نشست شورای امنیت؛ از وقاحت نماینده اسرائیل تا حمایت‌های غرب

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در پی پاسخ موشکی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی برای بررسی تحولات غرب آسیا با اظهارات وقیحانه نماینده اسرائیل و حمایت‌های غرب همراه بود.

نشست شورای امنیت؛ از وقاحت نماینده اسرائیل تا حمایت‌های غرب

این نشست امروز چهارشنبه با حضور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و اعلام مواضع وی برگزار شد. 

در شروع این نشست دبیرکل سازمان ملل بیان کرد: از اکتبر گذشته، اسرائیل در غزه تجاوزات خود را که خونین ترین و ویرانگرترین حملات طی سالها خدمت من به عنوان دبیرکل بوده، به راه انداخته است.

وی در مورد پیشنهاد آتش بس 21 روزه‌ در لبنان که به ابتکار آمریکا و فرانسه بود و با امضای جمعی از کشورها رسید، گفت که اسرائیل پیشنهاد آمریکا و فرانسه برای آتش بس در لبنان را نپذیرفت.

 این نشست در ادامه با حمایت نماینده انگلیس در شورای امنیت از رژیم اسرائیل دنبال شد. نماینده انگلیس در شورای امنیت در خصوص پاسخ موشکی شب گذشته ایران به جنایات رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل از حمایت کامل لندن برخوردار است.

وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی از حق دفاع از خود برخوردار است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

نماینده انگلیس بدون اشاره به جنایات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان مدعی شد حمل موشکی ایران اقدامی تهاجمی و خطرناک بوده است.

نماینده آمریکا در نشست اضطراری شورای امنیت نیز با اتخاذ مواضع مضحک، مدعی شد که حمله موشکی اخیر ایران جنبه دفاعی نداشته و ایران مسئول شعله‌ور کردن جنگ در منطقه است.

 لیندا توماس گرینفیلد در ادامه با بیان اینکه ایران و سپاه پاسداران حدود 200 موشک بالستیک به اسرائیل شلیک کردند، ادعا کرد که این موشک‌ها با همکاری رژیم صهیونیستی و ایالات متحده به هدف نرسیدند. 

 نماینده آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا ایران را محکوم کند و افزود که شورای امنیت وظیفه اعمال تحریم سپاه پاسداران را دارد.

اما در ادامه صحن شورای امنیت همراه با اظهارات وقیحانه نماینده اسرائیل در نشست شورای امنیت بود که مدعی شد: جهان باید ایران را وادار به پرداخت هزینه سنگین کند.

نماینده رژیم غاصب صهیونیستی در نشست شورای امنیت  همچنین ادعا کرد: جهان باید ایران را وادار کند تا به خاطر حمله اش(پاسخ موشکی کوبنده ایران در پاسخ به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در لبنان، غزه و اقدامات تروریستی علیه رهبران مقاومت) بهای سنگینی پرداخت کند و اگر هر اقدامی کمتر از آن انجام دهد، همدستی انجام داده است.

او همچنین ادامه داد: زمان درخواست‌های توخالی برای کاهش تنش پایان یافته است. باید فورا تحریمهایی را علیه ایران اعمال کرد. عواقبی که ایران به سبب اقداماتش با آن روبرو خواهد شد، بسیار فراتر از آن چیزی است که تصور می کند.

با اینحال نماینده چین در نشست شورای امنیت تاکید کرد که  اسرائیل نباید صلح را به خطر بیندازد در حالیکه منطقه در معرض خطر شعله ور شدن جنگ فراگیری است که ممکن است از کنترل خارج شود.

نماینده چین ادامه داد: اسرائیل باید خویشتن داری کرده و از هرگونه اقدامی که می تواند صلح را به خطر بیندازد، اجتناب کند.ورود به لبنان، نقض حاکمیت این کشور و قطعنامه 1701 است.

 نماینده عراق در نشست شورای امنیت سازمان ملل هم گفت: عدم بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی سبب افزایش جنایات این رژیم خواهد شد.

روسیه ضمن دفاع از پاسخ موشکی کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی بیان کرد: ایران تنها دو ماه پس از خویشتن‌داری که با ترورهای بیشتر از سوی اسرائیل همراه شده بود، از نیروی زور(پاسخ موشکی) استفاده کرد.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه عنوان کرد: کشورهای غربی تمام اقداماتی را که اسرائیل علیه کشورهای منطقه انجام می‌دهد، نادیده می‌گیرند. اسرائیل می‌خواهد درگیری مستقیم بین آمریکا و ایران را ایجاد کند.

نبنزیا همچنین در مورد عنصر نامطلوب خواندن گوترش از سوی رژیم صهیونیستی گفت: بیانیه اسرائیل درباره دبیرکل سازمان ملل، به عنوان عنصر نامطلوب، تصمیمی عجولانه و سیلی به صورت شورای امنیت است. روسیه خواستار واکنش به این موضوع است. 

پیش از این وزارت امور خارجه اسرائیل به دلیل عدم محکومیت حمله ایران، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را به عنوان عنصر نامطلوب خواند.

منبع: تسنیم
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد