچینند مثل همه رئیس جمهوران قبلی که چنین کردند ایشان حتی حق دارند و میتونن حتی یک مورد از انتخاب شدگان شورای انتقالی به ریاست ظریف را انتخاب نکنند پس نیاییم چوب لای چرخ دولت نزاریم بزاریم تا دولت جدید مستقر شود و با آرامش کارشو و خدمتشو به مردم شروع کند ۳ - تقوا و ایمان فقط به نماز خواندن و روزه گرفتن و قرآن خوندن نیست انسان باید تقوای سیاسی تقوای اجتماعی و غیره داشته باشه بعضی‌ها میآن تلویزیون م مثل بچه کوچیک با جنجال سازی و جوسازی های زیاد قصد تفرقه و اختلاف افکنی و تحریک افکار عمومی را دارند مثلاً میگویند شما جناح مخالف اول باید شکست سخت را بپذیرید بابا بس کنید رهبری میفرمایند بعد از انتخابات رقابت‌ها به رفاقت ها تبدیل بشه تمام شدو رفت دیگه دنبال چی هستیذ؟ خودمان برای خودمان و مردم مان و جامعه مان تو را خدا مشکل ایجاد نکنیم سنگ اندازی نکنیم بخدا دودش به چشم خودمان خواهد رفت. و من الله التوفیق کوچک شما : حیدری

  • ج
    0

    شیر پیر میشود ولی پیرشیر نمیشود

  • ناشناس
    0

    عارف ژژژژژژژن برتر است همین برای مردم بس است !!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    اصلاح طلبا واعتدالیون حوصله کنید یک سال بگذرد بعد بجان هم بیفتید ،سه سال بلغورکردید رئیسی بیسواد است، درحکم آقای عارف آقای پزشکیان ۴تاغلط املایی داشت ،امام خمینی رحمته الله علیه رامیخواند امام خمینی ره ،پس معلوم شد آقای دانشمندتان هم کم سواد است.

  • ناشناس
    0

    واسه خودتون دلیل می آورید ، توجیه می کنید و . . .

    آنهایی که پس از آنهمه بدبختی و فلاکت که اصولگرا و اصلاح طلب بر مردم مظلوم ایران تحمیل کردتد ، باز هم اصلاح طلب و اصولگرا را حمایت می کنند . . . بخاطر سود و موقعیت شان است .

    سال ۱۴۰۷ همینجا می بینمتون .

  • روح اله
    0

    به نظر من حمایت هیچ کس به نفع پزشکیان باعث پیروزی او نشد
    فقط ترساندن وحشتناک مردم از جلیلی توسط روحانی و طیب نیا باعث افزایش رای پزشکیان شد
    یعنی به صرف حمایت روحانی و طیب نیا و ظریف و خاتمی ، پزشکیان برنده نمی شد
    بنابراین پزشکیان مدیون روحانی و طیب نیا می باشد
    شما برید کلییپهای آخری روحانی وطیب نیا رو ببینید مو به تنتون سیخ میشه

  • ناشناس
    0

    سن امید در ایران برای آقایان ۷۲ سال است مگر می شود بالای سن امید اداره امور اجرایی کشور آنهم در شرایط سخت اقتصادی را به سالمندان سپرد..

  • Mehrzad
    0

    چه رکبی ؟؟؟!!! عارف مورد تایید رهبر بود انتخاب شد

  • ناشناس
    0

    واقعا اگه عرضه دارن قیمت خودرو در بازار را بیارن پایین  که دوبرابر قیمت کارخانه هست ما که نخواهیم  توانست از  کارخانه خودرو بگیریم مجبوريم از دلال بخریم

    هیچ کس زورش به دلالان نمی رسه چون تمام مسئولان ما بی عرضه هستند

  • احمد طهماسبی
    1

    درود بر پزشکیان.انتخاب او بهترین انتخاب بود

  • علی
    0

    الحق والانصاف آقای مخبر کارشو درست انجام داد

  • مردم
    0

    سلام. آقای پزشکیان
    لطفا به وعده ای که دادید عمل کنید.یک هفته خوبه برای رفع فیلترینگ؟

  • رضا
    1

    در حال حاضر برای جلوگیری از حرکت جامعه به سمت انقلاب بهترین راه اصلاحات است. باید کاری نو انجام داد کاری در حد مارتین لوتر. جامعه ایران باید اصلاح شود ارزش ها باید تغییر کنند

    نظرات شما -
    • زاررت
      0

      مگه تو خواب ببینی انقلاب از،بین بره ریقوی بی خاصیت

  • فرزاد حیدری
    0

    اگر یه کار درست کردن،همین کار بوده.اسم روحانی و دولتش،باعث تضعیف دولت پزشکیان میشد.پزشکیان اقتدار خودش و اصلاح طلبان رو نشان داد.

  • مریم
    0

    خدا کند از این بازی های سیاسی و قدرت طلبی ها، سرنوشت خوبی برای مردم رقم بخورد و واقعاً دولت برای ایران باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد