درگیری نظامی قریب‌الوقوع در منطقه/ الصفدی چرا به تهران آمد؟

یک تحلیلگر سیاسی گفت: ملک‌عبدالله پادشاه اردن در نوع خودش یک نابغۀ سیاسی است، زیرا در هر بحرانی با یک معادلۀ پیچیدۀ چندمجهولی روبرو می‌شود که انتخاب نوع مواجهه با آن بی‌نهایت دشوار است.

درگیری نظامی قریب‌الوقوع در منطقه/ الصفدی چرا به تهران آمد؟

احمد زیدآبادی در کانال تلگرام خودش نوشت: بسیاری از کشورها، خواستار خروج فوری اتباع خود از لبنان و ایران و اسرائیل شده‌اند. این بدان معنی است که طبق اطلاع دولت‌های آنها، خطر درگیری نظامی در منطقه قریب‌الوقوع است.

در این میان، خبر مهم، سفر ایمن صفدی وزیر خارجۀ اردن به تهران است. به نظرم آقای صفدی در تهران خواهد کوشید تا از زاویه‌نگاه خاص کشورش، مناقشۀ جاری را با مقام‌های جمهوری اسلامی به بحث بگذارد. اردن به عنوان میزبان میلیون‌ها آوارۀ فلسطینی و همچنین خطر کوچ دادن اجباری ساکنان کرانۀ باختری به خاکش در صورت بالاگرفتن مناقشه، همواره در خط‌مقدم هر نوع جنگ و ستیز نظامی در خاورمیانه قرار می‌گیرد و عظیم‌ترین تهدید‌ها متوجه آن می‌شود.

ملک‌عبدالله پادشاه اردن در نوع خودش یک نابغۀ سیاسی است، زیرا در هر بحرانی با یک معادلۀ پیچیدۀ چندمجهولی روبرو می‌شود که انتخاب نوع مواجهه با آن بی‌نهایت دشوار است.

از این رو، به احتمال زیاد، ایمن صفدی در سفرش به تهران فقط حامی پیامی از سوی آمریکا یا اسرائیل یا دیگر طرف‌ها به ایران نیست. او قاعدتاً علاقمند است که ابعاد و عواقب و عوارض بحران جاری را از نگاه اردنی‌ها به مقام‌های جمهوری اسلامی منتقل کند. آیا توضیحات صفدی و یا پیام احتمالی ملک‌عبدالله به اندازۀ کافی مورد توجه مقام‌های ایرانی قرار خواهد گرفت و یا آنکه طبق یک درک و فهم منسوخ و قدیمی، تقلای پادشاهی اردن برای حفظ موجودیت و ثبات کشورش، به عنوان "حمایت از صهیونیست‌ها" تفسیر و با بی‌اعتنایی روبرو خواهد شد؟

 

منبع: فرارو
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    4

    خوشبحال کسانی که پول داشتند و رفتند

    نظرات شما -
    • خوش بحالش
      2

      من درحال نوشتن کتاب شهیدی هستم که هم پول داشت و هم رفت آمریکا اما برگشت و در عملیات آزادسازی خرمشهرشهیدشد

  • چای دبش باغ ازگل
    5

    دو درصد در ایران تمایل دارند انتقام سخت اجرایی شود ۹۸ درصد مردم ایران زمین صلح طلب هستیم و از جنگ و خون ریزی بیزاریم و تمایل داریم با جهان خارج ارتباط سازنده برقرار کنیم برای پیشرفت وطن و شکوفایی اقتصاد مردم ایران زمین!!! خسته شدیم از خبرهای جنگی و مرگ عزیزان حالمونو بد می‌کنه!!! یک همه پرسی برگزار کنید برای جنگ یا صلح!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      فک کنم برعکس گفتی
      خجسته جان کدوم صلح🤣هیچ صلحی بدون جنگ حاصل نمیشه
      راستی الان چرا امریکا کلا همه جای دنیا وباهمه درحال جنگ
      اصلا صلحی تودنیاهست؟
      یاشایدمنظورت ازصلح اینه هرچی اونابگن مابگیم چشم😳

    • 🐜
      0

      ب ناشناس یک موتور هندا ۱۲۵ می‌خوام قسطی بخرم ضامنم میشی جدی میگم باورکن!!!

  • صالح حزباوی
    0

    چطور فهمیدی ۹۸درصدمردم ایران دنبال صلح باکسی هستن که به شرفشون اهانت کرده نمیگم ۹۸درصد ولی مطمئن هستم ۵۰درصد مردم خواستارپاسخ به اهانت شرف شون هستن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد