ایران و قطر خواستار همکاری‌ منطقه ای برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شدند

وزیران خارجه ایران و قطر خواستار بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ علیه مردم فلسطین و لبنان شدند.

ایران و قطر خواستار همکاری‌ منطقه ای برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی شدند

«اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «رایزنی‌های مهم» بین «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران و «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه دولت قطر درباره «وضعیت منطقه و روابط دوجانبه» خبر داد.

عراقچی در ادامه سفر منطقه‌ای خود، روز چهارشنبه به عربستان سفر و با مقام‌های ارشد این کشور از جمله «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد و «فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه دیدار و رایزنی کرد.

عراقچی شب گذشته وارد دوحه شد و امروز (پنجشنبه) با همتای قطری خود دیدار کرد.

بقائی در ادامه نوشت: همه کشورهای منطقه مسئولیت دارند که از طریق تلاش برای توقف نسل‌کشی در غزه و پایان دادن به تجاوز رژیم اشغالگر علیه لبنان، حداکثر همت خود را معطوف محافظت از منطقه در برابر یک فاجعه تحمیلی نمایند.

ضرورت توقف جنگ افروزی رژیم صهیونیستی

طبق گزارش وزارت خارجه ایران، عراقچی و آل‌ثانی در این دیدار در خصوص گسترش روابط میان تهران و دوحه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه تحولات لبنان و فلسطین و ضرورت توقف جنگ افروزی و جنایات رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به سیاست حسن هم‌جواری و توسعه همه جانبه مناسبات با همسایگان به عنوان اولویت مهم دولت چهاردهم در راستای دستیابی به صلح، ثبات، امنیت و نیز توسعه و رفاه منطقه‌ای، روابط میان جمهوری اسلامی ایران و قطر را برادرانه و رو به جلو ارزیابی و بر اجرای توافقات قبلی میان ۲ کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با مرور تلاش‌های ۲ کشور جهت توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه دانست و خواستار بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل‌کشی و تخریب زیرساخت‌ها در لبنان و فلسطین شد. 

همکاری‌های منطقه‌ای به منظور توقف جنگ

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز بر تداوم ارتباط نزدیک و دوستانه میان قطر و جمهوری اسلامی ایران و گسترش مناسبات در راستای عزم و اراده رهبران ۲ کشور تاکید کرد. 

محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی همچنین با اشاره به روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری‌های منطقه‌ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    باید تضمین بشه هیچ کجا جنایتی ازطرفیت صورت نگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد