سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس روایت کرد

مومنی، وزیر پیشنهادی کشور: اتباع بیگانه را ساماندهی خواهیم کرد/ اگر استانداری شایسته است، ابقاء می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: گزینه پیشنهادی وزارت کشور برنامه‌های خود را ارائه داد و راهکارش برای ساماندهی اتباع بیگانه، انسداد مرزی است.

مومنی، وزیر پیشنهادی کشور: اتباع بیگانه را ساماندهی خواهیم کرد/ اگر استانداری شایسته است، ابقاء می شود

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اسکندر مؤمنی صبح امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا برنامه‌های خود را برای تصدی وزارت کشور ارائه کند.

وی ادامه داد: سردار مؤمنی اشاره‌ای به سوابق خود کرد و دیدگاه‌های خود را تبیین کرد و گفت که وزارت کشور یک وزارت بین‌بخشی است و بسیاری از امور در قالب شوراهای مختلف به صورت مستقیم مأموریت‌ها را انجام نمی‌دهند، بلکه وزارت کشور تقسیم کننده و هماهنگ کننده سایر دستگاه‌ها است تا سیاست‌های کشور را پیش ببرند.

ملاک اصلی ما در انتصابات، شایسته‌سالاری خواهد بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین وی روی موضوع وفاق ملی که شعار دولت است تاکید کرد و گفت که استفاده از افکار مختلف مدنظر است. وی اشاره‌ای کرد که کابینه مسعود پزشکیان تنها کابینه‌ای است که بیشترین استفاده را از کابینه‌های قبل از خودش داشته است و گفت که ما در استان‌ها هم همین سیاست را داریم و ملاک اصلی ما در انتصابات، شایسته سالاری خواهد بود و شاخص‌هایی را در کارگروه‌ها تعیین می‌کنیم و ملاک‌هایی را در نظر می‌گیریم و تعدادی پیشنهاد می‌شوند و بر مشورت با مجلس و نمایندگان در این زمینه تاکید کرد و گفت که اصل بر این نیست که همه فرمانداران و استانداران جا به جا شوند.

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی کشور تاکید کرد کسانی که کار می‌کنند، به کار خودشان ادامه خواهند داد و کارآمدی هم مهم‌ترین مؤلفه در موضوع انتصابات است و استانداران، فرمانداران و بخشداران همگی باید افراد کارآمدی باشند.

وی بیان کرد: محور بعدی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور، امنیت عمومی بود که گفت امنیت را با نگاه امنیت سلبی و ایجابی تأمین می‌کنیم و در تأمین امنیت، سرمایه‌های اجتماعی نیز مد نظر ما خواهد بود. محور بعدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور، موضوع همسایگی بود که اشاره کرد که باید تعامل لازم را برای توافق‌های مرزی با همسایگان داشته باشیم.

باید ورود اتباع به کشورمان متوقف شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سردار مؤمنی به تعدد و تراکم اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت که در گام اول باید ورود اتباع به کشورمان متوقف شود و بعد هم باید آنها را ساماندهی کنیم که راهکارش برای ساماندهی آنها انسداد مرزی بود که گفت برای این کار برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

رضایی اظهار کرد: محور بعدی اظهارات سردار مؤمنی درباره تقسیمات کشوری بود و همین طور محور بعدی نظارت بر شوراها بود و بر حساسیت‌های آن هم تاکید کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سوالات و نقطه نظرات خودشان را مطرح کردند. سردار مؤمنی در پاسخ به سوالات نمایندگان درباره چگونگی انتخاب خود به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور توضیحاتی داد و به سابقه آشنایی خود از دانشگاه تبریز و از سال‌های قبل با پزشکیان اشاره و تاکید کرد که کسی برای معرفی وی واسطه نبوده و کسی او را معرفی نکرده و از قبل با پزشکیان آشنایی داشته است و کسی توصیه نکرده که وی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور معرفی شود و به صورت مستقیم با خود پزشکیان جلساتی داشته و صحبت کرده است.

افراد شایسته ابقاء می‌شوند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته دیگر آن بود که سردار مؤمنی درباره انتصابات گفت که رئیس جمهور تاکید کرده است که در انتصاب فرمانداران، استانداران و مدیران وزارت کشور بر اساس همین مدل فعلی یعنی مدل تشکیل کابینه شما جلو بروید و شاخص‌هایی را بگذارید و بر اساس شاخص‌ها پیش بروید و شاخص‌ها بر اساس شایسته سالاری باشد و از قول رئیس جمهور گفت که اگر استانداری شایسته است، آن را ابقاء کنید و کار را با او ادامه دهید و اگر دیدید فردی کارآمدی دارد، با وی ادامه دهید.

رضایی گفت: مطلب بعدی آن است که سردار مؤمنی گفت که اگر فردی کارآمدی داشته باشد و شایستگی داشته باشد، کارش را ادامه خواهد داد و اصلی‌ترین کار ما هم همین موضوع انتصابات است و بر اساس همین شاخص‌ها و سازوکارها، انتصابات را دنبال خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: همچنین نمایندگان بر لزوم داشتن نظریه برای اداره وزارت کشور، لزوم تعامل با نمایندگان مجلس و مشورت با آنان در انتصابات، تعامل با سایر دستگاه‌ها، توجه به جایگاه وزارت کشور، طراحی امنیتی دقیق برای اداره کشور، مقابله با شبکه ترانزیت اتباع بیگانه و مدیریت آن، بالا بردن هزینه حضور غیر مجاز اتباع بیگانه در کشور، انتخاب استانداران لایق، متدین، متعهد، عاقل و سازگار با مردم، لزوم تشکیل تیم اندیشه ورز برای طراحی امور، راستگو بودن و کارآمدی استانداران، لزوم نظارت بر استانداران، تهیه ساز و کاری برای ارتقای کارکنان وزارت کشور و توجه به معیشت آنان، تشکیل سازمان ملی مهاجرت، توجه به نظرات نمایندگان، نداشتن تعجیل در تقسیمات کشوری، اصلاح قانون انتخابات، رسیدگی به بی‌نظمی در سطح شهر، اصلاح برخی از قوانین و نظارت بر کارکرد مالی شهرداری‌ها تاکید کردند.

منبع: مهر
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • بابک
    2

    هنوز وزیر شده داره دستور صادر می کنه

  • ناشناس
    0

    تیتر خبر ساماندهی افغانی نوشته؟؟؟؟
    خودت فهمیدی چی میگی برای خودت،،،،انسداد مرز
    ووووو ملت ایرارا سرکار گذاشتی،،،،،
    ۱۵ ملیون افغانی چی میشه ؟؟؟؟؟
    دروغ شروع شد

  • ناشناس
    0

    استانداران و فرمانداران فعلی چه شایسته باشند و چه نباشند نبایستی از نظامیان ابقاء یا انتخاب شوند!

  • ناشناس
    0

    اتباع غیرمجاز بیگانه ساکن در ایران را ساماندهی می کنیم یعنی چه؟! اخراج یا زندان بلند مدت.

  • داریوش
    0

    این وعده ها زمانی اعتبار دارد که فرمان از جای دیگر نباشد ......واگرنه افاغنه در این مملکت پا گرفته هیچ کس جز یک نفر نمی تواند این مهمان نامحترم را از ایران بیرون کند .....ملت همیشه در صحنه خودتان رو خسته نکنید

  • ناشناس
    0

    متاسفم برای خودم که رای دادم بعد برای پزشکیان ، که تو وزیرش باشی ، پادگان و باز استانداران نظامی و ویرانی بیشتر ،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ساماندهی تروريست معنی نمی‌دهد

    • ناشناس
      0

      مطالبه اکثریت مردم اخراج افعانی ها هست همین اجنبی ها باعث گرانی اجاره‌ خانه و مصرف بیش از حد آب و برق شدن ، چقد بیگانه پرست هستید ،

  • ناشناس
    0

    لطفاً ساماندهی کنید و در بهترین مناطق بهترین شهر ها اسکان دهید!! لازم می شوند!

  • حائری
    0

    چرا خدمت سربازی و کرفتن مالیات از افغانه ها کوتاهی می شود مکر نمی کویید قانونی وارد کشور مان شدند وسالهاست سر سفره مردم استفاده می کنند پس چه فرقی با مردم ایران شد خون آنها رنگین ترند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بیگانه نباید سربازی برود اگر سربازی برن که ديگه ایرانی حساب میشن سربازی بخوره تو سرشون باید گورشان را گم کنن

    • ناشناس
      0

      فکر کنم اخراج افعانی کار حکومت جدید است که اینا انجامش نمیدن

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    حکومت نظامی برقرار شد مثل دولت سیزدهم وزیر کشور باید یک رجال سیاسی اجتماعی باشد نه یک فرمانده پادگان!!! جامعه اجتماعی جامعه ایران زمین را پادگانی اداره نکنید لطفاً!!!

  • ناشناس
    1

    عزیزان زودضاوت نکنید اگراین وزیر یک کار بکند واون اخراج اتباع غیر مجاز از کشور باشد کافی خیلی کار بزرگی کرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      امیدوارم هم وطن از دو سال پیش دارند میگن مرزها رو مسدود کنیم تازه آقا داره شروع خواهیم کرد !کی ؟ نمی دونم ! بعد هم ساماندهی یعنی چی ؟ شناسنامه بدند ؟ مگه مردم ایران زنده نباشند کم خیانت ندیدم

  • ناشناس
    0

    کاوه ای پیدا نشد اسکندر امد

  • ناشناس
    0

    این در حد وزیر کشور نیست

  • ناشناس
    0

    ساماندهی چیه باید اخراجشون کنید بیکاری جوانان و گرانی اجاره خانه و آب و برق تو گر گردن شما ها هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد