واکنش یک روحانی به ادعای استفاده‌ی اسرائیل از جن؛ از بُعد عقلانیت ضعیف است

یک کارشناس معارف اسلامی بیان کرد: الان این ابهامات وجود دارد و از طرفی وجود جن تایید می‌شود به همین دلیل نه می‌شود این اظهار نظر را تایید کرد نه می‌توان تکذیب. در راویات هم داریم که در جنگ آخرالزمانی ممکن است جن هم در این ردیف مورد استفاده قرار بگیرد، اما میزان قطعی یا یقینی بودن آن نیازمند تحلیل و مداقه قوی است.

واکنش یک روحانی به ادعای استفاده‌ی اسرائیل از جن؛ از بُعد عقلانیت ضعیف است

هفته گذشته، حجت الاسلام کرمی، کارشناس تلویزیون اظهارات عجیبی درباره جاسوسی اسرائیل با کمک جن‌ها مطرح کرد که حاشیه‌های بسیاری در میان رسانه‌ها و فضای مجازی داشت.

 
 

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، پیرو این اظهارات با حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم بهاری، کارشناس معارف اسلامی درباره درستی یا نادرستی این ادعا از منظر قرآن و روایات گفت وگو کردیم.

گفت وگوی این استاد حوزه و دانشگاه می‌خوانید: 

به نظر شما نظر حجت الاسلام کرمی درباره جاسوسی جن‌ها برای اسرائیل چه میزان سندیت دارد؟ 

بنده اظهار نظر حاج آقا کرمی را کامل گوش داده‌ام، لازم می‌دانم در ابتدا چند نکته را یادآوری کنم، اول اینکه بدون شک جن به دو شکل کافر و مسلمان وجود دارد، دوم اینکه قرآن نیز یک سوره به این موضوع اختصاص داده و اشارات مفصلی هم به آن دارد، سوم اینکه یهود هم دست در تسخیر جن داشت و در زمان بعضی از انبیای الهی مانند داوود پیغمبر نیز بوده است. 

همه این مباحث روشن است اما اینکه اسرائیل در حملات خود از جن کمک گرفته جای بحث دارد. سوال اینجاست اگر چنین چیزی وجود دارد چرا در پیدا کردن اسرای خودشان در منطقه غزه از قدرت ماورایی و جن کمک نگرفتند تا اجساد را پیدا و از آن جا خارج کنند. اگر اسرائیل می‌توانست و این کار را انجام می‌داد پیروزی بسیار بزرگی را به دست می‌آورد. 

بالاخره تمام هدف این عملیات این بود که اسرای خود را از دست حماس نجات دهند. همچنین دستیابی به تونل‌های حماس و مجموعه قدرت حماس بود که اگر اسرائیل از چنین قدرتی برخوردار بود قطعا به این هدف نیز می‌رسیدند و باعث به بار آوردن خرابی‌های بی‌شمار غزه و بدنامی‌های خود نمی‌شدند. اسرائیل اگر می‌تواند از جن‌ها کمک بگیرد از بعد از شهادت شهید هنیه که دنبال آقای یحیی سِنوار هستند او را پیدا می‌کردند ولی هنوز هم نمی‌دانند ایشان سوریه، لبنان، غزه یا کجا حضور دارد. 

الان این ابهامات وجود دارد و از طرفی وجود جن تایید می‌شود به همین دلیل نه می‌شود این اظهار نظر را تایید کرد نه می‌توان تکذیب. در راویات هم داریم که در جنگ آخرالزمانی ممکن است جن هم در این ردیف مورد استفاده قرار بگیرد اما میزان قطعی یا یقینی بودن آن نیازمند تحلیل و مداقه قوی است. 

بنده به تازگی حاج آقا کرمی را ملاقات نکرده‌ام که پاسخی برای این ابهاماتی که برای بنده نیز پیش آمده را از ایشان دریافت کنم. اینکه ممکن است جن کافر به عنوان یک دشمن در چنین قاعده و قامتی قرار بگیرد و چنین رفتاری داشته باشد بعید نیست ولی با قطعیت نمی‌توان دخالت آن را تایید کرد یا با یقین رد کرد، این موضوع ابهام دارد اما اگر از بُعد عقلانیت نگاه کنیم ادعای حاج آقای کرمی بسیار ضعیف است. 

اسرائیل اگر می‌توانست از جن کمک بگیرد در این یک سال در درگیری با حماس به خفت و خاری نمی‌افتاد و برای خودش پیروزی‌هایی را رقم می‌زد، اینها مباحث روشنی است که عطف این موضوع را زیر سوال می‌برد. 

بنابراین دلائل چنین اظهارنظرهایی از سوی حاج آقا کرمی را چه چیزی می‌دانید؟ 

بنده دلیل اظهار نظر حاج آقا را نمی‌دانم. سید حسن نصرالله گم نبود که دشمن بخواهد ایشان را پیدا کند. تئوری‌هایی نیز بیان شده مانند کدهای ۱۲ رقمی در تزریق واکسن کرونا و آخرین موضوع را دیدار یک فرد با سیدحسن و دست دادن با یکدیگر مطرح کردند که هنگام فشردن دست ایشان ماده‌ای به دستش منتقل شده و در اثر محلول‌هایی که به دستش رسیده جای ایشان برای صهیونیست‌ها معلوم شده است. 

برداشت بنده این است با توجه به وجود حدود صد سفارت خانه در لبنان بیش از شصت هفتاد درصد آن‌ها مانند سفارت آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان، امارات، کویت و اردن سازمان‌های جاسوسی بودند که علیه حزب الله کار می‌کردند. 

نکته دوم وجود پهپادهای رژیم صهیونیستی بود که مانند مور و ملخ در آسمان بیروت می‌چرخیدند. ۲۴ساعته ترددها را رصد می‌کردند حتی آخرین تصویری که شبکه العربیه پخش کرد لحظه پیاده شدن سیدحسن بود که چهار نفر از سه خودرو پیاده شدند به داخل ساختمان وارد شدند بلافاصله دشمن خبردار شد و در مدت چند دقیقه هواپیماها آنجا را بمباران کردند. به پیکر شهدا نیز کوچکترین آسیبی وارد نشده بلکه استنشاق گاز سمی ناشی از بمب‌های سنگرشکن باعث شهادت سیدحسن و یارانش شد. 

شما نظرات آقای رائفی‌پور درباره حضور لشکر جن‌ها و کمک آن‌ها به اسرائیل با استناد به آیات قرآنی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 

آقای رائفی‌پور مباحثی که مطرح می‌کند سطحی نگری و جنجالی است و پیشنهاداتی هم که عمدتا دارد بر پایه پیشگویی‌هایی است که نُستِراداموس و دیگران انجام داده است. ما در تورات و قرآن داریم و در سوره مائده به پیامبر می‌فرماید یهود به دلیل ظلم و جنایتی که انجام داده به دست امت تو به نابودی می‌رسند. در اویل و اواخر سوره اسراء این مبحث هست و خدا وعده داده، خود یهود هم به این مسئله واقف است. 

آقای رائفی‌پور کارش این نیست، مبلغ و کارشناس دینی نیست که اظهارنظر دینی کند چون دوستان ما با او در مباحث مختلف گفت‌وگو کردند به هیچ استدلال به درد بخوری نرسیدند، لذا آدمی که در یک موضوع، دو موضوع، سه موضوع به دیوار خورد و به درد نخورد قطعا در مباحث دیگر هم گفته‌هایش قابل اعتنا نیست. ایشان چون مطالعه آزاد داشته و استاد ندیده است نظراتش قابل اعتنا نیست که بخواهم تایید یا تکذیب کنم. 

مرحوم کامل سلیمان در کتاب یوم الخلاص که ترجمه آن به نام روزگار رهایی است مفصل درباره انقلابات و شورش‌های آخرالزمانی صحبت کرده و به این نکات اشاره کرده است. مرحوم آقای علامه دوانی در کتاب عصر ظهور نیز به این مسئله کاملا پرداخته است. 

اتفاقاتی که در سطح منطقه انجام می‌شود روشی که صهیونیست‌ها در پیش گرفته‌اند اسباب نابودی خود را رقم می‌زنند و قطعا همان طوری که مجموعه اربابان اینها مثل آمریکا، فرانسه و انگلیس در نقاط مختلفی رفتند مستعمرگری کنند مثل الجزایر، لیبی، هند، ویتنام در هیچ کدام دوام نیاوردند. 

آمریکایی‌ها در افغانستان خیلی تلاش کردند که بمانند اما با افتضاح از منطقه بیرون رفتند قطعا اینها هم به دلایل متعدد، روشن و مبرهن نمی‌توانند در جریان باقی بمانند و حذف خواهند شد، آنچه که باقی می‌ماند حماس که نیروی مردمی است، حزب الله که نیروی مردمی و محلی است و قطعا ماندگار خواهند بود که منوط به پرداخت هزینه است. الان شارون کجاست و معلوم نیست پروردگار عالم با او چه می‌کند. این یک وعده الهی است که اِنَّ حِزبُ الله هُمُ الغالِبون.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    1

    خب شماهم ازجن استفاده کن این ازجن نیست ازنفوذی وتکنولوژی جنگ دیگه مثل قرون وسطی بازوربازووخوابیدن رومین نیست تونشنال جئوگرافی میددیم ازچشم عقاب رفت تاکهکشان بمب سنگربان هم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      در این برهه حساس تعلل جایز نیست....فراخوان بدهید جنیان مسلمان بری و بحری را استخدام کنید ....با نعلین و قالیچه پرنده به اورشلیم یورش برده خاک آن بلاد به توبره کشند

  • ناشناس
    0

    جن کجابود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مدتهاست اجنه وشیاطین ازانسانها فراری هستند

  • ناشناس
    0

    پیشونی منوکجانشونی

  • ناشناس
    0

    شما ممکن است از جن استفاده کنید اما اسرائیل نه

  • ناشناس
    0

    تا حالا فکر کردید چرا اینقدر بد بختیم ؟؟؟!!!

  • ناشناس
    2

    پس حتما از سحر و جادو و جن کمک میگیرند
    اونقدر حقد و عقده علیه رائفی پور دارید که هیچ وقت تمام و کمال حرفاش رو گوش نمیدید و با تقطیع سخنانش خوشید
    کار بدی می کنه وظایفی که شما جماعت باید انجام بدید نمی دهید و ایشون زحمتش رو میکشه ؟
    دوستان تون کیا هستند
    اگه صداقت دارید بیاید رو در رو و در فیلمی که منتشر بشه باهاش بحث کنید
    یکطرفه حرف زدن و دروغ گفتند که نشد
    بیاید یکبار برای همیشه کارش رو تموم کنید
    ولی می ترسید چون پای استدلال تون چوبینه و قضا ت هاتون بر اساس تقطیع و دروغ هست

  • محمد
    2

    فرق دین و ایدولوژی با علم در این است که حتی به سخنان سرتاسر مسخره و بی پایه اساس باز هزار یک دلیل منطق می‌آورند. حتی امامان و پیامبران معصوم هم اینقدر خود رو پاک و بدون اشتباه نمی دانستند که این حضرات خود را نماینده تام الاختیار خدا و بدون اشتباه می دانند.

  • چای دبش باغ ازگل
    2

    توی این دوره زمانه همه یک دو تا جن دارند همین گوشی‌های موبایل کار جن را انجام می‌دهند جن یعنی تکنولوژی نوین هوش مصنوعی جهان را بزودی فتح می‌کند!!! تکنولوژی پیشرفته می‌تواند راست و دروغ حرفهای شماها را اندازه گیری دقیق کند!!! تحجر خیلی وقته بازنشسته شده!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته تحجر فهم تویه در آوردن آیه ای ماندید

  • حمید
    0

    مگه جن قدرت نظامی هم داره که به اسرائیل کمک کنه

  • ناشناس
    0

    راست می گه اونا به خواب و اینا بیشتر اعتقاد دارند .در ضمن اسراییل خودش نمی خواد اسرایش پیدا بشه تا بیشتر آدم بکشه و خودش اسبرش میکشه

  • ناشناس
    0

    از انشتین پرسیدند شما که در آسمان و زمین در حال جستجو هستید به چه چیز خیلی شگفت اور رسیدی ؟ گفت : از آسمان شگفت آورتر و بی انتها تر جهل و حماقت بعضی از انسان ها ست !! به این شیخ باید گفت : به جای این مزخرفات حواستون جمع کنید ! اینقدر از سرمایه های این کشور یکی یکی تلف نشود !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد