در حرکتی مداخله‌جویانه و همچون آمریکا

اتحادیه اروپا نتایج انتخابات ونزوئلا با پیروزی مادورو را به رسمیت نشناخت

اتحادیه اروپا در حرکتی مداخله‌جویانه علیه اراده مردمی ونزوئلایی‌ها، اعلام کرد نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور که توسط شورای ملی انتخابات اعلام شد، «قابلیت به رسمیت شناخته شدن ندارد.»

اتحادیه اروپا نتایج انتخابات ونزوئلا با پیروزی مادورو را به رسمیت نشناخت

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در ۲۸ ژوئیه برگزار شد و شورای ملی انتخابات نیکولاس مادورو را برنده اعلام کرد. روز بعد، اعتراضات اپوزیسیون به نتایج این انتخابات در این کشور، با تحریک عوامل و رسانه‌های خارجی آغاز شد و درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین نیروهای امنیتی و معترضان در کاراکاس و دیگر شهرها رخ داد که در نتیجه آن بیش از ۲۰۰۰ نفر بازداشت شدند.

واشنگتن، بدون انتظار برای نتایج شمارش آرا و نظارت‌های بعدی، در حرکتی مداخله‌جویانه و جانبدارانه از جامعه جهانی خواست تا ادموندو گونزالز، رهبر اپوزیسیون را که در انتخابات نفر دوم شد، به‌عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به رسمیت بشناسد.

از طرف دیگر، قانونگذاران ایالات متحده و اتحادیه اروپا هم بدون ارائه سند و مدرک با طرح ادعاهای مشابه، روز جمعه مادورو را تهدید کردند که در صورت کنار نرفتن داوطلبانه و عدم واگذاری اختیاراتش به‌عنوان رئیس دولت پس از انتخابات، «تبعات و مسوولیت‌هایی» خواهد داشت. آنها با نادیده گرفتن اراده مردمی، نتایج رای‌گیری را «ساختگی» خواندند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات در ونزوئلا، مسکو اعلام کرد که مخالفان ونزوئلا باید شکست خود را بپذیرند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به کشورهای ثالث نسبت به حمایت از تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع در داخل ونزوئلا هشدار داد.

با این وجود اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، هلند، لهستان و پرتغال به تحریک واشنگتن از ونزوئلا خواستند که تمام اسناد مراکز رای‌گیری را منتشر کند تا از شفافیت رای‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری که در اواخر ژوئیه در این کشور برگزار شد، اطمینان حاصل کنند.

در تازه‌ترین تحرکات هماهنگ، شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شورای ملی انتخابات ونزوئلا، علی‌رغم تعهد خود، هنوز اسناد رای‌گیری رسمی از مراکز رای‌گیری را منتشر نکرده است. بدون اسنادی در حمایت از آنها، این نتایج که در دوم اوت از سوی شورای انتخابات منتشر شد، قابلیت به رسمیت شناخته شدن ندارد.»

به ادعای شورای اتحادیه اروپا، هرگونه تلاش برای به تعویق انداختن انتشار کامل پروتکل‌های رای‌گیری رسمی، «تنها باعث ایجاد شک و تردید در مورد اعتبار نتایج رسمی منتشر شده خواهد شد.»

این در حالیست که رئیس شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد، پیروزی نیکولاس مادورو پس از شمارش ۹۶.۸۷ درصد آرا تایید شد. طبق آخرین اطلاعات، نیکولاس مادورو ۵۱.۹۵ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که ادموندو گونزالز ۴۳.۱۸ درصد آرا را  کسب کرد. ادعاهای اپوزیسیون روی نتایج، نه براساس آرای رسمی، بلکه متکی به نظرسنجی‌های پس از انتخابات است که نهادهای غیررسمی خارجی تاییدنشده انجام دادند و این نظرات در هیچ کشوری اعتبار ندارد و ممکن است رای مردم در صندوق با نظری که آنها بعد از انتخابات ارائه می‌دهند، متفاوت باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا هم در اقدامی مداخله‌جویانه، با رهبران اپوزیسیون ونزوئلا تماس گرفته و به «ادموندو گونزالز» که بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده، تبریک گفت و تاکید کرد که «از نظر واشنگتن او بیشترین آراء را به دست آورده و پیروز شده است!»

این دومین مرتبه‌ای است که چنین تحرکات هماهنگ مداخله‌جویانه‌ای علیه ونزوئلا انجام می‌شود. «خوان گوایدو» در سال ۲۰۱۹ پس از رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا، بر ایجاد دولت موقت در این کشور نفتی آمریکای لاتین تاکید کرد و در آن زمان در شرایطی که ریاست مجلس را به دست داشت، سرکرده مخالفان دولت کاراکاس شد و با حمایت آمریکا کنترل سفارت کاراکاس در واشنگتن را هم به دست آورد. سپس ایالات متحده گوایدو را به‌عنوان «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا معرفی کرد و برخی کشورها را هم با خود همراه کرد که در نهایت راه به جایی نبرد.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • رابی
    3

    اگر مادورو به خودش اطمینان دارد و هیچ تقلبی انجام نداده یک انتخابات آزاد زیر نظر نهادهای بین‌المللی انجام دهد که همه چیز مشخص شود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حکومتهای دیکتاتوری از حضور ناظران بین المللی در انتخابات هراس دارند !!!!

    • شاهنامه
      1

      اگر مادورو آدم بود ملت علیه او شعار نمیدادن . 73درصد بهش رای ندادن اندک درصدی هم که بهش رای دادن نان شبشون گیر بوده. صندوق رای بنام خودش زده . به ایشان میگن دیکتاتور احمق.

    • بهنام
      0

      هر موقع زنلسکی اجازه داد انتخابات آزاد انجام شود مادرو هم اجازه می‌دهد .

  • ناشناس
    1

    مادورو به زودی توسز افرادی ترور خواهد شد...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      و ماتورو با کشور ما بوده و با نظام بوده و میگوید ولایت باید باشد و خدا باشد و با شیطان بزرگ که همان آمریکاست دشمن است و می گوید نباید آمریکا باشد و ظلم باشد و باید حمایت شود

  • ناشناس
    1

    خوب متقلبه

  • حمید
    8

    عجیب نیست! اروپا و آمریکا فقط ادعای آزادی را دارند و فضول همه دنیا هستند آزادی وقتی آزادی است که آنها تعریف کنند و بقیه کشورها باید بگویند چشم وگرنه.....

    نظرات شما -
    • جلال عامری
      1

      درود بر امریکا

    • فقرا
      1

      مسایل داخلی ونزوئلا و اسراییل و فلسطین بما ربطی نداره.چطور مشروعیت اسراییل رو شما قبول ندارید.اونام مشروعیت ونزوئلارو.

  • علی
    2

    اروپا هیچ وقت استقلال کشورهای غیر همسو با غرب را به رسمیت نخواهد شناخت! ثانیا مگر حکومتهای استعمار گر غربی مورد تایید کشورهای مستقل جهان است ؟ آنها بیشتر حکومتهای وابسته به خودشان را تایید می کنند؟ خیلی دلسوز مردم هستند بیایند در کشورهای عرب منطقه خلیج فارس انتخابات برقرار کنند مثل کویت ، بحرین ، عربستان، اردن و ...

  • ناشناس
    3

    پیروزی مادورو یعنی اینکه مردم ونزوئلا به فلاکت و بدبختی و فساد آری گفته اند که این از هر لحاظ باعث شک و تردید است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      مردم آری نگفتن از صندوق رای براشون آری درآوردن

  • ناشناس
    16

    كلا از اين قلدر بازي ها زياد در ميارن آخرش هم دست از پا درازتر قبول ميكنند خيلي اينا رو باور نكنيد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      مادرو یک راننده کامیون لات چاله میدونیست که غیراز دیکتاتوری کاری بلد نیست و باید مانند خانم حسینه باجی از مملکت بندازنش بیرون
      برخی در داخل ایران باهاش همسو هستند جون مثل خودشونه
      خجالت بکشید دیگه

  • محمد
    21

    آمریکا هیچ چیزی را در دنیا قبول ندارد چون در جهت تامین منافع ایشان نیست و در جهت تامین منافع ملی آن کشور است وقت آن رسیده آمریکا با آن هیمنه توخالی که بوجود آورده شکسته بشود

  • ناشناس
    5

    این کار مداخله نیست از نظر اون کشورها عدم مشروعیت اون دولته مثل عدم مشروعیت اسرائیل ،،وقتی درونزوئلا جواب اعتراض گلوله است کشورهای دیگرشک میکنند و همه کشورها جاسوس دارند وازنتایج مطلع هستند

    نظرات شما -
    • علی
      13

      مگر اونا مخالفان خودشون را حلوا حلوا می کنند. در فرانسه با معترضان جلیقه زرد با گلوله های کور کننده مقابله می کنند. این که برای مردم ونزوئلا دلسوزی می کنند، برای چاپیدن نفت آنهاست نه برای آزادی انها؟

  • ناشناس
    2

    رئیس جمهور مادام العمر و راننده اسبق جناب ما دو رو .

  • ناشناس
    3

    چرا طرفداری از حق و حقوق انسانها را مداخله می نامید؟؟؟؟هر وجدان بیداری از این اعلام موضع،تمجید می کند،آیا اعلام حمایت ما از مظلومان جهان مثل لبنان فلسطین یمن،بحرین عربستان و....اسمش مداخله است،یا دفاع از حق و حقیقت؟؟؟؟،دولت مادوورو اگه ریگی در کفشش نیست،چرا شفاف برخورد نمی کند،چرا فقط به زور و زندان و سرکوب متوسل میشه؟؟؟کاری که همه دیکتاتورهای جهان انجام میدن،مثل چین روسیه کره شمالی و سایر رفقا

  • ناشناس
    7

    قابل توجه دوستداران کدخدای کذایی!!! به اینها رو بدی، اینگونه هار می شوند...

  • ناشناس
    1

    رفیق فابریک احمدی‌نژاد باید هم پیروز انتخابات بشه بگم بگم بلده

  • ناشناس
    1

    دم اروپا گرم امید ملت ایرانهستند

  • رضا
    1

    رییس جمهور مادام العمر

  • ناشناس
    0

    دقت کردید همه اینها روششون عین همه عدد سازی و لباس شخصی و مپنیروهای خودجوش و ........ همه تو مکتب روسیه تعلیم دیدند

  • بسیجی
    0

    خب حالا چرا به شما بر خورده.چرا شما در مسایل داخلی لبنان و یمن دخالت میکنید

  • زنده باد ایران
    1

    اتحادیه اروپا شده نخود هر آش و مثل اربابش، فضول کل دنیا.من از رفتار اونها تعجب نمیکنم از واکنش بعضی از غربگدا های ایران متعجبم که بدون هیچ جیره و منتی مشغول ماله کشی هستند!

    نظرات شما -
    • شاهنامه
      0

      خواندن شاهنامه حضرت فردوسی به شما توصیه میشه . به ملت گرفتار گذران زندگی نگید غربگدا .

  • ناشناس
    0

    ازراننده چاوز انتظار ی جز تقلب نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد