رسانه های دنیا مطرح کردند

مناظره ترامپ و هریس همه را ناامید کرد

مناظره کم رونق و کم رمق کامالا هریس و دونالد ترامپ و بی توجهی جهان به بحران روزافزون جنگ غزه و کشتار و آوارگی میلیون ها انسان در این منطقه از جمله مسائل اصلی مطرح شده در رسانه های جهان بودند.

مناظره ترامپ و هریس همه را ناامید کرد

به گزارش خبر فوری، بیشتر رسانه های دنیا در چند روز اخیر بر دو مساله تاکید کرده اند. یکی از این دو مساله مناظره کم رونق و کم رمق کامالا هریس و دونالد ترامپ است و مساله دیگر، بی توجهی جهان به بحران روزافزون جنگ غزه و کشتار و آوارگی میلیون ها انسان در این منطقه است. در این گزارش مروری به مهم ترین بحث های رسانه های متنی جهان در چند روز اخیر می پردازیم.

هریس و ترامپ حرف تازه‌ای نداشتند

بر اساس گزارش الجزیره، روزنامه‌ های بین‌المللی همچنان درباره پیامدهای مناظره اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، میان دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و رقیب دموکراتش، کامالا هریس، صحبت می‌کنند. دوف زاخیم، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا و تحلیلگر سیاسی مشهور آمریکایی، در این رابطه گفته است که متحدان، شرکا و حتی مخالفان آمریکا پس از مناظره ترامپ و هریس ناامید شده اند.

زخیم در مقاله اخیر خود در وب سایت د هیل "The Hill" نوشته که "دو نامزدی که جزئیات خاصی در مورد سیاست های خارجی و امنیتی ارائه نکردند" ناامیدی ناظران سیاسی داخلی و خارجی را افزایش دادند.

در همین رابطه، مقاله ای در مجله آمریکایی «نشنال اینترست» نیز نوشته شده ‌که نشان می دهد مناظره ترامپ و هریس با ابهامات فراوانی همراه بوده و هیچکدام راه حل های قانع کننده ای برای مشکلات فوریِ پیش روی سیاست خارجی آمریکا ارائه نکرده اند.

طبق مقاله نشنال اینترست، بحث های مطرح شده در مناظره اول، به طور کلی سطحی و گیج کننده بودند و هیچ بحثی در مورد مسائل پیچیده جهان و زمان ما مطرح نگردید.

روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز در رابطه با جنگ اسرائیل علیه نوار غزه و ارتباطش با مناظره اخیر انتخاباتی نوشت که جنگ غزه به کابوسی بزرگ تبدیل شده است؛ کابوسی که در آینده نزدیک پایانی ندارد. این روزنامه در مقاله خود افزود: ناکارآمدی سیاست آمریکا با وخامت اوضاع در کرانه باختری و افزایش ترس از سوق دادن اسرائیل و حزب الله به سمت یک جنگ همه جانبه آشکارتر شده است. طبق اعلام گاردین، با وجود این شرایط ملتهب، هیچ بحث درستی درباره نحوه پایان جنگ در مناظره ترامپ - هریس مطرح نگردید.

کشتار مردم در غزه و جهانی که سکوت کرده

روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" در مقاله اخیرش نشان داده که کودکان در نوار غزه محاصره شده و احتمالا یک سال تحصیلی دیگر را هم از دست خواهند داد. این نشریه این مساله را "شکست دردناکی" برای غرب توصیف کرد. این روزنامه اشاره کرد که 85 درصد از مدارس نوار غزه به بازسازی کامل و اساسی نیاز دارند تا دوباره به بهره برداری برسند.

همچنین، نویسنده مقاله ای در روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را "از نظر شناختی، اخلاقی و راهبردی فاقد صلاحیت برای رهبری اسرائیل" توصیف کرد و افزود: کافی است بدانیم که او مسئول بزرگترین فاجعه ای است که از زمان هولوکاست تا کنون، برای اسرائیل به وقوع پیوسته است.

در همین زمینه، مقاله ای هم در روزنامه اسرائیلی "جروزالم پست" نوشته شده است. نویسنده ضمن اشاره به مساله افشای فایل صوتی جلسه امنیتی کابینه اسرائیل، تاکید دارد که آنچه در مورد کریدور فیلادلفیا فاش شد «نه تنها بی‌تفاوتی دولت اسرائیل را نسبت به موضوع گروگان‌ها در غزه، بلکه شیوه غیردموکراتیک تصمیم‌گیری در کابینه و رفتار نادرست سرویس های امنیتی اسرائیل را در مدیریت بحران های امنیتی افشا می کند.»

در مورد دیگر، اگنس کالامار، دبیر کل سازمان عفو ​​بین‌الملل، در مقاله‌ای در مجله آمریکایی «نیوزویک» از جامعه بین‌المللی خواست تا با توجه به جنگ‌های متعدد، برای حفاظت از آینده بشریت اقدام فوری انجام دهد. او در مقاله خود تاکید کرد که رهبران جهان هنوز نمی‌ توانند یا نمی‌ خواهند با فجایعی که میلیون‌ ها نفر را در غزه، میانمار، سودان و اوکراین تحت تأثیر قرار داده است، مقابله کنند. همچنین، این مسئول بین المللی بر لزوم بازنگری در استفاده از حق وتو که اغلب، شورای امنیت سازمان ملل و تصمیمات جمعی اش را فلج می‌کند، تأکید کرد.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • عادل
    5

    وقتی حماس وحامیانش یه شب حمله میکرد باید فکر اینجا راهم میکرد اون بچه های که میگن پدر مادرشان این وضعیت خودشان درست کردن

    نظرات شما -
    • کلاغ کاهو خور
      6

      رسانه های دنیا !؟ کدوم رسانه ها !؟ منظورت صدا سیماس و دوستاش ؟
      راستش تا اونجایی که علم و سواد مردم دنیا قط میده
      هریس و ترامپ میخان رییس جمهور آمریکا بشن نه رییس جمهور کل دنیا
      پس در مورد مشکلات اقتصادی اجتماعی و امنیتی و فرهنگی کشور آمریکا حرف میزنن
      قرار نیست که پاشن برن غزه . اوکراین . کره شمالی . آفریقا . کوبا و ... که مشکلات اونجاها رو حل کنن
      تو این چیزا رو نمیدونی مشکل خودته

  • ناشناس
    5

    اونایی که جنگ غزه رو راه انداختن و مثل موش رفتن توو سوراخاشون باید جوابگو باشن نه رییس جمهور کشوری اون ور اقیانوس

    نظرات شما -
    • خب
      2

      بله ریشه جنگ
      نوکر پوتین است

  • ناشناس
    2

    مگه قراره کاملا هریس و دونالد ترامپ کاری برای دنیا کنند؟ مگه کسی بهشان امید داشته؟ مردم دنیا در اکثر کشورها خیلی وقته از سیاستمدارها ناامید شدن و دیگه فریب شوهای تلویزیونی رو نمی خورن

  • ناشناس
    1

    در فرهنگ ما ایرانی ها و شیعه ها کشتن غیر نظامی و انتحاری زدن هیچ جایی نداره و خیلی از مردم درکی از کار حماس و کشتن ۱۲۰۰ غیرنظامی ندارن و انتحاری زدن که اسمشو گذاشتن عملیات شهادت طلبانه را ناپسند و خودکشی میدانند این فرهنگ سنی هاست نه ما

  • آرش
    1

    امریکا 😂😂😂😂

  • نیتوپ یمنوگ پمارت یمنوگ
    1

    والسلام علیکم تمام

  • ناشناس
    9

    انتضار دارید جهان زیر سلطه دژخیم ها و کودک کشان غربی و فرزند حرام شان اسرائیل بتواند حرفی بزند ؟

  • ناشناس
    5

    قدرتهای بزرگ جهان ظاهرا همگی سود خود شان را در ادامه یافتن جنایتهای اسرائیل علیه فلسطینیها در غزه و کرانه باختری می دانند:امریکا و اروپا به علت قرار داشتن کلیدهای مالی و سیاسی شان در دستان صهیونی ان خطه؛روسیه برای بی خبر ماندن دنیا از جنایتها و گرفتاریهای ان در اوکراین,چین هم برای سرگرم کردن امریکا در جاهای دیگر تا خودش را راحت تر جمع و جور بکند و سیاستهای گسترش جهانی اقتصادش را بدون بر انگیختن دیگران دنبال بکند.وانگهی ,وجود جنگ همیشه برای عده ای ,چه برای فروش سلاح و مهمات و چه استفاده از فضای مه الود اقتصادی,نعمت بوده و هست.نتانیاهو و دار و دسته نازی منشش هم از فرصت بهره می گیرند تا توانائیهای خودرا در پس دادن درسهای اموخته از اردوگاههای نازیها نشان بدهند!

  • ناشناس
    3

    جهان سکوت نکرده . مردم دنیا به حماس لعنت می فرستند . خدا نابودشان کند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد