طعنه سنگین به پدر معنوی تندروها: به بیروت برو!

عضو مجمع محققین گفت: همه ما دغدغه مردم غزه و لبنان را داریم اما جداً اگر آقایان دغدغه مردم غزه و لبنان را دارند، بلند شوند و به بیروت بروند مقابل اسرائیل بجنگند.

طعنه سنگین به پدر معنوی تندروها: به بیروت برو!

محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه مفید معتقد است، مسائلی که از سوی محمدمهدی میرباقری عنوان شده، در اسلام وجود ندارد و کشور را به جنگ می‌کشاند.

در ادامه اهم اظهارات فاضل میبدی را می‌خوانید:

*ما چیزی به عنوان توسعه اسلامی نداریم. توسعه یک پدیده مدرن و یک موضوع جدید مثل دموکراسی و حقوق بشر است و ما مفهوم جدید که از دل اسلام بیرون آمده باشد را نداریم. خیلی از مفاهیم هست که جنبه نهادی دارد و وابسته به دین نیست و اسلام به آنها مفاهیم عقلایی می‌بخشد.

*اگر براساس مطالبی زندگی کنیم که این آقایان می‌گویند، باید همیشه در عسر و حرج باشیم. ولی انسان در این دنیا خلق شده که با آسایش، رفاه، صلح و مدارا زندگی کند. این روشی که الان بعضی از آقایان دنبال می‌کنند و می‌خواهند دائم با جهان سر ستیز داشته باشند، این روش عقلایی نیست.

*متاسفانه در این کشور بعضی‌ها به نام متولی اسلام در این کشور صاحب تریبون هستند اما نه فهمی از منافع ملی دارند و نه اینکه دنیا را می‌شناسند.

*اینکه پول و پاسپورت ایران بی‌اعتبار باشد، زیبنده ملت ایران و اسلام نیست. ملت ایران ملتی تاریخ‌دار، متمدن و با فرهنگ است و الان یک عده بخواهند این ملت را به جنگ بکشانند، این خلاف عقل، خلاف عرف و خلاف اسلام است و باید جلوی اینها ایستادگی کرد.

*با توجه به این ردیف بودجه‌ای که اینها دارند و این پول‌هایی که اینها می‌گیرند، باید هم این حرف‌ها را بزنند. همه ما دغدغه مردم غزه و لبنان را داریم اما جداً اگر آقایان دغدغه مردم غزه و لبنان را دارند، بلند شوند و به بیروت بروند مقابل اسرائیل بجنگند. اینکه در ایران بنشینی و با ردیف بودجه کلان، زندگی در رفاه و آسایش داشته باشی و دم از صلح و جنگ بزنی، کار غلطی است.

*به نظر من اینها آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و این تفکر و این نوع سخنرانی‌ها کشور را به جنگ می‌کشاند و اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی ایجاد می‌کند، به همین علت است که ما در جهان منزوی می‌شویم. شما تفکر آقای طالقانی را نگاه کنید؛ وقتی حرف می‌زد همه از صلح و عدالت و آراء مردم بود، اما آن تفکر کجا رفته است؟ امروز به جای تفکر طالقانی‌ها، تفکر میرباقری‌ها نشسته است. آن تفکر، تفکر انسانیت بود. این تفکر، تفکر شماتت و جنگ است. باید آقایان جلوی این تفکر ایستادگی کنند، این تفکر بسیار خطرناک است.

*من به این موضوع مشکوک هستم که چه کسی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را اداره می‌کند. این صداوسیمای جمهوری اسلامی نیست که در آن برخی برنامه‌های ضدتوسعه، ضداسلام و ضدمنافع ملی پخش می‌شود. من خیلی مشکوک هستم که این جریان نفوذ در کجا نفوذ کرده است. برنامه‌ی صداوسیما نباید اینطور باشد که در آن دائم از ادبیات جنگ و درگیری و برخورد دیده شود. اینها آسایش و هویت را از جوانان گرفته‌اند، فرهنگی که باید تمام جوان‌ها را امیدوار کند، به مذهب و اسلام آبرو دهد و ایران را سربلند کند، در صداوسیما به اندازه‌ای بد اداره می‌شود که کشور ما را به سمت جنگ و دعوا ببرد.

*اینها یک چهره منفی و خشن از اسلام به مردم نشان می‌دهند. این است که دل جوانان ما از دین برمی‌گردد. امروز ادبیات اینها در کشور ما به‌گونه‌ای شده است که دین‌گریزی، ایران‌گریزی و زندگی‌گریزی زیاد شده است. این نوع سیاستی که این آقایان دارند و در صداوسیما هم دنبال می‌شود، روش غلطی است. بنابراین جوان‌ها و سرمایه‌های ما از کشور خارج می‌شوند و نتیجه این موضوع هم اقتصاد بی‌مبنایی است.

منبع: هم میهن
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد