در پاسخ به یکی از گزارش های روزنامه کیهان درباره اساتید اخراجی

دفتر رئیس جمهور خطاب به کیهان: رفتارهای فراقانونی و سلیقه ای را تحمل نخواهیم کرد/ مسیری که با اراده مردم آغاز شده با فضاسازی ها متوقف نمی‌شود

دفتر رئیس جمهور خطاب به کیهان نوشت: دولت وفاق ملی، با درک عمیق از اهمیت نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت و توسعه کشور متعهد به ایجاد فضایی پویا، عادلانه و قانونمند در محیط‌های دانشگاهی است.

دفتر رئیس جمهور خطاب به کیهان: رفتارهای فراقانونی و سلیقه ای را تحمل نخواهیم کرد/ مسیری که با اراده مردم آغاز شده با فضاسازی ها متوقف نمی‌شود

روزنامه کیهان جوابیه دفتر رئیس جمهور درباره یکی از گزارش های این رسانه درباره اساتید اخراجی را منتشر کرده و نوشته است:

در پی انتشار گزارش کیهان در نقد دستور رئیس‌جمهور برای بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی، دفتر رئیس‌جمهور کشورمان جوابیه‌ای ارسال کرده است.

در جوابیه دفتر رئیس‌جمهور آمده است: 

«جناب آقای شریعتمداری 

مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان

سلام علیکم؛

احتراماً پیرو درج مطلبی با عنوان «بازگشت غیرقانونی اخراجی‌های قانونی آقای پزشکیان! با کدام توجیه؟» در تیتر اول آن روزنامه در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ که حاوی برخی ادعاهای نادرست و تفسیر ناصواب از اظهارات ریاست محترم جمهوری در یکی از سخنرانی‌های اخیر می‌باشد، نکات زیر به‌عنوان جوابیه ایفاد می‌شود و لازم است برابر ماده ۲۳ قانون مطبوعات با رعایت دقیق ضوابط معین شده در قانون مورد نظر، در شماره روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ منتشر شود.

یک/ دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر بازنگری وضعیت اساتید و دانشجویانی که به صورت سلیقه‌ای یا با تفاسیر تنگ نظرانه از قوانین دچار محرومیت از تدریس یا تحصیل شده‌اند کاملاً در چارچوب قانون و اختیارات قانونی رئیس جمهور اسلامی ایران صادر شده است. این دستور نه تنها به معنای نقض یا نادیده گرفتن قوانین نیست بلکه تاکیدی بر اجرای دقیق‌تر و عادلانه‌تر قوانین موجود به شمار می‌آید.

دو/ این اقدام در راستای تحقق عدالت در نظام آموزش عالی کشور صورت می‌گیرد. دولت وفاق ملی در عین حال که متعهد به حفظ نظم و وزانت علمی محیط‌های دانشگاهی است، اما رفتارهای فراقانونی و سلیقه‌ای را که آزادی بیان و اندیشه در محیط‌های دانشگاهی را محدود کند، تحمل نخواهد کرد. دولت مصمم به اجرای قانون است، این مسیر با اراده مردم آغاز شده و فضاسازی‌ها و مخالفت‌ها آن را متوقف نخواهد کرد. دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، چنانکه بزرگان و پیشگامان انقلاب از جمله امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و شهید استاد مطهری تبیین کرده‌اند، محل تضارب آرا و اندیشه‌هاست. از نگاه دولت پویایی و بالندگی علمی کشور در گرو آزادی اندیشه و تبادل نظر در فضایی امن و آرام است. 

سه/ یادداشت‌نویس روزنامه کیهان در عین حال که از دستور رئیس جمهور محترم برای بازنگری در پرونده دانشجویان یا اساتید اخراجی برآشفته اما خود در موضوع دیگری خواهان بازنگری در پرونده دانشجویانی است که آنها را از نظر سیاسی هم طیف خود می‌داند صرف نظر از اینکه این نوع برخوردهای دوگانه و سیاست‌زده چقدر نکوهیده و خلاف شأن رسانه‌ای در تراز جمهوری اسلامی است، طرح این مسئله خود به معنای پذیرش امکان اجحاف در گذشته و تأکید بر ضرورت بازنگری است. با تمام این اوصاف، برای رفع نگرانی روزنامه کیهان، لازم به تاکید است که رویکرد دولت در بازنگری پرونده‌ها، رویکردی جامع و فراگیر است که تمامی موارد احتمالی بی‌عدالتی را در بر می‌گیرد. 

در پایان لازم به تاکید است که دولت وفاق ملی، با درک عمیق از اهمیت نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت و توسعه کشور متعهد به ایجاد فضایی پویا، عادلانه و قانونمند در محیط‌های دانشگاهی است. ما بر این باوریم که تنها از طریق گفتگوی سازنده، نقد منصفانه و احترام به حقوق تمامی اعضای جامعه دانشگاهی می‌توان به اهداف والای نظام آموزش عالی دست یافت. از رسانه‌ها انتظار می‌رود که در این مسیر حساس و مهم نقش سازنده و روشنگرانه خود را ایفا کنند. رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس دقیق و منصفانه، واقعیت‌ها به شکل‌گیری فضای گفت و گو و تعامل سازنده میان دولت دانشگاهیان و جامعه کمک کنند. ما از تمامی رسانه‌ها دعوت می‌کنیم تا با پرهیز از فضاسازی‌های غیرسازنده و جهت‌گیریهای، سیاسی در مسیر ارتقای کیفیت آموزش عالی کشور گام بردارند. بدیهی است که اجرای عدالت و قانون بدون تبعیض و با در نظر گرفتن مصالح عالی کشور، همواره سرلوحه اقدامات این دولت خواهد بود.

روابط عمومی ریاست جمهوری اسلامی ایران ».

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • ناشناس
    0

    اون سردبیر پیرروزنامه کیهان بایدبازنشسته بشه بره خونش حرفاش به دل هیچ انسان دارای فکرنمیشینه

  • ناشناس
    0

    یک دادخواست بر علیه کیهان به دادستانی بدهید برای ترویج دوقطبی کردن مردم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      کیهان رسوا می کند دوقطبی سازان و متخلفان نگران

  • دکترای شیمی فیزیک
    14

    آقای شریعتمداری همیشه بر مدار حق و حقیقت اسلام ناب محمدی می چرخند. همه ی حرف های ایشان بر اساس مدارک مستند می باشد.
    دانشجویی که آرزویش اختلاط سلف سرویس دختر پسر است و از بودجه بیت المال استفاده می کند جایش دانشگاه که محیط علم و دانش است نیست.
    استادی که پوچی گرا و غرب امیال و کوته فکر است لیاقت آموزش بچه های این آب و خاک که با خون هزاران شهید آبیاری شده را ندارد.

  • مهدی
    1

    از قدیم رسم بوده در مکاتبات اداری یه مقام پایین به یه مقام بالا نامه میزد از احتراما استفاده میشد .حال و روز مملکت رو ببینید که رییس دفتر رییس جمهور به یه روزنامه چی که صدنفر انسان شریف و فریهخته روزنامش رو نمیخونن اصطلاح احتراما بکار میبره .

  • مهدی‌محمدنژاد
    2

    خیلی‌ خیلی‌ ازمشکلات‌ ما‌‌بخاطر‌ اختیارات‌ قانونی‌ افرادبالایی‌ هست،چه‌‌ سیاسی‌ باشه‌ که رییس‌ جمهورداره‌ سوءاستفاده‌ میکنه‌ چه‌ وام که‌ توبورس‌ روساش‌ گرفتند‌ وبرو‌ تاآخرش‌
    وفاق‌ ملی‌ که‌ فقط‌ توایستگاه‌ سیاسی‌ نباید‌ بایسته‌ وازش‌ سوء استفاده‌ بشه‌
    ببریدش‌ تومعیشت. مسکن ازدواج‌ کارگری‌ وحقوقش‌،راننده‌ ها‌ بازنشسته‌ ها معلمان‌ پرستاران،

    چاپ‌ وثبتش‌ نمیکنیدچون‌ ازبازخوردهای‌ پیام‌ متوجه‌ شدم‌
    شمامشکلات‌‌واقعی‌ وفراگیرروحل‌ کنید،وفاق‌ ملی‌ خودش‌ میاد‌ نمیخاد‌ روزمین‌ بکشیدش،

  • ناشناس
    1

    مسیر با اراده مردم!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    2

    حسین شریعتمداری در حد و اندازه ای نیست که رئیس دفتر رئیس جمهور محترم بخواهد از جانب رئیس جمهور محترم جوابیه دروغ پراکنی ها، افترا زنی ها و تفرقه افکنی های او را بدهد! اگر رئیس جمهور محترم یا یکی از اعضای محترم کابینه دولت چهاردهم می خواهد پاسخ صاحب امتیاز یا مدیر مسؤول یا سردبیر یک روزنامه را بدهد بهتر است این موضوع را به رئیس شورای اطلاع رسانی یا سخنگوی دولت یا مدیرکل روابط عمومی وزارتخانه وزیر مربوطه بسپارد و محول کند.

  • تا بالاخره بمیرن
    1

    برا یچی از بیت المال هزینه میکنین
    که جواب این یارو رو بدین
    فکر کردینکه مردم روزنامه این یارو رومیخوننن

    این یارو مث اون یارو که مدام در سایه کار میکنه دولت برای خودش تشکیل میدهد دولت تعیین میکند در دهان دولتهای دیگر میزند و .....
    داره زندگی میکنه بزارین توی فضای نوستالزیک خودشون در تنهاییشون خوش باشن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      در آمریکا آشوب و ‌شیشه نمی شکنند بلکه اعتراض می کنند به نسل کشی بقیه ماجراها پیش کش تان....

  • ناشناس
    1

    احسن،جواب دندانشکن،ولی این سنگ پای قزوین است و از رو نخواهد رفت،ای کاش کاندید میشد و بدون رانت استصواب،تا ببینیم اینها چندنفر همفکر دارند.

  • بهنام
    70

    جوابیه کیهان را هم چاپ بکردید . استادی که خود دانشگاه را به آشوب و آتش کشاند و نیز دانشجویی که دانشگاه را با میدان جنگ اشتباه گرفت و بلوا به پا کرد و فحاشی‌های رکیک که در جرم خیزترین محلات گفته نمی‌شود ، بعد از این همه آشوب و بلوا و آتش بیاری معرکه به او بفرمایید تشریف بیاور !!!!
    پس باید در انتظار آشوب و اغتشاشات وسیع‌تر باید باشیم با این تخمی که در حال کاشتن توسط دولت جدید است !!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      آشوب و بلوا بی جهت در کشور ایجاد نمی شود مگر اینکه بطور وسیع و عمده حقی از مردم ضایع شده باشد یا جان انسان یا انسانهای بی گناهی به بهانه های واهی ستانده شده باشد.

    • J
      0

      چطور اعتراضات در دانشگاههای آمریکا مورد تایید امثال شماست و اسمش رو میذارید احقاق حق ولی اعتراضات در دانشگاههای ایران میشه آشوب و بلوا ؟

    • ناشناس
      1

      چی میگی!اصلا یه روزنامه حق اینو نداره در کار ریس جمهور دخالت کنه چه برسه به تو! چی شده نونت اجر شده! با این حرفات میخوای تهدید کنی ریس جمهور رو به اغتشاشات! ریس جمهور مردمی ست و مردم پشتشن دیگه گذشت به اسم دین دانشجو بزنی یا استاد اخراج کنی

    • ناشناس
      1

      چون جواب کیهان مثل همیشه فاقد ارزش ست

    • بهنام
      5

      به ناشناس:
      اگر به این صورت است که شما می‌فرماید هر کسی برای اعمال مجرمانه‌اش توجیه دارد ، مثلاً به کیف قاپ و موبایل دزد و زورگیر پس از دستگیری بگویند چرا اینکار را کردی همه آنها می‌گویند ما مشکل مالی داریم ، معتادیم و مواد مصرف می‌کنیم و..... و یا اکثر خلافکاران و قاتلان پس از دستگیری می‌گویند با فلانی خصومت شخصی داشتم ، در محیط بد پرورش یافتم ، در کودکی کتک خور پدرم بودم ،
      فرزند طلاق هستم و...... یک بهانه و توجیهی هرکس می‌آورد . با این حساب و توجیهات دیگر در کشور سنگ روی سنگ نباید بند شود!!!!
      البته کسی منکر مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در کشور نیست اما راه حل آن با اغتشاش و فحاشی نیست ، تازه اینها افراد باصطلاح فرهیخته و تحصیل کرده جامعه بودند !!! پس از افراد معمولی جامعه دیگر انتظاری نباید داشته باشیم. فقط یک مطلب جهت یادآوری ، در جریان اعتراضات و اغتشاشات جلیقه زردها در فرانسه که به خسارت به اموال عمومی و آتش زدن خودروها و دانشگاهها کشیده شد یک فرد فوتبالیست حرفه‌ای مثل کیلیان امباپه مردم را به آرامش و گفتگو دعوت می‌کند و می‌گوید این راهش نیست ، اما در ایران استاد دانشگاه و دانشجو و سلبریتی‌های خودنما
      خود آتش بیار معرکه شده و هیزم در آن می‌ریختند

    • ناشناس
      0

      اون دانشجویی که به این راحتی فرمان دستگیری و اخراجش صادر میشه فرزند من و تو هست. آینده و سرمایه این مملکت هست . همه کشور های عاقل دنیا براش فرش قرمز پهن کردند و به محظ اینکه پاش به اونجا برسه همه جور امکاناتی دراختیارش می گذارن. فکر میکنی فراری دادن این افراد خدمت به نظام هست یا خیانت به کشور؟؟؟ . مطمئن باش خروج این افراد از کشور خواسته دشمنان بوده و شما دانسته و یا ندانسته در زمین دشمن بازی می کنی

    • ایرانی
      0

      همین افرادی که الان این اساتید و دانشجویان رو اخراج کردند قبل انقلاب همه این کارها از آشوب و تظاهرات و بلوا و حتی مبارزه ی مسلحانه انجام دادند اسمشون شد انقلابی و کار خوبی میکردند و ازونا بهتر کسی نبود ولی الان که این دانشجوها و استادید نصف نصف اعتراضات و مبارزات و آشوب اون زمان اونا رو هم الان نکردند اسمشون شده اغتشاشگر و آشوب گر!!!

      ما دیگه هوشیار شدیم.

  • ناشناس
    4

    والا شما هم یه حرکتی نمی کنید در مورد ناحقی ادارات اینا .آدم. خرج. می کنه می گن برو نامه بده آنجا چند نفر کارمند با هم آند

  • س
    6

    جواب دندان شکن به پیرمرد بی دندان ولی نیشدار زهرآلود. منتظریم که از این نوع جوابهای دندان شکنبه افراد دیگری بدهید که خود را مالک این کشور میدانند

  • ناشناس
    7

    اين اقاي شريعتمداري به نظر مي رسه براي رييس جمهور وتخريب اين دولت مثل دولت هاي قبلي اقاي روحاني وخاتمي اسب اش را زين كرده اين اقا بخاطر اينكه خودش را خيلي دست بالا مي گيره وفكر مي كنه خيلي مدافع نظام است اين اراجيف را درست مي كنه وخودش هم دركي از دانشگاهها واستادادن ونخبه هاي كشور نداره بهتر عاقلانه عمل كنه بيخودي قضاوت هاي بي جا نكنه مردم خودشان خوب وبد را تشخيص مي دهند شما با ذهن وروان ملت بازي نكنيد اين كشور براي اباداني نياز به ادم هاي باسواد داره ادم هاي بي سواد كشور را به فنا مي دهند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      آفرین آدم باسواد نه فوق دکترای بیسواد پاتزده سال در مرکز سیاست ومرتب منتقد اماحالا در عمل نشان داده شد که درسیاسث پوچ همش دنبال نمیشه ونشد واشتباه کردن این درست افکار هشت سال زمان روحانی وخاتمی چطور رئیسی با آن دولت ورشکسته از همین آغایان تحویل گرفت گفت میشود می توانم ومی کنم وکرد واین سه سال بروز رسانی دولتهای قبل بودوشد

  • ناشناس
    7

    باید گوش کیهان کشیده بشه تا سر جاش بشیند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      دیگه کیهان تمومه ماجرا برو باد بیاد تا شاید بعضی‌ها خنک شوند شما که دارید میسوزید دیگر هیزم شما تموم شده نفربعد

  • جانباز
    8

    آقای شریعتمداری که این همه در رابطه با عدالت قلم فرسایی می نماید وخواهان قانونمند شدن کشور است چرا از سخنان رئیس‌جمهور جمهور برآشفته است ، لابد از حقوق دویست و پنجاه میلیونی خود می ترسد که مبادا بر اساس قانون به یک دهم کاهش یابد .هر چند که لیاقت یک دهم این حقوق را هم ندارد چون همیشه چوب لای چرخ دولتها گذاشته و عده‌ای از برادران متعهد را نگران می کند ‌و در لفاف آزادی بیان همیشه نقش منافقانه خود را بازی می کند

  • شاهد
    1

    احسنت داداش بهنام گل گفتی

  • یا حق
    20

    بازگشت اخراجی های آشوب طلب، دقیقا به معنای زمینه سازی برای آشوبهای بعدی است.... کیهان شجاعت لازم را در بیان حقیقت دارد و خدا را شکر دهها شکایت اصلاح طلبان تندرو از کیهان ابتر مانده است. کدام کشور هنجارشکنی اساتید و دانشجویان در محیط عمومی خصوصا دانشگاه را تحمل می کند؟!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شکایت از کیهان زمانی ابتر می ماند که بطور نانوشته و غیرقانونی ار مصونیت قضایی برخوردار باشی.

  • ناشناس
    3

    چرا آقای شریعتمدار از ورورد مداحها به دانشگاهها انتقاد نمی کند

  • تربتی
    5

    جلیلی دولت در سایه است ،حتما شریعتمداری هم دولت در افتاب،و شاید هم دولت واقعی دولت در مهتاب .

  • ناشناس
    2

    نفاق ملی

  • ناشناس
    7

    آقای شریعتمداری و روزنامه کیهان زبان گویای مردم فهیم و عدالت خواه است . خدا کنه با اینکارهای پزشکیان و اطرافیانش آشوب های دیگری دامنگیر کشورمان نشود

  • انصار الحسین (ع)
    3

    آقای شریعتمداری در تمام دولت ها می خواهد یک جایگاهی برای خودش داشته باشد و دولت ها از ایشان حمایتی داشته باشند در غیر اینصورت او می شود اپوزیسیون و دشمن آن دولت .یاد شخصی بنام شبث بن ربعی در تاریخ میفتم.واقعا ایشان و برخی افراد چقدر باید... باشند.

  • ناشناس
    3

    کیهان مواظب خودت باش اینها هرکاری بلد نباشنددر بزرگ نمایی وسوژه درست کردن با رسانه های اصلاح طلب فول کارند یکی را به صد میلیون تبدیل میکنند شار لاتانند اما در عمل پیشرفت وتراوش مدیریت صفر هستند وپزشکیان ناخدا گاه بدهکار ووام دار اصلاح طلبان است فقط یک معما اینها که کاری نمی توانند بکنند لا اقل چرا کسانی را میتوانستند کار کنندرا از میدان با دروغ وکلک وبزرگنمایی بیرون کردند وحالا توگِل ماندند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بله کیهان و آقای شریعتمداری مواظب باشید . شما افشاگری هاتون را انجام دادید حالا این وظیفه قوه قضائیه ست که ورود کنه . که اگه اخراج اونا قانونی بوده هیچکس دیگه ای حق نداره که اونا رو دوباره سر کار بیاره.

  • ناشناس
    2

    جواب کیهان هم خیلی عالی بود

  • م.ب.رو...
    2

    امیدواریم، عدالت محوری و انصاف دولت وفاق و...‌ را در تمام زمینه ها، به ویژه در زمینه اعده حق و حقوق بازنشستگان و مطالبات معلمان مامور به خارج از کشور(حق مسکن و...) را به زودی شاهد باشیم. تا تفاوت بین عدالت محوری شعاری و عملی را به عینه مشاهده کنیم. ...به عمل برآید. و به سخندانی نیست. علی برکت ا... به عاملین به شعار و وعده ها،

  • عههههخخخخ
    1

    امیدواریم، عدالت محوری و انصاف دولت وفاق و...‌ را در تمام زمینه ها، به ویژه حق و حقوق بازنشستگان و مطالبات معلمان مامور به خارج از کشور(حق مسکن و...) را به زودی شاهد باشیم. تا تفاوت بین عدالت محوری شعاری و عملی را به عینه مشاهده کنیم. ...به عمل برآید و به سخندانی نیست.. در اینده نزدیک خواهیم دید:که انشاء ا... چگونه از نگاه دولت پویایی و بالندگی علمی کشور در گرو آزادی اندیشه و تبادل نظر در فضایی امن و آرام است.؟ /علی برکت ا... به عاملین به شعار و وعده ها،/

  • سجاد
    1

    خودتان را به آب و آتش نزنید از این دولت هم ای گرم نمیشه....الکی حرف از وفاق میزنه....مافیا اون رو حلقه کردند...خودش هم گیج و مبهوت وسط مانده...بیچاره پزشکیان...بدبخت پزشکیان...یکی نیست بهش بگه آخه اب و دونت نبود تورا چه به ریاست جمهوری.

  • ناشناس
    2

    افراطی ها و پایدارچی ها نخواند گذاشت یک قطره آب خوش از گلوی ملت ایران پایین بره. چند ماه دیگه کفن پوش ها ی همین قوم و قبیله را در کف خیابانها خواهید دید.

  • اصغر
    2

    جناب رئیس دفتر رئیس جمهور هم خودت وهم بسیاری از انتصابات این دوره زمانی کلی افاضات غیر قانونی داشته اند ولی تحمل شد ،.مطمئن باش دوران اسب تاختن شماها هم به سر می‌رسد همانطور که گنده تر از شما ها رفتند .

  • یک نفر
    0

    فاید های ندارد حیف نیست وقت تان وفکر تان را مشغول این جور اشخاص کنید که همه از طرز تفکر وگفتار آنها بیزار ومنفور هستند میگذارید!؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد