کشتار با پیجرها در لبنان، جعبه پاندورای جدیدی را باز می‌کند؟

لبنان در دو روز گشته شاهد انفجارهای گسترده در تجهیزات ارتباطی بوده که متأسفانه در این انفجارها جان دهها نفر گرفته شده و سفیر ایران در بیروت نیز در این رویداد زخمی شده است. این به اصطلاح «قتل هدفمند» با استفاده از ابزارهای ارتباطی برای انجام انفجار از راه دور علیه هزاران نفر، بدون توجه به امنیت مردم اطراف، سابقه خطرناکی را ایجاد کرده و احتمالا جعبه پاندورا جدیدی را باز خواهد کرد.

کشتار با پیجرها در لبنان، جعبه پاندورای جدیدی را باز می‌کند؟

حزب الله لبنان معتقد است که اسرائیل «مسئولیت کامل» این انفجار را بر عهده دارد و وزارت امور خارجه لبنان این انفجار را «حمله سایبری اسرائیل» توصیف کرده است. تحلیلگران عموماً بر این باورند که فقط اسرائیل انگیزه و توانایی برنامه ریزی و اجرای چنین حملاتی را دارد. در خصوص اتهامات و گزارش‌های رسانه‌ای، اسرائیل مثل همیشه نه آن را می‌پذیرد و نه تکذیب می‌کند.

پس از وقوع انفجارها، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ایران و سایر کشورها این حادثه را محکوم کردند، اما ایالات متحده به سرعت مسئولیت آن را رد کرد. اگرچه رسانه‌های جریان اصلی مانند «آسوشیتدپرس»، «سی ان ان» و «نیویورک تایمز» در گزارش‌هایی مدعی شدند که اسرائیل بزرگترین مظنون این انفجارهاست و حتی  به برخی شواهد استناد کردند با این حال، «متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت که آمریکا «هیچ دخالت یا اطلاعی» ندارد و نمی داند چه کسی مسئول این کار است.

وی تاکید کرد که اما به طور کلی، «ما مطمئناً از عملیات علیه شبه نظامیان حزب الله حمایت می‌کنیم.»

فقط تصور کنید: اگر کشور یا سازمان دیگری مظنون به مشارکت در چنین حمله‌ای باشد، و اگر این کشور یا سازمان روابط نامطلوب با واشنگتن داشته باشد، حتی اگر هیچ شواهدی وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد ایالات متحده  در اسرع وقت «عدالت طلبی» می‌کند. آتش جنگ در خاورمیانه تا به امروز خاموش نشده و حتی شدت نیز یافته و با جانبداری بیش از حد آمریکا از اسرائیل در طولانی مدت این آتش خاموش نخواهد شد.

دستگاه پیجر زمانی در دهه 1990 در چین بسیار رایج بود. با ظهور و تعمیم تلفن همراه، پیجر مدت‌هاست که از زندگی مردم ناپدید شده است. با این حال، تلفن‌ همراه به راحتی می‌تواند محل اختفا را نشان دهد، در حالی که پیجر فقط سیگنال‌ها را دریافت می‌کند اما ارسال نمی‌کند به همین دلیل یافتن موقعیت جغرافیایی آن دشوار است. به این سبب ممکن است برخی سازمان‌ها معتقد باشند که این ابزار ارتباطی نسبتاً عقب مانده ایمن‌تر است، اما آنها نتوانستند به موقع کشف کنند که این دسته از دستگاه‌ها تعویض و دستکاری شده و در واقع به بمب ساعتی در اطراف آنها تبدیل گشته است.

فکر کردن به این حادثه بسیار ترسناک است و ممکن است جعبه پاندورا جدیدی را باز کند. اگرچه افراد زیادی از پیجر و واکی تاکی استفاده نمی‌کنند، اما تلفن  همراه و رایانه به همراهان دائمی همه مردم تبدیل شده است. در صورت نفوذ سازمان‌های غیرقانونی به زنجیره‌های صنعتی و تامین این تجهیزات عمومی، بدون شک خطرات غیرقابل پیش بینی و قابل توجهی به وجود خواهد آمد. «ادوار اسنودن»، افشاگر پروژه «پریسم»، در شبکه اجتماعی ابراز تاسف کرد که این امر «امنیت همه را در جهان کم می‌کند.» فقط تصور کنید، «اگر روزی گوشی‌های آیفون هنگام خروج از کارخانه پر از مواد منفجره شوند، رسانه‌ها به سرعت متوجه خواهند شد که امروز چه رویداد وحشتناکی رخ داده است.»

تغییر و دستکاری  محصولات مورد استفاده مردم و انجام حملات با این دستگاه‌ها به غیرنظامیان بی گناه صدمات جانبی بی‌اندازه وارد می‌کند. این رفتار نقض جدی قوانین بین‌المللی است و حتی طرف‌های درگیر جنگ نیز باید از چنین حملات بی‌پایانی اجتناب کنند.

علاوه بر این، استفاده از ابزارهای مخابراتی برای انجام انفجار از راه دور در مقیاس بزرگ، احتمالاً باعث ایجاد وحشت میان مردم شود و بدون شک اعتماد مردم به استفاده از این محصولات را تضعیف می‌کند، به ویژه اعتماد به زنجیره‌های صنعتی و تامین که سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها می‌توانند به راحتی وارد شوند. تاثیرات منفی این حملات ممکن است طولانی مدت و غیرقابل جبران باشد.

منبع: رادیو بین المللی چین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    2

    حالا هی موشک هوا کنید که مال هشتاد سال قبله و اگه کارایی داشت شوروی از بین نمی‌رفت و کره شمالی اینقدر بدبخت نبود مردم را داشته باشید هیچ تکنو لوژی پسین و پیشین بر ضد مملکت کارساز نخواهد بود توجه کنید همه مردم را به معنای واقعی به خصوص اقشار آسیب پذیر را که برای زنده ماندن و حفظ کرامت روزی صد بار می‌میرند..

  • ناشناس
    2

    تازه اول این داستان هستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد