در حاشیه نشست بریکس

پزشکیان با پوتین دیدار می‌کند

رئیس‌جمهور ایران در جریان سفر خود به کازان برای شرکت در نشست بریکس با همتای روس خود دیدار خواهد کرد.

پزشکیان با پوتین دیدار می‌کند

«کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو به خبرگزاری تاس اعلام کرد «مسعود پزشکیان»، رئیس‌جمهور جدید ایران قرار است در ماه اکتبر برای شرکت در نشست کشورهای عضو بریکس به کازان سفر کند. وی در جریان این سفر با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد

سفیر ایران در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: بله، فکر می‌کنم او در اجلاس بریکس در کازان شرکت کند و اکنون در حال آماده شدن برای این سفر هستیم تا برای روابط دوجانبه میان تهران و مسکو مفید و موفق باشد.

وی ادامه داد: در مورد روابط دوجانبه، دیدار با آقای پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و همچنین دیدارهای دوجانبه با دیگر مقامات این کشور، با جامعه ایرانی و سخنرانی در اجلاس برنامه‌ریزی شده است.

بنابر گزارش تاس، از ۱ ژانویه ۲۰۲۴، ریاست بریکس به روسیه واگذار شد. این ریاست تا پایان سال ادامه خواهد داشت و شامل بیش از ۲۰۰ رویداد است که دارای طیف گسترده‌ای از موضوعات هستند. رویداد اصلی در این یک سال، اجلاس سران بریکس در روزهای ۲۲ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۴ در کازان، شهری واقع در جنوب غرب روسیه خواهد بود. ایران به‌طور رسمی در اول ژانویه ۲۰۲۴ به بریکس پیوست.

جلالی همچنین گفت توافق همکاری جامع میان ایران و روسیه نیز احتمالا در حاشیه نشست بریکس در اکتبر یا در جریان دیداری دیگر میان روسای جمهور ۲ کشور، زمانی که این سند تکمیل می‌شود، امضا خواهد شد.

دیپلمات ایرانی در پاسخ به این شوال که «آیا توافق جامع ایران و روسیه در کازان امضا می‌شود یا نه؟» تصریح کرد: ما با همکاران روسی خود در این مورد صحبت کرده‌ایم. ایده اول در واقع این گونه است. «زیرا این نشست یک رویداد بزرگ است. در حال حاضر روی این موضوع کار می‌شود، ۲ گزینه در حال بررسی است، اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است. اولین گزینه امضای سند در حاشیه اجلاس در کازان و گزینه دوم در یک دیدار جداگانه است.

او افزود: رهبران بسیاری از کشورها دعوت شده‌اند. علاوه‌براین، رئیس‌جمهور روسیه میزبان خواهد بود و برای مسعود پزشکیان، این اولین سفر وی به فدراسیون روسیه خواهد بود. همچنین می‌توانیم امضای این سند را به نشستی جداگانه در تهران یا مسکو موکول کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطر نشان کرد روند توسعه یک توافق‌نامه بزرگ بین کشورها تکمیل شده است. ما در واقع آن را نهایی کرده‌ایم، مراحل داخلی در حال انجام است و سند در حال آماده‌سازی برای امضا است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • چای دبش باغ ازگل
    0

    یه کف گرگی بزن تخت سینه پوتین از طرف آزادی خواهان ایران زمین!!!

  • ناشناس
    8

    هدف اصلی این دیدار نهایی کردن توافق نامه بلندمدت جامع همکاری بین دولت ایران و روسیه است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      توافق نامه یا قرادادهای ننگین یکطرفه مانند واگذاری دریای خزر و نیمی از کشور و ....

  • جانباز
    1

    سلام آقای رئیس‌جمهور می خواستم خدمتتان عرض کنم وقتی با پوتین میکنی مواظب جیب هایت باش زیرا او قمار بازی است که جنگ را باخته و دوست و آشنا نمی شناسد ،فقط به دنبال فرصتی است تا خود را نجات دهد تا از فشار منجلاب جنگ رهایی یابد .

  • ناشناس
    0

    امیدوارم دکتر پزشکیان موضع محکمی در قبال پوتین مکار در مورد تمامیت ارضی کشور در جزایر سه گانه خلیج فارس و ناحیه کریدور زنگزور اتخاذ کند. یک بار برای همیشه به روسیه خیانتکار بفهماند که دیگر با طناب پوسیده او به قعر انزوای جهانی که اکنون گرفتار آنست برای چندمین بار سقوط نخواهد کرد

  • کریمی قدوسی
    2

    بله .باید به رئیس و ولی نعمت خودشان عرض ادب کنند!!

  • ناشناس
    0

    سهم شما را هم در بچاپ بچاپ زیاد میکنیم دلخور
    نباشید

  • ناشناس
    0

    قبل از امضا قرارداد جامع با روسیه و در همین ابتدا باید تکلیف دو رویی روسیه روشن شود و با صراحت از اظهاراتشان در مورد دالان زنگزور عذرخواهی بکنند.

  • ناشناس
    0

    زینت یادت نره

  • ناشناس
    0

    اگر آمریکا مثلاً مسولین نظام میگویند در قضیه ۲۸مرداد وجنگ تحمیلی وزدن هواپیمای مسافربری وتحریمها نقش داشته ودارد،روسیه هم در جدایی یک سوم از خاک ایران و داشتن نقش در ایجاد موانع در مسیر عدم توسعه یافتگی ایران و بیشترین سلاح وموشک به عراق در بمبارانهای شهرها و شهادت رزمندگان ما واجرا ننمودن به موقع نیروگاه اتمی بوشهر که ۳۰سال طولش داد و به اندازه ۶تیروگاه به گواه کارشناسان از ما پول گرفت وکارشکنی در قضیه به نتیجه نرسیدن برجام واین اواخر هم در کنار ادعای امارات بر جزایر سه گانه ایرانی ومحور ترانزیتی زنگزور سمت منافع ایران نگرفت ویا از دادن اس ۴۰۰وسوخو۳۵طفره رفت،پس چرا رئیس جمهورهای ما با پوتین دیدار می‌کنند ولی برای مهمترین واصلی ترین مشکلات مردم ایران با روسای جمهور آمریکا گفتگو نمی‌کنند تا کی وچند نسل این مردم ، عمرشون تموم بشه در فقر وفلاکت وعقب ماندگی کشور از قطار توسعه دنیا ومتطقه

  • بهلول
    0

    قلبش راهم معاینه کن ببین ازسنگ هست یانه

  • ناشناس
    0

    به به
    بلاخره قراره پوتین یه زوری ببینه
    پزشکیان با کسی تعارف شوخی نداره حالشو جا میاره

  • ناشناس
    1

    اقای دکتر پزشکیان فوق تخصص جراحی قلب که بدنبال نجات زندگی ادمها بودی ،
    روی پوتین را نبوس چون این ادم هزاران انسان را سرزیر اب کرده .
    رییسی خدا رحمتش بکنه
    از لاوروف میپرسید ؛
    حال اقای پوتین چطوره ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!@

  • ناشناس
    0

    فعلا که پوتین نفت وگاز دریای خزر رابرای خودش مصادره کرده وکسی جلودارش نیست

  • ناشناس
    0

    لعنت خدا بر پوتین دعای مردم مظلوم ایران نابودی پوتین است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد