رسانه‌های اسرائیلی: جاه‌طلبی السنوار برای سال ۲۰۲۵ ممکن است به جنگ پایان دهد

انتخاب «یحیی السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به جای اسماعیل هنیه یک شوک منطقه‌ای و بین المللی بود که رسانه‌های اسرائیلی از ترس اینکه او مذاکرات را مختل کند، مدعی شدند که انتخاب او ممکن است به جنگ پایان دهد و این را به جاه طلبی‌های سیاسی او مرتبط دانستند.

رسانه‌های اسرائیلی: جاه‌طلبی السنوار برای سال ۲۰۲۵ ممکن است به جنگ پایان دهد

وبگاه اسکای نیوز نوشت:‌ «بر اساس مقاله‌ای که کوبی مایکل در روزنامه جروزالم پست در روز چهارشنبه با عنوان “انتخاب السنوار به جای هنیه ممکن است به پیشبرد مذاکرات گروگان گیری و پایان دادن به جنگ کمک کند”، منتشر کرد، هنیه را مانعی برای مذاکرات می‌دانست و گفت السنوار با مذاکرات به شیوه‌ای واقع بینانه تر برخورد خواهد کرد، چون هنوز داخل غزه است».

در این گزارش آمده است که ارزیابی توانایی السنوار برای کار به عنوان رهبر حماس و نمایندگی خارجی آن دشوار است، هنیه در واقع موضع سخت‌تری در مذاکرات داشت اما السنوار واقع بینانه‌تر است.

اهمیت السنوار در این موقعیت زمانی بیشتر می‌شود که وی با وجود اینکه رئیس دفتر سیاسی حماس شده است، در غزه نیز رهبر است و این امکان وجود دارد که جایگاه خود را به عنوان رهبری تقویت کند و جایگاه حماس را به عنوان جایگزین فتح تقویت کند. بر اساس آنچه کوبی مایکل پیشنهاد می‌کند، السنوار می‌تواند کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین را در دست بگیرد.

از سوی دیگر، نویسنده خاطرنشان کرد: در ابتدا همه انتظار داشتند که خالد مشعل، معاون دفتر سیاسی حماس که مقیم خارج از کشور است، جانشین هنیه باشد، اما به دلیل عوامل منطقه‌ای انتخاب نشد، در حالی که انتخاب السنوار باعث تعجب بسیاری شده است.

حماس روز سه شنبه اعلام کرد که «یحیی السنوار» رهبر خود در غزه را به عنوان رئیس دفتر سیاسی خود به جای اسماعیل هنیه که در ۳۱ ژوئیه در تهران ترور شد، منصوب کرده است.

این عقیده که هدف از انتخاب السنوار تحریک مذاکرات است، با اظهارات برخی از مقامات ارشد اسرائیلی در مورد وی مطابقت ندارد.

شامگاه سه شنبه، «یسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی خواستار تحلیل فوری السنوار شد و در سکوی «X» نوشت: «انتصاب تروریست یحیی سنوار به عنوان رئیس حماس برای جانشینی اسماعیل هنیه، دلیل دیگری است برای انحلال سریع او و ریشه کن کردن این سازمان».

به عنوان مثال، رئیس ستاد نیروهای دفاعی اسرائیل، هرزی هالیوی، در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در مورد انتصاب السنوار قول داد که او را نیز کنار خواهند زد.

السنوار ۶۱ ساله به عنوان رئیس اجرایی حماس شناخته می‌شود و بیشترین حرف را در تصمیم گیری برای جنگ و مذاکره دارد، اما از زمان آغاز جنگ با اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳ دیگر دیده نشده است.

او قبل از آزادی در سال ۲۰۱۱، ۲۳ سال را در زندان‌های اسرائیل گذراند، سپس در سال ۲۰۱۷ به عنوان رئیس جنبش غزه انتخاب شد.

منبع: شفقنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد