در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی

پزشکیان: نگاه اسلامی در انتصابات یعنی افراد شایسته بر سر کار بیایند/ تلاش دولت جلب رضایت مردم نسبت به نظام، انقلاب و حکومت است

رئیس‌جمهور گفت: تمام تلاش دولت این است که به گونه‌ای عمل کند که مردم نسبت به نظام، انقلاب و حکومت رضایتمندی هرچه بیشتر پیدا کنند.

پزشکیان: نگاه اسلامی در انتصابات یعنی افراد شایسته بر سر کار بیایند/ تلاش دولت جلب رضایت مردم نسبت به نظام، انقلاب و حکومت است

مسعود پزشکیان در دیدار تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تأکیدات اسلام نسبت به حفظ وحدت، عنوان کرد: تنها با وحدت، همکاری و تعامل با یکدیگر می‎توان بر مشکلات غلبه کرد.

وی همچنین نسبت به شایسته گزینی در انتصابات تأکید و اظهار کرد: نگاه اسلامی در انتصابات یعنی افراد شایسته بر سر کار بیایند، مبنای دولت تلاش در انتخاب و انتصاب افراد بر شایستگی است؛ از این رو افراد توانمند و شایسته را قطعاً حفظ خواهیم کرد.

وی گفت: تمام تلاش دولت این است که به گونه‌ای عمل کند که مردم نسبت به نظام، انقلاب و حکومت رضایتمندی هرچه بیشتر پیدا کنند.

روحیه مردمی و ولایی رئیس جمهور، حلّال امور ملت

حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی هم در این دیدار که دیشب؛ سه‌شنبه شب برگزار شد، گفت: حفظ روحیه مردمی، عدالتخواهی و ولایتمداری رئیس جمهور می‌‎تواند حلّال بسیار از امور ملت باشد.

وی با اشاره به نخستین سفر رسمی رئیس دولت چهاردهم به مشهد، اظهار امیدواری کرد که، دولت در خدمتگزاری به مردم مشمول توجهات خاصه امام رضا (ع) قرار گیرد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور محترم متخلق به تقوا و متدین است و تعبیر «صادق» که رهبری معظم درباره او به کار بردند، نشان از اعتماد رهبری به رئیس جمهور دارد.

در این دیدار سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه، حسین سیمایی صرّاف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی دیگر از مسئولان دولتی، رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    فقط متخصص ومتعهد ،مؤمن باشند درست است والا مسلماني تنها واصلا خوب نيست

    نظرات شما -
    • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن)
      0

      مومن و مسلمان نه، فقط متخصص:

      الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عَنِ الْوَاحِدِیِ أَنَّه لَمَّا دَخَلَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) مَکَّهًَْ یَوْمَ الْفَتْحِ غَلَقَ عُثْمَانُ‌بْنُ‌أَبِی‌طَلْحَهًَْ الْعَبْدِیُّ بَابَ الْبَیْتِ وَ صَعِدَ السَّطْحَ فَطَلَبَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) الْمِفْتَاحَ مِنْهُ فَقَالَ لَوْ عَلِمْتُ أَنَّهُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) لَمْ أَمْنَعْهُ فَصَعِدَ عَلِیُّ‌بْنُ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) السَّطْحَ وَ لَوَی یَدَهُ وَ أَخَذَ الْمِفْتَاحَ مِنْهُ وَ فَتَحَ الْبَابَ فَدَخَلَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) الْبَیْتَ فَصَلَّی فِیهِ رَکْعَتَیْنِ فَلَمَّا خَرَجَ سَأَلَهُ الْعَبَّاسُ أَنْ یُعْطِیَهُ الْمِفْتَاحَ فَنَزَلَ إِنَّ اللهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِها فَأَمَرَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) أَنْ یَرُدَّ الْمِفْتَاحَ إِلَی عُثْمَانَ وَ یَعْتَذِرَ إِلَیْهِ فَقَالَ لَهُ عُثْمَانُ یَا عَلِیُّ (علیه السلام) أَکْرَهْتَ وَ أدیت {آذَیْتَ} ثُمَّ جِئْتَ بِرِفْقٍ قَالَ لَقَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ فِی شَأْنِکَ وَ قَرَأَ عَلَیْهِ الْآیَهًَْ فَأَسْلَمَ عُثْمَانُ فَأَقَرَّهُ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) فِی یَدِهِ.

      پیامبر (صلی الله علیه و آله)- واحدی نقل می‌کند: در روز فتح مکّه هنگامی‌که پیامبر (صلی الله علیه و آله) داخل مکّه شد، عثمان‌بن‌ابی طلحه عبدی [که کلیددار کعبه بود] در خانه‌ی خدا را قفل کرد و از آن بالا رفت و بالای کعبه ایستاد [که کسی دستش به او نرسد]، پیامبر (صلی الله علیه و آله) امر فرمود که کلید را بیاور [که داخل خانه‌ی خدا شوم] و او گفت اگر می‌دانستم که تو پیامبر خدا هستی که کلید را از تو دریغ نمی‌کردم [ولی تو پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) نیستی]. علی (علیه السلام) از [دیوار کعبه بالا رفت] و به روی خانه‌ی خدا رفت و دست او را پیچاند و کلید را از او گرفت و در خانه‌ی خدا را باز کرد، پیامبر داخل خانه‌ی خدا شد و دو رکعت نماز خواند هنگامی‌که از کعبه خارج شدند [و در را بستند] عبّاس از پیامبر (صلی الله علیه و آله) درخواست کرد تا کلید را به او بدهند [تا او کلیددار جدید کعبه شود] امّا این آیه نازل شد که: إِنَّ اللهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی أَهْلِها پس پیامبر (صلی الله علیه و آله) امر فرمود که کلید را به عثمان برگردانند و از او عذرخواهی کنند. [علی (علیه السلام) نزد او رفت و کلید را به او داد و از او دلجویی کرد] عثمان گفت: «ای علی (علیه السلام)! به زور و اذیت آن را از من گرفتی و حالا با نرمی و دوستی به من برمی گردانی؟ امام علی (علیه السلام) فرمود: «خداوند درباره‌ی شخص تو آیه‌ای نازل فرمود» و آیه را برای او تلاوت کرد، عثمان [با شنیدن این آیه منقلب شد و] مسلمان شد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) دست او را در دست خود فشرد.

      تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۳، ص۲۳۴ بحارالأنوار، ج۲۱، ص۱۱۶/ المناقب، ج۲، ص۱۴۳/ سعدالسعود، ص۲۹۴

    • ب یعقوب محمداف
      0

      پارسی را پاس بدارید اینجا ایرانه ایرانه ایران لبنان یا سوریه نیست

  • ناشناس
    0

    آقای رئیس جمهور! بیش از یکماه از آغاز ریاست جمهوری شما مثل برق و باد گذشت و شما هنوز برخی از معاونین رئیس جمهور سابق و همچنین هیچیک از معاونین و مشاوران وزراء سابق و همچنین معاونین و مشاوران معاونین سابق رئیس جمهور و همچنین استانداران و فرمانداران و بخشداران و دهیاران دولت سابق را تغییر نداده اید پس کی می خواهید افراد شایسته را جایگزین افراد ناتوان نمائید؟! فرصت بسیار کوتاه است و کارهای معطل و معوقه مانده بسیار.

  • ناشناس
    0

    دکتر جان !
    ااز فیلترینگ چه خبر؟؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    در انتخاب وزرای کابینه ات این را دیدیم !!!!!

  • ناشناس
    0

    از کابینه ات معلومه چقد افراد شایسته بر گزیدی !!!

  • سید عزیز
    0

    ۵۰ سال از انقلاب گذشته بعد از پنجاه سال نه وقت داریم نه پول .این سخنان معنای بسیار عظیمی میده .فرمودین که جراحی باید کرد این ملت شریف و نجیب زیاد جراحی شدن .اگر میخواهید جراحی کنید ساختار حکومت را جراحی کنید آقا جان این همه دایناسور در این کشور وجود داره همه چی رو دارند می بلعند شما باز دارید همون مسیر رو میرید .این راه به ترکستان هم ختم نمیشود .آیا شما حاضری خانوادت رو متوالی بدی دست یک راننده ی مومن ناشی ؟ این بیمار بیماریش صعب العلاجه فعلا دنبال جراحی نروید ازش مراقبت کنید مواردی که بیماریش رو تشدید میکنه قطع کنید تا کمی نفس بگیره مراقبت کنید به کما نره !!

  • ناشناس
    0

    مطالبه مردم بیرون کردن افغانها، واردات خودرو باکیفیت کم مصرف، استفاده از انرژی خورشید به جای برق، جلوگیری از رانت فساد دزدی، عمل به جای حرف وووووو

  • ناشناس
    0

    سینه زنان برای قیمت بنزین چه خوابی دیده اند؟!
    ---
    آقای پزشکیان شما نیاز ندارد بخاطر قیمیت بنزین به سر و صورت بکوبید ؛ مهمترین وظیفه شما بیرون آوردن پول ملی از اسارت دلار آمریکا و رها کردن پیروی از مکتب انسان ستیز سرمایه داری غرب است ، که با بهره نجستن از تاثیر مثبت و سازنده ثروتهای طبیعی کلان فعال موجود در کشور و در بالا نبردن ارزش این پول متناسب با این همه ثروت ؛ همه ملت را به فقر و فلاکت و همه گونه فساد فاجعه آفرین گرفتار کرده و برای کشور ونظام و ملت هیچ بازده دیگری ندارد و چاره نجستن علمی برای ارزش نابود شده پول ملی همه روزنهای امید را برای رهایی از این فاجعه میبندد و همه دستاوردهای انقلاب را به سوی نابودی سوق میدهد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد