بازتاب سخنرانی پزشکیان در رسانه های جهان

رسانه های جهان چه واکنشی به سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل داشتند؟

رویترز با تیتر «پزشکیان می گوید تهران آماده است که با قدرت های جهان برای حل منازعات هسته ای همکاری کند» به پوشش سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل پرداخت. رویترز تاکید کرد که پزشکیان دیدگاهی «عمل گرایانه» دارد و به معنی واقعی کلمه می خواهد مشکلات هسته ای را حل کند.

رسانه های جهان چه واکنشی به سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل داشتند؟

به گزارش خبر فوری، سرانجام رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد و مطابق انتظار، تقریبا همه رسانه های معتبر خارجی به پوشش آن پرداختند.

نخستین حضور مسعود پزشکیان در نیویورک در حالی صورت گرفت که منطقه در وضعیتی بحرانی قرار دارد و رژیم صهیونیستی همزمان به جنوب لبنان و غزه حمله کرده است. با این حال، سخنرانی مسعود پزشکیان بر خلاف سخنرانی های روسای جمهور سابق ایران و علی رغم التهاب شدید منطقه ای، جنجال زیادی نداشت. این مساله باعث شد هر یک از رسانه های خارجی بسته به دیدگاه کلی و منظر سیاسی خود، به بخش مخصوصی از این سخنرانی پرداخته و آن را در تیتر و خلاصه خبر خود بازتاب دهند.

شکی نیست که نحوه بازتاب سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل توسط رسانه های خارجی می تواند برداشت کلی جهان از این سخنرانی را نمایش داده و نشان دهد که این نطق چه تاثیری بر جهان داشته است.

در این گزارش قصد داریم مروری بر نحوه بازتاب نطق مسعود پزشکیان توسط رسانه های جهان و بررسی تیتر اول خبرگزاری ها و پایگاه های خبری مهم دنیا داشته باشیم.

سه بخش از نطق رئیس جمهور که بیش از همه بازتاب یافت

13

بررسی بیشتر خبرگزاری ها و پایگاه های خبری غربی، عبری و عربی نشان می دهد که سه بخش از سخنرانی مسعود پزشکیان بیش از سایر بخش ها مورد توجه قرار گرفته است. این سه بخش بدین قرار هستند:

الف. علاقه رئیس جمهور به از سرگیری مذاکرات هسته ای با آمریکا و آمادگی ایران برای احیاء برجام

ب. تاکید رئیس جمهور بر خلع سلاح اسرائیل، پایان جنگ در لبنان و غزه و محکوم کردن رژیم صهیونیستی

ج. علاقه رئیس جمهور به ایفای «نقش سازنده» ایران در تعاملات جهانی و رفع اختلافات اساسی با غرب

رسانه های انگلیسی زبان چه نوشتند؟

11

در میان رسانه های انگلیسی زبان، الجزیره انگلیسی تحلیلی جامع از سخنرانی مسعود پزشکیان داشت. نویسنده این تحلیل در تیتر خبر خود نوشت: «رئیس جمهور ایران، پزشکیان، می گوید تهران آماده است که ارتباطش با غرب را تقویت کند» الجزیره در ادامه تحلیل خود به تاثیر تحولات آمریکا بر «آمادگی ایران برای ارتباط با غرب» تاکید داشته و نوشت که با توجه به سابقه ضد ایرانی ترامپ و علاقه اش به اسرائیل، ارتباط ایران با آمریکا و غرب در صورت پیروزی ترامپ سخت می شود. این مساله به خصوص زمانی برجسته می شود که بدانیم جبهه مقاومت و اسرائیل در حال جنگ هستند و ترامپ بارها گفته که آمریکا باید بیشترین حمایت را از تل آویو داشته باشد.

الجزیره انگلیسی در ادامه تحلیل خود به نقل از مایک هانا، تحلیلگر سیاسی، به لحن و بیان رئیس جمهور ایران در سازمان ملل اشاره داشته و نوشت که تُن صدا و لحن پزشکیان نشان داد که او یک «اعتدال گرا» است و نمی خواهد اختلافات و درگیری ها در منطقه خاورمیانه بیشتر شود؛ اگرچه باید در نظر داشت که او انتقادات تندی هم به اسرائیل و اقداماتش در غزه و لبنان داشت.

الجزیره انگلیسی در انتهای مطلب خود بر علاقه ایران به حل منازعات هسته ای با غرب تاکید کرد. پایگاه خبری الجزیره نت در تحلیلش به اظهارات اخیر رافائل گروسی اشاره داشته و نوشت که رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی معتقد است که گفتگو با مقامات ایرانی نشان داده که تهران سیاستش را تغییر داده است و می خواهد همکاری ها با آژانس را بیشتر کرده و منازعات هسته ای را برطرف کند.

به جز الجزیره انگلیسی، رویترز نیز با تیتر «پزشکیان می گوید تهران آماده است که با قدرت های جهان برای حل منازعات هسته ای همکاری کند» به پوشش مفصل سخنرانی مسعود پزشکیان در سازمان ملل پرداخت و آن را تحلیل کرد. رویترز مروری بر تنازعات هسته ای ایران و غرب و ارتباطات دوجانبه آنها داشته و تاکید کرد که پزشکیان، به عنوان یک سیاستمدار نسبتا معتدل، دیدگاهی «عمل گرایانه» دارد و به معنی واقعی کلمه می خواهد مشکلات هسته ای و اختلافات ایران و غرب را حل کند.

رویترز در ادامه تحلیل خود در مورد مشکلات موجود بر سر راه پزشکیان نوشت. این خبرگزاری بر مساله جنگ اسرائیل در غزه و لبنان و افزایش روز افزون تنش ها تاکید داشته و آن را یک مشکل اساسی بر سر حل منازعات ایران و غرب دانست. همچنین، حضور روسیه و ارتباط خوب چند ساله تهران و مسکو و جنگ اوکراین و افزایش تنش میان پوتین و رهبران غرب، مشکل دیگری است که می تواند مانع از ارتباط ایران و غرب گردد.

رسانه های انگلیسی زبان دیگر نیز به مساله حل منازعه ایران و غرب و حل مساله هسته ای اشاره کرده و این بخش ها را بیش از سایر بخش ها برجسته نمودند. برای مثال، بیزینس اینسایدر با تیتر «رئیس جمهور پزشکیان آمریکا را به آغاز عصر جدیدی از رابطه با تهران تحریک نمود» به بررسی سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل پرداخت. ایندین اکسپرس نیز با تیتر «رئیس جمهور پزشکیان پیام اشتیاق ایران به ورود سازنده در مسائل جهانی را مخابره کرد» اظهارات پزشکیان را بازتاب داد. اسوشیتد پرس نیز نوشت: «رئیس جمهور ایران به سازمان ملل می گوید که کشورش می خواهد نقش سازنده ای در مسائل جهان ایفاء کند.» اسوشیتد پرس در تحلیل خود بر این مساله تاکید داشت که سیاست خارجی ایران تا حدی تغییر کرده و اگرچه تهران همچنان مخالف شدید اسرائیل است اما در مسائل هسته ای تغییر رویه داده و قصد دارد منازعات و اختلافات را حل کند.

بازتاب نطق رئیس جمهور در رسانه های اسرائیلی و عربی

12

به جز رسانه های غربی، رسانه های اسرائیلی نیز به پوشش سخنرانی مسعود پزشکیان پرداختند. تقریبا همه رسانه های اسرائیلی به بخش مربوط به جنگ غزه توجه کرده و انتقادات رئیس جمهور از جنایات اسرائیل را در تیتر و خلاصه خبر خود بازتاب دادند. برای مثال، اورشلیم پست با تیتر «ایران: تروریسم اسرائیل در لبنان نمی تواند بدون پاسخ بماند» به اظهارات رئیس جمهور ایران پرداخت. رسانه های اسرائیلی دیگری مانند تایمز اسرائیل، وای نت و هاآرتص نیز بر وجه ضد اسرائیلی سخنرانی پزشکیان تمرکز کرده و آن را بیشتر بازتاب دادند.

رسانه های عربی نیز بیشتر به اظهارات ضد اسرائیلی پزشکیان پرداختند؛ اگرچه ارجاعی نیز به بحث مربوط به مسائل هسته ای داشتند. برای مثال، المیادین نوشت: «رئیس جمهور ایران در سازمان ملل: اسرائیل نسل کشی می کند». العربی الجدید نیز این چنین تیتر زد: «پزشکیان: تهران آماده است که با قدرت های جهان برای حل منازعات هسته ای همکاری کند.» رای الیوم نیز نوشت: «رئیس جمهور ایران: جنگ غزه باید هرچه سریعتر تمام شود/ ما آماده همکاری با قدرت های جهان برای حل اختلافات هسته ای هستیم» وبگاه العهد نیز سخنرانی رئیس جمهور ایران را بازتاب داد و به نقل از پزشکیان نوشت:‌ «کشورهای اسلامی اجازه نخواهند داد لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.» شبکه سومریه نیوز عراق نیز بر سخنان رئیس جمهور در این باره که ایران خواهان صلح برای همه است و به دنبال جنگ نیست، تمرکز کرد.

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • بازنشسته
    11

    کاش منتقدان پزشکیان بی غرض نقد میکردند کاش دست از دوگانه سازی بر می داشتند.ب کجا می خواهند برسند ؟ب جنگ ؟چرا ؟چه سودی برایشان دارد جز این که ثابت کنند کاسبان تحریم ند دلواپسان جدید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      شما اگر این دوکلمه غلط را هم یاد نداشتید چه میگفتید

    • سعید
      24

      اقااااا
      من بیکارم
      سیاست خواندم. این سفر ننگ بود. یه چیزی یادگرفتین کاسب تحریم و فلان!! ایشون با این فرمون راهی جز استعفا نداره و منم برام منافع ملی مهمه فقط . نه هیچ ائین و حزب و جلیلی و اینا . بلد نیست . البته از نابلدی هم کارش گذشته

    • تلمبه
      1

      عده ای زالو صفت که مخالف مشی دکتر مسعود پزشکیان هستند ایران را ویرانه می خواهد و بس و تمام

    • ناشناس
      2

      دوقطبی ساز بیش نیست ایشون و هسته ای هم با بحران سازی که غرب ایجاد کرده به پاایان نمی یابد مگر یک جایی ما در دام آنان نرویم و مذاکرات غیر قاونی را تمام کنیم با برجام های بعدی را اجرا کنیم که می شویم لیبی و عراق و اوکراین

  • ناشناس
    4

    هیچ

  • مامدلات
    0

    از قول ما مردم به رسانه های جهان بگید حرف زدن فقط جنبه تبلیغات دارد در عمل ما خیری ندیدیم و نخواهیم دید

  • ناشناس
    1

    دنیا و امریکا همه از سخنان گوهربار پزشکیان تعجب و شگفت زده شدند و سر تعظیم فرود اوردند در مقابل کشور ایران که میتواند الگوی جهان در رفاه ازادی و پیشرفت مو شک سازی و پیشرفت همه علوم و فنون باشد و مرحبا گفتند و حسرت جمهوریاسلامی و مردم مرفه پیشرفت های عظیم جمهپری اسلامی در این ۴۵ سال شدند و حسرت خوردند و امریکا ذلیل و خوار شد

  • سعید
    32

    خوب ملتی که از روی لجبازی رای میده باید هم تحمل عواقب کارهای خفت بار و بی فایده و پوچ این آقا که اصلاً نمیدونه رییس‌جمهور یه ملته رو نه تنها الان نه تنها چند سال آتی بلکه سالها پس بده. شاید گرانی ابدی !!
    رئیسی نیست ایشون و جلیلی هم کمکی نمیتونه بکنه بهش.
    پزشکیان خودش حتی میگه باورم نمیشه که رییس‌جمهور ایران شدم !! فقط یه جمله بلده ,, بیایم انسان باشیم تو این جنگل !!! حتمااااا میان
    روح شهید رییسی شاد که تو صف وای میسادن براش اونجا ,, از ماست که بر ماست. شواهد روشنه و داریم میبینم. کنترل این فرد حتی توسط دوستان خودش هم ناممکنه.

  • ناشناس
    2

    شما که نسخه برای دنیا می بپیچید چ ا جوانانتان فکر فرارندو بناهندگی حتی فرزندان خود شما . هر هر هر هر

  • ناشناس
    0

    هیچ و بوچ

  • رزمنده دفاع مقدس
    6

    بدبختی اینه که نمیزارند دکتر پزشکیان کار خودشو بکنه پزشکیان جنگ طلب نیست نباید کاری به غزه ولبنان وسوریه داشته باشه به ما چه ربطی داره .باید اگر نمیگذارند کارخودشو بکنه باید بیاد مردانه کنار بکشه وحقیقت را به مردم بگوید چرا که مردم خواهان صلح وآرامش هستند آمریکا واسرائیل کاری به ما ندارند این ما هستیم که بااونا کارداریم خدا لعنت کنه باعث وبانی بدبختی مردم ومملکت را

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      تو لبنان هم یه عده احمق غربگرای منحرف همین تفکر داشتن میگفتن غزه به چه الان متوجه شدن

    • ناشناس
      2

      اسرائیل با حزب الله کار داره نه لبنان و الانم رفته سراغ مراکز قدرت حزب الله

  • همرزم هادی
    5

    تفکر ومدیریت ایشان بر انجام اصلاحات اخلاقی وانسانی وداخل کردن ایران به درون جهانی درمسیر پیشرفت بسیار زیباست ولی آیا او که منتخب ملت بزرگی است آیا این اختیار رادارد یا این غیرمنتخبین هستند که اداره وتصمیم اول وآخر رامیگیرند ؟

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    زمان جنگ بعد ازفتح بستان تو بستان مستقر شدیم .4نفر از همرزمان من خدارا شکر زنده هستند وشاهدند 22بهمن 61گفتند باید راهپیمایی کنید داخل بستان ارتش وسپاه وبسیج .واین کاررا کردیم خدارا شاهد میگیرم هواپیماههای عراقی بیست سی تا بالای سرما بودند ومیتونستند همه مونه نابود کنند اما بمبهاشونو تو بیابان میریختن .درسته خیلی به ما خیانت کردند چه جنایتهایی که تو این 5سالی که جبهه بودم ازشون ندیم .اینو عرض میکنم که انسان خوب وبد همه جا هست ..باید درگیری وجنگ را تموم بکنیم دست ازلجاجتهای وزیاده خواهیها برداریم دست صلح ودوستی بسوی هم دراز بکنیم مگرانسان چقدر عمر میکنه 45ساله درگیر جنگ خونریزی عزا خاکسپاری و....بابا روانی شدیم بسه دیگه همش هم زیر سر مسلمان نماهای یقه تا بیخ گلو بسته متظاهر ثروت اندوز هست که ویلاهای لاکچری در دل کوه ساختن وعشق میکنند ومیترسند جنگ وخونریزی تموم بشه خوشیهای آنها قطع بش ولی دنیا به کسی وفا نکرده ونمیکند

  • ناشناس
    1

    کشورهای جهان به اعمال جمهوری اسلامی نگاه می کنند نه شعارهایی که مقامات پشت تریبون میدن

  • ناشناس
    3

    ببینید نه مسئله هسته ای حل خواهد شد
    نه ارتباط با اروپا و آمریکا
    نه FATF حل خواهد شد
    نه تورم و گرانی درست خواهد شد
    چون ارباب بزرگ روسیه نیروهاش اینجا فعالند
    کاسبان تحریم و دلالان عزیز نگران نباشید
    رئیس جمهور هم بر میگرده و برای برخی حرفهایی که بهش دیکته نشده بود و زد مورد مواخذه قرار خواهد گرفت

  • ناشناس
    2

    انشاالله خیره هر چی خدا بخواد همون میشه یاعلی مدد التماس دعا باتشکر از خبر فوری....

  • آوش
    15

    فقط آبرومون رو برد...دوباره غربگراها و انحرافیون رو آوردن به دیپلماسی التماسی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      پاشو برو لبنان بجنگ...زیر پتو نشستی پیام می فرستی

  • ناشناس
    2

    اگر افراطیون بسیار چپگرا و کاسبان تحریم اجازه دهند شاید فرجی بشود اما امیدی نیست

  • ناشناس
    1

    والا نمیدانم چرا فقط در ایران این مشکلات اقتصادی و گرونی های نجومی و معیشت جهنمی هس ولی بقیه کشورهای جهان مثل ما اینقدر مشکل داخلی و خارجی و معیشتی ندارن؟؟؟ متاسفانه بعضی از افراد جامعه از کشور مهاجرت کردند و این یعنی نشانه بی کفایتی مسئولین که زندگی ملت شریف ایران برای شون مهم نیس. پناه بر خدا....

  • ناشناس
    1

    هرچه به ابر بقدرتها بیشتر پیام تعامل بدهید چندین برابر آنها کشور را تحت فشار قرار می دهند مسیر موجود ارتباط با همسایگان و کشورهای مستقل حضور فعال در بریکس و شانگهای موجبات رونق اقتصادی و پیشرفت کشور را فراهم خواهد نمود دنیا فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست هزاره سوم هزاره استقلال کشورهاست.اداره کشور با تلاش هیئت دولت و مدیران متعهد و فعال بسامان خواهد شد.‌.

  • ناشناس
    2

    میشه پزشکیان برای مردم بگویند ضیافت های شام که در این مدت داده شد در بهترین هتل ها که گفته شده بیش از صد نفر از ایرانیان موافق شرکت داشتند چقدر اب خورد و نتیجه ان چه بود

  • ناشناس
    0

    جناب آقای دکتر پزشکیان، همه چیز با درخواست و تقاضا و حرف زدن حل نمیشه، ملت به وعده‌های شما اعتماد کرد. مردم ایران خسته و بیکار و گرسنه هستن. ملت شریف ایران از تحریم ها و گرونی های نجومی در تمام بخش ها : مسکن و خودرو و اقتصادی و معیشتی و خوراک و پوشاک و غیره خسته شد تا کی مردم در این وضعیت نابسامان زندگی جهنمی دارن و مسولین کشور در بهترین شرایط زندگی میکنند تا روز ظهور امام زمان علیه السلام....؟؟؟

  • ناشناس
    0

    واقعا رسانه های جهان اینقدر ساده لوح هستند؟؟؟؟؟؟ که به حرفای روسای جمهور حکومت اسلامی،به عنوان فصل الخطاب نگاه می کنند؟؟؟یا قدرت جای دیگری است؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد