در گفتگو با یک تحلیلگر مسائل بین الملل مطرح شد

پاسخ ایران به اسرائیل باید موثر و بازدارنده باشد/ شبکه نفوذی‌های اسرائیل در داخل باید از بین برود/ حذف سران رژیم صهیونیستی، بهترین پاسخ به ترور هنیه است

یک صاحبنظر مسائل بین الملل به تشریح جزئیات پاسخ ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران پرداخت.

پاسخ ایران به اسرائیل باید موثر و بازدارنده باشد/ شبکه نفوذی‌های اسرائیل در داخل باید از بین برود/ حذف سران رژیم صهیونیستی، بهترین پاسخ به ترور هنیه است

حسن بهشتی پور درباره نحوه بهترین پاسخ برای ترور اخیر اسماعیل هنیه، بهترین راهبرد را زدن ضربه ای کاری به یکی از سران اصلی و مسئولین جنایتکار رژیم صهیونستی دانست و اضافه کرد: دقیقا به همان شکلی که رژیم صهیونستی عملیات خود را انجام داد ما هم باید بتوانیم عملیات مشابهی را انجام بدهیم.

او با این حال افزود: ولی با توجه به امکاناتی که رژیم صهیونستی دارد و مجموعه و سختی هایی که در این مسیر وجود دارد، انجام دادن این تئوری و اجرای عملیات را بسیار دشوار و غیر قابل ممکن می‌دانم.

وی ادامه داد: ما در انتقام قبلی به نتیجه دلخواه و مطلوب خود نرسیدیم به این دلیل که اسرائیل دوباره این ترور را تکرار کرد و دست از جنایت کردن برنداشت. در واقع ما باید کاری انجام بدهیم که اثرگذار باشد و جنبه بازدارندگی ایجاد کند و دشمن متوجه بشود که هزینه این ترور کردن ها به شدت سنگین خواهد بود و بار دیگه جرات انجام دادن چنین اقداماتی را نداشته باشد.

بهشتی پور خاطرنشان کرد: فکر میکنم یکی از دلایلی که بازدارندگی مورد انتظار در عملیات پیشین به وجود نیامد، به علت تاثیری بود که آنچنان بالا نبود و هزینه خسارتی که باید را برای رژیم صهیونستی ایجاد نکرد تا دیگر چنین کارهایی را تکرار نکند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل توصیه کرد: به نظر من در مرحله اول نیازی نیست برای پاسخ دادن به ترور اخیر عجله بکنیم و در مرحله بعد باید بیشتر از این که به گسترده بودن و سخت بودن این انتقام فکر کنیم، به موثر بودن  این عملیات فکر کنیم.

وی در ادامه گفت: اگر بتوانیم متناسب ترین و همگن ترین پاسخ را در برابر اقدام رژیم صهیونستی انجام  بدهیم میتواند بهترین پاسخ و انتقام باشد.

وی درباره پاسخ به این سوال که آیا نتانیاهو به دنبال ادامه دادن جنگ تا زمان به قدرت رسیدن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، گفت:  نتانیاهو می‌داند که اگر جنگ تمام شود، باید برود و او دولت او سقوط خواهد کرد، بنابراین نتانیاهو جنگ را ادامه می‌دهد تا بر سر قدرت بماند.

بهشتی پور اضافه کرد: در انتخابات آمریکا مولفه هایی که مردم از آن برای تعیین رییس جمهور آینده استفاده میکنند، بیشتر مولفه های داخلی مانند قیمت سوخت و شرایط اقتصادی و همچنین امینتی داخلی کشورشان است و این مسائل را در اولویت قرار خواهند داد.

وی یادآور شد: اما دلیل اصلی این که نتانیاهو به دنبال روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در انتخابات آینده آمریکا است، برای حمایت ها و خدمات ویژه ای بود که ترامپ برای صهیونیست ها انجام داد که بی سابثه ترین آن پذیرفتن بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم بود و همچنین بلندی های جولان را هم جزیی از خاک اسرائیل اعلام کرد.

او ادامه داد: پس مطلوب آقای نتانیاهو این است که ترامپ برنده شود و بابت خدماتی که در دوره خودش برای رژیم صهیونستی انجام داده، به او نزدیک می شود.

وی با این حال تصریح کرد: اما ادامه جنگ را نتانیاهو  برای بقا و وجود خودش لازم خواهد داشت و تفاوت ویژه ای در روی کار آمدن دموکرات ها یا جمهوری خواه ها ندارد زیرا اسرائیل متحد استراتژیک ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه است پس بنابراین آمریکا در هر شرایطی از این متحد استراتژیک حمایت خواهند کرد اما روش ها و تاکنیک های دموکرات ها و جمهوری خواه ها فرق خواهد کرد.

بهشتی پور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال این که اسرائیل پس از انتقام ایران از ترور اسماعیل هنیه دوباره دست به اقدام تروریستی بزند، گفت: بله، به نظر من باید برای مقابله با چنین کاری ما افراد نفوذی را شناسایی کنیم و امنیت خود را افزایش دهیم و از نظر من بازدارندگی فقط این نیست که برویم به دشمن ضربه بزنیم بلکه باید در داخل با دفاع غیرعامل امنیت و هوشیاری خود را تقویت کرده و افزایش دهیم.

منبع: اخبار روز آزاد
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • ناشناس
    2

    فقط مراجعه کنید به دلایل جنگ ایران و عراق، عدم پذیرش قطع نامه ها از طرف ایران، تعداد شهدا و جانبازان و خسارتهای مالی و زیست محیطی وارد شده به ایران، وضع کنونی شهرهای مرزی ایران بعد از چهل سال، به مشکلات مردم استانهای جنگ زده هم که اصلا اشاره ای نمی کنم.تو خود حدیث مفصل ازاین مجمل. حالا هی بر طبل جنگ بکوبید، هزینه های میلیاردی بنیاد مصباح رو بدید تا حضرات سر دل خوش افاضات به جنگ حق علیه باطل کنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اقای بهشتی پور شما خوب میدانید صدها ترور در تمام کشور های دنیا انجام شده هیچ کشوری بلافاصله شال و کلاه نمیکند به ان کشور حمله نظامی حمله نظامی کند .بلکه بقول صحبت های اول شما یک حرکت متقابل و همسان با انها باید انجام دهیم . انطور که میفرمائید هم نیست که حفره و درز امنیتی نداشته باشند ضمنا دستگاه های ذیربط خودمان را خیلی دست کم نگیرید منتهی باید با سیاست و کیاست و صبوری کار انجام شود و پس از انجام کار هیچکس هم نداند که این فعل را ایران انجام داده است .اگر عقلای امریکائی تصمیم بگیرند که این شخص شیطان صفت را از صحنه سیاسی اسرائیل برکنار کنند باز موضوع با گرفتن امتیازات خاص یک جور دیگری رقم میخورد . مسائل امنیتی و اطلاعاتی شو لباس نیست که با جار و جنجال صورت گیرد همه چیز سکرت و در کمال سکوت باید صورت گیرد با امدن اقای دکتر پزشکیان ایران در حال حاضر دارد ورود پیدا میکند به یک دگردیسی سیاسی هم داخلی و هم خارجی و مردم هم چشم انتظار تغییرات هستند 45 سال با یک نوع سیاست مملکت اداره شد و نتیجه ان برای مقامات کلان مملکت رضایتمند نبوده دنیا با توجه به این تفکر و نگرش جدید منتظر یک حرکت خاص سیاسی از جانب ایران هستند لذا این تغییرات ارامش خودش را میطلبد تا ایران از ا ن گذر کند .دکترین تند رویها و پرخاشگریها و تهدیدها دیگر در دنیا ی کنونی جائی برای خودنمائی ندارد . همین اسرائیل را نگاه کنید اگر دست امریکا از پشت ان برداشته شود هیچ کشوری در دنیا راضی به روابط با اسرائیل نیست مدیریت انان طوریست که بدتریت اعمال تهدید و ترور و کشتار را انجام میدهند ولی با سیاستی که اعمال میکنند پای کشور دیگری را به کارزار میکشانند وبا تبلیغات تغصیر و گناه را به گردن ان کشور میاندازند و خودشان را کنار میکشند چون فهمیدن افکار عمومی دنیا را نباید نادیده بگیرند .///

  • ناشناس
    25

    باسلام.به نظرم،مقام ریاست سابق سازمان استخباراتی آمریکا،ژنرال پترائوس در رسانه عربستان گفته است که سازمان تروریستی موساد از چند ماه پیش در تدارک به شهادت رساندن اسماعیل هنیه بوده است.تو خود حدیث مفصل از این مجمل.باتشکر

    نظرات شما -
    • پولوتویی
      0

      مملکت برق نداره
      بنزین نداره
      مدرسه نداره
      گوشت و نان نداره
      بورس نابود شده
      ریال بی ارزش شده
      فقط بلدین جنگ جنگ کنین ؟
      موشک بسازین !؟
      مردم میخان زندگی کنن شادی کنن . هر کسی دوس داره با دیگر کشورها بجنگه
      از خونش بره بیرون بره میدون جنگ
      ایران نمیخاد جنگ کنه
      صلح با همه کشورها

    • نام و نام خانوادگی
      0

      باشه باشه . تو خودت رو ناراحت نکن . فشار زیادی به فکر و خودت وارد نکن
      فقط اینو بدون که
      اسراییل چند دهه هست که بطور پراکنده داره با حماس و حزب اله جنگ میکنه
      مساحت کشورش هم یک هشتادم ایرانه
      اما تورم و اقتصادش خیلی بهتر از ایرانه
      صادرات وارداتش خیلی بهتر از ایرانه
      بورسش خیلی بهتر از ایرانه
      پول ملی اونها خیلی بهتر از ایرانه
      مدام دارن جنگ میکنن اما ثبات اقتصادی دارن
      اما در ایران چی ؟ فقط کافیه که ترامپ عطسه کنه دلار بالا میره .
      بورس نابود میشه
      اینه اوضاع اقتصاد ایران . ناترازی برق و بنزین هم همه میدونین
      حالا با این اوضاع میخایین بجنگین !؟
      برین بجنگین . به فرزنداتون هم بگین از خارج - کانادا آمریکا انگلیس استرالیا بیان ایران برای جنگ
      بجنگین دیگه . فردای حمله اسراییل دلار صعودی میشه . بورس هم به خاک سیاه میشینه
      اعتراضات مردم رو چیکار میکنین ؟!
      یک عرب رو کشتن بعدش میخاین کل جمعیت ایران رو بدبخت کنین . عاورین به تصمیمات راهبردی و عمق استراتژیک شماها . عاورین

    • حسن ستار
      1

      من خوندنم حدیث مفصل اما ازاین مهمل
      جنگ اسراییل با فلسطین ،لبنان و..به ما هیچ ریطی نداشته وندارد

  • محمد
    3

    تو کی شدی صاحب نظر؟ چشم نخوری؟

  • ناشناس
    1

    سلام حاجی ، ببخشید شما سن و سالی ازت گذشته ، به فکر نیکوکاری باشید نه به فکر بدکاری . بخاطر منافع کشور و معیشت ملت شریف وصبور و مظلوم ایران که با آمدن دولت آقای پزشکیان بگذارید تورم و تحریم و اقتصاد نابسامان کشور رو حل کنه نه به فکر جنگ جهانی سوم باشید ما میتوانیم چیزی نخوریم اما بچه هامون صبر ندارن مردم نه خونه ونه ماشین و نه معیشت خوبی دارن خدا خوشش نمیاد ملت ایران جنگ نمی‌خواهد یا علی مدد التماس دعا باتشکر از خبر فوری...

  • ناشناس
    0

    جناب آقای دکتر سید بهشتی تمام مقامات اسرائیل اعلام کرده آماده هر گونه واکنش پاسدارها هستند فقط هر چه سریعتر اقدام بفرمائید. تشکر

  • ناشناس
    0

    این آقا معلومه وضعش خوبه وگرنه نیازی به مقابله نیست چون تنش آفرین است

  • جالینوس
    0

    خبری نیست

  • ناشناس
    0

    نفوذی های دو آتشه انقلابی نما دسترسی به اطلاعات مهم دارند نه کراواتی ها و طرفداران غرب

  • ناشناس
    3

    فقط خدا میدونه اگه پدرت راکشته بودند،؟؟؟؟؟
    تو آنقدر به فکر انتقام نبودی!!!!!
    به تو چه، به ماچه،،،،،،،،

  • ناشناس
    0

    مشتی حرف های تکراری و متناقض. این نمونه ای است از یک به اصطلاح تحلیل گر مسائل بین المللی ایرانی!!! تحلیل های آبکی: باید چنان و چنین کنیم ،اما...

  • ناشناس
    0

    سران همدیگر را بکشند و به مردم کار نداشته باشند

  • ناشناس
    0

    15 روز از قتل هنیه اگر گذشت دیگه خونخواهی نمی‌شود می‌شود تجاوز به اسراییل. برو قوانین را بخوان

  • ناشناس
    0

    این حاجی حتما زندگی خیلی خوبی داره و به فکر منافع ومصلحت زندگی خودش هست و زندگی ملت شریف ایران رو در نظر نمیگیره زندگی مردم نابود شده و هنوز هم جنگ طلب هس مردم خسته شدن کاش تو رییس جمهور بودی خیلی خوبه آفرین مرحبا خسته نباشی

  • ناشناس
    0

    سلام حاجی کاش تو وزیر جنگ بودی برو پیش پزشکیان که تورو وزیر جنگ بذاره

  • تربتی
    0

    یک سوال از مسئولینی که فرار به جلو میکنند،
    چرا پس از ترورهای اسرائیل بجای آنکه مقابله به مثل کنید یا فقط شعار میدهید و یا موشک پرانی میکنید؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینها از اول مردم را با شعار دادن سرکار گذاشته‌اند

  • ناشناس
    0

    سلام حاجی خوبی بابا ، اهل کجایی؟ از زندگی مردم ایران خبر داری یا نه؟ خیلی عصبانی هستی برو ساندیس بخور آفرین زودخوب میشی

  • عادل
    0

    اسماعیل هنیه را به یک مراسم رسمی دعوت کردید و در آغوش گرفتید همین امر باعث شد که عمرش به پایان برسد آنهایی که دعوتش کردند و در آغوش گرفتند از جان و مال خود برای انتقام هنیه اقدام کنند حق ندارند از جیب و حال و مال ملت هزینه کنند. جنگ طلب های کاسب

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چه سخت گرفتید هنیه رفت دیداری با ریسی داشته باشه

  • ناشناس
    0

    نطق در ایران با شکم است. احتند

  • ناشناس
    0

    باشه

  • ایرانی
    0

    این گوی و این میدان بسم الله مردی پاپیش بگذار!!!!!!

  • ناشناس
    0

    وقتی کسانی که در معرض خطر ترور هستند در صف اول همایش های رسمی قرار می‌دهید و به به و چهچه میکردید،حالا هم خودتان باید تاوان بدهید نه ملت ایران،با موشک پرانی در بیابان‌ها هم هیچ چیزی درست نمی شود،باید بدون سر و صدا و در خاموشی کامل،مثل خود اسرائیل اگه خواستید،تقاص کنید و الا ملت ایران وارد هیچ جنگی نخواهند شد،حداقل در انتخابات اخیر بیش از ۹۰ درصد مردم این نظر را دارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      اگر منظور انتخابات فعلیه که پزشکیان کمی بیش از ۵۰ درصد رای آورد کدوم ۹۰ درصد توضیح بده. در ضمن ایران قبلا هم در ترور مکرر اسرائیل پاسخ نداد اسرائیل کارتهای سوخت را هم ۲ بار حداقل هک کرده پالایشگاها و تاسیسات ایران را هک کرده از خرابکاری صنعتی تا ترور. صبر استراتژیک بکن

    • ناشناس
      0

      اون ۶۰ درصد غایب را هم حساب کن با ارا پزشکیان هم نظر هستند و متاسفانه مثل اینکه اونا درست می گفتند که رئیس جمهور کاره ای نیست،و الا الان باید بصورت صریح و علنی موضوع بگیره که ایران وارد هیچ جنگی نمیشه و قصدش تعامل و صلح با جهان است،چون به همین خاطر مردم به او رای دادند،آیا درک این مسئله ساده ،خیلی برات پیچیده است؟؟؟

  • ناشناس
    0

    برو عمو از سر سیری حرف میزنی من یه دکان میوه فروشی دارم شب و روز جان میکنم نمیتونم خرج زن وبچه ام را بدم بعدش ۴۰ میلیون مالیات برام آمده اول مشخص کنید با این مالیات‌ها چه غلطی میکنین بعد حمله کن

  • علی
    0

    پس از نظر شما یعنی هیچچچچچچ

  • ناشناس
    0

    پای گود نشسته و میگه لنگش کنید !!!
    مردی خودت پاشو برو غزه و لبنان بجنگ

  • ناشناس
    0

    شام زیادی خوردی

  • ناشناس
    7

    شنبه روز بعد جمعه ظهور حجت ایران پاسخ کوبنده به اسرائیل خواهد داد ، اللهم عجل لولیک الفرج

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      این بهترین نظری بود که تا حالا داده شده، مسئولین محترم انتقام را بگذارند برای اولین شنبه بعد از ظهور

  • ناشناس
    2

    هر کسی عملی را برای زیان زدن انجام می دهد ، آنرا بدترین می دانسته ، لذا از دریافت همان عمل وحشت زده خواهد شد ، ترور کرده ، ترور پاسخ ببیند ، بدون شک خواهد ترسید .

  • ناشناس
    0

    احتند احتند .برو ما پشتتیم

  • ناشناس
    0

    اینا کارشناس که چه عرض کنم! کرشناس هم نیستند!! ( کر، کلمه کردیه) آقا از واکنش قبلی قویتر نداشتیم باز دارندگی داشت؟؟ چی میگه این آقا!! دست بردارید از جنگ و خونریزی! هیچ امنیتی با جنگ و خونریزی بوجود نمی‌آید!!

  • اشنا
    0

    میشه بگویید مدرک کارشناسی شما چگونه گرفتید. بقول معروف چشم باز و علم غیب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد